Zpět na článek

Diskuze: Druhá vývojářská verze VR headsetu Oculus Rift je k dostání za 350 dolarů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
25. 7. 2014 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hlavne ze sa dusovali ze cena zostane ako pri predchadzajucej verzi max 50 usd a odrazu je to uz 100usd mysli ze to je relativne dost

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Cena je vyššia naozaj iba o 50$. DK1 vyšiel na 300$, DK2 je za 350$. Čo sa dá vzhľadom na kameru a zabudovaný latency tester pochopiť. Netreba zabúdať, že latency tester sa samostatne predáva za 100$. A samozrejme pre nás sa to ešte predraží kvôli nákladom na doručenie a daniam. Dovoz DK2 na Slovensko tak stojí okolo 480$. V prepočte na eurá vyšiel DK1 na 320€ a DK2 na 364€ (už aj vrátane daní a dovozu). Príplatok okolo 40€ je podľa mňa dosť v pohode vzhľadom na to, že zaň navyše oproti DK1 dostaneš kameru a zabudovaný latency tester s tým, že dostaneš aj oveľa lepšie zariadenie (rozlíšenie s 2.25 násobne vyšším počtom pixelov na jedno oko, 75Hz dospelej s perzistentným obrazom či positional tracking).

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
25. 7. 2014 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Celkově se Rift ubírá, z mého pohledu, trochu jiným směrem. Už pomalu chystají vydání finální verze, přitom rozlišení displaye je nízké a pohled připomíná spíše průhled helmou...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
25. 7. 2014 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Nemluvě o, pro mě nepochopitelných, dvou přípojných kabelech nebo použití kamery u DK2.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
25. 7. 2014 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: Kamera je tam proto, ze ty akcelerometry maji omezenou presnost a po nekolika minutach otaceni hlavou sem a tam se virtualni poloha rozsychronizovala s tou skutecnou.

Nebo jinymi slovy, pokud na zacatku pri koukani primo dobredu i kamera/pohled ve hre koukala dopredu, tak po chvili koukala kousek bokem a rozdil se stale zvetsoval. To bylo velmi neprijemne.

Kamera tohle resi, bo snima infa LED na brylich (podobne jako Track IR) a tak at hlavou kroutite jak chcete, po navratu do vychozi polohy i situace ve hre je ve vychozi poloze.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 01:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @Nalim27: To je moc pěkná myšlenka, ale existují senzory, nijak zvlášť dražší než použité, u kterých k driftu dochází až po značném "opoužívání".(navíc hráčova hlava není nijak značně náročné prostředí funkce) Nemluvě o faktu, že jsou způsoby jak kompenzovat toto rozkalibrování, například magnetometr.
Použití kamery samozřejmě nepřesnost senzorů a celkového odečítání sice řeší, nicméně má též svá omezení.

Blablaman
Blablaman
Level 1 Level 1
25. 7. 2014 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem si je zkoušel na veletrhu tady v ČR. Jmenuje se ForGames.
A hrozně mě tlačily okraje čoček brýlí do okrajů očních bulv. Nebylo to nic moc.

Respecto
Respecto
Level 1 Level 1
25. 7. 2014 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám je doma a je možnost si nastavit vzdálenost čoček od očí a dokonce je i výměr ze tří druhů čoček.

bullhead
bullhead
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 05:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]To je moc pěkná myšlenka, ale existují senzory, nijak zvlášť dražší než použité, u kterých k driftu dochází až po značném "opoužívání".(navíc hráčova hlava není nijak značně náročné prostředí funkce) Nemluvě o faktu, že jsou způsoby jak kompenzovat toto rozkalibrování, například magnetometr.
Použití kamery samozřejmě nepřesnost senzorů a celkového odečítání sice řeší, nicméně má též svá omezení.[/quote]
...to jsou takove, ale TAKOVE kecy, za na to musim reagovat
1) to nejsou zadni ko..ti ze zaprdene ceske republiky, maji tam tam spickove vyvojare a techniky (vcetne Carmacka) a verte ze nad tim stravili kupu casu
2) kalibrace magnetometrem??? to se musim priznat ze jedine mne rozesmalo, nemate absolune poneti o cem mluvite
3) "kamera ma sva omezeni" ...naopak ta jedina zadna nema a je nejpresnejsi, proto ji uz roky pouzivaji i ostatni systemy, jako napr. trackIR (bezne k dostani i v CR)

