Zpět na článek

Diskuze: DIRT 2 - srovnání DX 9 a DX 11

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zdenek11
zdenek11
Level 0 Level 0
25. 11. 2009 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se zase naopak líbí víc DX11 verze a to kvůli absenci toho bluru, který mě osobně přijde příšernej. Možná je cool mít všechno rozmazaný, ale já radši dávám přednost ostrýmu obrazu :)

AL_hm
AL_hm
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdenek11 blur a obecne treba rozmazany objekty daleko, nebo na kraji zornyho pole, jsou bezpochyby ta nejdementnejsi graficka novinka kterou sem kdy ve svete her zazil

crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm Já bych to lehce negoval. Tedy popsané efekty jsou naškodu, a zcela jistě snižují hratelnost. Dostáváme se tu leckdy ale do pozice, kdy koliduje hratelnost s realističností. Hráč samozřejmě bere hratelnost. motionblur a podobné featurky jsou dbrý sluha a špatný pán. Je třeba efekty používat, ale zároveň s nimy šetřit. Při nějakém ohromném výbuchu - dobře, to se dá. Ale jen co se trošku hnete? To už je moc, a pařani vědí, jak jsou tyto hry nasírací.

Trek
Trek
Level 16 Level 16
25. 11. 2009 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm No to má snad být ten realistický depth of field ne? To se chce ne?

Ale je to zas jak ty hádanky najdi 7 rozdílů. Při závodění si člověk ani toho nevšimne.

Chaythere
Chaythere
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm @Trek: Já si teda všímám, když mám prasácky v shiftech rozmazanou palubovku, jak když někdo rozlije vodovky. Jestli ti to přijde normální, tak si zkus sednout do auta a jestli bude vodovka místo palubky, doporučuju návštěvu očního. :)
ALfons má pravdu. :D

AL_hm
AL_hm
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm @Trek: realisticky by to bylo kdyby, kdyby jednak kazdej mel 10:1 sirokouhlej monitor a tudiz to rozmazavalo veci kam clovek nekouka, problem je v tom, ze ja treba na monitor koukam a jakoze ho i vidim primo pred sebou, tudiz nechapu proc ma cokoli na monitoru bejt rozmazany, druha moznost je ze by hra poznala kam zrovna koukam a okolo toho to rekneme rozmazala, to se ovsem nedeje a koukat na rozmazanou trat v need for speedech i presto, ze na tu trat zrovna chci koukat, je retardovany :) beztak je to kvuli vecne brzdicim konzolim, co proste hezkou grafiku udelat nedokazou protoze na to nemaj vykon, tak se radsi udela presvetlena rozmazana radoby pekna grafika jako je treba v gridu. no, potes..

FoxNec
FoxNec
Level 3 Level 3
25. 11. 2009 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm @Chaythere: No, zrovna tohohle efektu jsem si všiml až po docela dlouhý době, protože zkrátka nestíhám v rychlosti 200kmh sledovat trať a ještě těkat očima někde po palubce a koledovat si o mantinely. Tenhle efekt se mi jako jeden z mála naopak líbil.

Trek
Trek
Level 16 Level 16
25. 11. 2009 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AL_hm @Chaythere: Tak si vypni ve hře bloom, ne?
Ale bloom není depth of field.

Možná to maj hůře udělaný, třeba v Mirror's Edge se zaostřuje kam se zrovna postava natočila. Problém je možná v autíčkovskej hrách, protože se potřebuješ dívat i "okolo".

Nicméně ze těchto screenshotů se mi to v DX11 zdá ok.

UncleCz
UncleCz
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic proti, ale toto není žádný rozdil mezi DX9 a DX11 . Opravdu jediný rozdíl je rozmazání. Úplně stejný pohled vám udělám za 1 minutu s použitím GIMPu. Tyto screeny a porovnání jsou rozhodně FAKE....
DX 11 screen je originál. DX 9 screen je stejný obrázek, na který je aplikován BLUR filtr v nějakém grafickém editoru..

