Zpět na článek

Diskuze: CryEngine a další mají podporu API Mantle, DirectX 12 nejdříve za rok a půl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
21. 3. 2014 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podpora DX12 u Nv bude od rady 4xx?

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
22. 3. 2014 03:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Braňo1977 Podle této logiky by DX12 musela podporovat taky řada HD5xxx

Jenže těžko... ač HD5xxx 6xxx 7xxx na papíru podporují DX11, tak se jedná o upravené/rozdílné architektury.

HD5xxx = VLIW5
HD6xxx = VLIW4
HD7xxx = GCN
R9 290/290x = GCN

U nVidie si ještě počkáme... či dokáže některý jejích čip provozovat Mantle, nebo si budeme muset počkat na specifikace DX12 a tedy možná na nové čipy.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
21. 3. 2014 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pán Košťál, podľa mňa, o výsledkoch, nieto ešte dobrých sa budeme môcť baviť najskôr tak o 1-2 roky, až tu bude xy reálnych hier, s preukázanými výsledky a výraznými zlepšeniami v sľubovaných % nielen pri highendoch R290 ale aj/najme na ľudových modeloch...

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
22. 3. 2014 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Taky si myslim, ze vi, co delaji, jen AMD siri porad nejake famy o tom jak je mantle super, ale netreba zapominat, ze tu je jenom par mesicu a nez se implementuje do nejakych enginu, tak to bude jeste minimalne rok trvat. Samozrejme, ze nejake dema a podobne jsou hezke, ale neodrazi realne hry.
Navic se jedna o dalsi API, ktere bude pro vyvojare her trnem v oku. Budou muset vyvijet pro D3D i mantle. Jediny komu to bude delat velke vrasky je nvidia, takze se bojim, aby neprisla s vlastnim API a nerozdelila jeste vice trh. Pocitam ale, ze nvidia bude tlacit na microsoft, any si s DX12 pospisil, protoze pro vsechny strany je vyhodne pouzivat jednotne API nez nekolik nekompatibilnich API .... staci vzpomenout na dobu pred cca 15ti lety, kdyz bylo nekolik akceleratoru s vlastnim API, jedna hra umela ten, jina onen, treti zas nejaky jiny nebo kombinaci jinych, no des! Az DX prineslo trochu poradku a sjednoceni do toho bordelu. Je stale zpetne kompatibilni, takze je vcelku jasne, ze bude mit vyssi rezie. Musi na tom holt zapracovat a to bude neco stat, minimalne zpetnou kompatibilitu, coz by u novych her nemusel byt takovy problem. No, uz aby to bylo, protoze jestli prijde s vlastnim API nvidia a intel, tak se z toho vyvojari her poserou a nejspis nebudou pouzivat ani jedno a zustanou u D3D, ktere je proste standardem (navic je soucast DX) a pockaji na DX12, ktere to snad zrychli (nebo udelaji upravy, aby byli kompatibilni s DX12, protoze to je asi jedine rozumne reseni). Kdyby se tyhle alternativni API rozmohly, to by byla velka bida ... aby pak clovek mel v PC aspon dve grafiky, jednu od ATI, druhou od nvidie, ufff ....

CNN
CNN
Level 0 Level 0
22. 3. 2014 04:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Nakolko Mantle odlahcuje predovsetkym CPU, ma vyznam praveze hlavne pre low/mid end. Pokial mas i7-4960X a UHD diplay, bude jeho prinos maly, pretoze to CPU stiha jednak kvoli vysokemu vykonu a druhak preto, ze je bottleneckom u extremne vysokych rozliseni skor GPU. Mantle je uzitocne pre slabe procesory (cize zvlast prave AMD), notebooky a potom snad FPS fanatikov co vyzaduju 120 frame/s, kde je casto uz brzda CPU. Vsimni si, ze ani jeden propagacny graf nie je s CPU i7/4+ GHz.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
22. 3. 2014 03:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Mantle funguje už od řady HD7xxx.
Jeho přínos je taky značný pro CPU... jak pro AMD, tak pro Intel.
Vše běží a funguje už dneska reálně.
Otázkou jsou zatím optimalizace.

Spíše tady zblbneme čekáním na DX12, který zhola nic nového nepřinese. Tedy... pokud bude jen kopírovat Mantle.

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
22. 3. 2014 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Kdyz bude kopirovat mantle, tak v poradku .... ale bude univerzalni, takze pojede i na nvidii a intelu a ne jen na AMD a wowowowowotom ty univerzalni API jako DX jsou ...

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
23. 3. 2014 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @František Kulíšek: Nic proti, ale Mantle je otevřený standard.

Pokud by nVidia chtěla, tak by to nějakým způsobem dokopala k podpoře Mantle.
Vše je otázkou času, jak se co vyvine.