...strasne strasne co se tu najde obcas za "odporniky"

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bullhead 1) Možná tě to překvapí, ale ta tvá "zaprděná Česká republika" je v technice velice vyspělá, mnoho zahraničních studentů jezdí studovat právě do ČVUT a plno českých studentů pak v zahraničí ukazuje jak rozdělat oheň... Pouze poté pravděpodobně nemá moc lidí prostředky na to, aby se prezentovali jako Carmack a jemu podobní.

2) Neřekl jsem kalibrace, ale "kompenzace rozkalibrování"(tedy redukci driftu, chceš-li). Při svém rozčarování nad mým pobuřujícím textem a nepochybně své vysoké odbornosti sis toho mohl všimnout...
Navíc jsem řekl "například magnetometrem", dále se nechá driftu účinněji zbavovat použitím druhé sady senzorů v protiváze.(stále levnější než kamera)

3) Hmmm, tak třeba když se k ní otočím zády..? Ve VR bych řekl, že by člověk měl mít volnost ve všech osách...
Co když mám stůl přímo proti oknu, skrz které prochází sluneční světlo?(resp. nachází se naproti kameře slunce)
Tohle právě nemá být jen rozšíření TrackIR, ale VR. :roll: Kamera je řešením až ve chvíli, kdy je kvalitní, je jich několik a nacházíš se v místnosti bez rušivých elementů.

A když jsme u té geniality:
1) Proč se tak strašně drží myšlenky kombinace HDMI a USB?(zmiňované dva relativně tlusté kabely). Přestože samotné HDMI má vše potřebné k přenosu informací i napájení.
2) Proč má vyjít FullHD verze, ačkoliv je všem nad slunce jasné, že je to rozlišení nízké.
3) Proč nám tu bylo, po nějaké době od uvedení DK1, velkolepě prezentováno, že v OculusRift bude použit headtracker se 760Hz vzorkováním, když už tu větší společnosti několik let nabízejí senzory s vyšší vzorkovací frekvencí, přesnější, úspornější, menší a dokonce i se samotnou logikou k výpočtům a filtraci orientace a polohy.
4) Proč u DK1 nikoho dlouho nenapadlo(jestli vůbec někdy, svou DK1 jsem již poslal dál, neměl jsem na to nervy), že by možná měli softwarově překrýt(posunout) osy senzorů s osami hlavy, protože jsou předsazené. Dokonce ani velkého Carmacka ne...
Atd, atd.
Tu jejich genialitu bych moc nepřeceňoval, jsou to též jen lidé.

Ale nechápej mě špatně, jejich projekt sleduji už od samotných začátků a fandím jim. Už jen použití jednoho velkého displaye místo dvou velmi malých byla myšlenka "revoluční". Jen mi tam prostě pár věcí nesedí a udělal bych(jsem) je jinak.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka ´Kamera je řešením až ve chvíli, kdy je kvalitní, je jich několik a nacházíš se v místnosti bez rušivých elementů.´
bullshit, jasne ze s tim nebudes behat do kuchyne, logicky kdyz k tomu vede kabel ale to ruseni asi tezko kdyz je to v IR spectru.
myslim ze mas moc velke ocekavani na to, ze to vlasne jeste ani neni finalka.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @amadjr: No, máš pravdu že jsem to trochu přehnal, ale stále je z mého pohledu jedna kamera, co do přesnosti, horší senzor pro VR než dva tříosé gyro-akcel-magnet.

