Zpět na článek

Diskuze: Čipy ARM jsou v 95% telefonů, Apple může slavit

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel už není v tak silné pozici jako kdysi býval.

A toto je čo za sprostosť? Síce nemá svoje CPU v tabletoch a smartoch, ale drvivá väčšina desktopov, serverov a notebookov je postavená práve na Intel platforme :)

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic [quote=IQLogic][quote]Intel už není v tak silné pozici jako kdysi býval.[/quote]

A toto je čo za sprostosť? Síce nemá svoje CPU v tabletoch a smartoch, ale drvivá väčšina desktopov, serverov a notebookov je postavená práve na Intel platforme :)[/quote]

ano. a trendem je navyšování objemu prodejů těch mobilních zařízení a desktop stagnuje ( i když je tam taky předpovídanej růst, nedávnost jsem tady psal přesně jaký čísla GASP se předpovídají).
MS a Intel byli vždycky spojenci a s malou nadsázkou se dá říct že s příchodem iPhone v 07 nastal boom a neúčast v tomhle bizu je od té doby pro intel určitě bolestivá...
můžem si to takhle v pátek jako správní nolifeři vyříkat (no offense, všechny komentáře (většinou) čtu a pokud nějaké je, beru si z nich ponaučení)...

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic ano. a trendem je navyšování objemu prodejů těch mobilních zařízení a desktop stagnuje ( i když je tam taky předpovídanej růst, nedávnost jsem tady psal přesně jaký čísla GASP se předpovídají).
MS a Intel byli vždycky spojenci a s malou nadsázkou se dá říct že s příchodem iPhone v 07 nastal boom a neúčast v tomhle bizu je od té doby pro intel určitě bolestivá...
můžem si to takhle v pátek jako správní nolifeři vyříkat (no offense, všechny komentáře (většinou) čtu a pokud nějaké je, beru si z nich ponaučení)...

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic ano. a trendem je navyšování objemu prodejů těch mobilních zařízení a desktop stagnuje ( i když je tam taky předpovídanej růst, nedávnost jsem tady psal přesně jaký čísla GASP se předpovídají).
MS a Intel byli vždycky spojenci a s malou nadsázkou se dá říct že s příchodem iPhone v 07 nastal boom a neúčast v tomhle bizu je od té doby pro intel určitě bolestivá...
můžem si to takhle v pátek jako správní nolifeři vyříkat (no offense, všechny komentáře (většinou) čtu a pokud nějaké je, beru si z nich ponaučení)...

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic ano. a trendem je navyšování objemu prodejů těch mobilních zařízení a desktop stagnuje ( i když je tam taky předpovídanej růst, nedávnost jsem tady psal přesně jaký čísla GASP se předpovídají).
MS a Intel byli vždycky spojenci a s malou nadsázkou se dá říct že s příchodem iPhone v 07 nastal boom a neúčast v tomhle bizu je od té doby pro intel určitě bolestivá...
můžem si to takhle v pátek jako správní nolifeři vyříkat (no offense, všechny komentáře (většinou) čtu a pokud nějaké je, beru si z nich ponaučení)...

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic ano. a trendem je navyšování objemu prodejů těch mobilních zařízení a desktop stagnuje ( i když je tam taky předpovídanej růst, nedávnost jsem tady psal přesně jaký čísla GASP se předpovídají).
MS a Intel byli vždycky spojenci a s malou nadsázkou se dá říct že s příchodem iPhone v 07 nastal boom a neúčast v tomhle bizu je od té doby pro intel určitě bolestivá...
můžem si to takhle v pátek jako správní nolifeři vyříkat (no offense, všechny komentáře (většinou) čtu a pokud nějaké je, beru si z nich ponaučení)...

mpe
mpe
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic No problém pro intel je ten, že zatímco prodeje desktopů a notebooků (servery jsou z hlediska objemů absolutně nezajímavé) stagnují a budou padat , tak tablety a smartphones rostou a porostou.

Mobilní zařízení mají potenciál zasáhnout podstatně víc lidí než klasické počítače.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpe je to jak píše mpe. Intel nemá v mobilech který jsou na vzestupu co nabídnout. alespoň výrobci ho nechtěj - 95% podíl ARM, o čemž informuju
A že za ARM stojí Apple moc lidí imho neví, tak proto

..Síce nemá svoje CPU v tabletoch a smartoch
sice no. jenom těch ....... iPhonů se letos prodalo přes 50 (?) mega..

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpe @Jaroslav Lexa: No jo ... je to pokrok mit 95% kdyz driv uz mel 98%.

