Zpět na článek

Diskuze: ATi: Naše grafické čipy také umí vypočítat fyziku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"...že ATi nebo nVidia obohatí svoje čipy o několik pipelines navíc vyhrazených pro výpočty fyziky. V tomto případě bude mít Ageia co dělat, aby své výrobky prodala." - ono bude zalezet hlavne na 2 vecech: 1.)na cene - jestli se to vubec vyplati, priplacet si za grafiku s PPU - za to bude novinka, ktera muze prijit zakazniky draho - viz. treba kdyz se objevila GF256DDR a PhysX nebude moc drahej ( ono se 128 MB DDR3 asi ale drahej bude ), ale na druhou stranu bych videl jako relativni - zalezi na "zivotnosti" PhysX - ono by se pak vymena GPU mohla prodrazit, kdezto koupil 1 PhysX a mit ho x let by mohlo byt vyhodnejsi... 2.) na patici - PCI je nedostatek, takze jestli to nebude do PCIe x1, tak to bude pro spoustu lidi spatny
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, prý letitý... vždyť představuje současnou architekturu, takže bych na tom neviděl nic extra zajímavého...

A že prý dokáže vypočítat i "fyziku"? Inu, já tedy opravdu nevím, co by chtěl u toho počítat... A k čemu by to bylo? Jako poukazování na fakt, že dnešní GPU jsou programovatelné, mi to nepřipadá zcela vhodné.

Myslím si, že nijaká PPU na grafických kartách nebude; jak naznačuje i autor - "fyziku" musí umět spočítat procesor. To tady spíše budeme mít všichni 2-jádrové procesory, nežli takováhle zvěrstva (PPU karty, různé specifické jednoúčelové akcelerátory a pod.).
Již nyní jsou ty opravdu výkonné grafické karty šíleně drahé - myšleno pro drtivou většinu uživatelů. Navíc tahle PPU by neměla jiné využití kromě náročných her. A pro tu "úchylnou menšinu" náročných hráčů se přece nevyplatí dělat jiný návrh čipu, to by se prostě ani náklady nevrátily. A nemyslím si, že lidé budou ochotni vyvalit tak horibilní sumy za něco, co stejně budou využívat pouze z velice malé části. Pro hry to zcela jistě nebude, protože to pak spíše převládnou konzoly. Ne, všichni budou mít prostě výkonné procesory. Vždyť ty hry přece nemohou být až tak náročné. Spíše bych se přiklonil k posilnění některých jednotek v CPU.

A pokud by to některé hry pro PC měly vyžadovat nejaké PPU karty, tak to bude konec her pro PC. Protože zatím PC má nad konzolemi navrch v tom, že se dá použít i pro spoustu jiných věcí bez toho, aby se do něj musely přidávat další věci a vrážet do toho další prachy.

- MuadDib

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mne je nejvyhodnejsi, nechat fyziku na procesoru nebo tu pridavnou kartu. Cpat to do grafiky jako reakci na to , ze je to ted novej trend se mi nezda. Pridanim do grafiky a prakticky kamkoli bych souhlasil v tom pripade , ze se udela presna specifikace a jednotny rohrani ... jako napriklad DirectX. Uplne nejlepsi by bylo , kdyby se to rozhrani udelalo uz ted. Tzn treba PhysX1.0 a pak by se proste provedla detekce: je tu zarizeni na podporu Phys vypoctu? Pokud ne vypocty provadi procak(v pripade ze mate dostupnejch nekolik jader tak lze zvolit aby se vypocet provadel na druhem jadru) pokud ano pres jednotne rozhrani by se to resilo najakym koli Dostupnym hardware(Deska/grafika/pridavna karta).Pro mne uplne idealni reseni je psat aplikaci tak , ze je ready nejenom multiproc ale i multipocitac ready. Tzn jaka koli cast programu se da pustit , na jinym jadru nebo na jinym stroji.Takhle treba postupujeme my pri vyvoji naseho engine. To by prineslo zvetseni vykonu aplikaci a lepsimu vyuziti dostupnyho hardware ktery mate doma. Takze vysledek by byl takovej , ze se vam vali doma vic pocitacu a vy si chcete zahrat nejakou novou hru nebo pustit nejakej vetsi multiplayer. Tak to nakonfigurujete tak , ze na jednom bezi sit, logika a na druhym fyzika. V pripade serveru nepotrebujete jeden drahej x procesorovej server ale spojite dohromady x pocitacu dostupny ceny. A za nekolika nasobnemensi cenu mate stejny mozna vetsi vykon.
- samboush

