Zpět na článek

Diskuze: Asus Transformer Prime – hybrid tesaný z hliníku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 04:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

divam se na cenu a vyvstava mi v hlave otazka jak moc velky rozdil je mezi timto zarizenim a asus zenbookem, nemohl by to autor subjektivne porovnat, rikam si ze ten zenbook musi byt nesrovnatelne rychlejsi a pohodlnejsi na praci, jedina nevyhoda je ze u nej nemuzu smrdlat prstem po obrazovce :D

Stoobi
Stoobi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean No, ono je to těžké. Srovnávat hybrid mezi tabletem a netbookem, na kterém běží Android a v podstatě plnohodnotný notebook, lépe řečeno ultrabook, na kterém běží Windows - to příliš nejde. Samozřejmě Zenbook má navrch, ale jakmile bude Android plně využitelný i pro kancelářskou práci, uměl bych si na něm představit "běžné fungování". Potenciál na to samozřejmě má.

bublak
bublak
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaznamenal autor behem testovani potize s wifi, gps a bluetooth o kterych se pise jinde ? Dekuji

Stoobi
Stoobi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bublak S BT ani WiFi problém nebyl. U GPS jsem měl pocit atypicky dlouhé doby nalezení satelitů (ve volném prostoru), ale výpadky jsem nezaznamenal.

bublak
bublak
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stoobi To mohlo byt zpusobeno tim, ze predtim nemel natahana potrebna data z GPS, prvni spusteni po delsi dobe vzdy trva. Jestli mate HW jeste v ruce, tak to muzete vyzkouset znovu a uvidite jestli to bude lepsi.

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako spokojeny netbook-only (NVidia ION) uzivatele s Win7 me tahle hracka laka jako maloco.
Ovsem kdyz dam vedle sebe klady jednotlivych moznosti, tak mi z toho Prime nevychazi jako rozumny nakup.
Pro Prime: Nasobna vydrz na baterku (subjektivne mi 3-4 hodiny netbooku staci), lepsi zpracovani (hlavni vyhoda), nizsi vaha a mensi rozmery (s netbookem nejsem nespokojeny), moznost pouziti jako tabletu (pohodlnejsi cteni ebooku a komiksu i webu, subjektivne velke plus), dotekove ovladani (ale to neberu jako cil, jen nastroj, takze subjektivne to za bonus neberu), nepritomnost mechanickeho HDD, nesrovnatelne lepsi display.
Pro ION: Kompatibilita s vetsim mnozstvim dokonalejsiho SW, ktery uz mam znam (zvlaste prehravani upiratenych filmu s titulky), pripojeni k metalicke siti, moznost jednoducheho sdileni, cena 12 vs 16000,- (ale netbook mam, takze 0 vs. 16000,-), vetsi kapacita HDD (subjektivne moc nevyuzivam, mam externi HDD).
Bohuzel nemam na nakupovani jen srdcem, skoda. Bohuzel ale neverim, ze Android pujde dal smerem ke konkurovani desktopovemu OS, proto v tom nevidim ani investici do budoucna :-(

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jop a hlavne plnohodnotny multi-tasking jsem zapomel, to je zase silne subjektivni plus Windows :-(

FidoUncle
FidoUncle
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sotkis Android má také multitasking. Je to přece Linux :idea:

S multitaskingem měl pokud vím problém Apple iOS (a jak se zdá, tak stále ještě má...).

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FidoUncle Taky bych rad vyber toho, co z KBC napajet... ale chapu Asus zvolil podle me tuto variantu proste proto, aby nenastala situace, ze pripojis vybity tablet ke klavesnici, za tri hodky ho odpojis a on ti za 10 minut chcipne, protoze ty tri hodiny jel tablet bez dobijeni vnitrni baterie.
A pro spoustu lidi bude ta klavesnice opravdu dockovaci stanice ale primarni stav bude tablet. Pro takove lidi je soucasna situace lepsi. Ale se ztratama souhlasim, mas pravdu.

