cesi-i-nadale-s-oblibou-nakupuji-v-cine-a-stale-casteji-prostrednictvim-telefonu
Novinka Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů

Mirek Kočí

Mirek Kočí

16. 12. 2019 11:30 1

Téměř každý Čech nakupuje online. Roste objem objednávek z mobilních telefonů. Popularita zahraničních obchodů se ale výrazně nemění – čtyři z deseti Čechů nakupují v čínských elektronických obchodech, čtvrtina pak ze zemí Evropské unie. Vyplývá to z aktuálního průzkumu zaměřeného na nakupování online, který realizovala společnost ESET.

Reklama

Podle dat nakupuje z čínských e-shopů 40 % uživatelů, z evropských pak 26 %, nejméně populární jsou pak obchody z USA, v těch nakupuje jen 10 % Čechů. „Z nakupování na zahraničních e-shopech se stala běžná záležitost. Zahraniční e-shopy upřednostňují zejména mladší lidé do 44 let, mezi nimiž převládají muži s vysokoškolským vzděláním z velkých měst,“ komentuje výsledky Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti ESET.

Popularita zahraničních e-shopů se od roku 2017 nijak výrazně nezměnila. Mění se však zařízení, ze kterých nakupujeme. vNejběžnějším zařízením, ze kterého Češi nakupují, zůstává notebook (65 %). V dlouhodobém měřítku, ale lidé čím dál častěji používají mobilní telefony. V roce 2017 objednávalo přes telefon 44 % českých uživatelů, letos je to již 48 %.

„Domníváme se že, za tímto trendem je rostoucí počet nákupních aplikací různých obchodů,“ vysvětluje Dvořák. Bezpečnost nákupu je při výběru e-shopu rozhodujícím kritériem pro 70 % respondentů, 47 % volí podle podmínek nákupu a 43 % nakupuje v e-shopech, se kterými mají dobrou zkušenost z minulosti. Jen 36 % vybírá podle nejnižší ceny.

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů
i Zdroj: Pctuning

Při volbě elektronického obchodu zákazníci preferují především předchozí dobrou zkušenost (82 %), známost značky e-shopu (72 %) a doporučení v recenzích (68 %). Jen třetina nakupujících si zkontroluje, zda mezi e-shopy a jimi probíhá šifrovaná komunikace. Necelá desetina dotázaných neřeší otázku bezpečnosti vůbec.

Češi i nadále s oblibou nakupují v Číně a stále častěji prostřednictvím telefonů
i Zdroj: Pctuning

„Šifrovanou komunikaci uživatel snadno pozná. Webové prohlížeče ji typicky indikují pomocí ikony zámku na začátku jejich adresního řádku. Uživatel tak má alespoň elementární jistotu zabezpečené komunikační cesty pro své osobní a platební údaje,“ říká Dvořák. Šifrovaná komunikace je podle expertů nezbytná především v případě, kdy zákazník platí přímo v e-shopu kartou. Tuto platební metodu volí 61 % českých kupujících. Populárnější je jen dobírka (68 %) a platba při převzatí (65 %).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning