Zpět na článek

Diskuze: ASUS Rog Ally RC71L: Výkonem našlapaný PC handheld, který jde po Steam Decku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Michal Volhejn
Michal Volhejn
Level 1 Level 1
13. 3. 2024 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potřebuji doporučit powerbanku pro asus rog ally nejakoukdera hned nezdechne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 7. 2023 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, po zazitku, kdy si kamarad zlomil ROG na 2 pulky jen pri vyndavani z pouzdra na ruku (bezecke) ani mu neupadl, ani pouzdro nebylo nijak "mensi" nebo nevhodne a Asus mu i pres pojisteni poskozeni odmitl mobil vyreklamovat (kauza bezi jiz rok a zadny posun) konzole jsou pro lidi, kteri nedokazi/nechteji resit PC nastaveni a veci s nimi souvisejici, podpora, upgrady, updaty... konzole je pro mne nedokonale zarizeni pro nedokonale lidi, Pc stale prekonava kazdy ohled jak mobilu, tak konzole, jak v pouzitelnosti, rozmanitosti SW ale i snadnosti a preciznosti ovladani, vzdy trnu, jak se uzivatele gamepadu, ovladacu hadaji a nedokazou pochopit, ze proti mysi a klavesnici proste nemaji sanci XD a dost programatoru i ja proste na mysku nedam dopustit....

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
19. 7. 2023 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Pitcha007 Jsi hlupak.Asus Ally je prave PC vis? A je pro lidi co se vyznaji.

alternátor
alternátor
Level 1 Level 1
30. 6. 2023 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím, když si chci zahrát novou náročnou hru, stejně radši zapnu desktop PC. Mám Steam Deck a používám ho hlavně na plošinovky typu Ori, emulátory starých konzolí GB, NES, PSP případně na hraní starých her typu Heroes of might and magic 1, Heroes 3 Complete, kde se hry díky trackpadům hrají velmi pohodlně. I ovládání v desktop módu je díky nim celkem příjemné. Ale je to pro mě spíš hračka na gauč/do postele před spaním. Tvrzení o nekompatibilitě kvůli použití linuxu je nesmysl, díky Protonu jsem rozjel všechny hry, které jsem chtěl a bez problémů (samozřejmě kromě problémů spojených s výkonem, kde ale ani Ally není žádný zázrak v případě nových AAA her). Mám i Switch, což je super konzole pro hraní s více lidmi při zapojení do TV skrze dock. S oběma zařízeními jsem velmi spokojený, ale desktop PC je pro mě pořád hlavní stroj. ROG Ally vypadá zajímavě, ale nejsem jeho cílová skupina.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
8. 7. 2023 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alternátor @alternátor Treba emulace Ps3 a switche je na Ally uplne jinde nez na SD.Stable 60fps a VRR.Plynule jako to nebude nikdy na SD.A to je ten hlavni rozdil.

Pavel Srnka
Pavel Srnka
Level 1 Level 1
15. 6. 2023 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Steam decka a spokojenost. Cokoliv jinýho bych nekoupil do tý doby, dokud to taky nebude mít trackpady....tak zásadní věc a výrobci to tam nedávají...Přitom přesnost rychlost oproti joystickům je úplně někde jinde ...

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
16. 6. 2023 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Srnka @michael99cz Na hry to nepotrebujes prakticky.A jinak emulace PS3 je na Ally nekde jinde.Ratchet na SD bezi okolo 30fps a na Ally stable 50-60.To je velky rozdil.A hlavne zde je VRR a LFC a jakakoliv hra je plynula.Na SD je to nekdy trhanice.Mam oba pristroje.Hezky den.

