Zpět na článek

Diskuze: ASUS Zenbook S14 (2024): Intel Lunar Lake poprvé v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

farare janna
farare janna
Level 1 Level 1
9. 10. 2024 05:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Players often set eggy car personal goals, like leveling up or unlocking new items. This translates to goal-setting behavior outside of the game, promoting a proactive approach to life.

Jan Futi
Jan Futi
Level 15 Level 15
25. 9. 2024 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen můj názor:

- Notebook pro obchoďáky, kteří chtějí tahat co nejmenší zátěž a je jim jedno výkon, páč na word a excel o sto řádcích dobrý (pokud si nevezmou Apple)

- Super, že konečně pro cílovou skupinu notebook vydrží dýl než pár hodin

- Já osobně preferuji výkon a od zásuvky nejsem dál než 8 hodin, tj. AMD v mém případě je jasná volba

- Argumenty, že to má je 8 jader a žere to stejně jako AMD Strix s 12 jádry (se stejným power limitem).. a zároveň má ale AMD o desítky procent vyšší výkon... Nechápu. Až bude test s oběma procesory na vyšším TDP, pak se může srovnávat. A jaký je výkon na WAT u srovnávané konkurence.

- Výkon grafiky by byl fajn, kdyby byly pro Intel rozumné ovladače - ne, že by AMD v tomto byli kdoví kde... Až s poslední verzí ovladačů grafiky na mém NTB (AMD 7840HS) ovladače nepadají třikrát do týdne (nepadjí už vůbec) - ale sakra rok po vydání... Intel ale na tom nebude líp. Takže opět AMD.

- Jen pro ujasnění, neupřednostňuji žádnou značku. V desktopu mám AMD 7800x3D a Nvidii 4800S, protože AMD grafiky spotřebou, výkonem, podporou ovladačů, provedením apod. jsou v p...eli

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
25. 9. 2024 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Futi @Jan Futi Ještě, že to není názor tvé babičky.

Jan Futi
Jan Futi
Level 15 Level 15
25. 10. 2024 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Díky za imbecilní příspěvek. Tyto podstatné informace si nikdy nenechávej pro sebe.

Robert
Robert
Level 1 Level 1
25. 9. 2024 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MTL má na svoj výkon vysokú spotrebu, Lunar ktorý prichádza na trh v expresne krátkom čase, je navrhnutý na optimálny výkon a spotrebu, kto očakáva vysoký výkon musí byť naivný, rovnako ak chce na tom hrať hry. Vysoký výkon a hranie hier príde s Panther CPU, ktorý pokračuje po Lunar Lake. Kadencia nových CPU od Intelu je nevídaná a zároveň technologicky výnimočná. Qualcomm a AMD oproti Intelu pôsobia nudne, bez originálneho nápadu pre nasledujúce generácie mobilných CPU.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 10:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

procesorový výkon (celkový): Strix Point (Ryzen AI 9 HX 370) zůstává o ~60 % rychlejší než Core Ultra 7 258V

procesorový výkon (jednovláknový): V průměru zhruba srovnatelný až o jednotky procent nižší než Strix Point (Ryzen AI 9 HX 370)

energetická efektivita: Strix Point (Ryzen AI 9 HX 370) dosahuje o 10-20 % vyšší energetické efektivity než Core Ultra 7 258V

výdrž na baterii: Strix Point (Asus VivoBook S 14 OLED M5406WA) dosahuje o 5-15 % delší výdrže na baterii než Core Ultra 7 258V (Asus Zenbook S 14 UX5406 @72 Wh)

grafický výkon: GPU Strix Point je v herní zátěži o ~5 % rychlejší než GPU Lunar Lake

grafická energetická efektivita: GPU Lunar Lake dosahuje o 67 % vyšší energetické efektivity v Cyberpunk 2077 než GPU Strix Point

(zdroj Diit.cz)

Jo a to ještě čekáme Strix Halo.

xls
xls
Level 23 Level 23
25. 9. 2024 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji, hezká recenze. NB taky není špatný, ale na práci je ideální, co mám (LG gram 17), do kterého kdyby se dal recenzovaný procesor (a to by mohlo v nové generaci vyjít), tak ho hned beru. Ten by pak byl prakticky bez minusů: podstatně větší monitor při téměř stejné váze (+150 g), víc USB portů, numerická klávesnice, místo pro 2. disk.

Ještě moc nechápu, proč má síťový adaptér půl kila, když jiné USB-C adaptéry s výkonem 65 nebo 85 W neváží ani třetinu.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
25. 9. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xls @xls ja ho nevazil, vychazel jsem z datasheetu asus, mozna je lehci

Seikos
Seikos
Level 1 Level 1
25. 9. 2024 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je super, že aplikační výkon není třetinový, ale jen poloviční, oproti Strix Point od AMD. Hned utíkám a za 50 tisíc toho Intela jdu koupit

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
25. 9. 2024 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Seikos @Seikos tak si za 50k kup strix, neni problem ale proti snapdragonu, je intel lepsi volba za stejnou cenu

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Proti Snapdragonu je lepší volba cokoliv.

