Zpět na článek

Diskuze: ASUS Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 – šavlozubka dostává další refresh

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
4. 1. 2013 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..nove a nove revize vetsinou znamenaji, ze tam neco vyrobce vetsinou posr*l a opravuje.. :-)

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel to co naznačujete je trochu kravina.... být vámi bych se podíval jak dlouho tu jsou jednotlivé technologie pro AMD!

Intel prostě dělá to že vždy vám přejmenuje vaše oblíbené patice a můstky a tak je vše vždy nové, bohužel u amd to tak není a dost musí externí vírobci doplňovat a tak když se před nedávnem prostě objevili PCI 3.0 tak to tam asus přidal a další pekný vychytávky!! :roll:

následně bych doplnil aby jste si vy jako chytrák s blbým komentářem porovnal revizi 1.0 s 2.0 a s nynější verzí~~!! přijdete na to že jsou to již skoro 3 roky co byla tato deska uvedena na trh! pak vám asi musí jasně dojít že se za tu dobu posunuli technologie a že je se snaží výrobce jen udržet svůj produkt~~!!

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bumpkin jenze on ma pravdu. Hlavne co se tyce Biosu/Uefi je to katastrofa. Kazdou chvilku oprava (nekdy i tyden po vydani predchozi verze). Treba ja mam desku s tou jejich plnou podporou Windows 8 - je to super Windows 8 nabehne do plne funkcniho stavu (lze hned pracovat napriklad s Firefoxem) za 5 sekund. Ma to hacek - staci pripojit dalsi disk s boot oddilem (treba i cistym bez OS) a system nenabehne - odpoji se disk a vse funguje :-) . Prvni verze UEFI na dane desce to nedelala, ale melo to jine mouchy ... . Takovehle srandicky s BIOSem si uzivam prakticky stale a na vetsine desek (jedno jestli pro Intel nebo AMD).

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bumpkin Podpora PCI-E 3.0 je zde jen marketingovej trik. Chipset to neumí a umět nebude. Je to naprosté tahání peněz z nevědomých typu "OMG jediná AM3+ deska s PCI-E 3.0". Je to něco jako když Nvidia k Nforce 680 přidala NF200 můstek a prohlásila že chipset je PCI-E 2.0. a pojemovala to NF780 Ihmo nebyl.

To samé je i tady. Ten Northbridge má celkem 32 PCI-E 2.0 linek. Tečka. To že na ně člověk nalepí můstek kterej bude reportovat do grafiky 3.0 a ta se s nim spojí také rychlostí 3.0 nic nezmění na tom že chipset to nepodporuje a mezi tim samotnym můstkem a chipsetem to stále pojede 2.0 tudiž prostupnost bude v praxi pořád stejná, možná i horší protože je v cestě další meziprvek.

A pokud mluvíš o přejmenovávání u chipsetů, tam nevim kdy intel něco přejmenoval, jejich chipsety se fyzicky liší. Naopak AMD přejmenovává. Třeba zde zmiňovaný AMD 990FX Northbridge je naprosto stejnej kus křemíku jako 790FX už od roku 2007. Od té doby se to jen přejmenovává. Jediné rozíly se staly na straně southbridge, a to konkrétně jedna a to přidání podpory Sata3. A to to ještě muselo být revidováno 2x protože první implementace Sata3 v 880tce byla úděsná a měla mizernou prostupnost.

Takže raději pomlč co se týče přejmenovává chipsetů. Tam má největší máslo na hlavně právě AMD.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DOC_ZENITH]Podpora PCI-E 3.0 je zde jen marketingovej trik. Chipset to neumí a umět nebude. Je to naprosté tahání peněz z nevědomých typu "OMG jediná AM3+ deska s PCI-E 3.0". Je to něco jako když Nvidia k Nforce 680 přidala NF200 můstek a prohlásila že chipset je PCI-E 2.0. a pojemovala to NF780 Ihmo nebyl.