Pavel Srnka
Pavel Srnka
Level 1 Level 1
16. 6. 2023 10:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @roman2277 Na jakoukoliv střílečku nebo tam, kde je potřeba ovládat kurzor je trackpad zcela bezkonkurenční, proto bych bez trackpadu podobnou konzoli nechtěl. Navíc má Asus málo tlačítek...vzadu jen 2, opět pro mě podstatná výhoda SD..... Nehledě na to, že SD má obrovskou základnu hráčů, tím pádem je i internet plný informací, návodů....Ale chápu, že je to prostě o preferencích hráče, co hraje za typ her....mě baví auta a hry typu Doom....takže si nedovedu představit, že bych to hrál na něčem jiném.
A je otázkou roku, možná roku a půl, kdy SD přijde s novou konzolí, která bude zase lepší a vychytanější než ta současná a než je aktuálně konkurence.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
16. 6. 2023 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @michael99cz To bude mit Ally casem taky vetsi zakladnu.Hlavni plus je zde displej.To SD seredne kulha.No uvidime jak se to casem ....

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 6. 2023 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @michael99cz Jediný zařízení co má trackapad je steamdeck a ty jejich pošahaný ovladače. Ty ovladače se snad už ani nedají koupit, takže jediný zařízení co to má je SD. Tudíž 100% lidí co SD neměli v ruce to nechybí a nepotřebují to.

Tomáš Kočička
Tomáš Kočička
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže po této úvodní blitce autora je mi vše jasné: Kromě úzké skupiny fanatiků Nintendo, kteří milují infantilní hříčky s fousatými instalatéry zachraňující nezletilé princezny před komickými monstry, neposkytoval Switch dostatečný výkon na to, aby rozjel současné hry v maximální kvalitě. Ať už po grafické, nebo po výkonnostní stránce to nebyla žádná slast, přední tituly tak potřebovaly nemalou dávku optimalizace.
Hraji od roku 87 a hry jsou vždy o zábavnosti. Co je sakra seriózní titul? Mám si vzít kravatu? Buď mě to baví, nebo ne. To je celé, grafika je mi u prdele. Mario kart je ve více lidech úplně jiná liga zábavy a hratelnosti, než jakákoliv závodní hra, která vypadá jak reálná. Je to hra a chci se bavit.

Nintendo je naprosto optimalizované, hry jsou plynulé, hratelnost je úžasná a infantilní grafika je prostě brandem nintenda. Vše optimalizováno pro ovladače nintenda a vše funguje bez problémů. Nintenda vlastním a vše funguje.

Toto je prostě průser. Na PC nechci hrát na joyi. Chci myš a klávesnici. Vše ostatní je prostě kompromis. Na pidi displeji je mi rozlišení full hd ukradené, stejně tak ta naprostá kvalita, kterou stejně nejsem schopen vidět. Navíc za ty prachy. Skončí to v propadlišti dějin. Velká uřvaná kráva, která hřeje a nevydrží na baterku.

PS: Na PC hraju FPS, RPG, strategie a adventury. Na nintendu cokoliv s dětmi a je to super zábava - na to je to navrženo.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Kočička @tkocicka přesně, přijde mi jako kdyby se snažili skloubit co reálně nejde, tedy pc s konzolí do velikosti handheldu. Jako technologické cvičení fajn. Vlastně i doba pokročila takže i busech a vlacích jsou el. zásuvky. Ale jde o hratelnost na cesty kde asi jen málo kdo chce na mini obrazovce hrát tituly co nejlépe vyniknou na velkých obrazovkách. Dovedu si tam představit Androidové "Ants" nebo "Hero Wars" či variace na Tetris či další jednodušší puzzle hry, tedy co je optimalizováno pro malé obrazovky a chytlavou hratelnost, nedovedu si představit na tom hrát Doom Eternals nebo FarCry.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Trochu podobné handheldy (ať už Ally, nebo Steamdeck) podceňujete.
Za mě se na tom perfektně hrajou následující žánry:
- 2D skákačky a metroidvanie - na ně je to jako dělané, včetně ovládání joypadem - takový Hollow Knight je pro to jako dělaný
- arkádový simulátory a autíčka - např. Horizon Chase Turbo na tom funguje skvěle
- vyloženě oddychový tituly - Stardew Valley, Ace Attorney apod.
- na co mi to přijde vyloženě dělaný, jsou JRPG, kde je tomu přizpůsobený nejenom ovládací schéma, ale i velikosti textů.

Jinak jasně, kdo chce, tak na tom může hrát i high-end tituly, Witcher 3 na tom rozhodně spustit jde a je i docela slušně hratelnej, za sebe ovšem tyhle "komplexnější" tituly radši hraju na plnohodnotném PC (to je ale věc vkusu).

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @hradiljan Presne.Je spousta super her z PS3( Serie Ratchet,Jak,Sly Cooper atd.Z nintenda apod.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Kočička @tkocicka Tento Asus bude paradni na emulace diky instrukcni sade AVX-512.V tichem rezimu vydrzi i baterka dlouho.Tam vidim smysl.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm....nejak moc nadseni.Asi placena recenze vyrobcem.Ano je to zajimava konzolka ale...u nekterych kusu piskaji civky,nektere kusy nesly zapnout,nekde modra obrazovka.Je toho plny web.Klady zde vidim v displeji,obstojnem chlazeni a instrukcni sade AVX-512.Na emulaci pozehnani.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @roman2277 Já bych z toho zase nedělal drama. Vzpomínáte na průšvihy Steamdecku, když se začal distribuovat? Pokud vím, tak se tehdy dokonce nějaký "uvařily", protože zmršené chlazení, sem tam odcházely displeje, o vadách joypadů ani nemluvě. Faktem je, že koupit si takhle nový zařízení (a nepočkat přinejmenším na nějakou tu revizi) bylo vždycky trochu sázka do loterie, v tomhle Ally není první, ani poslední.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hradil Jan @hradiljan Samozrejme.Casem se to snad doladi.Je ovsem otazka zda Asus bude mit chut nebo to doladi komunita na Githubu.Zvlaste Kamil.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 6. 2023 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @roman2277 Takže některé kusy jsou po vybalení vadné, takže to zařízení je na nic. Hmm. Říká ti něco pojem záruka?

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
20. 6. 2023 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos Jasne ze to vratis ale u nas uz nahradu hned nedostanes jelikoz je vyprodano.To neni jako v Nemecku kde se v Saturnu vali desitky kusu v dratenem kosi.Chapes pointu?

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně z toho mám dojem, že si ASUS prošel diskuzní fóra, zjistil, co uživatelům nejvíce vadí na Steam Decku a na tom zapracoval. Navrch přidal lepší rozlišení. Jsem majitelem 512GB Steam Decku, na kterém nemám odehráno více než 15 hodin a leží mi ve skříni. Ten neskutečný kravál, který totiž produkují Steam deck ventilátory je nesnesitelný. NAvíc jsem si to kupoval hlavně na FIFU, která se kvůli anticheatu od verze FIFA 23 na steam decku nedá vůbec používat. NAvíc se nedají nainstalovat češtiny například z Loklaizace.net. Takže několikaleté čekání na češtinu pro RDR2 je mi k ničemu, když ji na Steam Deck neprotlačím. NAvíc co mých asi 600 her v Epic Games knihovně. Na Steam deck to šlo sice složitě protlačit, ale co z toho, když u toho nefungoval Steam Deck gamepad. Prostě 2 největší slabiny Steam decku - nepřítomnost Windows a nepoužitelně hlučný chladič byly odstraněny a hráči mají konečně první použitelný handheld.

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak
Ok, a zkoušel jsi na Spteam deck naistalovat windows, podle všeho by mělo bez problémů fungovat. A pak většina problémů padá...

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @czchip Zkoušel. BYlo to v začátcích a mělo to 2 zásadní chyby:

1) Měli neodladěné ovladače, takže nešlo např. připojit spoustu BT zařízení a padal ovladač grafiky.
2) U spousty her nefungoval Steam Gamepad, takže se musel připojit externí gamepad. Existovaly na to tehdy nějaké fanouškovské ovladače, ale mě to nefungovalo.

