Zpět na článek

Diskuze: Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud mě paměť neklame tak za 25€ se prodává balík ArmA3 Alpha ve kterém je i přístup do bety a následně plná hra ;)
Digital Deluxe eice obsahuje navíc OST + Digital maps + Digital Tactical Guide + Arma: Cold War Assault (Steam Gift).

Arc
Arc
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arc Prosím autora článku o opravu nesrovnalostí s cenami a obsahy edicí Arma 3. Myslel jsem si, že jsem to v prvním příspěvku naznačil dostatečně jasně :D
Dále jsem položil dotaz, ohledně vytížení GPU co Jste testoval. Prosím o odpověď. Děkuji.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také by mě zajímalo jestli jste jeden z mála komu ty grafiky šlapou na víc než 30%, Infantry mise je zpracována vskutku dobře, ale mise s Helinou a MP už jsou těžce nehratelné. CPU load 50% první jádro ostatní 30 a GPU: čím míň FPS tím menší Load (je to jako u X3). Je to nejvotovanější bug na bugtrackeru. Tím neházím HATE (dodatečná optimalizace bude později), jen si myslím, že by jste to měl zmínit.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arc jojo, nejsi sam. Mne se zdalo, ze se to takto zacne sekat az po nejake dobe hrani, ale zkouseli jsme jen par mp misi. Kazdopadne, je to alfa, bug nahlasenej, takze se to dle myho poresi ;) mam ale pocit, ze se podobne nekdy chovala i dvojka

marseille
marseille
Level 13 Level 13
20. 3. 2013 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale já mám už všech těch moderních stříleček od Call of Duty přes Battlefield až po Medal of honor docela dost. Všecko na jedno brdo. Uvítal bych něco, třeba z I světové, nebo i z té druhé. Podobné hry už nekupuju ani nestahuju.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marseille Pokud hážeš ARMA do stejného pytle jako Call of Duty tak asi nevíš o jakou hru jde.
Ale jinak souhlas v tom, že tych her v moderním prostředí boje proti teroristům už je opravdu moc a chtělo by to zase nějakou starou dobrou střílečku z druhé světové.

Malfis
Malfis
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arma má daleko lepší optimalizaci, ale jenom v singlu :D ale tak je to alpha, tak snad se zlepší i když pokaždé když byly bety a říkal jsem si to samé, tak se většinou nic nezměnilo.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malfis O optimalizaci se nedá moc mluvit. V grafu na cpu není rozdíl mezi i3 a i5 na podobném taktu, z toho plyne že hra nevyužívá více jak 2 jádra to můžu říct se skoro 100 % jistotou a to je v dnešní době kde je snad v každé lepší sestavě quad core, naprosto tragický fail !

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Zvláštěpak když je využíván CPU PhysX, já si ale myslím, že dodatečná optimalizace bude až v betě nebo možná těsně před ní ( a možná taky nebude ještě v době vydání). Kdo ví, necháme se překvapit.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Arc: Ještě k tomu PhysXu: Pokud mě hlava neklame měl by být využíván PhysX 3, který už lépe pracuje vícevláknově (s větším počtem CPU jader), což se momentálně neděje (asi proto že tam zatím moc velká fyzika není).

AL_
AL_
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Arc: hra vyuziva physx v soucasny dobe jen na pocitani fyziky vozidel. Vzhledem k tomu, ze v testovany misi zadny vozidla nejsou, neni tam ani physx pouzitej. Na ctyrjadru hra jinak vyuziva cca 30-50% z kazdeho jadra (i5-750), tudiz prispevek uzivatele "15degren" je, jak je zvykem, naprosto neopodstatnenej, uzivatelem neoverenej a i jinak vylozene zbytecnej ;)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: JJ. Malo by to byť zatiaľ iba na vozidlá. Menšia ukážka je na facebook strábnke servera physxinfo.com.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Nepodložený ? Jakto ? Proč 4 jádro od AMD na stejném taktu ma stejný výkon ve hře jako 8 Jádro od AMD ? Proč i3 s 2X jádry má na stejném taktu jako i5 stejný výsledky ? Naopak ma velice pevný základ !

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Myslíš jako že hra nevyužívá 4 jádra, no, moje i5-3570K jede první jádro na 50% a ostatní na 30% (a těch 30% jsou víceméně systémové prostředky), takže bych zas neříkal že je to nepodložený názor.