Za ARM stoji Apple ? Za ARM stoji spousta firem a jednou z nich je Apple.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpe @Bespi: bespi: nevím jaký mělo podíl ARM dřív, ale hlavně vím že je nutný brát v úvahu prudký rozvoj trhu a tím pádem navýšení celkových čísel prodejů. je rozdíl mít 100% ničeho a 100% Applu (jen příklad)

mpe
mpe
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpe @Bespi: Za ARM holdingem stáli Apple, Acorn a VLSI. Druzí dva už ovšem neexistují.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpe @mpe: Tak si zkus zjistit jaky ma Apple podil v ARM dnes :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
24. 8. 2012 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel IMHO nemal pripravenu strategiu pre male usporne procesory. x86 v telefonoch nikto nechce pouzivat. Intel mal pripravit maly usporny procesor s novou instrukcnou sadou a nebrat ohlad na kompatibilitu s x86.

Myslim, ze Intel dostal lekciu, ked sa neodhodlal risknut zlomit kompatibilitu s x86.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Intel tyto procesory mel, ale rozhodl se je prodat. Chce to trosku znat nedavnou historii a nepsat blbosti.

http://en.wikipedia.org/wiki/XScale

kemo
kemo
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mpe]No problém pro intel je ten, že zatímco prodeje desktopů a notebooků (servery jsou z hlediska objemů absolutně nezajímavé) stagnují a budou padat , tak tablety a smartphones rostou a porostou.

Mobilní zařízení mají potenciál zasáhnout podstatně víc lidí než klasické počítače.[/quote]

Nejenom telefony a tablety. Je potřeba si uvědomit že ARM procesory pohánějí i routery, navigace dnes i autorádia a rúzné multimaediální systémy do aut. Těch věcí je hafo.

dizzi
dizzi
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...ze pctuning zacal byt bulvarni, a do titulku cpat klicova slova jako nejaky blesk. Nacpat do takovehoto clanku Apple muze jen "takynovinar". Dnes uz je to druhy takhle hvezdne pojmenovany zvast a jsem velice blizko k tomu abych PCTuning RSS odstranil z ctecky...

dizz
dizz
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nerozumim co je toto za novinku?

On mel nekdy "wintel" prevahu v mobilnich telefonech? Alespon v apsolutnich cislech si to nepamatuji. NAvic ARM a treba drive MIPS hrali v telefonech/PDA uz prim docela dloho, Kolik bylo PDA/Telefonu/smartphone s x86(x64) procesory? no myslim si ze by mi prsty na rukou stacili.

Na teto sprave nevidim nic zajimaveho. Pripada me zavadejici protoze se snazi sokovat o nejake nove udalosti coz neni pravda.

Ono to spojenectvi Intelu A MS neni taky tak pevne jak si nekteri mysli. Viz treba Windows NT 4.0 pro cpu architektury: Alpha, SPARC, Power. Nebo ukonceni vyvoje noveho softu Microsoftu pro architekturu ia64.

chose007
chose007
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dizz Co bylo před pár lety na poli mobilních zařízení vůbec nikoho nezajímá, protože prodeje byly několika řádově menší než dnes (a tedy Intel to vůbec nemusel řešit). Teprve za pár posledních let se rozjel nový obrovský trh a Intel zatím nebyl schopen do něj výrazněji vstoupit, což musí být pro něj docela slušná škoda - o tom ten článek je. Začalo to telefony (přesněji iPhonem), pokračovalo tablety, bůh ví, jak bude vypadat trh notebooků/desktopů za pár let.

Betruger
Betruger
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bespi]No jo ... je to pokrok mit 95% kdyz driv uz mel 98%.

Za ARM stoji Apple ? Za ARM stoji spousta firem a jednou z nich je Apple.[/quote]
Presne tak..ďalší z nezmyslov tohoto autora

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Betruger viz výše, že má holding spoluzaloženej applem pod palcem prakticky celej mobilní segment je zajímavá zpráva. navíc 98% podíl z před rokem je řekl bych MEN39 než 95% dneska.
Nebo co má být nesmysl? doopravdy některým z vás nerozumím

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa Ze velka cast VGA v mobilech pochazi od AMD/ATI ... jediny hacek je ze AMD se tuto divizi prodalo :D . Tedy proc se cpe do zpravy Apple jen proto ze nekdy pred 30 lety stal u zrodu toho holdingu.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Bespi: teď už ani moc nerozumím co věcně píšete, nicmméně před třiceti lety ani ARM neexistovalo. to jste byl ještě více lenivý než váš kolega, který na cs.wiki našel, že v roce 07 byl podíl 98%. ;)

není tam ale napsané, že se tehdy prodal úplně jiný počet telefonů a tuplem jiný počet tabletů. podle mě 98% tehdy a 95 procent teď nelze srovnávat tak, jak to děláte vy dva.
No a poprosil bych vás abyste vaši myšlenku popsal nějak zřetelněji, protože textu výše prakticky nerozumím :/

