AMD už raději nekritizuje DirectX, údajně se jednalo o dezinterpretaci
Před necelými dvěma týdny oblétla svět tvrdá slova Richarda Huddyho z AMD, který na DirectX nenechal nit suchou. Dnes vidí celou situaci jinak. Jeho slova prý byla vytržena z kontextu.
Je tomu necelých čtrnáct dnů, co jsme vás informovali, že Richard Huddy, ostřílený manažer Advanced Micro Devices (AMD), tvrdě kritizoval API DirectX, když v rozhovoru pro Bit-tech uvedl, že brzdí vývoj a stojí v cestě lepší grafice her pro PC. A také, že by se jej většina vývojářů ráda zbavila.
Jen pro připomenutí, tenkrát bylo vyřčeno: „Ve srovnání s Xboxem 360 nebo PlayStationem 3 máme často více jak desetinásobný výkon, ale přesto je zcela zřejmé, že hry nevypadají desetkrát tak dobře“.
Protože jeho slova vyvolala v řadách vývojářů a pravděpodobně i v Redmondu pořádný poprask, své prvotní stanovisko nyní raději mírnil. Ve svém prohlášení ze včera tvrdí, že jeho slova byla vytržená z kontextu a také hodně zkreslená. DirectX je prý stále na pořadu dne.
Nepřehlédněte:
AMD: DirectX omezuje a stojí v cestě lepší grafice u her pro PC
Podle jeho včerejších slov si s API Microsoftu údajně nerozumí pouze několik vývojářů. Konkrétně jmenuje herní studia DICE a Crytek (čekáme, kdy se obě proti tvrzení ohradí; pozn. red), kteří údajně projevili zájem rozhraní obejít.
„Pokud se by konalo hlasování mezi vývojáři, většina by řekla, že bude využívat DirectX nebo OpenGL, protože to jsou skvělé a stabilní platformy,“ ujišťuje pro list CRN. Je opravdu možné, že Richard Huddy byl redakcí Bit-techu špatně pochopen, ale mnohem pravděpodobnější je, že na lince mezi Microsoftem a AMD bylo neobvykle rušno.
Původní článek naleznete na serveru Bit-tech.
Zdroj: CRN