To samé je i tady. Ten Northbridge má celkem 32 PCI-E 2.0 linek. Tečka. To že na ně člověk nalepí můstek kterej bude reportovat do grafiky 3.0 a ta se s nim spojí také rychlostí 3.0 nic nezmění na tom že chipset to nepodporuje a mezi tim samotnym můstkem a chipsetem to stále pojede 2.0 tudiž prostupnost bude v praxi pořád stejná, možná i horší protože je v cestě další meziprvek.

A pokud mluvíš o přejmenovávání u chipsetů, tam nevim kdy intel něco přejmenoval, jejich chipsety se fyzicky liší. Naopak AMD přejmenovává. Třeba zde zmiňovaný AMD 990FX Northbridge je naprosto stejnej kus křemíku jako 790FX už od roku 2007. Od té doby se to jen přejmenovává. Jediné rozíly se staly na straně southbridge, a to konkrétně jedna a to přidání podpory Sata3. A to to ještě muselo být revidováno 2x protože první implementace Sata3 v 880tce byla úděsná a měla mizernou prostupnost.

Takže raději pomlč co se týče přejmenovává chipsetů. Tam má největší máslo na hlavně právě AMD.[/quote]

s tím úplně nesouhlasím...zkus se na to zeptat přímo AMD vývoje ,-). Mezi 790 a 990 je rozdíl, zhruba asi jako mezi Denebem a Thubanem, obojí je K10.5, ale přesto jsou jiné a v praxi se liší vlastnostmi

Reklama
jarod72pm_
jarod72pm_
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Michal Šimonek]

s tím úplně nesouhlasím...zkus se na to zeptat přímo AMD vývoje ,-). Mezi 790 a 990 je rozdíl, zhruba asi jako mezi Denebem a Thubanem, obojí je K10.5, ale přesto jsou jiné a v praxi se liší vlastnostmi[/quote]
Tak s tímto zase nesouhlasím Já. Rozdíl tam je i v použité technologii(např USB 3.0 řadič) ale v praxi se to odrazí pouze někde ,ale výkonostní základ je stejný dokonce mezikus 870 je na tom stejně(990) a přitom o hodně levnější.Výpočetní výkon je +- stejný (v tomhle souhlasím s DOC_ZENITH ), rozhodně vítám nové revize pro nové technologie (jediné mínus bylo pro desku AM3 přidaná patice AM3+ kde kvalita napájení a podpora byla velmi slabá),PCI-E 2.0 nebo 3.0 většinou je to jedno využití u obou není maximální a chvilku nebude takže 3.0 není nic lepšího pro dnešní aplikace či karty.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm_ Právě že USB 3.0 tam dodnes není.... ten je realizovanej přes příadvné řadiče naletované na desce napojené normálně na PCI-E. Šílený je, že krom přídání Sata 3 do southbridge je nejmodernějším northbrisge pro AMD platformu stále už dávno mrtvá Nforce 780A (neplést s 780 pro Intel, ta je jen přejmenovaná 680 + můstek, ale 780A je novej návrh s novem PEG, atd, ale prodávalo se to asi jen na 2 deskách ever), vše ostatní je jen přejmenovaná AMD 700x řada která přišla ještě v dobách K8, před prvním Phenomem.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm_][quote=Michal Šimonek]

s tím úplně nesouhlasím...zkus se na to zeptat přímo AMD vývoje ,-). Mezi 790 a 990 je rozdíl, zhruba asi jako mezi Denebem a Thubanem, obojí je K10.5, ale přesto jsou jiné a v praxi se liší vlastnostmi[/quote]
Tak s tímto zase nesouhlasím Já. Rozdíl tam je i v použité technologii(např USB 3.0 řadič) ale v praxi se to odrazí pouze někde ,ale výkonostní základ je stejný dokonce mezikus 870 je na tom stejně(990) a přitom o hodně levnější.Výpočetní výkon je +- stejný (v tomhle souhlasím s DOC_ZENITH ), rozhodně vítám nové revize pro nové technologie (jediné mínus bylo pro desku AM3 přidaná patice AM3+ kde kvalita napájení a podpora byla velmi slabá),PCI-E 2.0 nebo 3.0 většinou je to jedno využití u obou není maximální a chvilku nebude takže 3.0 není nic lepšího pro dnešní aplikace či karty.[/quote]

ono třeba se stejným kusem CPU 790FX vs 890fx umožnoval vyšší takty DRAM a hypertransportu, 790 končila cca na 2400 MHz, 890 se dostala k 2800-3000 MHz. Obecně i pdopora vyššího HT standartu (ne všude se to uvádí, 990FX umí i více než 5.2GT/s, tam je to pak už limitem procesorů).