Možná to odladili, ale v začátcích ten Win na Steam Decku vůbec nebyl dobrý nápad a aby se to dalo alepoň trochu použít, musel jsem nainstalovat Proton zpět. Takové množství modrých smrtí jsem neviděl od Windows 98.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
14. 6. 2023 13:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @rumpeak
Zkusil bych to oprášit. Updaty odvedly spoustu práce. Nevím jak u fify, ale u jiných her anticheat už není problém (namátkou dead by dylight, kde to funguje teprve tak dva měsíce)

To samé ventilátor. Nevím, jestli máš ten prvoprodukční hlučný krám, ale u mého firmwarem upravili křivku otáček chvilku po koupi a od té doby je klid. Jiank se dá za pár stovek koupit náhrada.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @rumpeak Win 10 je uz plne funkcňi na SD.A s utilitou od Kamila Steamdeck toools i plne pouzitelny jako SteamOS.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
15. 6. 2023 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @830 Ano, mám prvoprodukční kus. A za ty peníze u mě Valve navždy s Hardwarem skončilo. Opravdu se ten kravál nedá vydržet. Můj názor na Steam Deck se nikdy nezmění - předražený generátor vysokofrekfenčního zvuku.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
15. 6. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czchip @rumpeak No vidíte. A my, co jsme si počkali a koupili ho po tom, co se všechny tyhle věci optimalizovali, si můžeme klidně hrát, když nám to nadšenci, jako Vy, betatestovali..:D

Jinak Vás tedy ale musím varovat, aby přílišná adorace Ally nevedla k tomu, že si taky koupíte prvoprodukční kus a tramtadadá....on Vám bude pískat taky, nebo odejdou joypady, nebo to vůbec nenastartuje, nebo se bude zrychleně vytřískávat baterie, no prostě protože.....prvoprodukční kusy. Pro forma, například Switch zejména v první edici měl sakra zásadní problémy s joypadama (vida, vida, nějak se nám to množí).

Ono prostě v dnešní době koupit si prvoprodukční kus je bohužel sázka do loterie, to se týká prakticky veškerého HW (jenom namátkou si vybavte průšvihy s procesory a GK, např. napájecí konektory, že?)