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Jaroslav Lexa: Myslenka je jednoducha. Proc do teto zpravy pletete nejaky Apple, ktereho se to vubec netyka.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel koupil ARM a změnil způsob licencování :D

bohemian
bohemian
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tuhle frázi bych vypíchnul, protože mobilní zařízení jsou čím dál složitější ve smyslu používaného software. Nakonec se na nich bude používat všechno co na desktopové stanici v odlehčené mobilní verzi. Takže Intel jde s tou svoji komplexností správným směrem a může se stát, že v budoucnu budou jeho procesory žádány do stále výkonějších dražších modelů telefonů. Pravdou zůstává, že zaspal a hodně.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 04:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bohemian Ja si naopak myslím, že vôbec nezaspal ... mobilný segment nie je zrovna silná stránka Intelu, no licenciu na výrobu a vývoj ARM CPU stále má + má vlastné výrobné kapacity a hlavne vo vývoji nových výrobných procesov je stále na vrchole ... z desktopov, serverov a notebookov má navyše podstatne vyššie príjmy ...
- IQLogic

d@rkWolf
d@rkWolf
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

novinky.cz?

to je výtvor, že by se jeden pozvracel...kdo kde viděl zprávu o tom, jak v Intelu brečí, že neprodávají cpu do mobilů? Já teda nikde. Tak proč tu prasíte ty spekulativní bulváry? Vokurková sezóna a jste placení od novinky hádám...nebo spíš od překladu novinky. Která byla zbytečná už na původním serveru, tady se to jmenuje PC tuning a není to o mobilech a nevšiml sem si žádného PC, v kterém by byl ARM procesor. Tablet, na kterým nejsou Win/MacOS X není tablet.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@d@rkWolf osobně pro BANy vůbec nejsem, ale u vás bych hned udělal výjimku
kde je nějaké brečení? co vám vadí? že ARM procesory pro vás nejsou tak atraktivní? pro mnoho jiných ano a tuto zprávu si rádo přečetlo.
můžete citovat nějakou konkrétní chybu článku a ne jenom subjektivní nespokojenost s tématem? děkuji

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa resp. rozhodně si nemyslím, že byla novinka nějak fanatická. doufám, že zajímavě a hlavně pravdivě informovala i situaci na trhu.
Pokud někdo v článku vidí nějakou pasáž, která je nějak fanatická, nechť ji ocituje a pravděpodobně ji zedituji... domněnky co si myslíte že v článku je napsané nejsou imho relevantní

za tuto i případnou další reakci děkuji

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 04:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Jaroslav Lexa: Ja by som Vás naopak poprosil keby ste podobne reagovali aj na články, v ktorých sa nepresnosti a chyby skutočne vyskytujú :wink:
- IQLogic

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @IQLogic: čili ten nespokojený komentář hned na začátku je tam jenom ze sportu? pak už tomu rozumím.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Jaroslav Lexa: ten první komentář i ten dnešní ze čtyř ráno je zavádějící a navíc z toho komentáře výše vyplývá, že v novince žádná chyba není.
tak proč reagovat na takové komentáře? já jsem rád za každý podmětný komentář, jsem rád za každýho čtenáře kterej na článek klikne víc než jednou, jsem rád když to ty lidi baví... ale nemám čas vyjadřovat se ke všem komentářům tohoto typu.
to bylo ad
"IQ logic: Ja by som Vás naopak poprosil keby ste podobne reagovali aj na články, v ktorých sa nepresnosti a chyby skutočne vyskytujú"

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Jaroslav Lexa: Ten clanek zavadejici je. Obsahuje vase soukrome uvahy, ktere tam nemaji co delat. Naprikad proc je v nadpisu uvedeno, ze Apple muze slavit ? Ono se ho to nejak tyka? Ne, ale proste Apple je ted in tak ho budete cpat vsude kde se najde sebemensi spojitost - tj. za uspechem filmu XY stoji Apple, protoze reziser pouzivava iPad :D .

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Bespi: dobrý den, do diskuze jste vstoupil tímto:
"No jo ... je to pokrok mit 95% kdyz driv uz mel 98%.