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FidoUncle Plnohodnotny multitasking by nemel aplikaci pri nepouzivani uspavat. Tohle je narocne na pamet i CPU. Ale na PC (NB) to probouzeni mit nechci, na mobilu jsem ochotny se s tim smirit. A ja ten roman psal v tom stylu, jestli je prome vyhodne nahradit si tabletem s klavesnici nepracovni pocitac - a bohuzel neni. Asi by mi to neprineslo problem kazdou hodinu ale proste v roce 2012 opustit Windows kvuli Androidu neprinese vyssi konfort.

Axeli_Machal
Axeli_Machal
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další kopie iPadu a Macbook Air...

Aesculap
Aesculap
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Axeli_Machal Jasně, už vidím někoho, jak odlamuje displej z MacBook Air jsa přesvědčen o tom, že tak získá iPad... :-)

Axeli_Machal
Axeli_Machal
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aesculap Jde o ten vzhled, display vypadá jako iPad a dohromady to vypadá jako Macbook Air.

Tomas_2002
Tomas_2002
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já věděl že mám počkat. K vánocům jsem si koupil Klasického Transformera. Ne že bych byl nespokojený, jen to zpravocání mohlo být malinko lepší. Vlevo oprostřed ten tablet dost vrže.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když změníte font na Tahoma, např. je vše ok. Problém je pouze ve výchozím fontu aplikace.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvláštní je, jak žádný recenzent nepíše o tisku z OS Android. Což je docela průšvih. Sám o sobě Android tisk nepodporuje a aplikace třetích stran jsou jen jako nouzovka. Nevím, jaký pokrok byl v tomto směru učiněn v Androidu 4, ale už je na čase naučit "robota" komunikovat s tiskárnou, z jakéhokoli programu. Je to věc, která mě na Androidu štve asi nejvíc.

Quixote
Quixote
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi ma sklamalo, ze od prvej verzie neupravili spravanie druhej baterky. Ovela viac by som uvital, keby bolo mozne z druhej baterky priamo napajat tablet namiesto dobijania primarnej baterie. Tie straty musia byt zbytocne velmi velke (desiatky percent?).

Viete niekto preco ide Asus touto cestou? Konstrukcne to nemoze byt problem - spravaju sa tak vsetky notebooky..

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá dobře, ale raději si počkám na verzi s 3G.

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Netusi nekdo, jak si Transformer poradil USB hubem a vice zarizenima?
A existuje kompatibilni USB sitova karta s RJ45? A jake ma pak takova sit. karta moznosti nastaveni? Nic moc jsem nevygooglil ale i tak.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro tablety jako je tento doporučuju http://reprosoustavy-reproduktory.heureka.cz/compex-x-mini-ii/ Je to fakt výborná věc. Zvuk je čistý s basy.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
11. 1. 2012 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono Asus asi Prime nevyvíjel pro majitele netbooků ;-) ale pro někoho, kdo:
- na filmy kouká na velké TV
- vzdělává a baví se na výkonném desktopu
- ale občas cítí, že v posteli před spaním by mu stačil na nějaký ten seriál tablet, stejně tak přes den na rychlé prohlídnutí pošty a OBČAS by se hodil spíše notebook s pořádnou výdrží, třeba na přednášky.
Takoví lidé pak řeší dilema "tablet nebo netbook" a nemůžou se rozhodnout. Pro ty je Prime.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
11. 1. 2012 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nodar ouha vedle, to měla být reakce na:
Sotkis - spokojeny netbook-only uzivatel
:(