AL_
AL_
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @15degren: 1) Napsal jste ze hra nevyuziva vic nez dve jadra. S tim nulovy rozdil mezi 4 a 8 jadrem nijak nesouvisi. Arma umi vyuzit 4 jadra. 2) Ve Vasem prispevku vidim snahu hru pospinit, pokud by to tak nebylo, mohl byste naopak napsat ze hra umi krasne vyuzit HT (i5 a i3 umi pocitat stejne 4 vlakna). Ad Arc-pokud ti v pc systemove prostredky vyuzivaji 3x30% cpu, tak to mas samozrejme super a nepral bych si to :) Jak jsem psal v komentari o vlakno vyse, hra mi tez vyuziva jadro na 50 a ostatni na 30. Pokud by hra vyuzit vice nez 2 jadra neumela, pak by zbyle dve bezely na +-0. Ona je ale nejakym zpusobem vyuziva, to ze je to pro ted nedostatecne, muze byt tim ze se jedna o alfu a finalni verze je bude vyuzivat lepe

15degren
15degren
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Hra škáluje s taktem CPU, takže ne jen že neumí využít víc jak dvě jádra, ještě navíc je neumí využít efektivně, to je opravdu špatné....

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Nakonec jsem se od Vás dozvěděl, to že hra neumí (zatím) využívat smysluplně vícejádrový procesor nesouvisí s tím že neumí využít smysluplně vícejádrový procesor (protože o tom původně psal 15degren, tím ale nepopírám že na hru očividně hází hate). K tomu že by ostatní jádra běžely na -+0: mno často hraji X3 a ta hra neumí využít víc než jedno jádro, přesto mi ostatní běží na víc než 10% (jedno jádro je plně vytížené, tak se systém stáhne na ty zbylé, běžná praxe). Pokud se mýlím, můžete mě opravit :)

AL_
AL_
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @15degren: Si to prectete jeste jednou. Degren psal ze hra nevyuziva vice jak dve jadra-spatne. Ona je vyuziva, jen ne tak jak by mela/mohla. Dale se podivuje nad tim, ze hra bezi stejne na 4- a 8-jadru. Proto vysvetluju, ze engine umi Pouzit 4 jadra (presneji tedy thready). To je proste fakt, kterej vi zhruba kazdej, kdo armu hral a neco si o tom cetl. Ja se nechci hadat, je mi to zcela uprimne jedno, jen jsem chtel upozornit ze army umi pracovat se ctyrjadry, coz mi vyvracet muzete jak chcete. -ze hra skaluje s taktem cpu je skutecne prekvapujici a dosud nevidany fakt, ano

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Vy o koze a my o voze ;) Engine to sice umí, ale to nic nemění na faktu, že to hra samotná zatím nevyužívá (v tomhle stádiu je to jak už sem psal výše jen jedno jádro na 50% a něco málo na ostatních), navíc on mluvil o optimalizaci, a to by souhlasilo s tím co jsem psal já, to že neví o tom, že engine neumí víc jak 4 Thready máte pravdu, ale já mluvím právě o tom že psal o absenci optimalizace, nikoliv o zbytku. Asi jsme si prostě neporozuměli :D

AL_
AL_
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Arc: Ano, asi ano, v tom pripade se omlouvam. Slovickareni je vzdycky vo ho*ne. Optimalizace je skutecne spatna, to je pravda. Stejne tak je ovsem pravda, ze hra "umi cosi tvorit" na 4 jadrech, cemuz rozumim jako "pouziva 4 jadra". To jak je dokaze vyuzit, je samozrejme vec jina a momentalne bohuzel spatna

Arc
Arc
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @AL_: Taky se omlouvám za nedorozumění :)

15degren
15degren
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @Arc: A nyní se můžeme všichni políbit

Lqa
Lqa
Level 25 Level 25
20. 3. 2013 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, rád bych upozornil, že jako v předchozích ArmA hrách ani v ArmA 3 Alfa nefunguje podpora multi GPU, tedy s SLI/CF se vám FPS oproti jedné GPU nezvýší, sám jsem to testoval.
Největším problém ArmA 3 alfa je ale špatná CPU optimalizace, hra totiž zatím umí využít pouze 2 jádra procesoru. Pokud tedy hrajete Showcasty, kde je na mapě max. 30 jednotek tak vám to nevadí, ale jakmile si pustíte multiplayer tak je cca. po 20 min hraní dost nehratelný (hlavně pro hostitele).

