Zpět na článek

Diskuze: CES 2013: Nová specifikace USB 3.0 navýší rychlost na dvojnásobek. Definitivní konec ThuderBoltu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám nic proti USB 3.0, ale moje sobní zkušenost je, že vnitřní malé kontakty (na obrázku) potřebné pro rychlost USB 3.0 jsou celkem dost choulostivé na ohnutí a už se mi stalo, že při běžném zastrkování flashky do USB slotu se jeden z pěti pinů mírně ohnul.A stačí jeden ohnutý pin z pěti až vlastně nemáte rychlou flashku, ale pomalý USB 2.0 flashdisk. Fleshka sice funguje, ale rychlost hodně poklesne.... :oops: :confused:

Jinak ale souhlasím, že při takovém navýšení rychlosti to má Thunderbolt spočítané....
- del42sa

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace TB a USB 3.0 nejsou konkurence. Výhodou USB je cena a nic jiného. Moc pozitiov ta věc nemá. Spolehlivá neni, jsou problémy s kabelama, jak sám říkáš konektorem, a halvně furt je to USB čili CPU driven sběrnice, která při velké datové zátěži silně zatěžuje CPU host systému.

Thunderbolt je defakto externí PCI-E jde na to napojit vše, od grafik i přes samotná USB 3.0 řadiče, jsou tam 4 PCI-E linky, jde na to napojit cokoliv a bude to stejné jako by to sedělo uvnitř PC, žádná brzda.

Lidi prostě nechápou ten rozdíl. Thunderbolt tu neni k připojování flashed, klávesnice, myši, atd. To by bylo jak využívat PCI-E slot na vyvedení stereo audia..... chcjo.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace pokud někdo považuje USB a Thunderbolt jako konkurenci tak evidentně nepochopil danou věc. USB je jednoduché, levné řešení rychlého propojení, které má své chyby v podobě vyšší latence, zatěžování CPU/systému a pod.
Zatímco Thunderbolt je univerzální dokovací konektor, který je plně univerzální a lze jím nahrazovat jakékoliv rozhraní.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi to je sice pravda, ale při dostatku výkonu u dnešních CPU se tento nedostatek snadno zamaskuje, nehledě k cenovému rozdílu, který je v neprospěch thunderboltu.....
- del42sa

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
9. 1. 2013 04:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @del42sa: Vůbec snadno. I desktopové AMD procesory s dnešním slow USB 3.0 nedovedou tu sběrnici krmit pokud jsou v idle modu (underclock na 800Mhz). Bylo to tak naměřeno, dále je to load v oblasti kernelu a driveru, tudiž to brzdí celej systém ne třeba jen 1 jádro. Jen si zkus vzít ňákej netbook a začít něco kopírovat a uvidíš co se stane s loadem CPU a jak tím bude vržděné i samo kopírování.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... no je to asi divný, proč AMD od podobného projektu odstoupilo, eště je možný, že Intel to bere jako Apple a bude to chtít mít ve svých uzavřených systémech. Jinak je to slepá kolej ale holt to je vždy, že něco není "Uber"

palda
palda
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2013 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick Thunderbolt / Light Peak, dělal Intel spolu s Apple, není to jen produkt Intelu. To samé Apple / Sony v případě Firewire (i.Link). Myslím, že Apple zajišťuje dostatečný odběr čipů aby se intelu tohle zaplatilo a ještě to vydělalo).

AMD se mělo domluvit s intelem. Nikdo by to totiž nepoužil, proto od toho AMD ustoupilo, navíc srovnáváte 50x menší firmu s gigantem jako je intel, ti nemůžou dělat kde co.

lacir
lacir
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preferujem USB, ale aj Intel este moze prist s dakymi vylepseniami. ThuderBolt mal byt povodne "lightning bolt" s 100Gb/s na optickych kabloch... Mozno nieco z toho este planuju splnit, kto vie.

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konektory sice zůstanou ale kabely budou potřeba nové...

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
8. 1. 2013 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"velkou nevýhodou je fakt, že vyžaduje aktivní prvky na každé straně. To samozřejmě prodražuje samotná zařízení." To chcete říct, že USB je snad nevyžaduje, či co?

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dohnalik Souhlasím, že formulace to nebyla úplně šťastná. Nicméně, to že by USB 3.0 nemělo aktivní prvky jsem nikde nenapsal. Ty dva dolary sedí pro USB, nicméně řadič pro ThunderBolt ja zhruba 10x dražší. To je zatím zásadní problém hromadného rozšíření této technologie.

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
9. 1. 2013 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Kaňák Mám informaci přímo od výrobce kabelů, že cena elektroniky je asi 1-2 dolary.

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
8. 1. 2013 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dohnalik Předpokládám, že ty aktivní konce nemyslíte, protože je celkem jedno, jestli se integrují na desku (USB) nebo do konektoru kabelu (TB). Cenu to nezvedne. Navíc ta elektronika stojí kupujícího maximálně dva dolary.

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel udělal podobnou chybu jako kdysi AMD s XGP, který licencovali na první rok pouze Siemensu.
Tady už nejde o rychlost, TB je po všech stranách lepší než USB a to i kdyby USB mělo větší teoretickou propustnost.
TB dopadne stejně jako FireWire, zabije to cena licenční politika, bohužel :(

palda
palda
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2013 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chroustostroj Intel nemohl nasadit thunderbolt do svých wintel desek, protože je potřeba odladit na uzavřené platformě, což se taky stalo. Apple tuhle technologii po intelu přímo chtěl, tak bylo jasné, že byl prvním zákazníkem.

Nikdo nemůže čekat, že byť lepší (avšak pro naprosto jiné použití) technologie, která je dražší najde místo u zákazníků, kteří kupují mainstream a lowend v podobě socketu 1155 a notebooků pod 20 tisíc. Firewire byl taky koncipován pro jiná zařízení, počítače Apple taky měli nejdřív USB a pak až Firewire, ty technologie existovaly současně.

Kdo kdy požíval zvukou kartu na USB, tím myslím třeba nějakou s více vstupy, třeba 4/4 nebo 8/8 a potřeboval nízké latence, tak na USB pápá.... CPU zatížení na Firewire 800 externím disku je nižší, než když ten samý disk zapojím na USB2.0, přestože je rychlost pak třetinová.

Pepann
Pepann
Level 1 Level 1
8. 1. 2013 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palda Jak jsi to napsal dává smysl, jenomže Thunderbolt najdeš jen na socketu 1155, nikoli na 2011, a důvodem je absence integrované grafiky v procesoru. Intel totiž nedovolí jiným způsobem "dodat" grafická data pro Thunderbolt externě.
Vyjímkou byly nějaké předprodukční vzorky s diskrétní grafikou integrovanou na desce. Proto nedostal Asus certifikaci pro externí kartu pro Thunderbolt. A nemožnost rozšířit PC o thunderbolt kartou taky rozšíření nepřidá.

palda
palda
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2013 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palda @Pepann: Tak já to nebral z technického hlediska ale z hlediska zákazníka... thunderbolt není nic pro lowend/mainstream segment jaký tu má 90% lidí. Dle mého názoru je mnohem flexibilnější než mrtvý Express Card.

Je jen otázka času, než se dočkáme integrace v chipsetech intelu, zatím jsou na to ty čipy moc robustní, USB 3.0 taky bylo do nedávna čip navíc (ale v tomhle případě porovnávám pomeranče a banány).

On si to intel pořeší, mám pocit, že na trhu zatím není deska přímo od intelu s thunderboltem (nebo se pletu? možná nějaká ta "herní edice s tou lebkou"?). Mají hotové řešení co dělali s Apple pro Apple a prodávají to dalším výrobcům jako MSI, když si to výrobce vyžádá.

corim75
corim75
Level 20 Level 20
9. 1. 2013 06:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno - vsichni tu basni o tom jak je USB 3.0 skvele. Nicmene na cokoliv seriozniho je naprosto k nicemu. Pro pripojeni externiho disku urceneho na seriozni praci je na nic. Pro pripojeni zvukove karty urcene na seriozni praci je na nic. Pro veskere seriozni veci USB 3.0 chybi nizka latence a vysoka priorita zarizeni. Coz proste USB nema.

Prave proto se porad vetsina AV veci pripojuje pres FireWire protoze FW timto netrpi. A proto se externi disky urcene pro seriozni praci pripojuji bud pres eSATA nebo pres SAS. Thunderbolt v zasade dava moznost pripojovat takove veci rovnou a odstranit jinak nepotrebne konektory a radice.

Reklama
Reklama