JArty
JArty
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si myslím že pokud někdo chtěl tablet a dosud ho nemá tak čeká spíš na něco levnějšího jako je jiný připravovaný Asus. A tato koncepce vs cena už hodněnabízí spíše koupit ultrabook. A jen tak mimochodem iPad2 s 32GB bez 3g nestojí 16tis ale 13500kč takže tady bych taky hodně váhal a s přichodem trojky pokud zůstane cena jako když přišla dvojka tak raději sáhnu taky tam už jen proto že Android nemá stǎle dobré pracovní aplikace. Tedy je jich málo. Kdo oboje nezná ať nekliká. V druhém připaďe bych raději volil ten ultrabook který má Asus taky povedený.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JArty Nechci se nějak zastávat ipadu, ale taky sem nepochopil ty nerážky autora na to že iPad je dražšší a že když přijde iPad bude dražšší. Je to samozřejmně blbost. iPad 3 bude stát to samé co iPad 2 a to znamená méně než tento hybrid. Zase těžké srovnávat když tohle má tu klávesnici, ale na druhou stranu k čemu? Buď chci Pad, nebo notebook.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi Klávesnice je bonus a dost podstatný bonus pro koupi. Tablet sám o sobě je pouze hračka. Zkus si na něm něco delšího napsat.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @oldass: jenže je to bonus za který si evidentně řádně zaplatíš. Za 16.tisíc je to sakra drahá hračka.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @siddhi: Cca 2 tis. za klávesnici mi nepřijde příliš.

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pry dnes oficialne vysel Android 4.0 pro tuhle Hlubinu mysleni

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sotkis Až 12.1. ne? http://www.facebook.com/asus.uk?sk=wall

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
11. 1. 2012 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V obrázku v perexu máme vidět nenápadnou (velmi nápadnou) narážku na aktuální žalobu Hasbro na Asus za participování na jejich Transformerech?

Aesculap
Aesculap
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předně děkuji za recenzi. A připojuji pár svých komentářů...

Micro USB přímo na tabletu:

Starší verze jej obsahovala a jeho praktičnost byla jednoznačná. V případě Prime nemáte bez klávesnice možnost připojení USB zařízení žádným způsobem – škoda.

Starší verzi (TF101) mám a žádného USB portu jsem si na tabletu nikdy nevšim. Není uváděn ani ve specifikacích. Jediný způsob, jak připojit nějaké USB zařízení přímo k tabletu je pořídit si redukci, která se zapojí do proprietárního Asus konektoru a na ní je pak klasický USB konektor. Nebo jste měl nějakou jinou verzi tabletu?

Jistě se bude hodit integrovaný kalendář, jehož správa je možná i vzdáleně přes Gmail účet a připomínkování funguje jak přes klienta v tabletu, tak přes webové rozhraní s jakéhokoliv počítače. Je vidět snaha Googlu nabídnout zákazníkům profesionální řešení, nicméně předpokladem je využívání jejich e-mailové schránky.

Na GMailu účet mám (právě i kvůli službě Google Calendar), ale jejich mail nevyužívám. V používání kalendáře to ale nijak nebrání...

Se zasekáváním jsem se však setkal častěji u psaní textu na hardwarové klávesnici. Pokud jsem si totiž otevřel nějaký text čistě na tabletu, bez připojené klávesnice a následně napojil dock a chtěl psát na klávesnici, velmi často se mi stalo, že některé klávesy nereagovaly.

Možná to nebude vada předprodukčního kusu - ty samé problémy mám občas na TF101.

I když jsem měl zapnutou českou klávesnici (na výběr je Android nebo Asus), tak se nezobrazoval panel s českou diakritikou. Psaní textu tak nebylo úplně příjemné. Přitom hardwarová klávesnice české popisky měla. Pravděpodobně jde ale opět jen o omezení předprodejního kusu, jelikož předchozí verze Transformeru už obsahovala korektní českou klávesnici.

No, nevím, jediný způsob, jak psát česky na TF101 s dotykovou klávesnicí je ten, že písmeno, nad kterým chci mít diakritické znaménko, podržím o chvíli déle - a objeví se mi jakoby podmenu, ve kterém jsou různé varianty toho písmena s diakritikou... Nebo jsem si to doteď možná neuměl pořádně nastavit. :-)

Asus dodává aplikaci Polaris Office, která toho sice zvládne hodně a otevře takřka každý formát dokumentu, ale práce s ním je už horší, protože možnosti nastavení jsou velmi slabé. Nehledě na špatné zobrazování českých znaků (háčky). Sice tento znak už zobrazí, ale jiným fontem, takže to působí rušivě.

Opět problém, který byl už u TF101. Český trh je asi příliš malý na to, aby to Asus nějak řešil. Jak tu někdo psal - jedním řešením je změnit font (to se mi ale u dokumentu, který si chci jen prohlédnout, moc nechce). Údajně by také mělo pomoci do Androidu doinstalovat chybějící fonty (zatím jsem nepřišel na to, jak - ale také jsem po tom až tak moc nepátral). No a další řešení je, použít některou další "office" aplikaci. Je jich pro Android víc.

To prohlížečka e-knih – MyLibrary, si s českými znaky poradí o poznání lépe, takže např. na PDF soubory je ideální použít tento program.

Na PDF se mi zatím nejvíc osvědčil program EzPDF reader. S češtinou jsem zatím na žádný problém nenarazil.

Žádný jiný výrobce totiž nepřidává do balení automaticky dokovací stanici nebo klávesnici.

No však Asus také ten dock nedává ke všem Transformerům. To si musíte koupit verzi s dockem. A to není zase tak automatické, protože je dražší... Jo a jinak Lenovo má také tablet s klávesnicí, ta se snad ani nedá koupit zvlášť, takže "automaticky" jí máte právě třeba u Lenova...

Nowi
Nowi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aesculap Zdravím, jelikož už vyšel ten android 4.0 ICS, zajímalo by mě, jesli když už máte takhle podrobnou recenzi plánujete její rozšíření o porovnání mezi dvěma těmito systémy.

Nowi
Nowi
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nowi BTW: neměla to být reakce na příspěvek výše.

Sajvo
Sajvo
Level 1 Level 1
11. 1. 2012 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém s GPS naozaj existuje, dosť sa o ňom píše na anglických weboch. Problém spočíva v celokovovom tele tabletu - funguje ako Faradayova klietka... (iné tablety majú GPS anténu pod plastovými časťami tela - napríklad iPad priamo pod logom apple, čo je jediná plastová časť iPadu). Asus už kvôli tomuto problému prestal nazývať Transformer Prime "professinal GPS device".

JArty
JArty
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ješté jedna drobnost pro neznalé dychtivých po klávesnici. K iPadu je možno přes USB redukci připojit jakoukoliv. V druhém příbadě se připojuje přes USB a podobných tomuto konceptu Transformeru se prodává více druhů už dávno před prvním Transformerem a většinou to nestojí 2tisíce. Asus tento nápad jen přebral a nabídl ho jako celek. Myslím že i u tohoto Transformeru bede buď redukce nebo možnost použití Bluetooth

JArty
JArty
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=JArty]Ješté jedna drobnost pro neznalé dychtivých po klávesnici. K iPadu je možno přes USB redukci připojit jakoukoliv. V druhém příbadě se připojuje přes USB a podobných tomuto konceptu Transformeru se prodává více druhů už dávno před prvním Transformerem a většinou to nestojí 2tisíce. Asus tento nápad jen přebral a nabídl ho jako celek. Myslím že i u tohoto Transformeru bede buď redukce nebo možnost použití Bluetooth[/quote]

V druhém případě se připojuje přes Bluetooth...(chybička se vloudila)