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Karel Endler OK počítač s armem, proč ne, Jabka fungují a linux taky a desktop mod androidu taky neni spatný. Ale nechápu snahu dělat na to systém který je údajně Windows 11, kde lidem nebude fungovat obrovské množství věcí na které jsou zvyklí. A přesně zájem lidí ukazuje, že prostě Windows bez x86 je blbost.

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
25. 9. 2024 07:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

predrazene a k tomu cheche grafika.

hodnotenie mal mat tak 4/10

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena vysoká, ale zajímavá mašina.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem v ruce NTB se Snapdragonem a teda to bych fakt nechtěl, některý SW jsem vůbec nerozjel (Photoshop, Acrobat) a to jsem měl poslední build Win11 i SW. Jediné co se mi tam na tom líbilo byl ten parádní OLED displej 😉 Jinak ten Lunar nevypadá špatně, jsem zvědav jak se předvede desktopový Arrow 😉

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Překvapilo mě, že se na tom dá zahrát i něco moderního a udrží "konzolové" fps. Chybí mi tam ve výsledcích informace o úrovni nastavených detailech. Čistě teoreticky, běhat na tom MacOS, asi by jim v obchodech majitelé Macbooků utrhali ruce. 😀 Design a zpracování je paráda. Nemuset připlácet za větší kapacitu HDD výhru ve Sportce je snem každého jablíčkáře. Jen škoda té Ramky, že je součástí CPU. Jinak pěkný stroj, který už teď má v současné době velkou konkurenci a nebude to mít lehké.

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
25. 9. 2024 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slušný propadák a cena proti konkurenci vysok…

Když uvážíme, že Lunar Lake pracuje jen se čtyřmi P-Cores a čtyřmi LP-Cores, je výkon opravdu velice slušný. Procesor od AMD má třikrát víc aplikačních vláken, jeho výkon není rozhodně třikrát vyšší

To je problém jen Intelu že není schopny udělat konkurenční produkt. Být to naopak tak to Obr hejtí jako prase ale jak se jedna o jeho intel tak to tu bude omlouvat.

obrmaier už podváděl v minulosti u recenzi takže věřit se mu stejně nedá. Měl by skončit.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
25. 9. 2024 08:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy @GaGy Cena notebooku se Snapdragonem nebo AMD Ai 300 je stejna, takze o jake konkurenci mluvis chlapce? Ze ty sis neudelal domaci ukoly a nepodival se, kolik ta konkurnce stoji :)

A take jsi ve svych 12 letech uplne obratil realitu, naopak zde prohrava AMD, protoze malinkce CPU od Intelu s 8 thready ma polovicni vykon AMD, ktere by melo mít 3x takovy vykon dle parametru ...

PS. a tohle je posledni varovani, pred vymazanim tveho profilu tady ... to bys pak hodně plakal.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
25. 9. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Je naprostá demagogie tvrdit, že HT/SMT je ekvivalentem dalšího fyzického jádra, takže očekávat 3x větší MT výkon je nesmysl.

Nagger
Nagger
Level 27 Level 27
25. 9. 2024 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier jj, tady všichni pláčou, když jim vyhrožuje egoista banem :D

myslihlavou
myslihlavou
Level 4 Level 4
27. 9. 2024 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Pro jednou máte pravdu, pane Obrmajer. Jestli notebook s AMD Ai 300 za stejné peníze a při stejné spotřebě má více jader a o desítky procent vyšší výkon, tak pro něj nějaký žertovný Intel Lunar Lake žádnou konkurencí není.

Caveman
Caveman
Level 20 Level 20
24. 9. 2024 22:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak konečně úspěch pro INTEL. U Notebooku je nejduležitější výdrž a pak samozřejmě výkon.Držím pakce 👍 Doufám že se to bude prodávat jak housky na krámě.Notebooky s DRAKEM stejně nikdo nekupuje.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 9. 2024 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno, testy na win 10? To je chyba programu, nebo "marketing"? Pokud chceme Real test, měl by snad test probíhat na aktuálním win 11... Pro mne je pak test naprosto zbytečný, jelikož se zpátky v čase nevracím ani ve výběru protějšku, ani v použití starších operačních systémů.... Chápu, že může přijít k testu bez OS, ale i tak jde k účelu testů použít i 3. Měsíční demo win 11... Ale k NB nemám nic, jako pracovní a cestovní pomocník určitě fajn.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2024 16:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Pitcha007 Test je samozřejmě na Win11, které jediné podporují scheduling meteor/lunar/ryzen5/snapdragon a také se nové notebooky s jiným systémem neprodávají ... kde jste vzal Win 10, znáte vůbec buildy windows?

