Zpět na článek

Diskuze: ATi R520 může adresovat až gigabajt paměti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych to teda neviděl až tak divoce. Počítám že půl giga paměti na kartě bude stačit do tý doby než Nvidia přijde s novým čipem.
- Richard Podzimek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem četl rozhovor s jedním s vývojářů enginu Unreal 3.0,který poukazoval na to,že pro plné využití grafického potencionálu tohoto enginu, bude zapotřebí 1GB paměti na grafické kartě. Souhlasím s tím,že zejména architektura čipu G70 /GeForce 7xxx/ nemá v této oblasti co nabídnout,protože nepřináší tolik technologických novinek jako konkurenční Radeony. Co se týče výkonu,tak pro slušné hraní /Unreal 2007/,budou stejně rozhodující až grafické karty založené na další generaci čipů. Vždyť současný high-end se příjemně potí na hrách typu FEAR. Sama náročnost her se pořád stupňuje a tam,kde kdysi stačil 1GB operační paměti,se dnes už šeptá o 2GB /Batllefiel 2/. To ovšem neznamená,že 2GB operační paměti je dnes už nutnost. Bohatě stačí 1GB a potřeba 2GB je zatím spíše velmi vyjímečná. Pravdou ale je,že už se u některých her dá tento "pamětový potenciál" využít. Nové hry typu FEAR či Quake 4 zatím požadují 1GB.
http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_cpu_performance/page6.asp
http://www.firingsquad.com/hardware/fear_cpu_performance/page6.asp

- Aleš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde su tie casy ked som vymienal 4 diksety aby som si zahral DUNE 2 na amige a nechapal som s grafiky a hratelnosti zaroven....
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen do toho kluci, vyvijejte tyhle super karty, ceny spadnou, ja si dokoupim druhou G70 a budu spokojenej na dost dlouho, nez prijde doba, kdy bude opravdu NUTNE kupovat novou kartu :)
- Ełven

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace SLI řešení je cesta,která sice vede k vysokým výkonům,ale nemůže ti nahradit technologie nových grafických karet. Také poměr cena/výkon je špatný a samotná spotřeba karty je vysoká. Jak bylo psáno v jiném článku,tak SLI a CrossFire je dobrý marketing. Je to investice,která se hráčům moc nevyplatí. A dvě G70,ti po technologické stránce moc v nových hrách nepomůžou.
- Aleš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ale premejslej, existujou i lidi, ktery nemaj ani to SLI natoz pak treba serii G7 a pro ty ty hry budou muset bejt taky...ani serie G6 nebo Radeony X8xx nejsou zase tak stary a celej svet si hned nevymeni grafarny kvuli par hram :) nepotrebuju ty nejlepsi detaily, ale kdyz mi pujdou ty stredni a slusne, budu stastnej jako blecha a relativne dlouho...btw. SLI a CF je dle meho dobra cesta, protoze uz se pro to optimalizuji hry a jak uz se i na tomto serveru psalo, budoucnost neni o vyssich frekvencich ale o paralelozaci...tudiz tech grafik bude porad vic a vic...samozrejme, ze s novejsima technologiema
- Ełven

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pride mi to jako zaujatost pana autora proti nVidii. Pamatuji ze pri prichodu GeForce 7 se rikalo taky neco ve smyslu kdo se smeje naposledy ten se smeje nejlepe... v tom smyslu ze ATI s R520 bude rychlejsi. Jeste driv byly vsude slyset nazory ze R520 vsude deklasuje G70 ktera je jen vylepsena NV40... Realita je vsak jinde. Co takhle nezabyvat se tim kdo BUDE rychlejsi ale tim kdo JE rychlejsi.
Pro dalsi generaci her stejne budou idealni dalsi generace grafickych karet.
- Ondřej Pilný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "Realita je vsak jinde. Co takhle nezabyvat se tim kdo BUDE rychlejsi ale tim kdo JE rychlejsi."

Jenže až si třeba za rok a půl koupím Radeona X1800 kterej už bude tou dobou za docela rozumný prachy (ne že by 12000 za ten výkon bylo moc, ale je to samo o sobě moc tak mi na tom nový hry pojedou. Pokud koupim nějakou bazarovou GF7800 tak mi sice starý hry poběžej krásně ale nový moc ne... viz UT2007
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nj... A novější hry na vše high taky ne..... viz. třeba ten zmiňovaný UT2007... Za rok budou OBĚ mezi "veterány".
- Shit z PCT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "Jenže až si třeba za rok a půl koupím Radeona X1800 kterej už bude tou dobou za docela rozumný prachy..."