Predseda3D
Predseda3D
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A tomuhle někdo doopravdy říká recenze? Bože můj, to je tak maximálně reklamní představení.
Hned úvodem musím říci, že je škoda nepodařeného snažení výrobce, aby dodal nový model na trh ještě před Vánocemi. A že to v plánu bylo! Údajně za neúspěšné načasování může dodavatel paměťových čipů To, že za zpoždění dodávek může také problém s WiFi jaksi autor raději vypustil, ASUS přece za nic nemůže, za všechny problémy mohou ostatní.
Vychvalování hliníkového krytu je už téměř fanatické. Ale nikde se tam člověk nedozví, že ten hliník (přesněji slitina hliníku), který ASUS použil je velice háklivý na poškrábání. Dokonce se tam i autor zmiňuje o starém Transformeru, kde prý se použitý plast jednoduše poškrábe, zatímco tento hliník ne. To je totální blábol, opak je pravdou.
Negativem může být chladnější kontakt, protože aluminium je přeci jen lepším vodičem tepla, ale i chladu. Když tedy tablet vytáhnete z tašky po příchodu domů, bude nějakou dobu trvat, než se kryt ohřeje na okolní teplotu. Na tento blábol se dá říci jediné, autore vrať se na základní školu a zopakuj si tam fyziku.
Zadní plochu tabletu narušuje víceméně jen čočka fotoaparátu, respektive kamery ... Z mého pohledu trochu rušivě působí také perforace reproduktorů u pravého okraje tabletu. Zajímalo by mě, jak si autor představuje, že by měl být řešen zadní fotoaparát a perforace pro reproduktory, aby to nepůsobilo rušivě. :roll: Asi jen měl pocit, že by přeci jenom bylo potřeba uvést i nějaká negativa.
Po otevření v módu netbooku se kloub vyklopí směrem dolů, takže se klávesnice v zadní části přizvedne – to je praktické i pro psaní, protože se tím docílí příjemnějšího náklonu kláves. Dosti povedenou klávesnici z předchozího modelu se tak podařilo ještě vylepšit, takže před sebou máme v podstatě plnohodnotný ultranetbook, jehož limitem je v současnosti snad už jen operační systém v zařízení samotném. Já nevím, jaký předchozí model autor "testoval", ale toto funguje i u starého Transformera. :roll:
Co mě ale na těle tabletu chybělo, je microUSB konektor. Starší verze jej obsahovala a jeho praktičnost byla jednoznačná. Zase nechápu, jakou starší verzi měl autor na mysli, ale TF101 doopravdy žádný microUSB na těle nemá. :roll:
Vše je napájeno z baterie tabletu, jakmile ale vložíme zařízení do docku, začne se energie převádět z dockovací baterie do tabletu. Tak toto také není úplně pravda, protože zde je podstatný rozdíl oproti původnímu Transformeru. Dokud baterie v tabletu není vybitá minimálně na 70%, tak se z docku nenabíjí. U původního se nabíjela vždy.
Všechny možné obstrukce spojené s představením nové verze Android ale vedly právě k tomu, že Asus prodává nový Prime ještě se starou verzí. Autor evidentně nemá rád Google, protože podle něj Google může za vše špatné a jen díky ASUS je Android na Transformeru použitelný.
Poupravený je také vzhled aplikace AndroidMarket, díky které jednoduše přidáváte aplikace. A to jak ty placené, tak neplacené. Výběr je obrovský a marketová aplikace je zpracována tak, že si aplikace můžete různě kategorizovat a navíc i instalace je otázkou několika dotyků. Toto řešení tedy musím Asusu opravdu pochválit. Tak "toto řešení Asusu" je doopravdy velice povedené, až na to, že s tím ASUS nemá vůbec nic společného. :roll:
Jistě se bude hodit integrovaný kalendář, jehož správa je možná i vzdáleně přes Gmail účet a připomínkování funguje jak přes klienta v tabletu, tak přes webové rozhraní s jakéhokoliv počítače. Je vidět snaha Googlu nabídnout zákazníkům profesionální řešení, nicméně předpokladem je využívání jejich e-mailové schránky. Kalendář se dá používat i bez využívání e-mail schránky. Ta nesnášenlivost Googlu autorem je velice zajímavá.
Díky přítomnosti GPS modulu samozřejmě nesmí chybět ani aplikace pro navigaci a mapový prohlížeč Asi by bylo dobré se zmínit, že GPS tam oficiálně vlastně není i když fyzicky je přítomná.
U předchozí verze byl často kritizován problém s HD videem. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet video ve vysokém rozlišení spustit na přeinstalovaném přehrávači. Jednalo se o 1080p ukázku filmu Wall-E (.mov). Přehrávání je naprosto plynulé a i spuštění netrvalo nijak dlouho. Konečně je tedy na trhu tablet, který nemá sebemenší problém s jakýmkoliv formátem videa. Hergot, to bylo ale náročné testování. Já bych si osobně nedovolil po otestování jednoho videa tvrdit, že nemá problém s jakýmkoliv formátem videa.
Sice nevím, kdo by na tabletu přehrával fullHD video, když je rozlišení displeje takové, jaké je, ale možná pro dobrý pocit – proč ne. Prime to rozhodně zvládá. Autore, zrovna tebou dříve zmiňované HDMI rozhraní slouží k připojení TV, která už může být FullHD.
Celkově je vidět, že se Android ubírá dobrým směrem a především je jeho vývoj patrný. Stále sice jsou oblasti, kde je potřeba zapracovat, ale v některých oblastech už překonává konkurenci a rozhodně patří mezi nejvyspělejší mobilní operační systémy, co si budeme povídat. No uvidíme, co nabídne nová verze. Tak autore, je teda Android nejvyspělejší, nebo teprve dohání konkurenci? Jak ten člověk si dokáže odporovat v jedné větě je neskutečné.
Žádný jiný výrobce totiž nepřidává do balení automaticky dokovací stanici nebo klávesnici. ASUS také nepřidává automaticky dock, ale to jaksi autor nepochytil. A například Lenovo také dodává tablet s klávesnicí.
Pokud ale hned teď nutně potřebujete tablet a máte zbytečných 16 tisíc Kč, bude Transformer Prime ideální volbou.
Ano, cena je vyšší než v případě starší verze, která s prodejem startovala na 12 499 Kč. Prime ale vstupuje na trh, kterému vládne iPad 2 s cenou výrazně vyšší.
Za 16 tisíc se pořídí pouze tablet bez klávesnice, to je jen doplňek k mé předchozí poznámce. Dále iPad 2 je ve 32 GB WiFi verzi levnější, oficiálně 13 490 Kč, 3G verze stojí 15 990 Kč. Proboha, je potřeba tak evidentně lhát?
Apple snad už připravuje vydání iPadu 3, který by teoreticky mohl Prime rozválcovat po stránce výkonu, nicméně cenově bude asi stále spíše dražší variantou. Je dost pravděpodobné, že iPad 3 bude za stejnou cenu, jako iPad 2 nyní. Taky nemám rád Apple, ale lhát kvůli tomu nebudu.

