Zpět na článek

Diskuze: AMD už raději nekritizuje DirectX, údajně se jednalo o dezinterpretaci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aha. MS udělal Bububu - buďte zticha nebo GPU pro naší další konzoli nebude od vás. A nebo bububu kvůli čemukoliv jinýmu. Typu to je NAŠE API a NAŠE platforma. Buďte rádi že se na ní můžete přiživovat.

Ala stejnej styl kvůli kterýmu mnohem lepší API upadly a DirectX přežilo a začalo dominovat.

Humus velebnosti.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Je velmi populární nadávat na Microsoft a jeho produkty, ale na otázku "A obešli byste se bez nich?" by odpovědělo kladně jen velmi velmi malé procento... Microsoft to prostě dělá dobře a nejde to popřít. Ten monopol je rozhodně na jednu stranu docela výhodá věc i pro uživatele. Nebo byste chtěli mít hromady malých navzájem nekompatibilních platforem? Ty tři, nebo možná čtyři větší jsou tak akorát aby se udržela nějaká konkurence a zase ne tak moc, aby se nám to příliš drobilo.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aros [quote=Aros]Je velmi populární nadávat na Microsoft a jeho produkty, ale na otázku "A obešli byste se bez nich?" by odpovědělo kladně jen velmi velmi malé procento... Microsoft to prostě dělá dobře a nejde to popřít. Ten monopol je rozhodně na jednu stranu docela výhodá věc i pro uživatele. Nebo byste chtěli mít hromady malých navzájem nekompatibilních platforem? Ty tři, nebo možná čtyři větší jsou tak akorát aby se udržela nějaká konkurence a zase ne tak moc, aby se nám to příliš drobilo.[/quote]
to proto ze vetsina z nas je odkojena na widlich a jiny os vydelo jen male procento a to jeste nekde u kamarada z dalky delal jsem v servisu a vsechno co melo soft od MS jsme meli narizeno prehravat proc asi proc kazdy pulrok nadavam ze mi neco ve widlich prestalo chodit naposled mi vyjimecne po roce prestali chodit miniaplikace na plose kamosovi uz po pul dne pouzivani a to jsme se divali na film v kmPlayeru jinak to byla uplne cista instalace widli mel jsem mobil s widlema 2 roky a nepoznal jsem co umi protoze vecne byl v servisu na prehrani OS tet mam v mobilu linux a nemuzu si ho vynachvalit krome obcasnich konfliktu balicku mezi sebou :idea:

mustti2
mustti2
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Muzete uvest priklad jednoho rozhrani ktere je lepsi jak DirectX? Rad se priucim :)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mustti2 3DFX glide.

mustti2
mustti2
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mustti2 @DOC_ZENITH: Ja jsem rikal ktere je lepsi a ne toho ktere mohlo byt lepsi pres 7 lety:)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mustti2 @mustti2: Inu tu jde o to, že standardizované API je tu jen kvůli jedné věci a tou je zpětná kompatibilita. Přes API nikdy nedosáhneš výkonu, jakého by jsi dosáhnul kdyby jsi programoval přímo pro čip / architekturu (viz Killzone nebo Uncharted na PS3 na kartě rychlé jak GF6800Ultra a na PC tak hezká grafika neni a co máme za HW). OpenGL na to jde lépe, má alespoň rozdílnej rendering Path pro různý architektury. Takove Doom 3 měl jinej render patch pro R300 a jinej pro NV2x čipy, atd. A to je pro vývojáře co ? složitější. Že to běhá lépe nikoho nebere, stejně to optimalizujem pro konzole, pak to portnej na PC, hodíme to do jinýho compileru co poběží 8x pomaleji, zabere to pak 8x více RAM, ale tam je tak silenj HW že to prostě nikoho nebere. DirectX se stal takovym balastem pro kterej se píše stylem, jak "ready from chool" programátoři dělaj programy a zároveŇ nevědi nic o CPU, HW, či architektuře na kterou ten SW dělaj. Prostě to " nadrtim v céčku a pak to hodim do complileru podle toho na jakou platformu to bude " - podle toho to vypadá, optimalizace nikde a do stejné situace se dostal DirectX. Btw, všechny enginy co podporujou jiný API než DirectX v nich běhaj lépe. Nemluvim o dobách glide, kterej vždy kraloval jakmile ho hra uměla. Ale i OpenGL byl lepší volbou jak D3D. Mě se líbil Glide proto, že právě dovedl zprostředkovat komunikaci přímo mezi HW a SW, obcházel OS idriver layer. Driver pro glide byl jen něco jako ovladač nastavení, ne to co pohánělo samotnej render. Byly i hry co v Glide jely akcelerovaně i když jsi v OS vůbec neměl driver s glide, stačilo aby v PC byla voodoo co ta hra znala. Glide je upravené OpenGL. Vychází z něj, jen je hodně poupravený, vyházený blbosti a je to optimalizované pro herní použití, což OGL jako takové neni. MS se toho bál, MS se bojí monopolů, pro MS jen on sám může mít monopol, jinak na jeho platformě nikdo. Tehdy schválně začal psát DirectX přimo pro čipy NV aby jim to marketingově ladilo a lidi na to slyšeli. Stejně jak MS vytalčil Glide, později vytlačil i třeba EAX. Protože veškerá akcelerace zvuku šla přes EAX, EAX byl windows only záležitost, A každej slušnej herní PC měl Creative zvukovku s EAX HW akcelerací tak MS prostě.... EAX vyhodil z windows a od Visty tam už neni... a Creative zvukovky jsou od té doby v PC celkem vzácnost, už lidem k ničemu nejsou, jedou na těch integrovanejch realtekách. Je to jen další příklad. Jeden z mnoha. Každej kdo si vytvoří vlastní malej monopol na MS platformě, tak toho MS zašlápne.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
1. 4. 2011 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mustti2 @DOC_ZENITH: jj taky sem ted prechazel na win7 a ani nahodou sem nemohl rozchodit svoji x-fi v gamesach (spatna cesta v Alchemy softu do registru a to sem je prolejzal cely :x ) tak sem taky nucenej pouzivat onboard zvukovku :roll:

Neverwinter
Neverwinter
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH big brother má na to moc...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
31. 3. 2011 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že to je jen nějaký výkřik do tmy. PC hraní zažívá renezanci. Tak to bude určitě i brzo vidět.

Reklama
Reklama