15degren
15degren
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lqa Musim říct že i5 2500K se deaktivovanýma 1x jádrem a vyhnaná na 5,8 GHz si to dává velice solidně.

Sasakr
Sasakr
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tedy ať koukám jak koukám, dvojka mi přišla vizuálně mnohem realističtější :confused:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No Armu3 alpha skusame hned od uvedenia.No maju na tom este co robit , ale ked clovek hra s partiou, je to rochu iny herny zazitok ako Battlefield 3 8)
PS: Na mojej zostave i7 2600K,16 GB DDR3,GTX 670 /1163,6700Mhz/ nastavenie HIGH /1920x1200/, 2xAA to robi +- 35-40+ FPS, okolo 40 fps je to krasne hratelne.Jasne videl som aj 70 FPS, ale to iba mikrosekundy :cry: Ale tie FPS kolisu ako preferencie Komunistickej strany v KĽDR :x Dufam ze na tom chlapci zamaknu do bety verzie .

blaho
blaho
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho [quote=blahorodie]No Armu3 alpha skusame hned od uvedenia.No maju na tom este co robit , ale ked clovek hra s partiou, je to rochu iny herny zazitok ako Battlefield 3 8)
PS: Na mojej zostave i7 2600K,16 GB DDR3,GTX 670 /1163,6700Mhz/ nastavenie HIGH /1920x1200/, 2xAA to robi +- 35-40+ FPS, okolo 40 fps je to krasne hratelne.Jasne videl som aj 70 FPS, ale to iba mikrosekundy :cry: Ale tie FPS kolisu ako preferencie Komunistickej strany v KĽDR :x Dufam ze na tom chlapci zamaknu do bety verzie .[/quote][quote=blahorodie]No Armu3 alpha skusame hned od uvedenia.No maju na tom este co robit , ale ked clovek hra s partiou, je to rochu iny herny zazitok ako Battlefield 3 8)
PS: Na mojej zostave i7 2600K,16 GB DDR3,GTX 670 /1163,6700Mhz/ nastavenie HIGH /1920x1200/, 2xAA to robi +- 35-40+ FPS, okolo 40 fps je to krasne hratelne.Jasne videl som aj 70 FPS, ale to iba mikrosekundy :cry: Ale tie FPS kolisu ako preferencie Komunistickej strany v KĽDR :x Dufam ze na tom chlapci zamaknu do bety verzie .[/quote]

Inak jedno co som si vsimol, tak bezne to vytazuje GPU iba na 50 percent, Hm... ČUDNE :!:

18TommyBoy
18TommyBoy
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este pekna ze ide na Pentiu... Strasne vyzera

Mirek1
Mirek1
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@18TommyBoy Dám to tedy na Pentium 4ce? :(

blaho
blaho
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Mirek1]Dám to tedy na Pentium 4ce? :([/quote]

Podla mna je take minimum i3. Ale realne i5. Pana Boze hrat to na low a este k tomu na 10 fps, to musi byt velky herny zazitok

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2013 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Panove je dost rozdil jestli Armu testujete, nebo jestli v ni mate nahrano par tisic hodin :) Arma je samozrejme dost zavisla na vykonu cpu, zejmena kdyz jste host, hrajete velke mapy s mnoha hraci nebo slozite mody jako Dayz. Na zavery clanku o narocnosti na cpu klidne zapomente, to se tyka jen nekterych map singlu. A plati to pro Armu2 i 3. On je to taky prakticky stejny engine.

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Optimalizace zatím nic moc. Mně FX-6300 na 4,7Ghz jede jen na 3 jádra a grafika 7870 XT se fláká i na Ultra na 30%. Snad to ještě zoptimalizují.

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BL!zZard na Ultra cca 25 - 30, na low 30 - 40.. full HD

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BL!zZard jen dodám že je to testováno v Multiplayeru 30 - 60 lidí

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BL!zZard No to vie naštvať keď máš iba toľko FPS na Ultra pričom grafika ide na 30%. Ale je to iba beta. To sa ešte zoptimalizuje.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BL!zZard Koľko máš FPS a v akom rozlíšení.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle toho co tu čtu, tak to vypadá docela divně. Dokáže ta hra využít alespoň jedno jádro na 100 procent? Pokud totiž ne, není možné, že ve skutečnosti využívá jedno a rozložení výpočtů na víc jader zařídí spíš OS?

