Zpět na článek

Diskuze: Cooler Master představil kompaktní mini-ITX skříň Elite 130

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mirek E.
Mirek E.
Level 1 Level 1
31. 8. 2013 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za tu cenu je dobra, ale nechapu proc cpou zdroj nad procesor... Fractal to u sve Node 304 vyresil mnohem lepe a kdyby neudelal tolik pozic na disky, i ta mechanika by se tam vesla...

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
31. 8. 2013 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek E. Nemyslím si, že je to špatně. Nahradí tak outtake ventilátor a někdo více pozic ocení kor pokud se jedná o skříň, která dovolí i výkonný HW

tdlmarek
tdlmarek
Level 1 Level 1
31. 8. 2013 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch Více pozic je v takovémto SFF systému celkem k ničemu.

Předně si je třeba uvědomit, že tento segment je hodně o hobby, staví to spíše nadšenci bez ohledu na dost mizerný poměr cena/výkon. Takže se dá předpokládat, že tento typ lidí nemá potřebu držet si v systému nějaké obstarožní 3.5" plotnové disky.

Kdo má doma NAS (dnes už docela běžná věc), tomu v podstatě stačí jediná 2.5" pozice pro SSD. V opačném případě tedy ještě jedna 3.5" pro velký datový disk. Ale to je tak vše.

Pro domácí mini-ITX servery jsou tu trochu jiné skříně, např. výborná Lian-Li PC-Q25 (7x 3.5" v hotswapu + 3x2 2.5").

No a ti ostatní, kteří zkrátka těch více 3.5" disků potřebují v desktopu, tak většinou volí stejně mATX nebo full-ATX řešení kvůli komfortnějšímu přístupu a/nebo lepšímu poměru cena/výkon.

matlala
matlala
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @tdlmarek: S ním NAS s jedním SSD a HDD zásadně nesouhlasím.

Data jsou třeba chránit, proto nejen já mám doma desku se 4 SATA porty a 2, později 4 HDD. Když použiju SW RAID 1 na linuxu, mám z toho poloviční kapacitu. V nejbližší době tedy 4*5TB a skutečně cca 10TB prostor na data.

Ještě je tam eSATA třeba na SSD, ale ten an NAS fakt netřeba, systém startuje do 10s, pak se dá už krásně připojit přes sambu, přes ssh musím počkat ještě asi 5s navíc.
S SSD by ty doby byli cca poloviční, což se mě nezdá jako dobrá investice.
Navíc z toho pak nemusí t jen NAS jako v mém případě, kombinuju to s HTPC a mám tam XBMC.

tdlmarek
tdlmarek
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @matlala: Moc nechápu, o čem tu mluvíte.

Zkratkou NAS samozřejmě nemyslím pouze 1-2 diskové nasíky Synology, ale klidně plnohodnotný linuxový server s RAID-5.

Zkrátka jsem toho názoru, že plotnové úložiště patří uklidit někam "do komory", kde je pak přes síť dostupné všem zařízením v domácnosti 24 hodin denně.

Desktopy, HTPCčka, notebooky a další "klienti" pak už nepotřebují nic jiného, než to jedno systémové SSD.

matlala
matlala
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @tdlmarek: No u mě komoru nenajdete, je to na nejvhodnějším místě v obýváku a hlučné to není. Tahle skříň se podle mě na NAS/HTPC výborně hodí.
Na hotové NASy mám špatný názor, něco se po**re a můžu to reklamovat celé nebo shánět NAS se stejným chipsetem na RAID.

Jinak pro mě byla vhodná skříňka bitfenix prodigy.

Ale stejně, byla to jen pro mě podstatná připomínka k větě:
"Kdo má doma NAS (dnes už docela běžná věc), tomu v podstatě stačí jediná 2.5" pozice pro SSD. V opačném případě tedy ještě jedna 3.5" pro velký datový disk. Ale to je tak vše."

tdlmarek
tdlmarek
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @matlala: Doporučuju si o hotových NASech něco přečíst, většinou jsou to totiž linuxové stroje využívající softwarový RAID. Takže když se něco pose*e, tak stačí disky zapojit do libovolného PC s linuxem.

To, co popisujete, platí při využití RAID řadičů běžně integrovaných to dnešních základních desek.

O tom, že zařízení s několika plotnovými 3.5" disky není hlučené, bych si troufl pochybovat.

Každopádně já popisoval situaci, kdy někdo na podobné skříni staví desktopové PC. Moje základní úvaha spočívá v tom, že kdo má peníze nazbyt pro stavbu SFF systému (protože je to jednoznačně méně výhodné než klasické ATX), tak většinou nebude mít problém ani s tím samostatným diskovým úložištěm.

matlala
matlala
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @tdlmarek: Tak to souhlas, vím o tom, jen ty sériové NASy nevyhovují každému a na kombinaci více řešení.

Jinak asi jste ještě v ruce neměl WD RED, jsou to nejtišší 3.5" HDD co jsme měl v ruce nebo možnost slyšet. Ventilátory je hravě přehlučí.

Ale každý hluk vnímá relativně jinak, takže další diskuse je bezpředmětná.

michondr
michondr
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chci vidět někoho, kdo bude mít ve dvou IO slotech Crossfire nebo SLI :D na M-ITX desce :D :D

vulu
vulu
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michondr Tak to je naozaj ulet, napisat takuto somarinu na webe orientovanom na PC to uz je moc. Pochopim ked sa stane chybka napr.GB sa zameni za Mhz.Ale napisat u itx bedne+dosky ze sa da zapojit do sli, alebo crosfire ... nemam slov tento web je sa stal parodiou orientovanu na PC hardware.

Reklama
Reklama