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace taky bych to tak videl, hodne mi to pripomina dobu 3Dfx a jejich glide. Stejne to tak nakonec dopadne, ze nvidia/ati koupi Ageiu a implementuje do gpu. Jednotne specificke rozhrani musi byt...
- antiHulan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechapu, proc "ATi nebo nVidia obohatí svoje čipy o několik pipelines navíc vyhrazených pro výpočty fyziky". Fyzikalni vypocty jsou prevazne maticove operace. Bitmapa ulozena v pameti gr. karty je matice v plovouci radove carce, takze vystacite s tim co uz v grafikach je ted. Uz dnes existuje znacne mnozstvi projektu pro vyuziti grafik pomoci shader programu pro ruzne vypocty (treba pri modelovani proudeni kapalin - gf6800 v pohode strci do kapsy dual xeon).

V tomto je Cell dost napred, obsahuje PPC (jako ridici procesor) a 8 SPE jednotek na jednom kusu kremiku, pouzivajici vestaveny pametovy radic a spolecnou XDR pamet. Takze pro fyz. vypocty neco jako AMD64 procesor krizeny s 8pipeline gr.kartou (ja vim, dost pritazene za vlasy, ale rekneme ze je to CPU + 8 vektorovych FP jednotek).

Ale je dobre, ze na to ATI upozornilo, protoze podle toho jakou pozornost prohlaseni vyvolalo o tom moc lidi nevi.
- proc se kvuli prispevku musim

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace S tema pipelines to asi autor myslel tak, aby VGA pocitala fyziku, ale zaroven se to nedotklo vypoctu grafiky ( apson mam ten dojem... ), akorat je jeste potreba rict, ze to asi bude chtit taky pridat nejakou tu pamet, takze to bude pekne mastny, protoze by se taky mohlo stat, ze bude na cipu z mainstreemu treba 256+128 MB DDR3 na grafiku+fyziku - to se pekne prodrazi - nejenom kvuli pameti samotne, ale bude to chtit taky upravit PCB karty, coz taky nebude zadarmo. Uz dneska sou karty docela macci, o 2 procesorovejch ani nemusim mluvit, natoz kdyz tam bude potreba pridat jeste dalsi pamet. A ted si predstavte treba takovy X1800XT s 512MB + 128 PhysX, nebo 7800Ultra s tou samou pameti. O spotrebe radsi ani nepremejslim... Kazdopadne doufam, ze to dopadne jak tu rekl "samboush" - ze se udela nejaka obdoba DX pro fyziku a postara se o to 2. jadro procesoru ( zanedlouho jejich cena snad sleze na unosnou mez )
- Jiří Škoda - wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je fakt. I kdyz, PCIe 16x je obousmerne dost rychla, mozna pujde pouzit primo systemova pamet, jako u HyperMemory, vzdyt PCIe je (teor.) rychlejsi nez dualchannel DDR. A pokud by bylo na grafice 512 MB (to uz je dneska), tak by to chodilo (podle me) dobre, protoze kdyz bude grafiku i fyziku pocitat gr. karta, tak CPU bude (snad ;-)) pamet vytezovat mene. Ma to i vyhody - nemusi se presouvat bloky pameti mezi grafikou a syst. pameti, jen si GPU a CPU preda ukazatel... (Takhle fungovala blahe pameti SGI O2, sdilena pamet a prepinac.)
- proc se kvuli prispevku musim

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"V tomto případě bude mít Ageia co dělat, aby své výrobky prodala."

Firme Ageia skutecne nejde o to prodavat nejaky HW, to je pro ni naprosto nedulezite (at si treba ta HW pobocka do par mesicu zkrachuje). Firme Ageia jde hlavne o to, prodat svoje API a nejlepe ho podstrcit MS na implementaci do DX10 (IMHO to uz udelali).

A pak se penizky jen hrnou ... par USD z kazdyho prodanyho HW s podporou PhysX, par USD z kazde prodane hry s podporou PhysX ... a sami nemuseji temer ani hrabnout prstikem (snad jen jednou za 5 let prepsat specifikace na PhysX 1.4).

Tohle je to, o co tady jde ;-)
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 10. 2005 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

az na to ze jde samozrejme o vertex shadery zpracovavajici geometrii, ne tedy o pixel
pipeline
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 10. 2005 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ano, správně, geometrii zpracovávají vertex shadery, ale pokud nahlídnete do odkazu Zdroj tak je tam napsáno že fyziku provádí pixel shadery (nebo to tam možná není ale nevymyslel jsem si to, bylo o tom na netu víc článků...)
- Fiala Lukáš

Reklama
Reklama