Pokud tady bude DX12 a nebude úplně kopírovat Mantle, (což určitě nebude, když má vyjít až za 18 měsíců) tak je dost možné, že budeme potřebovat nové čipy.
A pokud ne čipy, tak "bezproblémová" podpora ze strany Enginu se zase vzdálí o nějaký ten rok.
Ovladače se budou ladit další roky, a zase se bude přešlapovat na místě.

No a pak se za rok, dva, tři... tady budeme zase dohadovat kdo měl pravdu, a které API má převahu.
No a pořád dokola se budeme navzájem dříve mínuskovat, než uvažovat.

Jedno je jasné a jisté.
MANTLE JE TADY UŽ TEĎ, A MÁ VELKÝ POTENCIÁL.

Těžit může z něho hned několik SW/HW platforem, takže DX12 bude muset být něco VÍC.

mara.t
mara.t
Level 1 Level 1
25. 3. 2014 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @Hammy: To je, ale dost hloupostí, kterým skupina hloupých dává like. Mantle má podporu jen pro čipy s CGN/+ takže ani ne všechny AMD karty. Může být jakkoliv marketing AMD říká otevřený, ale na nVidii fungovat nebude. Možná v nějakých dalších pozdějších verzích..ale to už bude na stejném místě jako DX12 což má nejspíše být nízkoúrovňové API jako mantle. DX12 by měl fungovat na všech DX11 kartách! Ale zatím není jisté zda bude fungovat na současných Windows :D Jediné v čem se nemýlíte je to, že Mantle ukázalo potenciál a to, že se uvidí ;-)

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
21. 3. 2014 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud tento pocin vyusti k zvetseni podilu amd na trhu grafik a donuti nvidii snizit ceny, tak klobook dolu. zacinam mit chut na msi 290x lightning. jedina chybicka co mi na ni vadi je, ze neni na 20nm procesu..

vousac
vousac
Level 1 Level 1
21. 3. 2014 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus Od dob přechodu z dx8 na dx9 a pak dx10 se pro běžného uživatele moc nezměnilo a nezmění ani u dx12.
Už DX10 byl označován jako realistická grafgika od těch dob posun byl spíše ku škodě výkonu grafických karet a minimální posun v obraze.Jedinné co se změnilo byla náročnost výpočtů a přidané efekty které používá málokdo protože efekt ve hře je minimální ale zátěž grafické karty enormní!Přitom využití najdeme pouze u pár highend grafik nebo párovaných grafik což je pro 99% lidí nemyslitelné mít v domácím PC.
Na optimalizace se zvysoka kašle a výkon je vykoupený nehoráznou cenou,přitom posun her v obraze je téměř nulový jen se hry předbíhají která víc zatíží grafiku s výsledným mizerným obrazem.
Grafická mizérie pokračuje a DX12 ji určitě nevytrhne spíš naopak!

moshtik
moshtik
Level 1 Level 1
21. 3. 2014 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vousac DX12 a Mantle je právě o té optimalizaci...

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 3. 2014 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co ten čobolák mele :D

vlado.sk
vlado.sk
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2014 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=-IRONHIDE-]co ten čobolák mele :D[/quote]
pepík,otvor oči.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
23. 3. 2014 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobra sprava je, ze kym sa velki hraci byju o podiel trhu, na poli grafiky nastal ozajstny posun:

www.itnews.sk/spravy/produkty/2014-03-21/c162208-gpu-powervr-zvladnu-ray-tracing.-prinesie-to-revoluciu-v-grafike

Co sa tyka Mantle, vyzera to tak, ze bez neho by sme tu mali DX11 este velmi dlho. Ostatne, AMD vdacime za mnozstvo inovacii. Bez nich by sme mozno stale mali zbernicu FSB, 32 bitove procesory a mnozstvo dalsich "vymozenosti"...

A myslim, ze podpora DX12 bude u AMD mozna aj dalej ako HD7000. O podpore Blu-Ray 3D prehravania tvrdili, ze nie je podporovana na HD5000 a nizsie. No a staci pri tom iba zmenit jedinu hodnotu v registroch...

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
24. 3. 2014 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo Podpora DX12 u AMD by urcite mala byt pre 7000 a vyssie. Pre predchadzajuce generacie by som s tym nepocital. 7000 su uz GCN, na ktorom bezi XBox One a prave jeho API bude zrejme zakladom pre DX12. Aj tak, na DX12 si pockame este minimalne 18 mesiacov, vtedy uz bude nova generacia grafik. Co ma viac zaujima je, ci Microsoft umozni DX12 aj na Windows 7, alebo nas bude nutit kupovat nejaky novy zazrak 8 alebo 9. Toho by som sa obaval viac... Kazdopadne, ak by som kupoval grafiku teraz, moja stavka by bola AMD, kedze poskytuje podporu Mantle a velmi pravdepodobne aj DX12, co u nVidie nie je iste ani pre novu architekturu Maxwell.

Reklama
Reklama