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Kdyz jsi nymand a neumis pouzit software na ztiseni ventilatoru tak si nic nekupuj.Hraj si na switchi to je konzole pro hloupe.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 6. 2023 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Koukám že hlučnost je u SD asi docela problém. Sám jsem se bál jak mýmu switchi dá pohulit zelda a že mě switch nasaje, ale při hraní ten větrák vlastně ani nejde slyšet. Hukot větráku by mě opravdu štval a byl by to pro mě důvod upřednostnit Ally před SD.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 09:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Protože mě tahle oblast docela zajímá a Ally byl jeden z černých koní, na který jsem byl zvědavej, tak jsem se o něj docela zajímal. Osobně mám Steamdeck a jsem s ním spokojenej, takže to nebylo vyloženě o tom, že bych ho chtěl vyměnit, ale tak znáte to - kdyby byl Ally nějakej dealbreaker, tak proč ne..:-))
Nicméně, pár bodů.
1) ROG Ally není první handheld s Windows, ani zdaleka ne. Je to ale první handheld od nějakého většího výrobce, tj. v tomto ohledu budiž, berme ho jako premianta.
2) Cena 20 litrů je prostě na zařízení tohoto typu brutální a je to podle mě největší zářez, který Ally pohřbí. Svůj Steamdeck jsem pořídil za cca 12 tisíc (256 GB) a už to beru jako poměrně značnou cenu za zařízení tohodle typu, ale budiž. Ale 20t Kč je opravdu úplně někde jinde. A vůbec nerozporuju, že to odpovídá HW a výkonu toho zařízení (je to o level někde jinde, než Steamdeck), problémem je, jaké plánujete využití tohodle handheldu (viz níže).
3) Největší výhodou tohodle handheldu jsou Windows. Největším průšvihem tohodle handheldu jsou......tadááá, Windows. Jak víme, Windows jsou univerzální systém, který musí fungovat doslova na milionu různých zařízeních s rozličnými konfiguracemi, tj. zapomeňte na nějakou konfiguraci speciálně pro Ally. U Steamdecku je to přesně naopak, jedno zařízení, jeden systém - no takovej jakoby Apple v menším..:-)) Takže čekejte různé nečekané bugy, s updatama Windows může docházet k různým nekompatibilitám, uspávání a úsporný režim moc nefungují apod.. A bohužel nelze očekávat zlepšení, protože Windows.
4) Výdrž - tohle je asi jeden z největších problémů - u handheldu jakožto přenosného zařízení to vidím jako dealbreaker. Pro srovnání, výdrž u Steamdecku je extrémně variabilní pojem, který je extrémně odvislý od toho, co hrajete a s jakým nastavením. Klidně se můžete u méně náročných titulů (např. různé 2d Metroidvanie) se správným nastavením fps a omezením spotřeby dostat k 8 hodinám. Na to u Ally zapomeňte, jednak je limitem vyšší rozlišení a taky o něco žravější komponenty, tj. průměr, o kterém se mluví, je 90 minut až dvě hodiny. Tady lze očekávat určité zlepšení, protože Asus docela aktivně pracuje na vylepšení různým režimů v Armory Crate, ale prostě nikdy se nedostanete s Ally tak, kde je Steamdeck.
5) Kde naopak nevidím absolutně žádný smysl (přinejmenším pro mě ne), je definování Ally jako absolutního herního zařízení, do kterého si můžete zapojit i externí grafiku a nahradit tím herní mašinu. Tohle jde mimo mě, handheld beru jako přenosné zařízení, se kterým můžu hrát mimo hlavní počítač, nikoliv jako náhradu herního PC, kde je komfort i výkon úplně někde jinde.
6) Co mě naopak docela mile překvapuje, je poměrně aktivní podpora ze strany Asusu, kdy už proběhlo několik docela zásadních aktualizací FW i SW od Asusu, který uživatelský zážitek z Ally znatelně zlepšil. Trochu mám ale obavy z dlouhodobější aktivní podpory - jestli do toho chce Asus šlapat, tak za 1-2 roky může vyjít Ally 2 a podpora na původní Ally bude utlumená. Opět, tohle pokládám za jednu velkou výhodu Steamdecku, kdy pokud vím, tak Steamdeck už je tu poměrně dlouho, má už i docela širokou herní základnu (vč. podpory Steamdeck verified her na Steamu) a nástupce se neplánuje. A Valve se z hlediska aktualizací fakticky snaží a přidává různé další funkcionality, resp. optimalizuje i různé profily (např. i profily chlazení, takže aktivní chlazení už dávno není tak "agresivní", jako dříve).

Ve výsledku je tedy hodnocení krajně odvislé od toho, jak k Ally (nebo Steamdecku) budete přistupovat. Pokud na tom chcete hrát hry, které jsou méně HW náročné, hry starší (klidně i v emulátorech) a chcete primárně handheld používat jako přenosné zařízení, tak Steamdeck Vám to splní za poměrně nižší (pro mě ještě akceptovatelnou) cenu. Pokud chcete hrát hry výkonnější, používat handheld jako náhradu herního PC a většinu času viset na kabelu, tak Ally Vám to splní, ale taky za podstatně vyšší cenu.

