Budoucnost her: dynamická reklama
Reklama ve hrách postupuje na vyšší úroveň. Desátý díl slavné série Need For Speed bude prošpikován takzvanou dynamickou reklamou.
Billboardy v herních světech přispívají k realističnosti, zároveň je to však nenápadný, leč účinný způsob, jak značku nacpat do hráčova podvědomí. Brzy se z reklamy ve hrách stane opravdu velký byznys, díky systému od společnosti Massive Inc. Důkazem může být i to, že Massive byla odkoupena Microsoftem a nyní je jeho divizí. A Microsoft by přeci nekupoval něco, co nezavání tučným výdělkem...
Need For Speed Carbon, chystaná závodní hra od Electornic Arts, bude první hrou, která bude využívat systém dynamické reklamy distribuované přes internet. Tento pojem znamená, že na reklamních plochách se budou zobrazovat reklamy z dané geografické oblasti a budou postupně měněny, podle toho, která společnost si reklamu zaplatí. Takže zatímco v NFS Underground míjíte billboard se stále stejnou reklamou, v NFS Carbon uvidíte stále čerstvé reklamy od firem působících i ve střední Evropě.
Spolupráce EA s Massive později zahrne více her, a to jak pro PC, tak pro Xbox 360. Chip Lange z EA si smlouvu s Massive velmi pochvaloval:
"Na místech jako basketbalové hřiště, fotbalový stadión nebo silnice v závodní hře je nejen hezké mít reklamu, ale zároveň je to důležitá součást pro vytvoření dojmu, že tam opravdu jste. Spolupráce s Massive nám umožní zobrazit tu reklamu, která je pro hráče relevantní."
Co k tomu dodat? Představa, že vedle silnice kdesi v poušti v Americe bude stát billboard s reklamou na německý řetězec hypermarketů je docela úsměvná, nemyslíte?
Zdroj: TGDaily