Zpět na článek

Diskuze: Další várka spekulací o RV8xx

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spíš týdnů že jo :twisted:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Oups, chybička se vloudila :oops: . Opraveno, díky za upozornění.
- Jan Kratěna

choucas1
choucas1
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono je to všetko pekné, len otázka znie. Potrebujeme taký výkon pri súčasnom vývoji hier? Však dnešný high-end 4890/275, alebo 4870X2/GTX295 su grafárne ktoré doprajú komfortné hranie aj na tých najväčších LCD monitoroch. A v budúcom roku sa asi na tom nič nezmení.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@choucas1 celkem mas pravdu ale tim ze vydaji novou radu grafik tak se ty soucasny mohou zlevnit :wink: navic uz podpora DX 11 naznacuje vyvojarum her ze uz mohou tyto technologie pomalu implementovat do her (i kdyz tohle je trochu sporny, protoze kolik her momentalne pouziva DX 10.1)

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Oni totiž vývojáři ani nové verze directx nepotřebují. Zaprvé je většina her dělaná multiplatformově, takže díky konzolím se na nativní podporu něčeho vyššího než directx9 může zapomenout. A zadruhé, directx9 je v podstatě dostatečné. Carmack i Tim Sweeney (hl. programátor Unreal engine) v rozhovorech prozradili, že DirectX9 jim poskytuje téměř vše potřebné. Tim dokonce označil DirectX10 za poslední velké API a předpokládá a doufá, že za pár let hry budou běhat opět softwarově, přímo nad HW. Zkrátka přímo přes CUDA, OpenCl, nebo C++ u Larrabee napíšou kod a ten přeložený vhodným překladačem poběží na všem možném, bez nějakých API, které jen svazují možnosti programátorů. Mě se tahle budoucnot docela líbí. Ve vší úctě, DX10 je tu už léta a zatím si každý musí přiznat, že i přes hype nepřinesli nic ohromujícího. DX9 jsou parakticky téměř ideální API. Větší pokrok přinese až SW rendering, za pomoci třeba raytracingu, voxelů, atd...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Do konce roku by mělo vyjít celkem 6 her s podporou DX11 (např. BattleField BC2, Dirt2 atd.), takže zase taková nouze o hry nebude :wink:
- Jan Kratěna

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Jafpu3: ...ering, za pomoci třeba raytracingu, voxelů, atd...

choucas1
choucas1
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Jan Kratěna: Budú mať nálepku DX 11, ale v podstate to budú dx 10 hry obohatené o pár efektov. A s tých pár efektov zvládne väčšinu aj DX 10.1 železo.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @choucas1: Ne, port z DX10(.1) na DX11 je pro vývojáře mnohem jednodušší jak přechod z DX9 na DX10. Rozdíl v kódu mezi DX10.1 a DX11 je minimální a DX10.1 HW bude DX11 hry zvládat mnohem lépe. Třeba Frostbite Engine použitý v Battlefield: Bad Company 2 byl z DX10 na DX11 naportován za 3 hodiny a většina úprav kódu šla udělat pomocí metody "search 'n' replace" :wink: . Víc o DirectX 11 v tomto vlákně na fóru - [b][url=forum.pctuning.cz/viewtopic.php?f=76&t=140788&sid=b1b1f23267476bcd5efc27c724e63383]DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo[/url][/b]
- Jan Kratěna

racz
racz
Level 2 Level 2
24. 7. 2009 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a doma fachcis na nVidii...

choucas1
choucas1
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som napísal, že aj DX10.1 grafika zvládne kopec efektov s DX11. Preto je vlastne jedno kedy vybehne na trh dx 11 železo. A šialené parametre nových GPU sú prehnané vzhladom na to, že aj dx 11 gamesky bude dnešné železo zvládať dobre. Predpokladám, že ten prehnaný výkon bude najbližší rok nepotrebný a ak začne byť potrebný tak tu bude už aj druhá, vylepšená generácia DX11 GPU.

racz
racz
Level 2 Level 2
24. 7. 2009 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@choucas1 to len mne ukazuje pri prispevkoch divny cas?
RE: RE: RE: "za necelých 7 měsíců" asi ne - choucas1 24.7.2009 11:38:33
divne, vzhladom na to ze ani 11 nieje...

blackred98
blackred98
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bude to mat 2 jadra v 1 puzdre??? Nebude tam potom vznikat prodleva a nasledne microshuttering?
Tych stream procesorov vy som sa nebal.Ani na starsich kartach nie su vyuzite na 100%,keby boli vyuzite,tak hry by inac lietali...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackred98 Ano, jednalo by se o dvě jádra zapouzdřená v jednom balení a spojená zřejmě sideportem (spekulovalo se i o obdobě HyperTransportu známého z AMD CPU). Micro-s[b]t[/b]utteringu bych se tolik nebál, zde je něco málo o tomto jevu - [b][url=pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?p=7656226&sid=e7ee55d913d8c99e63633ea8c301b5dc#p7656226]FAQ: Micro-stuttering[/url][/b]
- Jan Kratěna

deletemp
deletemp
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no ak je to pravda s tym CUDA, OPEN CL atd, tak konecne papa windows :P a hura vsetky hry hratelne aj pod linuxom.

No som zvedavy co to urobi s poziciou windowsu u hracov :) aj ked to nemusi vobec nic zmenit nakolko all is born to positive windows :D

swamp69
swamp69
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"MD by tedy měla vypustit celkem 5 alternativ grafických jader ATi."

nebude ich nahodou 6?
Cypress (Cypřiš)
Juniper (Jalovec)

Redwood (Sekvoje)
Cedar (Cedr)

Poisionous shrubbery (Jedovatá křovina)
Hemlock (Bolehlav)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@swamp69 Ztraceno v překladu... je jich skutečně 5,opraveno.
- Jan Kratěna

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 7. 2009 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=deletemp]no ak je to pravda s tym CUDA, OPEN CL atd, tak konecne papa windows :P a hura vsetky hry hratelne aj pod linuxom.

No som zvedavy co to urobi s poziciou windowsu u hracov :) aj ked to nemusi vobec nic zmenit nakolko all is born to positive windows :D[/quote]O exkluzivni postaveni windows u her bych se rozhodne nebal, ono jedna vec je graficke API a druha je pak jeste samotny system. Ono ten port z win na linux taky neni az tak jednoduchy a naproste vetsine firem se nevyplati ho delat. Mozna u nejakych AAA titulu nebo treba online her, ale i tam o tom dost pochybuju...

obcanskej
obcanskej
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych se nebál tvrdit, že současné grafiky s DX 10.1 zvládnou i leccos z DX12 a pár efektů i z DX 13.

rrastik
rrastik
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam AMD a ATI strasne rad,ale fakt by som chcel vidiet toho [b]marketingoveho idiota[/b] ktory vymyslel nazov pre HiEnd Cypris a potom jeho sefa ktory mu to schvalil.......Ludia ktory kupuju za takze prachy to najvykonnejsie sa radi pochvalia tym co maju. [b]No a chodte sa chvalit tym ze ste si za 400 dolarov kupili Cypris :-)))[/b] Meno musi vyjadrovat silu, naboj, vynimocnost.....Boze, tak ako AMD mam rad, tak vie ich marketingove oddelenie robit jedno velke nic za druhym.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rrastik To jsou jen kódová označení (řekněme přezdívky) čipů a většinou jim je dávají sami vývojáři/eng's. Karty jimi osazené se samozřejmě budou jmenovat [b]Radeon[/b]
- Jan Kratěna

Reklama
Reklama