Co říká šéf Googlu na zpoplatněné zprávy na internetu
Podle šéfa Googlu Erica Schmidta nemůže být Googlu vyčítáno, že někteří vydavatelé chtějí zpoplatnit obsah na svých stránkách.
Schmidt se vyjádřil pro dnešní vydání listu Wall Street Journal. Mimo jiné napsal, že vydavatelé musejí blíže prozkoumat nové cesty k vydělávání peněz na webu, včetně tradičního reklamního modelu, stejně jako předplatné. "S klesajícími příjmy se frustrovaní vydavatelé snaží najít někoho, na koho by to mohli svést," napsal Schmidt. "Většina jejich hněvu je v současné době namířena proti Googlu, který podle mnoha představitelů společností pouze čerpá z toho, že oni něco produkují." Schmidt však tvrdí, že reklama, která se zobrazuje u článků ve vyhledávači Google reprezentuje pouze "malý zlomek" příjmů společnosti.
Příjmy Googlu se ročně pohybují okolo dvaceti miliard dolarů a Schmidtův příspěvek přichází v době, kdy vydavatelé začínají na Google házet svůj neúspěch při vydělávání peněz na webu. Jak jsme vás již informovali, minulý měsíc šéf společnosti News Corp. Rupert Murdoch prohlásil, že možná stáhne odkazy na weby svých dceřinných společností z Googlu, který na nich pouze parazituje. Google v tomto týdnu prohlásil, že pro poskytovatele obsahu připraví technologii, která jim umožní za články online vybírat peníze (uživateli se zprávy na tom kterém webu zobrazí zdarma jen po určitou dobu, pak si za ně bude muset zaplatit).
Zdroj: Reuters