Mirek Kočí
Mirek Kočí
PCTuning PCTuning
25. 11. 2009 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UncleCz By mě zajímalo proč vy neděláte u Codemasters, případně jestli jste nedělal na Cameronovým filmu Avatar.

michal3d
michal3d
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne sa tiez o dost viac paci DX11 verzia, to rozmazavanie, co je teraz tak v mode, mi osobne vobec nevyhovuje...a prekvapuje ma, ze ste to podla jedneho obrazku vsetko tak jednoznacne zhodnotili, pritom ste sem "zabudli" dat aj druhy obrazok, kde je pekne vydiet teselacia :wink: a to nehovorim o tom, ze niektore veci, ktore by mali byt v DX11 lepsie na tomto obrazku ani nie su (ako napr. voda)...no a este je dobre spomenut, ze sa da ocakavat (podla vsetkych doteraz vydanych DX11 hier), ze to v DX11 pojde o dost rychlejsie, ale nechajme sa prekvapit :)

maltrabob
maltrabob
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal3d Ten subjektivny nazor autora bol pre majitelov Nvidia kariet. Nieco na sposob: nevadi ze nemate DX11, teselaciu, lepsi AA a ostrejsie textury, aj tak o nic neprichadzate :-).

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltrabob jestli ono to srovnani neni jen podfuk ... pro kazdou verzi dx pouzili jiny preprocessing filtr (u dx9 bilinear, u dx11 lanczos) a hotovo, mate tu ten rozdil, pritom dx to nebo ono na to nema vliv :-) je to asi jen marketingova masaz

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltrabob @ge0rge: schvalne se priznejte kdo pouzivate pri zmene rozmeru fotky bilinerar a kdo lanczos :-) vsadim se ze vetsina ani netusite o co jde a pouzivate tedy bilinear jako vychozi, a co jako vsiml si toho nekdo nekdo ? :-) asi ne

Mirek Kočí
Mirek Kočí
PCTuning PCTuning
25. 11. 2009 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal3d Jasně, ale nějak si nevzpomínám, že byste vyjadřovali takový nesouhlas s blurem v souvislosti s odporným Unigine Heaven benchmarkem. Tam je toho skutečně příliš....

michal3d
michal3d
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek Kočí Sak ja som sa k tomu benchmarku ani nevyjadroval :D okrem toho je to benchmark, nie hra, jeho prvoradou ulohou je demonstrovat nove technologie a vykon, to ci je to po umeleckej stranke dotiahnute alebo nie, je IMHO vedlajsie...ked uz by som to tak zobral, tak grafika v 3D Mark Vantage sa mi osobne nepaci (nie vsetky testy), ale to tomu benchmarku ako takemu nic neubera, svoj ucel to plni tak jak tak...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no tak na tom tretim screenu jak je ta tessellace vody, tak to urcite nevypada jako realisticky, ostatni screeny opravdu nadherny ale vodu asi neumej poradne udelat :evil:

Bucho95
Bucho95
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pokud to není nějaký mizerný snížení rozlišení ap., tak mě ta DX11 verze pořádně zklamala :( Z toho vymazleného prezentačního videa(mělo být ze hry - a v tom videu jsem nepoznal jestli je to animace nebo render...) se to liší pořádně... tak nic no, jdu se omluvit crysis enginu a poslat vývojářům basu piva - protože udělat DX9 grafiku, kterou za zhruba 3 roky ještě nikdo nepřekonal, je husarský kousek.

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bucho95 proc by to byl husarsky kousek kdyz si uvedomis ze nove verze DX vznikaji jen proto aby se lepe prodavali nove verze windows, v podstate v nich nic az tak noveho krom vyssiho cisla neni...

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ge0rgecz postav se do role microsoftu a zeptej se, nechame ve windows 7 stejne cislo DX jako ve windows vista ? ... neeeee, musime ho zvysit, a to je taky vsechno o co jde, nic jineho za tim neni.