Rušením mohou být i obyčejné žárovky.(nebo to zmiňované slunce) Nemálo majitelů například NintendoWii by mohlo poreferovat...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]Nemluvě o, pro mě nepochopitelných, dvou přípojných kabelech nebo použití kamery u DK2.[/quote]

Zabúdaš na to, že ide o development kit a teda je to kit stále určený hlavne pre vývojárov, aby mohli pripraviť svoje hry. To, že si to kúpia aj nadšenci je druhá vec, ale stále nejde o consumer verziu. Preto tie kabely a preto aj rozlíšenie iba FHD. Consumer verzia bude mať vyššie rozlíšenie (určite ale nie viac ako 2560x1440 či 1600), vyšší framerate (90-120 Hz), má byť ľahšia a neviem či už u prvej generácii určenej pre masový produkt, ale časom bude určite bezdrôtová. Každopádne sa to uberá dobrým smerom a oproti DK1 ide o výrazné zlepšenie (zatiaľ z toho čo som počul, ale DK2 už je na ceste a potom to porovnám).

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Neboj, nezapomínám, že se jedná o developer verzi. Každopádně se vsadím, že takto kabely buďto zůstanou nebo si nechají vytvořit jeden kombinující oboje v jednom.(akorát bude ještě tlustší) V tomto prostředí se celkem pohybuji a znám takové manýry.(zvláště pak když se softwarerář chopí HW) Navíc, například má myšlenka by potřebovala další "vývoj", do kterého se zatím nepustili a tedy pravděpodobně ani nepustí - když jim budou ležet finální brýle a "problém" bude jen v kabelech...
Rozlišení, pokud vím, je potvrzené FHD pro první finální verzi, stejně tak 90Hz.
Jsem zvědav jestli se třeba ještě nerozhodnou pro displayport, pro podporu FreeSync. :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Neviem o tom, že by bolo potvrdené FHD pre finálnu verziu. Palmer Lucky povedal, že finálna verzia bude mať vyššie rozlíšenie ako DK2, ktoé má práve FHD. Každopádne pochybujem, že pôjdu do 4K. Taký displej by bol drahý a hlavne terajšie HDMI a ani Display Port myslím nedisponujú dostatočnou priepustnosťou, aby vedeli pretlačiť dáta v 4K a 90FPS. Z toho mi vychádza práve 2K rozlíšenie ako strop pre consumer verziu. A aj tam to nebude také ružové. Čo sa týka porpody FreeSync, bolo by to fajn, ale keďže DP 1.2a, ktorý toto má podporovať ešte nie je ani vonku (zatiaľ iba na papiery) a myslím, že bude treba kúpiť aj grafickú kartu s jeho podporou (ak sa mýlim opravte ma), nie je na niečo také dostatočný trh. V dohľadnej dobe asi ani nebude.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @mareknr: 4K display do 6" myslím ještě ani nebyl představen.(ale přesně takové rozlišení potřebujeme)

Zajímavé, o potvrzení vyššího rozlišení než má DK2 u finální verze jsem ještě neslyšel.
Zatím se o 2560x1440(a podobných "FHD+") diskutuje jen mezi "amatéry" a nadšenci vytvářející si své Rifty.(sám tu jeden mám postavený na displayi Xplay 3S)

Co se týče propustnosti: OculusRift by se musel při 4K přes HDMI2.0 nebo DP1.2a omezit na 60Hz

FreeSync má podporu u AMD karet Rx xxx. Monitory by měli přijít ještě letos.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: [quote]FreeSync má podporu u AMD karet Rx xxx. Monitory by měli přijít ještě letos.[/quote]

Ako to teda funguje? Stačí aby monitor mal rozhranie podporujúce FreeSync trebárs DP 1.2a? GPU môže mať DP 1.2 a stačí iba implementovať podporu v ovládačoch?

[quote]Co se týče propustnosti: OculusRift by se musel při 4K přes HDMI2.0 nebo DP1.2a omezit na 60Hz [/quote]

To mal iba utvrdzuje, že 4K rozlíšenie určite consumer verzia mať nebude. Bude mať zrejme 2K (bez screen door problému).