Jenze takhle se prece neda uvazovat. Co bylo od dneska ped rokem a pul? To byly uvadeny R420 a NV40. A ma cenu ted kupovat tehdejsi highend? Ja myslim ze ne. Bude lepsi si koupit horsi kartu z te generace, ktera bude v te dobe nejnovejsi.
- Ondřej Pilný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2005 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Shit z PCT: no, myslím si že na Radeonu X1800 si UT2007 zahrajete líp než na GF7800, ale jde taky o to jakou verzi DX bude tahle hra používat, jestli DX10 tak to je pak jiná věc...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ondřej Pilný: No jasně, až bude G80 a ostatní GF8, bude to lepší volba. Ale protože jsem atinář, tak sáhnu radši po Radeonu. Osobně teď taky zvažuju zakoupit tehdejší high-end, ovšem ne R420/NV40, ale R300/R350/R360. V podstatě je to totiž jedno a Radeon 9800PRO je možná lepší volba než X700 AGP, protože má větší paměťovou propustnost (má 256bit rohraní a k tomu i výš taktovaný DDRka). Samozřejmě ne za cenu z obchodu, ale koupit použitou se u docela vyplatí...
no a pak za rok a půl si možná koupim nějakou R520ku... :-)
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Ondřej Pilný: No jasně, až bude G80 a ostatní GF8, bude to lepší volba. Ale protože jsem atinář, tak sáhnu radši po Radeonu. Osobně teď taky zvažuju zakoupit tehdejší high-end, ovšem ne R420/NV40, ale R300/R350/R360. V podstatě je to totiž jedno a Radeon 9800PRO je možná lepší volba než X700 AGP, protože má větší paměťovou propustnost (má 256bit rohraní a k tomu i výš taktovaný DDRka). Samozřejmě ne za cenu z obchodu, ale koupit použitou se u docela vyplatí...
no a pak za rok a půl si možná koupim nějakou R520ku...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: [CODE]Ale protože jsem atinář, tak sáhnu radši po Radeonu [/CODE]Nic ve zlým, ale objektivita je v prd**i.... Tento přístup se mně nelíbí...
- Shit z PCT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Shit z PCT: no, pokud píšu novinky, snažím se být objektivní, ale pokud se vykecávám v diskuzi tak je to snad jedno ne?
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: [CODE]Myslím, že přísloví "kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp" přesně vystihuje současné dění na trhu grafických karet.[/CODE]Nech to být, ale tady já osobně objektivitu jaksi nevidím.... S tím napsaným výše souhlasím.
- Shit z PCT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2005 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Shit z PCT: No, myslím že v téhle větě není vůbec ŽÁDNÝ náznak nadržování jedné či druhé straně, mj. také proto že tam není ani slovo "ATi", ani "nVidia".

No ale není to snad pravda? Donedávna byla tím posledním nVidia a ATi se plácala ve sračkách. Teď fénix povstane z popela a nakope nabouchaný GeForce 6ce zadnici a bude jí nakopávat zadnici dokud nVidia nevymyslí GeForce 8.

