profile-image

jafpu3

0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Neevidujeme žádnou aktivitu.

Komentáře

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cerf Otázka spíš je, zda-li a jak moc se Intelu vyplatí vyrábět čip s výkonem mainstreamu a výrobními náklady převyšující hi-end. Předpokládám, že výkon v tomto článku nastíněný se týka 32 jádrového Larrabee, které má plochu kolem 600 mm2 a potřebuje velice složitý tištěný spoj. Je pravda, že Larrabee bude výrazně flexibilnějí než dnešní GPU, takže si ho jistě někteří lidé koupí aniž by hráli hry, ovšem domnívám se, že jich moc nebude. Intel asi bude potřebovat Larrabee protlačit do profi segmentu (vědecké výpočty, lékařství, specializované servery, atd), protože Larrabee jen a pouze jako grafická karta pro Intel moc výdělečná nebude.

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
4. 6. 2009 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob A já nevěřím ani slovo tobě :-). Chtělo by si to nejdřív něco zjistit o Larrabee. Vylepšená Pentia použité v Larrabee mají teoreticky na stejné frekvenci 32x vyšší výkon, než právě ono původní Pentium. První Pentium mělo jednu scalární FPU jednotku. Každé jádro Larrabee má 512bitovou vektorovou jednotku, jenž i díky FMA (fused multiple add) dokáže provést v jednom průchodu operaci na 32 32-bitových číslech najednou. Jedno jádro Larrabee je tak teoreticky výkonnější než jedno jádro Core i7. V praxi to platí pochopitelně pouze u dobře vektorizovaných výpočtech, což ale grafické výpočty jsou.
Celkem se mi zdá stejný výkon u Larrabee jako má GTX285, jako realistický a očekávaný fakt. 32 jádrové Larrabee má teoretický výkon 2TFLOPs a GTX285 má asi polovinu. Snad nikdo neočekával, že Larrabee, které spoustu věcí emuluje a počítá softwarově, bude stejně efektivní, jako dnešní GPU. V tomto případě se 2x horší efektivity u Larrabee zdá realistická.

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Jafpu3: ...ering, za pomoci třeba raytracingu, voxelů, atd...

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Oni totiž vývojáři ani nové verze directx nepotřebují. Zaprvé je většina her dělaná multiplatformově, takže díky konzolím se na nativní podporu něčeho vyššího než directx9 může zapomenout. A zadruhé, directx9 je v podstatě dostatečné. Carmack i Tim Sweeney (hl. programátor Unreal engine) v rozhovorech prozradili, že DirectX9 jim poskytuje téměř vše potřebné. Tim dokonce označil DirectX10 za poslední velké API a předpokládá a doufá, že za pár let hry budou běhat opět softwarově, přímo nad HW. Zkrátka přímo přes CUDA, OpenCl, nebo C++ u Larrabee napíšou kod a ten přeložený vhodným překladačem poběží na všem možném, bez nějakých API, které jen svazují možnosti programátorů. Mě se tahle budoucnot docela líbí. Ve vší úctě, DX10 je tu už léta a zatím si každý musí přiznat, že i přes hype nepřinesli nic ohromujícího. DX9 jsou parakticky téměř ideální API. Větší pokrok přinese až SW rendering, za pomoci třeba raytracingu, voxelů, atd...

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackred98 HT podporuje každá aplikace, které podporuje multithreading. HT není žádná featura, která by se měla speciálně podporovat. Aplikaci vůbec nezajímá, jak to tam má CPU zadrátované. Pro SW je ten procesor prostě dvanácti jádro a tím to hasne.

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
24. 7. 2009 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Pokud je mi známo, tak Core i9 nemá být nějaký speciální superprocesor. V podstatě by měl být výrobně levnější, než dnešní Core i7. 6 jader na 32nm, zabírá méně místa než 4 jádra na 45nm. Intelu nic nebrání prodávat Core i9 za cenu jakou nasadil u dnešního hi-endu.
Nicméně osobně nevidím v Core i9 nic zajímavého. Jde o pouhý Intelácký Tick (nebo jak se ten menší přechod jmenuje). Zajímavý bude až Sandy Bridge se svým AVX. Konečně se Intel pochlapí a od doby MMX konečně dorovná náskok všech ostatních architektur u vektorových jednotek. Vyjma x86 procesorů už práci s více jak dvěmi operandy podporuje snad všechno.

Jafpu3
Jafpu3
Level 1 Level 1
27. 9. 2011 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mlrs]Jake zlepseni vykonu na takt lze ocekavat oproti minule generaci (orientacne)?? - protoze pokud bude vic jader, ktere stejne nic nezvladnou (mam Atoma doma), tak je to celkem k nicemu :roll:[/quote]

Žádné. Pokud je mi známo, tyto nové Atomy jsou úplně stejné, jako ty staré, pouze vyráběné lepší technologií. Výkonnostním upgradem prošel poze grafický čip. Pokud toužíš po nějakém lepším Atomu, budeš si muset počkat na jeho 22nm reinkarnaci. Kdysi jsem někde četl, že ty by měly být značně vylepšené. Doufejme.

Reklama
Reklama