BL!zZard
BL!zZard
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer 3 jádra na cca 70% každé takže to vidím na využití 2 jader

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
20. 3. 2013 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BL!zZard OK. Emmm...můžete někdo exe souboru Army 3 přiřadit profil pro grafickou kartu z Army 2?

Lidi? To přejde...
Lidi? To přejde...
Level 1 Level 1
5. 4. 2013 04:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) bych se rad zeptal:
Jak je/ jak to bude v Armě III s fyzikou?

(hra - natoz bojovy simulator nemuze byt preci jen o "grafice")

2)Pozor! Zbytek prispeveku by mohl nekoho pobourit. Prosim berte v potaz, ze se jedna pouze o muj maly soukromy a ve vysledku bezvyznamny nazor. Dekuji za pochopeni. :wink:

I kdyz jsem stale velkym fanouskem puvodni hry OPF a hlavne OPF Resistance, Arma I a II byly po odzkouseni smazany a planovane zakoupeni hry a poskladani vykonejsiho PC jsem ihned zamitl. Po graficke strance se Arma II dost zlepsila ,ale fyzikalni engine snad zustal z puvodni OPF (krome naprosto posahanyho modelu strelby z rucnich zbrani, ktery byl degradovan hluboko pod OPF) a UI stalo taky za starou belu. Pochvalil bych akorat podporu TrackIR.

Co se grafickeho zpracovani Army III (z těch nekolika screenu co jsem v rychlosti z vlaku zahlidl) bych klidne dokazal zit. Po graficke strance bych mnohem radeji uvital KVALITNI OPTIMALIZACI vyuzivani HW nez pitome efekty a take bych se moc rad stretl s vicebytovym rezimem barev (aspon 10b/c)-> velke dynamicke rozsahy nikoli pak JEN nejake primitivni HDR efekty)

Pro me osobne je mnohem dulezitejsi vse ostatni, HLAVNE BYCH UVITAL kvalitnejsi modelevani povrchu zeme/objektu + fyziku (doted to byla tragedie tak by si mohli na novy dil snad uz neco nalozit)
Hlavne vlastnosti i drobnych objektu (odrazivost/prubojnost strel, stizene pohyblivost, realne stopy po pruchodu/ pruletu, kvalitni zpracovani tekutin (voda, pisek,...) a plynu (mlha, dym,...) , u zvuku propracovane simulovanni zvuku a moznost prepinani modelu reprodukce - mezi binauralnim modelem pro sluchatka / nearfield monitory / klasicke stereo / prostorovy vycekanalovy zvuk

uzivatelsko/fyzikalne/interaktivni moznosti stavet ruzne mechanismy, (kdyby aspon kopat diry/pasti/zakopy!!!)

Mohl by byt implementovan rozumny model hodnosti podle vysledku ve "hre" a ovladani vozidel a zbrani by bylo omezeno hlavne vlastnimi znalostmi a zkusenostmi jak s danou zbrani/vozidlem zachazet (+ samozrejme vycvik)
Boha! Co bych dal za realisticke chovani + rozumne ovladani vozidel a letadel

A spousta dalsich veci!..... Do toho bych byl ochotnej investovat desitky tisic a jeste snazsi by to bylo, pokud by byla deklarovana dlouhodoba podpora "hry" a volitelne vylepseni/rozsireni (byt i za cenu zpoplatneni), ale uprednostnene pred neustalym vydavanim hry nove jako dalsiho dilu. (to je pouze vizitka ze v pozadi stoji vecne chudy stryc s navodem na instatni financni polivecku a vi, ze lidi nalaka i na polevku sekyrkovou... vsak uz temer kazdej zna

Obavam se, ze se stavajicim pristupem, moznostmi a rychlosti vyvoje, se snad dockam svych predstav do 100 let
Nadruhou stranu bych vzdycky rad bezpecne vedel a mel moznost od sebe oddelit, co je realita a co simulace...
Tot muj pohled na vec. :roll:

Reklama
Reklama