Dušan
Dušan
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bucho95 Bože,vy tam nevidite rozdil?? bud si kupte popelniky na oci,nebo si poridte poradny zelezo vc.monitoru,nebo??)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dirt 2 je hra kde to bylo dodelano. Ovsem neni to hra ciste DX11 jenom ma nejaky vylepseni. 1. hrou plne DX11 by mel byt AvP2

Jinak k obrazkum ... BLUR absolutne nesnasim kdyz mi to rozmaze uplne vsechno.
Nova technologie kterou prezentovalo AMD (to s tim zaostrenim na urcity pohled) je pro me super. Presne jako ve skutecnosti :)
- Luke10

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to chce uz spis 3D displeje schopne pro kazde oko promitat jiny obraz, pak muze do hloubky obrazu zaostrovat tvoje vlastni oko/oci stejne jako to delas v realu ... to co predvedlo amd je jen slepa ulicka predtim nez se 3d displeje dostanou mezi hrace.

KarlosK
KarlosK
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Luke10]Dirt 2 je hra kde to bylo dodelano. Ovsem neni to hra ciste DX11 jenom ma nejaky vylepseni. 1. hrou plne DX11 by mel byt AvP2

Jinak k obrazkum ... BLUR absolutne nesnasim kdyz mi to rozmaze uplne vsechno.
Nova technologie kterou prezentovalo AMD (to s tim zaostrenim na urcity pohled) je pro me super. Presne jako ve skutecnosti :)[/quote]
AvP2? snad AvP3 ne?

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nie je Blur ako blur. Mne osobne sa paci blur napriklad v Crysise, kde to nadherne funguje pri tuningu zbrani. Alebo dalsi krasny priklad je NFS Shift kde pri vyssej rychlosti rozmaze pristrojovu dosku. Proste nadhera. Nerusi a je to pekne(aj realne). Co sa tyka Dx11 som trochu skepticky a podla mna dnesne grafiky 58xx a 59xx nebudu pri tesselacii a AA uplne plynule. Graficky skok z Dx10 do Dx11 tiez nebude extra velky. Pre mna su tieto hry uz dostatocne kvalitne a aj da sa povedat realne vyzerajuce. Ked dosiahneme 8xMSAA pri plynulosti nad 60fps mne to uz bohato staci.

Neverwinter
Neverwinter
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T1ger schvalne keby to tam neni napisane kolki z vas by videli co je co okrem toho tie obrazky vyzeraju zle obidva XD directX 11 je sice pekna vec ale kupovat koli tomu ati nebudem ked urobi nvdia kartu s DX11 a bude viac hier vtedy ma zmysel sa tym zaoberat

oleje
oleje
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Neverwinter nevidim velky rozdiel medzi 9 a 11. zatial. takze nevidim absolutne dovod odist od NV gtx260.

DEVastor
DEVastor
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na druhém obrázku jsou navíc detailnější praporky.

gabriel007
gabriel007
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DEVastor podla mna tie obrazky su na tej istom DX ale len rozlisenie je zmenene

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 11. 2009 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=FoxNec]No, zrovna tohohle efektu jsem si všiml až po docela dlouhý době, protože zkrátka nestíhám v rychlosti 200kmh sledovat trať a ještě těkat očima někde po palubce a koledovat si o mantinely. Tenhle efekt se mi jako jeden z mála naopak líbil.[/quote]
Nevim jak ty ale já, když jeu v autě okolo těch 180 tak vidim furt stejně dobře jako když jedu 50 takže je to naprostej nesmysl.. a v zavodních hrách to nemá co dělat akorát z toho bolej oči protože furt ostřim něco co nejde... .)

AlesRFK
AlesRFK
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@L!po jn mě se taky rozmazíní líbilo, asi to bude tim, že bych měl nostit brejle a na dálku rozmazaně vidim furt :D

shipo
shipo
Level 1 Level 1
25. 11. 2009 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AlesRFK njn, pro nás krátkozraký je DirectX 9 reálnější :D

ge0rgecz
ge0rgecz
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AlesRFK @shipo: je to uplne jedno, vypada to stejne, ty rozdili to tu studujeme si myslim jsou tak jako tak jenom zinscenovany ... a v praxi se projevovat nebudou nijak

Reklama
Reklama