Zpět na článek

Diskuze: Na GeForce RTX 60 si prý počkáme až do roku 2028, tvrdí úniky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

seltino
seltino
Level 39 Level 39
8. 2. 2026 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle může reálně zamrzet jen majitelé 5090tek, kteří by uvítali vyšší výkon než který 5090tka nabízí (sám bych těch ještě cca 50 procent výkonu navíc uvítal), všichni ostatní si mohou vyšší výkon koupit už ted.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
8. 2. 2026 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino Myslím že ani majitele 5090 to mrzet nemusí

seltino
seltino
Level 39 Level 39
8. 2. 2026 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan pokud potřebuješ vyšší výkon než ti nabízí 5090tka co máš a potřebuješ kartu silnější, tak tě to určitě nepotěší že budeš muset čekat déle než obvykle. Nemáš možnost si to sice hodně zaplatit a koupit kartu silnější jako majitelé 5080tky a nižších. Ti tu možnost na silnější kartu jít mají už teď čekat na nějakou 60xx nemusí.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
9. 2. 2026 08:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino Já potřebuju věcí.... Ne, větší výkon než má 5090 opravdu nepotřebuješ. Spíš jen asi neumíš využít výkon 5090 správně.

A obecně bych s obratama "potřebuješ víc" malinko přibrzdil, nic další totiž není a v dohledné době na 100% nebude. Hotová věc, fertyk, nemá cenu to probírat. Ať jsi tuner nebo ne. Můžeš si taktovat 5090 🙈

seltino
seltino
Level 39 Level 39
9. 2. 2026 08:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan hele že ten výkon na hraní nevyužiješ ty, neznamená že ho nevyužije někdo jiný. Abys využil dnešní highend VR headsety co renderuji rozlišení cca 6200x6280 při 90 fps, v nativu a plných detailech, tak na to je i ta 5090tka krátká a je to kompromisech... A protože hraju právě ve VR (simracing) na takovém headsetu, tak moc dobře vím kolik výkonu navíc by se mi ještě hodilo aby člověk mohl plný potenciál VR headsetu využít. Ano většině lidem na hraní 5090tka musí stačit až až, ale pokud jedeš highend VR, triple 4k atd, uvítal bys výkon vyšší a takových lidí je opravdu dost..

Semik
Semik
Level 49 Level 49
8. 2. 2026 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možno na 6090 pridajú aj druhý 16pin konektor nech je viac napätia a zabaví 😂

iperitas
iperitas
Level 43 Level 43
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik To skor bude potrebovat AMD ak sa im podari zosmolit nejaky highend. Ked uz ma 10% narast vykonu u 9070XT oproti 9070 potrebovali 38% vacsiu spotrebu, tak ak by skusili dohnat 5090 tak by si to rovno pytalo zhruba kilowat.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
8. 2. 2026 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Ani nemusis cekat, kup si MSI RTX 5090 Lightning, ta uz ma dva. 😇

Semik
Semik
Level 49 Level 49
9. 2. 2026 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Teoreticky by som vedel na zdroj zapojiť aj druhý 16pin, ale bol by to masaker a ten výkon navyše mi za to nestojí 🙃

Reklama
Bertram
Bertram
Level 34 Level 34
7. 2. 2026 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už řada 5000 ukázala, že v hrubém výkonu a cenově dostupné hranici je posun výkonu minimální.(cca 10-15%). Očekává se, že rtx 6080 bude v hrubém výkonu stále pod rtx 4090 nebo ji maximálně dorovná.. Výhodou bude samozřejmě dlss5 a mfg(8-10x?).

Karty xx90 jsou už nyní mimo dosah 99% hráčské populace. Nejde jen o cenu karty samotné, ale o nároky na velikost skříně, napájecí zdroj, chlazení a v neposlední řadě náklady za provoz.

O upgradu budu uvažovat ve chvíli, kdy mi v rozlišení 3440x1440p rtx 4080s s dlss popř. s FG neutáhne hru alespoň 100fps. Zatím jsem na takovou hru nenarazil.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Problém celého Blackwellu je v tom, že vyšší hrubý výkon nepřináší vůbec. Tedy až na 5090, kde se prostě přidalo všeho víc a spotřeba se zase posunula blíže peklu.

Ostatní karty jsou prostě jen posunuté o řadu. 5060 je 4060ti, 5070 je 4070S atd +/- pár procent. Takže co sis koupil jako 5xxx, mohl sis koupit už daleko dřív akorát o řadu výš. 5xxx přináší proti 4xxx jen vše víc vyšponované tudíž i o něco horší efektivitu. Jediná změna v HW jsou paměti.