Totiž, musím vás zklamat - žádná GeForce 7 neexistuje. Je to prostě jen fikce, GeForce 7 je pořád jen GF6 s větší hrubou silou a lepším výrobním postupem. I G70 neexistuje, to je taky jen marketingová fikce. Existuje jen jádro NV47 které bylo přejmenováno aby to vypadalo jako něco nového když tomu tak není.
Ale abych nekřivdil nVidii, ona řada Radeon Xxx0 je taky jenom fikce, jednak protože v podstatě jsou to jen X800, X850 a X700 který jsou opravdu R4xx a jednak jsou R4xx odvozený od R3xx.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no, vím že to tak může vyznět. Ale podívejme se na to takto: G70 je, ať se vám to líbí nebo ne, vlastně čip architektury GF6 s vyšším hrubým výkonem. R520 je úplně nový čip, a ačkoli teď jsou s G70 přibližně nastejno, v nových hrách jednoznačně vedou.
Dalo by se to taky říct takhle: určitě znáte ten postup nVidie kdy vývoj jde po dvou generacích - tedy nejdříve vydat řadu karet s nějakou novou technologií (GF6 s DX9.0c) a pak další generaci odvodit z týhle. Ati dělá to samé, jen ne stejně - takže nová architektura R3xx šla proti odvozené GF5, ale nová GF6 šla proti odvozené R4xx. Vlastně se dá říct že R420 je R300 s lepším výr. postupem a vyšší hrubou silou, nic víc. No a tak teď když má ATi novou architekturu R520 tak nVidia má odvozenou GF7 a je v nevýhodě. Až příjde G80, dá se čekat, že Radeon X2000 bude odvozen od X1000 a nVidie bude opět lepší. Taky je tam napsáno, že dokud nepřijde G80, tak je tím posledním kdo se směje nejlíp ATi, ale než přišla R520 tak to byla dlouho nVidia, je jedno že NV40 je pomalejší než R420/R480, jde o to že GF6600 byla karta se skvělym poměrem výkon/cena a i když je na trhu X800GT tak GF6600GT je pořád oblíbená...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dalo by se rict ze NV40 sla proti odvozené R4xx ale i pres to karty typu X800GT a GTO ,coz jsou ted karty s nejlepsim pomerem cena - vykon, deklasuji nVidii. A i v nejnovejsich hrach jako je FEAR maji slusny vykon a to i prez zastaralou architekturu:
"R420 je R300 s lepším výr. postupem a vyšší hrubou silou, nic víc"
Ja to nevidim tak ze je dulezite mit moderni cip s nejnovejsima technologiema. Ja to vidim tak ze az mi nebude stacit to co mam tak koupim zase nakou peknou kartu mainstreamu.
- Ondřej Pilný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já bych to neviděl jako zaujatost. Proč také? Pravda je taková,že architektura R520 je připravená pro 1GB paměti a to rovnou v provedení GDDR4. To,že autor na to poukaze je fakt a ne zaujatost. Podívámeli se na různé recenze čipů G70,tak zjistíme,že po technologické stránce se jedná o mírně vylepšenou řadu GeForce 6XXX. U nVidie jsme totiž zvyklí,že má výborný marketing a změnou pracovního názvu na G70 nám chce vnutit,že se jedná o něco,co by nemělo chybět v počítačové skříni. Bohužel tomu tak není.Naproti tomu čip R520 přišel s několika technologickými novinkami,které jistě stojí za uznání. Nechci hájit ATI a pomlouvat nVidii,ale dnes mají Radeony po technologické stránce opravdu navrch,i když výkonem jsou si oba čipy přibližně rovny.
- Aleš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mno, bavíme se o tom, až bude...pokud bude... Ono to zase nebude tak horký. Jistě, za půl roku třeba bude ATI 1800 s 1GB RAM... ale v té době už bude asi venku i G80 a R560.... ATI má technologicky určitě navrch, ale technologie a praxe není to samé.
- Shit z PCT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace "Realita je vsak jinde. Co takhle nezabyvat se tim kdo BUDE rychlejsi ale tim kdo JE rychlejsi."

Jenže až si třeba za rok a půl koupím Radeona X1800 kterej už bude tou dobou za docela rozumný prachy (ne že by 12000 za ten výkon bylo moc, ale je to samo o sobě moc tak mi na tom nový hry pojedou. Pokud koupim nějakou bazarovou GF7800 tak mi sice starý hry poběžej krásně ale nový moc ne... viz UT2007
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Kdy přestane autor článku konečně onanovat před logem firmy ATI? Tady není pctuning, ale ATI fan klub!
- nvidia

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2005 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @nvidia: Pokud se vám nelíbí, že v redakci PCTuningu obecně převažují sympatie k ATi, doufám že víte kam se můžete obrátit... Radkův blog má naprosto objektivní informace podané od zkušeného autora, takže se nemusíte bát že by náhodou něco bylo špatně.
btw. posledně mě docela překvapilo jak Radek dokázal zakomponovat chválu na nVidii i do článečku kterej byl úplně o něčem jinym. Ať si o něm myslí kdo chce co chce, ale on fakt umí dobře psát...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2005 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč mám takový pocit, že tady každý druhý dědí po Billovi?
Já si před rokem a půl koupil GF 6600 a ta mi musí ještě tak dva roky vydržet, protože nemám na novou a vy se hádáte o tom, kdy si koupíte kartu nové generace.

Možná si myslíte, že ze mě mluví závist.. a do jisté míry máte pravdu :)

Já počítám s tím, že si tak za ty dva roky seženu FEAR a s odstupem času si to konečně zahraju a někdy kolem 2010 si zahraju UT 2007 :)
- Martin Bartek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

suhlasim s Martinom. niekto si kupi kartu aj ked nie najnovšiu a musi mu vydržať minimalne rok!(napr. ja) a preto uvažujem ako Lukaš.
na nove namam prachi tak kupim staršie ale vykonnejšie ako nove a slabšie.

tod moj nazor
- Andrej

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2005 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace si nemyslete že jsem taky nějakej bohatej...
ve čtvrtek by mi měl poštou přijít Radeon 9800Pro za výhodnou bazarovou cenu :-)
- Fiala Lukáš

Reklama
Reklama