Za ARM stoji Apple ? Za ARM stoji spousta firem a jednou z nich je Apple."

já si někde za mých mladých let přečíst v nějakém článku, že 98% v 07 > 95% v 02 podílu v mobilním segmentu, tak jdu komentovat. Navíc nikde v článku nepíšu o pokroku (tedy dnes už nevím, a nemám čas to teď číst znovu), myslím tedy že ne. ale i tak je to tak. v procentech to vidět není, ale v absolutních číslech se těch čipů prodá prostě víc.

Myslím že jsem si včera rovněž nedovolil tvrdit, že za ARM stojí apple. pamatuji si, že ARM vyrábí ARM holding spoluzaložené apple computer a tak by to tam mělo být.

Bespi: Ze velka cast VGA v mobilech pochazi od AMD/ATI ... jediny hacek je ze AMD se tuto divizi prodalo . Tedy proc se cpe do zpravy Apple jen proto ze nekdy pred 30 lety stal u zrodu toho holdingu.
na tohle vám bohužel jak jsem psal výše nemohu odpovědět, ale důvod proč je v novince zmíněn Apple je jednoduchý. Spoluzaložil ho. V podstatě každý mám teď ten čip ve svym mobilu. O tom jsem informoval. A proč tam nejsou zmíněny firmy Acorn Computers, a VLSI Technology? kdo je zná? udělat ze zajímavoti nezajímavost je kumšt.

kdyby třeba váš první komentář vypadal (například): dobrý den, ještě bych doplnil autora že ARM holdings spoluzaložily firmy AC a VLSI T, nebo cokoliv jiného bez negativní konotace, diskutovalo by se nám tu všem o mnoho lépe.

mimochodem, tento článek je včerejší nejčtenější. závěr si z toho udělejte sám.

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Bespi: dobrý den, do diskuze jste vstoupil tímto:
"No jo ... je to pokrok mit 95% kdyz driv uz mel 98%.

Za ARM stoji Apple ? Za ARM stoji spousta firem a jednou z nich je Apple."

já si někde za mých mladých let přečíst v nějakém článku, že 98% v 07 > 95% v 02 podílu v mobilním segmentu, tak jdu komentovat. Navíc nikde v článku nepíšu o pokroku (tedy dnes už nevím, a nemám čas to teď číst znovu), myslím tedy že ne. ale i tak je to tak. v procentech to vidět není, ale v absolutních číslech se těch čipů prodá prostě víc.

Myslím že jsem si včera rovněř nedovolil tvrdit že za ARM stojí apple. pamatuji si, že ARM vyrábí ARM holding spoluzaložené apple computer a tak by to tam mělo být.

Bespi: Ze velka cast VGA v mobilech pochazi od AMD/ATI ... jediny hacek je ze AMD se tuto divizi prodalo . Tedy proc se cpe do zpravy Apple jen proto ze nekdy pred 30 lety stal u zrodu toho holdingu. - na tohle vám bohužel odpovědět nemohu, ale co se týče toho, proč je v novince zmíněn Apple je jednoduchý. Spoluzaložil ho. A proč tam nejsou zmíněny firmy Acorn Computers, a VLSI Technology? kdo je zná? udělat ze zajímavoti nezajímavost je kumšt.

kdyby třeba váš první komentář vypadal (například): dobrý den, vím ještě bych doplnil autora že ARM holdings spoluzaložily firmy AC a VLSI T, nebo cokoliv jiného bez negativní konotace, diskutovalo by se nám tu všem o mnoho lépe.

mimochodem, tento článek je včerejší nejčtenější. závěr si z toho udělejte sám.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
25. 8. 2012 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Lexa @Jaroslav Lexa: Ano bulvarni nadpis vzdy pritahne pozornost. Zvlast kdyz se lidi snazi zjistit proc by Apple mel slavit. Kruci napiste uz proc by Apple mel slavit. Vzdyt mu to muze byt defakto uplne ukradene, i kdyby byl ARM cip jen v iPadu a iPhonu bylo by to Applu jedno. Kdyby tu nebyl ARM byla by tu jiny typ mobilniho CPU takze iPhone a iPad by existavali i tak. Tedy vcem ma byt ta oslava Applu ? Ze pred mnoha roky dal par dolaru jako investor do nejakeho holdingu ?

Ano zaver mam jednoduchy - nejde o obsah a jeho spravnost, ale o ctenost = vydelek z reklamy, a ctenost ma bohuzel vzdy nejvetsi bulvar. Pctuning za posledni roky hodne klesnul.

d@rkWolf
d@rkWolf
Level 1 Level 1
24. 8. 2012 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@d@rkWolf X není PC...překlep...

Reklama
Reklama