6080 by na 2nm měla být v roce 2028 opravdu výkonější než 4090 z roku 2023, jinak by už bylo něco opravdu VELMI špatně

David DDI Lukášek
David DDI Lukášek
Level 1 Level 1
7. 2. 2026 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tss, 5-tisícovky sotva vylezly ven a už aby honem byla další řada. Jako by 90% vyhalucinovaných snímků nestačilo, uvědomujete si, že další řada bude jen úspornější a halucinovat ještě víc?

mibfox
mibfox
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je dobre. Aspon si uziju svoji 5080. To tempo menit gpu kazdy rok je zbesile.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox A to ti někdo nařizuje nebo jaký problém zde nastiňuješ? 🙂

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 11:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 Lidi co mají 4xxx a 5xxx se prostě jen chlácholí, že he vlastně dobře že si dal vývoj hardwaru pauzu. A to je vlastně fajn, mám to stejně. Mojí kartu si nechám roky

Ono upgradovat z 5080 na cokoli 6xxx je stejně úplný nesmysl, co by tam bylo tak jako razantního navíc?

Aby člověk získal skok ve výkonu, Na 6xxx bude upgravat majitel 3070 možná 4070. Člověk s 5080 si ji může naprosto v klifdu nechat 5let+ a možná i nafurt, nic razantně lepšího stejně do té doby nedostane.

Bertram
Bertram
Level 34 Level 34
7. 2. 2026 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Z 4080/5080 má smysl pouze na 5090 a to pouze v případě, když hrajete ve 4k.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 14:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Kdo si koupil 5080 asi těžko půjde na 5090, to vy si koupil 5090 rovnou ne? :)

Mě vůbec zaráží dřisty někoho, kdo má 5080 a vyjadřuje se tak jako ve smyslu “tak já jako s tou kartou asi jěště vydržím”. Co už 😄.

Adi si vůbec neuvědomuje, že Je tady reálná možnost, že to bude jeho poslední karta vůbec.

6xxx (možná) vyjde během roku 2028, a bude max zase o 30-40% výkonější. Za předpokladu že neupgraduju úplně každou generaci, tak to, na co chci upgradovat z 5080 bude k dispozici třeba v roce 2032… Má cenu nad tím vůbec začátkem roku 26 přemýšlet.?

Fanboys si prostě nechtějí připustit, že vývojový cyklus hardwaru jak ho známe z minula je prostě nenávratně pryč ..!

Už Blackwell byl jen ubohý refresh Ada grafik a místo “super” řady přišlo prostě jen DLSS 4.5 a 5 fake framů, to asi ledacos naznačuje

Reklama
Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 05:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

do roku 2028 vam je nvidie porad zajede v mining farmach

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 daj si viac alobalu na gebulu, stary troll a konspirator

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Takže teď už se nová generace vyrábí? Z linek TSMC padají hromady nových čipů? Aby stihli něco natěžit.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 to se musis zeptat v tsmc, podle me to tak klidne muze byt.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Já si myslím, že ve farmách už dávno běží RTX7090. Vyrobené na 1,4nm. tutlají to, aby se o tom nevědělo. Ono o tom sice ví asi 100.000 lidí na světě, že se to už vyrábí. Ale všichni sse svorně dohodli, že to nikomu neřeknou :D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Vidim ze nechapes jak nvidia prisla k tak dobrym ekonomickym vysledkum.

martinjerabek10
martinjerabek10
Level 13 Level 13
6. 2. 2026 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic jiného nezbývá. Takhle to bude i s novými konzolemi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 23 Level 23
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Kto si počká, ten sa dočká" 🤑

Reklama
Caveman
Caveman
Level 20 Level 20
6. 2. 2026 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2028 😁 Něco mi říká,že se na těch řadách RTX 6000 sveze i Intel 💵💵💵

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
6. 2. 2026 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ono to něčemu nebo někomu vadí, že nebudou letos nové grafiky? Však ty stávající mají výkonu na rozdávání, tenhle trend každý rok za každou cenu přijít s novinkou je fakt peklo. Pak je to neodladěný, s polofunkčníma driverama, s vadnýma čipama už z výroby ... Není lepší to radši vydat hotový a funkční?

Stávající grafiky se budou vyrábět stále, asi budou hůř dostupné a drahé. Většina výrobců má tak široké portfolio, že je jim to jedno že se GPU bude dělat méně nebo nebudou nové. Trochu v řiti bude Sapphire, Zotac, Inno3D apod, kteří toho zas tak moc jiného nevyrábí ale Asus, Gigabyte, MSI, Palit, Gainward aj. těm to bude putna.

Tripe
Tripe
Level 31 Level 31
6. 2. 2026 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant No ve 4k se procesor "fláká" a grafika jede na plno, takže by se dalo říct že grafiky pořád zaostávají za procesory. A tahle situace to jen zhorší, protože dostaname zase další generaci procesorů, ale generaci grafik žádnou a přitom to jsou právě grafiky co jsou už nyní "po zadu".

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
6. 2. 2026 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe To máš pravdu, ale máme framegen technologie které "vyrobí" tolik FPS, že na to ani monitory nestačí a myslím že rok s nimi určitě přežijeme v pohodě. :-)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 00:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe Tak si zapni DLSS woe. Jestli jsou grafiky pozadu, tak fakt už nevim. Pokud se nepletu, jsou to nejpokročilejší polovodičové systémy na světě - respektive nic lepšího neexituje.

Samozřejmě "velké průmyslové" Blackwelly co si kupuje Zuckerberk a Bezos jsou větší, ale technologicky furt na úrovni 5060. Tak nevím co ještě čekáš za zázraky.

PS: A to, že se CPU fláká GPU jede na 100% je v pořádku, kdyby to bylo naopak, tak mi věř že takhle bys hrát nechtěl.

Vladimír
Vladimír
Level 1 Level 1
6. 2. 2026 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Za mě to nevadí ničemu, s tím jak to šlo teď rychle novej hardware zbytečně rychle stárnul.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
7. 2. 2026 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Logicky asi těm, kteří upgradují s delším odstupem?

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
7. 2. 2026 19:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Tak si ten odstup o rok dva prodlouží no :-) ... Majitelé nVidia karet s nadkosmírnýma FG technologiema, co vygenerují miliardu fake snímku z prdu, mohou zůstat na starých kartách mnoho let. Ostatní si mohou koupit existující karty na trhu pokud to nevydrží nebo jim karta odešla či staví nové PC. Problem solved.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a vyrobci grafik nebudou mit co zrat :)

Fakt jsem zvedavej kolik exluzivnich partneru Nvidie co pro ne delaji grafické karty tento rok zkrachuje...

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Můžou se přeorientovat na výrobu pamětí 🙂

Vasho22
Vasho22
Level 24 Level 24
6. 2. 2026 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ty sa boj, aby si mal co zrat, lebo AMD ide tym smerom.

seltino
seltino
Level 39 Level 39
6. 2. 2026 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Spíš se nyní ukáže jak myslí AMD na hráče, je to pro ně jedinečná příležitost si zvednou celkové počty prodejů aniž by museli něco kloudného vymýšlet, stačí jen dodat na trh více karet. Ale počkat.... Ono vlastně bude výhodnější prodávat stejně málo karet s mnohem vyšší marží, než jich prodat více a vydělat stejně.... :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino Hlavně na všem ostatním vydělají více 😉

seltino
seltino
Level 39 Level 39
6. 2. 2026 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 přesně, když mužeš na všem ostatním vyrábět více, proč bys zvedal výrobu grafik, když můžeš prodávat stejný počet grafik za víc a ještě vydělavat na jiných věcech mnohem víc :D

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka no honzíku vzhledem k tomu, že jim historicky posílají několik set milionů za Q a amd nepošle dohromady ani milion se budou muset spoléhat na nvidii, nejde nic.
Poptávka po zelených kartách je nejvyšší v historii Nvidie, takže to zas tak horké nebude.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 clovece ano poptavka pod Nvidiich je rekordní :) Na Alze aktualne v TOP8 jenom 2 nvidie :) A obe takovy 8GB plecky, drazsi karty se neprodavaj vubec vsude jenom 9070XT nebo 9060XT :) ale pobavil si ,-)

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 07:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Top 8 čeho? protože podle prodaných kusů Alza nefiltruje.
"clovece" predstav si, ze alza opravdu z hlediska milionových poptávek celosvětově nikoho nezajímá, i když si tam člověk sečte prodané kusy všech edicí, nvidia vede 8/2 proti amd, jako vždy. Do světa pošle Nvidia za jeden Q více karet, než AMD zvládne za tři roky.
Zisky a dodané čipy společností
Za rok 25 měla Nvidia nvidia nejvyšší gaming zisk z divize ze své historie a nejvyšší poměr trhu, co kdy měla. AMD se nechytá a to má xbox a PS5, ale pobavil si.

:D :D :D :D jé už vím proč si zas vymýšlíš, amd zase klesl zisk v q4 25 pod 1000 mil $ v oblasti gamingu :D no to je ostuda oproti nvidii, co za stejné období dokáže mít přes 4000 mil $ bez xboxu a PS🤣

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2026 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Kdy ty trolle pochopíš že karty se prodávají celosvětově a ztoho se dělá statistika ne nějaká alza v Česku smutné že v top 1 je 5060 ten 8 gigabitovy šmejd podle tebe.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 v Top 5 na českom internete je aj samotný troll a influencer Honzík... názov rebríčka si doplňte samy 🤣

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 10:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Víme víme. AMD valí jako blázen. Jejich propad o 35%, jak píšou ve finančních výsledcích, je lež. Podle MF AMD jede skvěle. Na co finanční výsledky.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 04:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka rozjedou altseason a mining manii a vsichni se nazerou ;)

Reklama
StratoLZImo
StratoLZImo
Level 42 Level 42
6. 2. 2026 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co na to AMD? Klasicky ako uz po niekolko generacii pocka na launch nVidii a potom kozmeticky napasuje vykonnostnu kategoriu a ceny?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo Ano tak to AMD dělá, nic moc jiného nezbývá, pokud chcou účinně konkurovat.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Tak mají mít novou UDNA architekturu, ať jsou první s kůží na trh, budou mít příležitost. Nastavit frekvence čipu, aby to výkonově odpovídalo kartám Nvidia plus dát cenu 50 USD pod Nvidii není žádné hrdinství.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo A je to vidět i na cenách. Tam, kde AMD dokáže Nvidii konkurovat, tak se ceny GK drží ještě jakž, takž v rozumných mezzích, ale už RTX 5080 a natož RTX 5090 cenově odlétají do jiného vesmíru.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 04:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Sranda bude az to poradne rozjedou i cinani to se NV znacne zmensi hriste. Vime ze dneska uz maji v produkcnim stavu litografie podobne jako ma tsmc i s euv a designy GPU podobnych vykonu jako ma vyssi manstream uz tez maji, jiste SW jim chvilki zabere to neni otazka na mesic ale oni jsou pracoviti, nv a amd se krati cas kdy jeste maji relativni monopol mely by toho vyuzit.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2026 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Pokud jde o litografii, tak pokud vím, tak čínské firmy dohánějí nižší rozlišení víceprůchodovým procesem, takže jsou na samé hranici toho, co technologie, kterou mají umožňuje a to navíc za cenu nižší výtěžnosti.
Jejich nejlepší karty jsou navíc zaměřené právě na výpočty pro AI, takže i kdyby je dokázali vyrábět ve větším množství, tak hráčům to nebude k ničemu, pokud by nedokázali vytlačit Nvidii a AMD z trhu čipů pro AI a to je při současné poptávce nereálné,
Věřím, že se jim současnou špičku podaří dohnat, ale nebude to tak rychle, aby to řešilo současné problémy s dodávkami GK.
V čem by mohli přinést rychlou změnu je na druhou stranu výroba pamětí, tam očekávám, že s jejich rychlostí výstavby nových kapacit, by mohli pomoct vyřešit současnou krizi dodávek.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
7. 2. 2026 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy To je vse jen otazka par let nez budou schopni svuj trh plne zasobit vlastnimu GPU a US firmy vytlaci z trhu a pozdeji budou expandovat. Podivej se na intel ten uz se 10 let stazi o funcni 7nm proces.. AMD to radeji fabriky zavcasu prodalo intel udelal chybu a nechal si je, asi malicko neodhadli financni narocnost prechodu na nizsi litografie, navic jim odesli mozky to je pak tezky. O cinany se nebojim spis by se na zapade meli bat prave cinanu.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 01:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 1. pár let je ve výrobě HW věčnost.
2. Intel má funkční 18A proces a chystá 14A.
Nutné investice do jemnější litografie nerostou lineárně, ale exponenciálně.
3. USA v současnosti výrazně tlačí na návrat výroby do USA, takže nové výroby v USA porostou, ať už budou od Intelu, TSMC, nebo někoho jiného.
Ovšem je pravda, že Číňané by nové kapacity uvedli do provozu rychleji a efektivněji, jenže protože jde o strategickou záležitost nejvyšší důležitosti, USA to prostě nedovolily a navíc zablokovaly pro Čínu dovoz i starších technologií, jejichž produkty na trhu dnes bolestivě scházejí.
Čína nemá jako prioritu herní GK, ale karty pro AI. Má to logiku, pokud by Čína pokryla svoje potřeby z domácích zdrojů, zmizel by důvod pro embargo a zároveň by se uvolnily i výrobní kapacity pro výrobu GK mimo Čínu, takže by si Čína mohla GK dovézt.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
8. 2. 2026 05:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Ted mozna cina ma nejakou prioritu na AI se zacnou pouzivat ASIC nebo FPGA procesory ne GPU tak jiste dojde i na masovou vyrobu cinskych GPU a budou je jiste tlacit i na jine trhy oni dobre chapou jaky je tam potencial. Nevim co ty procesy intelu znamenaji ale proti TSMC byli hodne pozadu a investice jsou 1 vec a 2 vec je na to mit mozky a dost casu, energie etc a ve vsem maji cinani navrch, chapu ze v US jim je jasne ze pokud taiwan bude opet cinsky coz je podle me jen otazka casu tak jejich byznys skoncil a oni tam delaji byzny s v bilionech dolaru rocne tak to by hodne bolelo a cinani to moc dobre vedi a delaji co muzou aby to amikum tipli. Dovest si muzou pres dalsi zeme, embargo neembargo a pokud nemaji dost vlastni prudukce jiste tak i cini. Kdyz vidim jejich naprostou dominanci na trhu s BTC(i jinymi) asic minery kde proste defakt neexistuje zadna zapadni konkurence .. tak to je proste uplne neuveritelny stav a to pozdeji postihne i GPU a CPU trh. Jediny kdo mel nejaky konkurencni produkt na tezbu BTC byli izraelci ale cinani zaslapali do zeme energetickou efektivitou, vykonem a cenou, ted maji naprosty monopol v tomto.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2026 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Souhlasím s obecným trendem ve prospěch Číny, nakonec i 'americké firmy' Nvidia a AMD mají čínské šéfy. Ovšem nesouhlasím s detaily. Čínská vláda financuje většinu velkých AI projektů v Číně a tam je už dnes zakázáno používat nečínské karty. Nvidia má dnes ještě výkonnější řešení, ale Čínská vláda chápe, že dovoz by byl pouze prohlubováním závislosti, zatímco využíváním domácích karet podporují vlastní vývoj a výrobu.
Pro Čínu je o řád důležitější AI, než herní svět. Pokud by Čína měla dostatečné kapacity, tak by se ráda věnovala jak AI, tak herním čipům, ale do doby, než tomu tak bude, tak bude mít AI absolutní prioritu.
Výrobní technologie se odvíjejí od rozlišení litografických strojů a Intel, ve chvíli, kdy zamrzla na 14 nm a pak 7 nm, pochopil, že musí nakoupit to nejmodernější a tak vykoupil od ASML jejich dvouletou produkci těch nejnovějších strojů. Uvedení do provozu nějakou dobu trvalo a nepochybuji, že na Tchajwanu, nebo v Číně by to zvládli rychleji, ale teď už je výroba připravená. Pokud jde o odborníky, tak ty lze dovézt do USA snadněji, než HW do Číny.
V USA si uvědomují, že jde svým způsobem o 'nový závod o přistání na Měsíci' a proto tomu dávají maximální prioritu.
Problémem jsou akcionáři, kteří očekávají rychlou návratnost svých investic a jakýkoliv výpadek příjmů trestají výprodejem akcií, což se okamžitě promítá do mediálního zpravodajství a dále to tlačí hodnotu akcií dolů.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Podle Maximumspeed77 už TSMC několik let vyrábí pro NV čipy pro RTX6000. Takže TSMC musí být strašně napřed a nikdo o tom neví :D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe to je ale znama vec ze cipy ktere vydaji treba v roce 28 se vyrabi min rok spis vice predem

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Opravdu? Více než rok před vydáním jede sériová výroba? Dobře. Takže rok před vydáním řekněme. A pak s tím co? Vyjede čip z továrny a pak se děje co?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Treba i vice nez 1 rok, to ja nevim a nemyslim si ze tsmc nekde vytrubuje co zrovna vyrabi.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 TSMC to nemusí nikde vytrubovat. Ale ví o tím několik stovek tisíc lidí. To není jako když se doma rozhodneš, že si upečeš bábovku a druhý den chleba. Na tom, co TSMC bude vyrábět je závislých hromadu jiných firem, které jim dodávají potřebné technologie a materiály. Tady do poslední chvíle nevíš, jaké budou výsledné specifikace konkrétního čipu. Jsou různé interní úniky, někdy se trefí někdy ne Jsou to věci, o kterých ví a rozhoduje pár lidí na světě a ty úniky se povětšinou když ne úplně trefí, tak aspoň přiblíží. A ty tvrdíš, že věc o které ví statisíce lidí, že se to neprovalí? Nejsi tak trochu konspirátor?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe trochu ano ale podle me to neni zadna konspirace.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Je mi kolikrát smutno, když vidím, co za lidi zde na planetě žije. A lidi co věří, že nás práškují dopravní letadla jsou jedni z nich. A tento tvůj případ je naprosto to stejný. No... co se dá dělat.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe a pak jsou taci co maji jen svou pravdu a maji maly nadhled a nazor kohokoli, kdo ten nadhled ma vetsi odmitaji jako konspiraci to je smutne :) Ja ti prece nevnucuju ze to tak ze 100% je jen upozornuju ze to tak muze byt a NV tim je znama ze takto vylepsovala svoji ekonomiku.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2026 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Je rozdíl mezi tím, když někdo upozorňuje na něco, co je nějakým způsobem možné a nutí to k zamyšlení a mezi tím, co je prakticky nemožné. Jepotreba se nad věcmi zamyslet ne jen stylem "je to realizovatelné?" , ale i stylem "šlo by to vůbec reálné udělat a má to nějaký význam?". Dnes se dá věřit kde aké kravině, protože se nad věcmi člověk obvykle nezamyslí.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
9. 2. 2026 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe a jaky ma smysl toto resit ? zalezi na tom ?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Tobě očividně ne. A smysl? Já vidím smysl v tom, že se takové bláboly musí vyvracet. Když se dostatečně nevyvrací, tak to dopadá tak, že tu máme chemtrails a plochozemce

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 To je s prominutím nesmysl.
Zásadní důvod jsou peníze. Výroba čipů i GK je nákladná záležitost a prakticky nikdo si nemůže dovolit dlouhodobě umrtvovat kapitál. Na druhou stranu je pravda, že výroba se rozbíhá s předstihem, ale pouze v řádu jednotek měsíců, které jsou potřeba na odladění a optimalizaci výtěžnosti a přípravě konkrétních modelů u firem typu ASUS, MSI, Gigabyte apod. GPU se bundlují s paměťmi a dalšími čipy a rozesílají výrobcům GK tak, aby v okamžiku ostrého startu byly sklady dostatečně plné a zákazníci dostali svoje GK co nejrychleji. I přes to bývají zpočátku problémy s dostupností. Výroba běží ovšem dál tak, aby trh byl nasycený, ale ne přesycený, protože to by tlačilo ceny dolů.
Hlavním tlakem je tedy kapitál a to jak na straně foundry a autorů GPU, tak na straně sekundárních výrobců typu ASUS atd. a nakonec i obchodů. Nikdo si nemůže dovolit držet rok plné sklady a neprodávat.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
10. 2. 2026 21:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy vsak je nemaji ve sklade ale ve vypocetni farme. Ty GPU se tim vyrobci provozem na miningu podruhe zaplati, to je ten duvod ;)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 2. 2026 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 A kdo je tam má? Asus, kterej na to nechal udělat chladiče, SW, PCB....? Ten za to dostal peníze? Nebo je tam má NV? Která si na to nechala vyrobit veškeré věci, aby to byla komletní karta? A pak, až se to vrátí, tak ty karty rozebere, čipy prodá a zbytek karet vyhodí?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
11. 2. 2026 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe To se zeptej kozeny bundicky ne me :-D Ale ja ti rikam ze to tak delaji jak rikam a tim si znacne vylepsuji ekonomiku. Ja nevim jestli to bezi na klasickych kartach, spis bych veril ze ty GPU naletuji na nejake tezebni hashboardy pozdeji se prehodi na klasicky board a prodaji ti to.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 2. 2026 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 A na základě čeho to tvrdíš? Pošli nějaké zdroje, ze kterých čerpáš tyto informace

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
11. 2. 2026 17:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe minimalne vidim na poolech ty tisice rigu ktere maji 300-500Mh na kawpow coz musi byt nejake velmi vykonne karty jako 8-10x 4090,5090 nebo neco jeste novejsiho 1 miner tam ma 800 takovych rigu celkove pouze raven coin coz je maly altik jede asi 250 000 GPU, a takovych kryp jsou stovky mozna tisice, hlavne si nemyslete ze dneska vsecko pocita AI.. to je velky omyl. Ale je to sikovny zastiraci manevr + draha elektrika + mrtvy kurs, aby se zbavili konkurence z rad retail malych mineru.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 2. 2026 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Tak si spočítej, kolik se za těch několik let prodalo grafik. Pak ti možná v,jde, že několik desítek milionů karet může těžit

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
11. 2. 2026 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Potiz je ze na tezbu nejsou vhodne vsechny vetsinou jen ty s 8GB a vice a s dobrou energo efektivitou GPU pro dane alga coz jsou prave casto AMD karty ktere jsou velmi dobre laditelne, vem si 5700xt z roku 2020 a 5090 ktera stoji 20x vic ma energo efektivitu stezi stejnou jako 5700xt coz je teda dost zajimave a ma pouze 4x vyssi hashpower to je hodne smutny vysledek :-D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 2. 2026 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Já vím, že v době krypta myly nejžádanější RX470, XR570, RX580, RX5700, Vega 64 a 56. Nvidie se moc nechtěli a to hlavně ne ty, které byly LHR. Ale když pak nebylo ke koupi nic jiného, braly se i NV. Každopádně ty sis teď sám odpověděl. "5700xt z roku 2020 a 5090 ktera stoji 20x vic ma energo efektivitu stezi stejnou jako 5700xt"

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 12:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A 6090 za kilíčko plus. Před rokem tohle asi nikdo nečekal, ale dnes? Dnes je snad už opravdu každému trochu bystrému jasné, že podobné technologie už nejsou pro spotřebitelský segment "na hraní si".

Ano xx60 je řada pro běžné hraní si alá playstaion.

Zavíráme krám Jo a poslední ať zhasne.

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Proč 6070/Ti/6080 je na normální hraní

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 6070 a 6080 už bude na takové to "fanšmekr" hraní (30-60tis/karta)..

6060 nebo 6060ti budou jediné opravdu dostupné karty. (vyjdou 3/4 po první 6xxx).

Jenže co nabídne 6060 (která vyjde v 2029) víc než má dnešní 5070? Bude to +/- ta samá karta, akorát na 2nm, takže místo 250W sežere 180W.

To je tak nějak celé..

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 14:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Podle tohoto článku nová generace vyjde v roce 2028 a nikoliv v roce 2029. A co nabídne 6060? Třeba nějaké nové AI funkce? Možná nižší cenu (i když nový výrobní proces bude asi drahý). Co nabídla 9070 XT proti 7900 XTX?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 14:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Psal jsem to, 2028 vyjde první karta, 6090/6080.. Ne 6060. Nepamatuješ s jakým zpožděním vyšla 5060 proti 5090?

"Co nabídla 9070 XT proti 7900 XTX?"

Hlavně Nesrovnatelně vyšší efektivitu. A hlavně to, co měla už RTX2000 z roku 2019. Specializované jednotky. 9070XT je jen reparát ochcané RDNA3, nic moc jiného..

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan V komentáři dole jste psal, že celá řada vyjde v roce 2029, z toho není poznat, zda poslední karta z řady 6000 vyjde v roce 2029, nebo úplně celá řada (včetně první karty) vyjde v roce 2029. Jinak 5090 vyšla v lednu 25, zatímco 5060 v květnu 25. To je rozdíl 4 měsíce. Na základě čeho tedy dedukujete, že část řady 6000 vyjde až v roce 2029?

A podle toho, co píšete dole, je pro vás důležitý rastr, tak o kolik je 9070 XT lepší v rasterizaci než XTX? A nebylo to nějak podobně vždy, tj. že nižší rada nové generace nabídla podobný výkon jako vyšší řada předchozí generace a lišilo se to jen spotřebou a cenou?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Tak to se omlouvám. Bylo to myšleno prostě tak, že model “pro davy” jako je dnes 5060ti / 5070 vyjde hodně měsíců po premiéře celé architektury

stratossim0
stratossim0
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 20:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan a kde je problem? s 5070 sa v pohode zahram vsetky hry. radsej nech nove grafiky nevychadzaju casto, aspon budu hry viac optimalizovat . v rodine sa hraju na 2060s, 3070ti, gtx660ti a vsetci su spokojny. obcas sa za par euro mozu vyjasit na gforce now

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 Problém není nikde, já mám 4070, GTX 1660S a GTX1060. Hrajem normálně na všem.

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Když bude dobrej výkon nevidím problém koupit 6080 teď na 5070ti vydržím

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 S 5070ti vydržíš s prtem v nose ještě 5let. Zrychlování v hrubém výkonu se skoro zastavilo, pamatuješ?

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Za tři roky může být vše jinak

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 Jo zastaví se to úplně. Protože složitý chip jako GPU na 2nm bude definitivně to poslední v řadě, co jako jako nekomerční subjekt, neboli - běžný smrtelník zaplatíš. 😉

To si nedělám srandu ani to není moje osobní přání.

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ale to je jasné že nejde furt zmenšovat a zmenšovat tady půjde o technologie nové které budou vylepšené než jsou teď což mě osobně za to stojí

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 Technologie.. Jaké technologie? DX12ultimate je tu 7let? A nic dalšího se nechystá. FG neberu jako technologii, ale takový decentní omrd.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 13:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Mně jako hráči je řada XX90 úplně volná, je to moc žravá karta a nekoupil bych to ani za 35 tisíc, ani za sto tisíc. Pokud to někdo potřebuje, ať si to zaplatí. Dokud ty karty někdo bude kupovat, tak ta cena je patrně ok. Jestliže u současné 5090 máte 750 mm2 křemíku na nejnovějším procesu (vztaženo k začátku roku 2025) a skoro 100 mld. tranzistorů, tak to holt něco stojí.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Tak mě je cokoli xx90 taky úplně volná. Jenže třeba Blackwell kromě té 5090 nepřinesl naprosto nic nového, co by tu už dávno nebylo.

Proces stejný, Akorát 5070ti je 4080 a 5070 je 4070S.. Plus mínus pár procent. Řada 6xxx přinese nový proces, a taky proto celá vyjde v roce 2029.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Tak pokrok v grafických kartách byl vždy do značné míry dán výrobním procesem, který mezi generací 4000 a 5000 zůstal fakticky stejný. Zase řada 4000 byla velkým skokem oproti generaci 3000. Spíše by bylo nemilé, pokud by řada 6000 nepřinesla velký skok ve výkonu, protože pak by nebyl důvod upgradovat jak z řady 4000, tak z řady 5000. Takže se Nvidia musí pořádně posnažit.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Mohu tě ujistit, že 6xxx žádný extrémní skok v hrubém HW výkonu nepřinese, bude to klasických 30-40% zase při spotřebě 500W+ (co fyzicky dovolí proces)..

Ale je to dost po několika letech? Rozhodně ne pro ty, co čekají že konečně zase budou hrát v 4k/120 v nativu. Takhle už dávno necílí ani samotná Nvidia.

Už od Ada je jejich strategie "vypočítat nutný základ - typicky 1080/60fps" a zbytek "domyslet". Marketing se tím ani v nejmenším netají. "DLSS videa" kde je hra v 24fps a plynule se změní v hru s 145fps určitě znáš.

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 2. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Mně přijde 40% nárůst docela fajn. Jak píšete, co dovolí proces, ale tak to bylo vždy.

Nefandím FPS multiplikátoru (vkládaným snímkům), ale pokud karta vypočte obraz pomocí AI, a zároveň ten výstup bude kvalitní, je mi to jedno. Kdyby tam byli malí trpaslíčci a bušili kladívky (ale potichu, aby to nedělalo randál), bylo by mi to zrovna tak jedno. Nebo myslíte, že rasterizace je navěky jediný možný způsob, jak dostat obraz na monitor? Co je nativ? Nativ je zobrazení na monitoru a to i v případě upscalingu dostanete ve 4K. Ostatně AMD ani Intel to nedělají jinak.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
6. 2. 2026 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Mě je nativ taky už roky ukradený. I FG 2x snáším docela dobře. :)

Ale vím že ješte i dnes řekme rovnou “staromilci” co čekají furt na ten větší výkon a “berličky”’ nesnášejí..

Tak těm právě přeji hodně trpělivosti, protože vyšší násobky toho hrubého výkonu už do konce života opravdu nedostanou

stratossim0
stratossim0
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan na 5070 nastavim si hru, aby sla dlss quality na 4k 60-90fps. do 144 to dopocitam FG. ma moje oci staci i tych 90fps.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
7. 2. 2026 00:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 No v pořádku a dál? Co jsi chtěl sdělit? Že bude i 5070 stačit roky?

Za mě pokud se na 5let vývoj hardwaru zcela zastaví, tak nebudu mít nejmenší problém.

Reklama
Reklama