Pro zájemce o hlubši porovnání doporučuju kanál "Retro Game Corps" na Youtube, který se tomu věnuje poměrně intenzivně.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hradil Jan @hradiljan

Mě stál 512GB Steam deck přes 17 000Kč. NEvidím velký rozdíl v 20 000 za použitelný handheld vs 17 000 za nepoužitelný generátor pískavého (vysokofrekfenčního) zvuku.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Srovnáváte nesrovnatelné - já srovnáván handheld za 12.000,- Kč s 256 GB ve stejné výkonové variantě (rozdíl pouze ve velikosti úložiště, resp. obrazovce displeje), jako Váš Steamdeck s handheldem za cca 20.000,- Kč. Který má lepší hardware, větší úložiště, lepší displej, ale horší odladěnost a podstatně horší výdrž. A zatímco odladěnost bude (možná) časem vyřešená k optimálu, tak výdrž fakt znatelně nezlepšíte.
Zvuk nemůžu soudit, nevím, jak je starý Váš Steamdeck a jak zní, ale ve všech recenzích a srovnávačkách, co jsem četl nebo viděl, tak je zvuk většinou branej jako srovnatelnej (tj. jestli Vám to zní jako PC-speaker, tak bych možná hledal problém jinde :D ).

Já proti Ally fakt nic nemám, opravdu ne. Jenom prostě nejsem ochotnej dát 20 litrů za handheld, kterej primárně budu používat na hry, na který mi stačí handheld o 8 litrů levnější (jehož parametry mi bohatě stačí, na emulátory jsem tam vrazil SD kartu, kterou jsem koupil za litr), to je všechno.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @hradiljan Argumentovat u Steam Decku odladěností, to chce opravdu odvahu. Polovinu her ze Steam knihovny si nemůžu zahrát, o jiných knihovnách ani nemluvím. A při nainstalvání Windows jsem se cítil jako Alfa tester ovladačů. Ty opravdu nebyly odladěny ani do Beta verze.

Breathe
Breathe
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak
17 tisíc?! To je šílený, za takovou pálku bych si to nikdy nekoupil. Ale i přesto já osobně mám 1TB Steam Deck, který mě vyšel na pouhých 12 tisíc :)

A to už je sakra velký rozdíl - 12k za Steam Deck (s větším úložištěm) vs 20k za Rog Ally.

Jak je to možný? Stačilo si koupit základní 64GB variantu (což mě stálo 9k, byla zrovna Valve 10% sleva) a k tomu si dokoupit 2230 1TB SSD, jehož výměna zabrala asi 20 minut.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Argumentuju odladěností, protože opravdu Steamdeck odladěnej je (přinejmenším v současném stavu, v minulosti to bylo pravda horší). V současné době už i podporuje různé verze Protonu, na kterých hru můžete spouštět a přestože si netroufnu tvrdit, že je tam stoprocentní jistota spuštění, tak můj odhad je takový, že na první dobrou tak 8 - 9 z 10 her spustíte a po menším laborování bych si troufnul říct, že spustíte i tu desátou (bavím se teď o hrách ze Steamu). Ne, že by nebyly hry, které na Steamdecku opravdu nespustíte, ale zase tolik jich nebude.
O tom, že by polovina her nešla spustit - to s prominutím buď značně přeháníte, nebo máte hodně specifický výběr her (viz níže zmiňovaná FIFA).
Tvl, a argumentovat tím, že na Steamdeck, který k tomu primárně není určený, laborujete s instalací Windows a ono Vám to tak nějak úplně nefachá, to nemůžete myslet vážně.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Ano Asus hezky piska.Je toho plny web.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @Breathe To nestacilo.Verze 512GB z vyroby ma lepsi LCD.S tim nic neudelas.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 6. 2023 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @hradiljan Takže SD si taky prošel úvodním SW peklíčkem. Z toho plyne že nadávat na odladěnost systému je otázka několika updatů a vše může být jinak.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
20. 6. 2023 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @Nedos Presne tak.Komunita na githubu uz ma ladici nastroje.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hradil Jan @hradiljan Jak hraješ na Steam Decku například FIFU 23, která používá AntiCheat? Jak tam instaluješ češtiny atd? Windows jsou jednoznačnou výhodou Ally, tomu se prostě Steam Deck se systémem, na kterém nerozchodím ani polovinu her ze Steam knihovny (o dalších knihovnách ani nemluvím).