PS. Pokud vycházíte ze screenu v předposlední kapitole, tak build 26100 je Win 11 24H2, tedy uplne nejnovejsi, jen aplikace ho detekuji, jako Win 10 ....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 11:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier ano přesně tak z výsledkového screnu, takže chyba detekce programu, v pořádku. Nedalo mi, že by se win 10 ještě někde instaloval, zvlášť na nové stroje... A nechte si ten sarkasmus s buildy, ty mne opravdu nezajímají a znát je jako technik opravdu nemusím, díky snaze Ms vždy upgradovat na nejnovější ;) Děkuji...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
25. 9. 2024 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Pitcha007 To je opravdu zajímavá představa, že si někdo koupí nový počítač a nainstaluje tam totální odpad v podobě Windows 11, jehož systémové aplikace běží asi tak o 500% hůř než ty nepřepsané ve Windows 10. Nemluvě o problémech s hardwarem viz co se děje okolo AMD procesorů atd.😁👌

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 18:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Chlape, tak to je asi špatný "uživatel" ;) já v tom problém nevidím a odpadem v podobě zastaralých systémů se nezabýváme... Pokud si myslíš, že je tvůj názor relevantní, udělej test na tom co děláš na win 10 a já to samé demonstruji na win 11 a lepším výsledkem... 😆 A jestli si někdo nedokáže nastavit win, to je problém uživatele, nikoliv systému... A problémy jak jistě víš měl i intel, ale záplaty se dočkají jen win 11, že... Zkrátka je to odpad, co pohltí zub času...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
25. 9. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Pitcha007 Panečku, konečně tu je řádný expert. Když je chyba jen ve W11, proč by měla vycházet záplata i na W10? 😁A proč si to lidi neopraví sami, když stačí jen nastavit systém 😀

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista ;) ano, hlavně, že bývají 11tkami předinstalované a starší již nejsou u prodejců k dispozici... Odpad možná, dle vašich slov, avšak podpora steamu win 10 již skončila, tak nějak si bez steamu, Blenderu a pár dalších programů a her v knihovně běh svého PC nedokáži představit... Sorry jako

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
26. 9. 2024 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Pitcha007 U Steamu skončila podpora pro W7/8 - https://help.steampowered.com/en/faqs/view/4784-4F2B-1321-800A ne pro desítky. A ani v náznaku to neznamená, že Steam na Windows 7 přestal fungovat.

Co má být s Blenderem? Všechny tyhle programy budou podporovat W10 další dekády. Jediné co nepojede, budou nějaký ptákoviny co tlačí Microsoft a které nikoho nezajímají. W10 má stále s přehledem největší podíl na trhu.

Počítač se dá koupit i bez systému. Vlastně jsem snad nikdy nekoupil PC s Windows. Dá se na tom ušetřit.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
24. 9. 2024 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to vypadá hodně dobře. Akorát s jedním ze závěrů moc nesouhlasím.

"Čtyři P-Cores a čtyři LP-Cores nabízí poloviční výkon AMD Ryzen HX 9 AI 370, který má dvanáct jader a trojnásobný počet vláken."

To že Intel odstranil HT byla jeho volba. Realita je, že ten AMD procesor s jen čyřmi malými Zen5c navíc dokáže nabídnout 2x větší MT výkon. Ne že bych to u takovéhoto notebooku považoval za podstatné, zde jsou důležité spíš ty provozní vlastnosti, ale rozhodně bych to moc na pochavlu neviděl. Jinak ten notebook vypadá fakt dobře.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
24. 9. 2024 15:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda ze to cpu je uškrcene power limitem, dle datasheet 37w cpu+gpu to je žalostně málo. Proč nejde treba na nabíječku to škrtit tepelným limitem nechapu. Nebo nejakou možnost nastaveni v biosu...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2024 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa Toje záměr, Intel potřeboval úsporný CPU + dlouhou výdrž na baterii proti Snapdragonu. Který je ve všech směrech hodně podobný, včetně výdrže, ale ve hrách nemá šanci, plno her se ani nespustí.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
24. 9. 2024 17:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier ale to CPU ma max temp 100 nechápu proč to musí jet na ten de*ilní power limit aspon z nabíječky at jede na temp limit škoda no, stejně na prt jako muj NTB také s Intelem který má malý power limit a na temp limit nenarazí nikdy. Další NTB AMD ten nemá problém jet na temp limitu v loadu 100c když budu chtít spořit tak si nastavím max CPU clock v ovládacích panelech. Nesmyslně škrtit výkon power limitem to fakt chceš no... to je jako koupit si auto ale z výroby bude mít doraz na plynu na 50-70% max využitelného výkonu.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2024 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @pepaZdepa to by bylo moc hlučné, kdyby to jelo na 100C a to nikdo nechce, i když musím teda říct, že noťasy se snapdragonem jsou teda hlučnější a taky to vyrobcům nějak nevadí asi

Reklama
Reklama