jarod72pm_
jarod72pm_
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek http://nejmenovany konkurencni web/gigabyte-ga-870a-ud3-usb-30-sata-6-gbs-za-babku

tady je to krásně vidět to přejmenování
až na 990FX která(není v testu) je cenově a možnostma jinde ale opět stejný základ .
Tak vypadá "3 generační" posun.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm_ nemate pravdu, netvridim ze je tam nejake velke skoky kazdopadne 890FX, 970, 990X, A 990FX podporuji napriklad IOMMU, 9xx chipsety podporuji HT 3.1, Zmeny proti 790FX tam jsou, mozna ne pro vas dulezite ale jsou

Jsou tam jen drobne zmeny ale jsou tam

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=dizz]nemate pravdu, netvridim ze je tam nejake velke skoky kazdopadne 890FX, 970, 990X, A 990FX podporuji napriklad IOMMU, 9xx chipsety podporuji HT 3.1, Zmeny proti 790FX tam jsou, mozna ne pro vas dulezite ale jsou

Jsou tam jen drobne zmeny ale jsou tam[/quote][quote=dizz]nemate pravdu, netvridim ze je tam nejake velke skoky kazdopadne 890FX, 970, 990X, A 990FX podporuji napriklad IOMMU, 9xx chipsety podporuji HT 3.1, Zmeny proti 790FX tam jsou, mozna ne pro vas dulezite ale jsou

Jsou tam jen drobne zmeny ale jsou tam[/quote]

SOuhlas, aspoň někdo si tohoto všiml. Jak říkám, minimálně je to jako přirovnáni Phenom II C2 vs Phenom II C3, tyto procesory se na stejné frekvenci lišili OC možnostmi, spotřebou a asi v 1% průměrného výkonu.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek omlouvám se špatně jsem to ráno napsal...
Intel vydává rovnou nové které zbitečně prodražují výrobu, místo aby to již zapracoval do stávajících...

jen blbý příklad s paticí AM3+ neříkám že je bůh ví jak super ale je zpětně kompatybilní se staršími paticemi to se vám u intelu nestane (tedy v mých začátcích to tak nebylo)....

následně tu všichni tvrdíte že to AMD přejmenovává, a proč by taky ne když tam vždy přidali nebo upravili nějakou vlastnost, každopádně tím výrobcům desek neprodaražují tolik výrobu jako Intel, dyť si vem te kolik patic a můstků má pro své procáky intel?

no nic já tyto revize výtám!!!

PS: nevím kdo má jaký problém se sata ale já si krásně mohu volit z jakého disku budu bootovat na své desce (revize 2.0) a nyní tam mam jak XP tak 7 deska zakoupena před vánoci a není s ní žádný problém!!!

Reklama
dizz
dizz
Level 1 Level 1
4. 1. 2013 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DOC_ZENITH]Právě že USB 3.0 tam dodnes není.... ten je realizovanej přes příadvné řadiče naletované na desce napojené normálně na PCI-E. Šílený je, že krom přídání Sata 3 do southbridge je nejmodernějším northbrisge pro AMD platformu stále už dávno mrtvá Nforce 780A (neplést s 780 pro Intel, ta je jen přejmenovaná 680 + můstek, ale 780A je novej návrh s novem PEG, atd, ale prodávalo se to asi jen na 2 deskách ever), vše ostatní je jen přejmenovaná AMD 700x řada která přišla ještě v dobách K8, před prvním Phenomem.[/quote]

kecas 7xx cipsety nemaji IOMMU, nemaji HT 3.1, a s jiznim mustkem komunikuji po strarsim protokolu nez 8xx/9xx
.

Reklama
Reklama