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Fifu 23 nehraju, takže odpověď zní, že nijak..:-)) Češtiny mě nezajímají, protože hraju v angličtině.
Proto taky ale píšu, že je to extrémné odvislé od toho, na co to chcete používat. Fifa 23 rozhodně není starší nenáročná hra, kvůli které jsem si handheld primárně pořizoval. Kromě toho trochu přeháníte - to, že hra nemá oficiální status Steamdeck verified, rozhodně neznamená, že ji na Steamdecku nespustíte, troufám si říct, že velká část her ze Steam knihovny je na Steamdecku spustitelná. Otázkou další, jestli je hratelná, protože např. pokud hra nemá optimalizovanou velikost textů, tak louskat to na Steamdecku (o Ally s vyšším rozlišením ani nemluvě) je poněkud tristní, ne?
Ad další knihovny - ale to víte, že tam jdou nainstalovat (mám tam Epic i GOG), ani to není nějak extrémně komplikované - a hry z těchto knihoven se potom instalují tak, že je normálně vidíte v rozhraní Steamu. Emulátory dtto. Ale ano, rozhodně to je o něco komplikovanější, než ve Windows, o tom žádná.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Jak? Mam tam dualboot a jsem na win 10.Super kombo.Vse plne na 100% funkcni.

kicruj
kicruj
Level 21 Level 21
15. 6. 2023 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak oni mají na češtiny exe? nicméně to jen rozbaluje soubory do adresářů, normálně ta čeština funguje, ale chápu, že když někdo neumí s linuxem , tak neví jak na to.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 11:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hradil Jan @hradiljan Co znamená utumená podpora u zařízení s Windows ? Je to proste krabička s HW a OS, ta žádnou podporu defacto nepotřebuje. Ally 2 bude mít akorát lepší HW ale pořád to bude krabička s Windowsem jako tenhle.
Jinak pokud srovnáme ceny 512GB tak Ally a Steam Deck se moc neliší. Jasně jde koupit ten nejlevnější Steam deck a nacpat tam 1TB disk, ale to jsme zase jinde.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @coyd Tím mám na mysli spíše podporu ze strany Asusu (tj. Armory Crate), nikoliv ze strany MS, kterým je nějaký Ally ukradený. Pokud jste si všiml, tak na Windows poměrně často vycházejí různé aktualizace, které ne úplně vyjímečně různé funkce "rozhasí" (nevím, jak ve Vašem případě, ale mě se to už párkrát stalo). Je potom na Asusu, aby tomu Ally přizpůsobil - a tady vidím potenciální riziko, protože podpora Asusu u starších zařízení je i historicky poněkud....abychom byli diplomatičtí, tak řekněme poněkud "více zanedbávaná". Jako majitel pár zařízení od Asusu to můžu jenom potvrdit.

S cenou souhlasím, jak už ale jsem psal - záleží na tom, na co to chcete. Pokud chcete high-end specifikace, tak Ally není špatná volba. Jenže to má svou cenu (jednak fakticky, tj. v Kč, ale i např. z hlediska přenositelnosti). Jenže já to nepotřebuju - v současné době hraju na Steamdecku např. Personu 4 (bude následovat Persona 5) a jistě uznáte, že na tohle nepotřebuju high-end handheld se super - duper AMD procesorem, ale radši ocením to, že tu hru můžu hrát 4 hodiny v kuse bez nabíjení a ne, že mi to po dvou hodinách začne kvákat, že je vybitá baterie.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @hradiljan S tim souhlasim. Nevim do jake miry jde upravovat spotreba u Ally napr. zapnutim FSR, snizenim detailu, locknutim fps na 30/60. Treba by se diky tomu dalo u te vami zminene hry dostat na podobny cas.
Je jasne ze kdyz tak vykonny HW budu provozovat na hrane, tak to baterka dlouho neutahne, ale urcite jde najit nejaka rozumna hranice efektivity a vyrazne tim vydrz prodlouzit.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @coyd Odpovím, co vím - snížení detailů a rozlišení možné je, můžete i lockovat FPS, po posledních aktualizacích to prý už dokonce i funguje (ne, dřív to fakt nefungovalo a mrzlo to). Nicméně pořád máte zařízení se žravějším (a výkonnějším) HW a stejnou baterií. Ono v současné době se i Ally zlepšilo a výdrž už není tak tragická, ale pořád se bavíme o tom, že Steamdeck na tom je (a nejspíš i bude) z hlediska výdrže líp.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @hradiljan Zravejsi a vykonnejsi je pouze do te doby pokud ten vykon pozaduji na 100%, ale pokud ho nejak limituju nevidim duvod proc by melo zrat vic nez Deck, ten chipset nebude architektonicky mene efektivni. Tak bezne funguje kazdy HW. Moje grafika ma TDP 280W ale kdyz locknu fps a pouziju DLSS tak hraju Diablo 4 se spotrebou 60-100W.