Predseda3D
Predseda3D
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 04:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predseda3D U předchozí verze byl často kritizován problém s HD videem. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet video ve vysokém rozlišení spustit na přeinstalovaném přehrávači. Jednalo se o 1080p ukázku filmu Wall-E (.mov). Přehrávání je naprosto plynulé a i spuštění netrvalo nijak dlouho. Konečně je tedy na trhu tablet, který nemá sebemenší problém s jakýmkoliv formátem videa. Hergot, to bylo ale náročné testování. Já bych si osobně nedovolil po otestování jednoho videa tvrdit, že nemá problém s jakýmkoliv formátem videa.
Sice nevím, kdo by na tabletu přehrával fullHD video, když je rozlišení displeje takové, jaké je, ale možná pro dobrý pocit – proč ne. Prime to rozhodně zvládá. Autore, zrovna tebou dříve zmiňované HDMI rozhraní slouží k připojení TV, která už může být FullHD.
Celkově je vidět, že se Android ubírá dobrým směrem a především je jeho vývoj patrný. Stále sice jsou oblasti, kde je potřeba zapracovat, ale v některých oblastech už překonává konkurenci a rozhodně patří mezi nejvyspělejší mobilní operační systémy, co si budeme povídat. No uvidíme, co nabídne nová verze. Tak autore, je teda Android nejvyspělejší, nebo teprve dohání konkurenci? Jak ten člověk si dokáže odporovat v jedné větě je neskutečné.
Žádný jiný výrobce totiž nepřidává do balení automaticky dokovací stanici nebo klávesnici. ASUS také nepřidává automaticky dock, ale to jaksi autor nepochytil. A například Lenovo také dodává tablet s klávesnicí.
Pokud ale hned teď nutně potřebujete tablet a máte zbytečných 16 tisíc Kč, bude Transformer Prime ideální volbou.
Ano, cena je vyšší než v případě starší verze, která s prodejem startovala na 12 499 Kč. Prime ale vstupuje na trh, kterému vládne iPad 2 s cenou výrazně vyšší.
Za 16 tisíc se pořídí pouze tablet bez klávesnice, to je jen doplňek k mé předchozí poznámce. Dále iPad 2 je ve 32 GB WiFi verzi levnější, oficiálně 13 490 Kč, 3G verze stojí 15 990 Kč. Proboha, je potřeba tak evidentně lhát?
Apple snad už připravuje vydání iPadu 3, který by teoreticky mohl Prime rozválcovat po stránce výkonu, nicméně cenově bude asi stále spíše dražší variantou. Je dost pravděpodobné, že iPad 3 bude za stejnou cenu, jako iPad 2 nyní. Taky nemám rád Apple, ale lhát kvůli tomu nebudu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predseda3D Predseda 3D: to byl asi matroš :-) :-)