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: [quote]Monitory by měly...[/quote] :oops:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
28. 7. 2014 03:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @mareknr: FreeSync je dítko AMD, tedy pravděpodobně i počítal, že se nějak dostane na trh, a tak zajistil podporu i u svých karet předem. S jistotou nemohu říci jestli je to jen o firmwaru/softwaru nebo se jedná i o zásah do HW.(ale je klidně možné, že u grafických karet se nic nezmění a to nejdůležitější bude zajišťovat monitor)

Každopádně čip ovládající panel monitoru musí mít určitě tuto funkci již v návrhu. Pokud monitor bude mít "konektor" DP1.2a, dle VESA musí podporovat adaptabilní obnovovací frekvenci.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: Palmer Lucky povedal, že consumer verzia bude menšia, ľahšia, bude mať vyššie rozlíšenie ako DK2 a vyšší framerate. Tým apeloval na ľudí, že ak nie sú vývojári, aby si neobjednávali DK2. Bolo to v jednom youtube videu. Už neviem presne v ktorom, videl som ich veľa na túto tému.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Blablaman]Jsem si je zkoušel na veletrhu tady v ČR. Jmenuje se ForGames.
A hrozně mě tlačily okraje čoček brýlí do okrajů očních bulv. Nebylo to nic moc.[/quote]

Po pár minútovom skúšaní napíšeš "mrdať"? :-) DK1 mám niekoľko mesiacov a je to úplne iný level zábavy. Nehovorím iba o demách, ale taký Half Life 2 by som už inak ani nehral. Parádne ukážky sú aj Assunder či Affected, ale to vám asi na výstave neukazovali. Problém výstav je, že sú okuliare nastavené podľa toho kto ich pripravoval. To znamená, že napríklad IPD (vzdialenosť zorničiek očí) nemusí potom každému sedieť čo spôsobuje, že zážitok nie je taký ako by mohol byť.Tak isto vzdialenosť čočiek od očí čo tebe tak vadilo, je tiež nastaviteľná.

bullhead
bullhead
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr +1 ...po par minutach je odsoudit je usmevne ...jednicky jsem mel pujcene a tohle je budoucnost a nejen pro hry

bullhead
bullhead
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]1) Možná tě to překvapí, ale ta tvá "zaprděná Česká republika" je v technice velice vyspělá, mnoho zahraničních studentů jezdí studovat právě do ČVUT a plno českých studentů pak v zahraničí ukazuje jak rozdělat oheň...
...
Pouze poté pravděpodobně nemá moc lidí prostředky na to, aby se prezentovali jako Carmack a jemu podobní.
...
Jen mi tam prostě pár věcí nesedí a udělal bych(jsem) je jinak.[/quote]
...ty musis byt tak NAMYSLENY a OMEZENY clovek ze si to ani neumim predstavit
B.
p.s. ...ale hlaska ze uspechem Carmaca jsou penize je opet pecka:-)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bullhead I takové vlastnosti patří k životu, tedy možná takový jsem. Myslím, že mi nepřísluší to posuzovat... Ale u tebe se spíše zdá, že jsi zaujatý, protože právě dloubu do tvé modly.

Hláška to je možná peckovní, ale nikdy jsem ji nevypustil z úst. :wink: (trochu lépe číst a myslet by to chtělo...)

bullhead
bullhead
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka ...ja te cituji a ty "nikdy jsen to nevypustil z ust"...no to rika vse ABSOLUTNE vse:-) ...a tim to uzavrem, aktualne jsou OR2 tim nejlepsim na trhu a nestesti jim do toho nekeca nikdo z cvut, kde dnes, bohuzel, opravdu tak uci jak rozdelavat ohen, v tom souhlasim (ale svet je uz fakt jinde) takze to bude i fungovat...tesim se az dojde DK2 (presty nesmyslne kabely, debilni rozliseni, absurdni pouziti kamery a tak:-))
b.
p.s. ...zaverecna modlidba "o diky boze ze nevyslysel pindy ceskych nedocenenych a nepouzil jsi magnetometr"
howgh

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
28. 7. 2014 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @bullhead: Doporučil bych ti dnes navštívit paní učitelku zaobírající se Českým jazykem, aby ti vysvětlila jak se věci mají. Víš, základy citace, porozumění textu, slovosled, atp. Očividně jsi jeden z těch lenivých studentů, kteří nedávají v hodinách pozor.

No, na rozdělávání ohně "člověk" začínal. Ti vystudování na ně ve světě nemohou vybalit hned štěpení atomů, vlastnosti tekutých krystalů, polovodiče atd. :lol:

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
28. 7. 2014 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: trapny :roll:

Reklama
Reklama