Hradil Jan
Hradil Jan
Level 21 Level 21
14. 6. 2023 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @coyd Jestli jsem to pochopil správně, tak existují nějaká minima, na který můžete procesor, resp. celé zařízení stáhnout. Pokud vím, tak Steamdeck jde stáhnout na 5W, Ally na 7W. Další věc je rozlišení, kdy Ally jede nativně v 1080p (120Hz) a Steamdeck 720p (60Hz). V neposlední řadě tu myslím hraje určitou roli fakt, že Ally má tu "mezivrstvu", spočívající v kompletních Windows 11, což je sice hezká věc z hlediska kompatibility, ale nejspíš z hlediska optimalizace výdrže baterie to bude mít určité nedostatky (neboli ta mezivrstva asi bude "žrát" víc, než SteamOS, který je na Steamdeck přímo optimalizovaný). Otázka je, kolik např. žerou další věci, např. chlazení, které je u Ally výkonější a hlavně jsou tam dva větráky, Steamdeck jenom jeden.

Prostě - zatím to i po různých updatech vypadá spíš tak, že Ally na to je (a bude) s výdrží hůř, než Steamdeck, což asi s výkonějšími komponenty není úplně překvápko.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @hradiljan Dokonce na 3w v emulaci.Baterka na Ps2 emulatoru vydrzi velmi dlouho.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
13. 6. 2023 23:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle mě toto Asus přehnal a neprorazí. Kdo chce hrát "velké hry" na pidi dispeji? I Z1 (non-extreme) má výkonu až až, toto akorát zbytečně zvyšuje spotřebu, tedy použitelnost kdy zásuvka s nabíječkou nesmí být daleko.
Asus stejně jako spousta ostatních nechápe v čem tkví úspěch Nintenda - že nechce nahrazovat počítač, respektive být PC do kapsy. Na cesty lidi nechtějí pařit to co na PC s RT, vyhlazováním a dalšími věcmi co jsou vidět jen na velké obrazovce. Proto ten úspěch Mário apod, je to styl i typ grafiky který na mobilním zařízení vynikne. A hlavně na to nejsou potřeba sumky s powerbankami :)
Proto si to sice kupce najde ale na prodeje i oblibu Nintenda se budou v Asusu dívat z hodně velké dálky.

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
14. 6. 2023 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin na diablo 4 je to super

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
14. 6. 2023 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Me to zajima z hlediska emulace.A je super ze ZEN 4 ma nove AVX-512.Na emulatory pozehnani.A mit s sebou Metal Gear Uncharted a Ratcheta je super.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
14. 6. 2023 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @roman2277 taky mě napadlo, ale na to není potřeba mít v handheldu osmijádro. I čtyřjádro by stačilo s tímto IPC. Prostě se z toho snaží udělat herní komp do kapsy. A to nedopadne dobře.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
15. 6. 2023 05:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @mloveckyorigin Neboj dalsi update bude umet vypinat jadra.Takze vydrz baterie bude o dost delsi.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
20. 6. 2023 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @mloveckyorigin Na rpcs3 je 8jadro vyhoda.

Reklama
Reklama