16 tis. stojí Prime i s klávesnicí (http://www.czechcomputer.cz/fulltext.jsp?query=prime&type=stockitem)

Stoobi
Stoobi
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predseda3D No, já rozhodně poděkuji za rozbor a především za kritiku, protože ta je asi nejlepším "učitelem".

Nebudu se zde vyjadřovat ke každému bodu, protože je evidentní, že některé věty lze chápat i naprosto jinak, než byly původně myšleny a napsány.

Chtěl bych jenom poznamenat, že proti Google rozhodně nic nemám, osobně používám v maximálí míře jejich Gmail, stejně tak GoogleDocs a jiné aplikace a naopak jsem měl vždy pocit, že Google spíše upřednostňuji, takže jsem rád, že jsem schopen i napsat text, z jehož znění čtenář pochytí pravý opak. Stejně tak nemám nic proti Apple, naopak jejich umění vyrobit zajímavý produkt a následně ho úspěšně prodat musím vzdát poklonu. Takový jest můj dodatek k Vašemu textu. Ještě jednou děkuji za kritiku!

Predseda3D
Predseda3D
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predseda3D @oldass: Máte pravdu, nyní je cena 16 tis. i s klávesnicí. Já měl v hlavě cenu 20 tis. i s klávesnicí a mým zdrojem byla Alza, kde ještě nedávno doopravdy byl za 20, ale jak jsem se teď koukal, tak na Alze už na něj taky hodili slevu.
Takže za cenu se omlouvám.

JArty
JArty
Level 1 Level 1
12. 1. 2012 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to by mě zajímalo jak jinak, než bylo napsáno, byla myšlena ta cena iPadu :)

Hezky to autor zaobalil jako že vlastně za článek nemůze, ale Predseda má v pár bodech pravdu.

dawluxe
dawluxe
Level 1 Level 1
18. 1. 2012 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim,
celej stroj vypadá božsky, brousím si na něj zuby už od první zprávy o jeho vývoji. Ale co mě zaráží je výkon v benchmarku Quadrant. Nevím jestli vásledné skóre zkresluje velikost rozlišení na Asusu, ale skóre 2657bodů mi nepřijde nijak nadstandardní. Můj Galaxy S2 se stock romkou 2.3.5 dává skóre 3505! A to nemá žádný hitech čip od Nvidie. Je to dané tím vyšším rozlišením ASUSu???

Reklama
Reklama