dalsi-detaily-o-g80
Novinka Další detaily o G80

Další detaily o G80

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

22

Tak se nám zase nashromáždily nějaké nové zprávy o nVidia G80 alias GeForce 8800GTX. Opět víme bližší detaily o architektuře nového čipu, tak se na ně pojďme podívat.

Reklama

Informace, které pocházejí z fóra 3Dcenter.de upřesňují některé detaily o architektuře. Hned na začátku řeknu, že G80 je unifikovaným čipem, ačkoliv David Kirk kdysi prohlašoval, že unifikace zatím není nutná a že HDR+FSAA (full screen antialiasing) je zbytečnost (ano, i HDR a vyhlazování G80 podporuje).

Nejprve základní informace: počet tranzistorů je 681 milionů, oproti předchozí generaci si G80 polepšila v dynamic branchingu a "early Z" (algoritmus, který na začátku renderování scény zjišťuje, co bude vidět a co ne). Jak už určitě víte G80 podporuje 16x antialiasing. Aby byla tato metoda použitelná, implementovala nVidia nový, účinnější kompresní algoritmus. Zbytek prozradím až dále.

Další detaily o G80
i Zdroj: PCTuning.cz

Čip má celkem 128 unifikovaných shaderů, které se nazývají Streaming Processors; ty jsou uspořádány v osmi skupinách po šestnácti a dále po čtyřech (jak je znázorněno na z patentu nVidie), přičemž každý umí počítat s jednou hodnotou (R/red, G/green, B/blue nebo A/alpha). U starších čipů totiž jednu pixel pipeline tvořily dvě jednotky, z nichž jedna uměla počítat se třemi hodnotami a druhá jen s jednou, případně to bylo dvě ku dvěma. Díky tomu, že Streaming Processor počítá jen vždy s jednou hodnotou, nemůže dojít k tomu, že by byl částečně nevyužit. Pokud bychom tedy srovnávali s tradiční architekturou, došli bychom k počtu 32 "pipelines"; nicméně o výkonu nám to neřekne zhola nic, mimo jiné také proto, že Streaming processors běží na jiných frekvencích, než zbytek čipu.
Každý SP dále umí operace MUL (multiply) a MADD (multiply + add).

Texturovacích jednotek má G80 celkem 64, pouze 32 z nich je ale plnohodnotných (s jednotkou pro adresování textur). Ty zbylé budou využity při anizotropním filtrování textur. A budou se hodit - G80 totiž po vzoru Radeonů X1000 podporuje anizotropní filtrování bez úhlových optimalizací, neboli HQ-AF.

Nakonec se dostáváme k rasterizačním jednotkám. Ty jsou připojeny přes crossbar a je jich celkem 24 v šesti skupinách po čtyřech. Na ROPs jsou také vázány kanály paměťové sběrnice. GeForce 8800GTX má aktivních všech šest "ROP-quadů" a všech šest 64bitových kanálů, tedy výsledná šířka sběrnice je 384 bitů. GF8800GTS má jeden ROP-quad vypnutý, čemuž odpovídá 320bitová sběrnice. ROP jednotky údajně běží na stejné frekvenci, jako grafické paměti.

PCTuning fórum: nVidia G80 - informace, spekulace...


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama