Zpět na článek

Diskuze: Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

anonymousCZ
anonymousCZ
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takze rozdil v cene je cca 500 Kc? Sorry, ale to si dokazu predstavit asi 10 veci, do kterych je vhodnejsi tu petistovku investovat, aby mi pocitac bezel rychleji.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
5. 5. 2015 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@anonymousCZ toto: Dual-rank provedení, měřitelě lepší výkon oproti single-rank modulům - vhodné pro APU a !mozno!toto: Výrobce poskytuje doživotní záruku za tych 500kc stoji

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 5. 2015 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Tu zaruku maji obe.

humik
humik
Level 23 Level 23
5. 5. 2015 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 za 20 let co kupuju PC komponenty se mi nestalo, že by ramky nefungovaly bo se na nich něco podělalo....

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Tak určitě do APU kde chce člověk šetřit bude kupovat dražší ramku.

=UNDEAD=
=UNDEAD=
Level 2 Level 2
14. 5. 2015 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @humik: Inštalujem v práci počítače, a pár ramiek sme už vrátili, ktoré nešli už po rozbalení :D.
Zdroje ani nehovorím (samozrejme low cost značky / výhodná koupě, to čo ušetrili pri kúpe 1x vrátia v servise a ešte musia kúpiť nový zdroj, to je ten lepší prípad ak im zdroj nepokazí aj niečo iné ako základnú alebo vec v USB muhaha :)).

A tých diskov čo sa kazí za 2 dni 6 vadných. Niektoré aj relatiníne nové 2-3 roky staré 3,5" WDčka. Najviac sa kazia notebokové 2,5". Najviac poruchová značka seagate. To som odpozoroval počas mojej karieri...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @humik: Mě jich pár za 20 let odešlo, ale bylo to naprostý minimum. Typuju tak kolem 1% poruchovosti. Z toho jednou jsem to možná způsobil já a jednou se jednalo o EDO paměť (ta se používala v dobách 286-486)která dost možná sešla věkem. :)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
5. 5. 2015 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @PC-hráč: ty vies, ty mas intel a gtx 960 :)

=UNDEAD=
=UNDEAD=
Level 2 Level 2
14. 5. 2015 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @=UNDEAD=: Ak chcete kúpiť disk čo vydrží, tak dopručujem serverový napr. WD black obyčajné WDčka modré, zelené nevydržia dlho, už nie sú to tie WDčka čo bývali...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @cursedslayer: Každopádně je ale mizérie když nějaká paměť začne opravdu odcházet. Je s tím celkem práce se zjišťováním co že ten počítač bolí a při nejhorším se začnou poškozovat i soubory. Jenže to ti nezaručí ani nejdražší moduly. Leda ECC.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já trošku nechápu proč někdo testuje takové ramky, vždyť už se dávno ví, že to nepřidá vůbec nic ať už jsou takové makové nebo běží na té nebo té frekvenci.

U ramky si jen určím velikost podle ceny, vyberu normální která se mi tam vejde bez těch nesmyslných obrovských škaredých rádobychladičů, pohlídám si napětí a hotovo ne? :)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Já si poslední dobou dávám pozor na single-ranked (čipy na jedné straně) paměti. Nedávno jsem k několika kusům přišel a docela jsem se divil jak jsou nekompatibilní. Od cca 4 roky starých až po nejnovější počítače. Update BIOSů, nic. S jednou problém nebyl, ale jak jsem začal přidávat moduly, bylo to horší a horší.
Vyměnil jsem je za Crucial Ballistix Sport 4*4GB a ty jely na první "škrtnutí" a jsou snad jen o stovku na modul dražší než úplně nejlevnější Zeppelíny.

ToxicTears
ToxicTears
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V dnešní době dělat testy na paměťové moduly je trochu utopie. Dříve když jsem stavěl počítače, tak jsem koukal vždy hlavně na časování, většinou klasické základní CL3 u DDR, CL5 u DDR2 a CL9 u DDR3, k tomu vybrat opět základní frekvenci, 400 - 800 - 1333 a respektive, pokud modul stál o 50,- více, tak klidně i vyšší frekvenci. Ale všechno tohle bylo jenom pro dobrý pocit, že to člověk má a popřípadě v hardcore případech při přetaktování snížil děličku a vrátil se na základní frekvenci. Nicméně nejdůležitější aspekt všeho, byla vždy kapacita a na to hledí i zákazník teď. Dříve byl nárust výkonu velice znatelný z přechodu z 512 na 1GB a z ní pak na 2GB a z ní pak na 4GB už to takové nebylo. Kdo hodně pracuje tak dneska si koupí v uvozovkách maximálně 8GB a bude mu sloužit hodně dlouho. Extrémy jsou pak pak 16GB, tady bych se už zastavil a to musíte mít hodně náročné programy a vše rozjeté, aby jste to využili opravdu znatelně. Natož pak 32GB reklamního tahání zákazníka. Někdo to využije, ale to procento je tak malé, že v domácnosti se jen tak nevyskytuje. Nicméně dneska je situace taková, že pokud máte kancelářské PC, tak 4GB jakékoliv paměti, která je kompatibilní s vaší deskou, dneska už skoro 100%, řekl bych že možná i úplně 100%, krom ECC, a je jedno jakou vezmete frekvenci. Důležitá bude opět jenom kapacita. Kdo hraje hry si vezme 8GB a koukne jak ty paměti vypadají a hlavně aby byly cool. A rozdíl v FPS s dedikovanou grafickou kartou je 0 oproti 1333MHz a 2400MHz. Pokud někdo má levné APU, těžko bude mít paměti s velmi vysokým časování za hodně velkou cenu a jen proto, aby mu integrovaná grafická karta dala o pár FPS více. To není dobrá investice, kord když za tu rozdílnou cenu máte dedikovanou grafickou kartu, která vám přinese mnohem více a dneska se dá už myslet na spotřebu v tomto bodě. A jestli paměti mají takovou a nebo vyšší paměťovou propustnost, kde v domácím použití pocítíte, že se ten balík ve winraru rozbalil o pár sekund dříve. Kord když máte zaneřáděný a starý systém, to pak už můžete mít jakkoliv výkonné paměti. Jak říkám, koukejte na standard časování, frekvenci co požaduje váš procesor jako doporučený a nejvíc hleďte na kapacitu. A takhle to bude u pamětí vždy, od toho to slovo paměť v IT znamená.

lukimiki
lukimiki
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Tak se mrkni třeba sem: http://www.anandtech.com/show/7364/memory-scaling-on-haswell/7

Utopie to rozhodně není...jasně rozdíly jsou minimální, ale jsou tam. (dole si můžeš proklikat i stránky toho review, je to zajímavé čtení).

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze stacia najobycajnejsie pamate 1600-ky.
na vykone nepoznat - 99% ludi drvivu vacsinu casu stravi pozeranim webstranok,snad 1 Promile volneho casu hranim hier.
kto ma potrebu zrychlit PC, nech zacne so SSD diskom , investovat do RAM su vyhodene peniaze.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jste do testu opravdu nemohli použít 8GB moduly kde by byly oboje dual rank? Single rank 4GB moduly se dnes již prakticky nevyrábí, u 4GB je dnes 99% single-rank protože jsou to jen z poloviny neosazené 8GB moduly.

To že Gskil osadil starší, menší paměťové čipy a mohl paměti udělat dual-rank (tzn jsou i kompatibilní s pre Sandy bridge platformami) za to jim poklona, ale je to kapka v moři, Kingston, Corsair, bla bla, všicni dělaj dnes 4GB moduly signle ranked, bohužel většinou ani nezměnili značení.

reverb55
reverb55
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi tento článek nedává smysl. Pokud tu budeme řešit těch pár kB/s ve Winraru a chválit Ripjaws protože s nimi je větší zábava, pak by proti nim měly asi jít třeba XPG nebo další drahé moduly. Stejné to je s tím vytýkat šunkám od ADATA, že se nadají přetaktovat. Prostě hrušky s jabkama.

Pak tady někdo psal, že stačí 4GB. S tím nemůžu souhlasit, prostě nestačí. Naopak souhlasím, že jediný podstatný parametr je kapacita, stejně tak jako, že jenom idiot by si koupil drahé RAMky k levnému APU.

petrxp
petrxp
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Jsme zvědavi na vaše věcné připomínky a argumenty"

Tenhle test je prostě o ho*ně :wink: .

Jinak souhlas s reverb55 a dalšími..

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevíte zda např. The Witcher 3 už bude umět si třeba vzít i více jak 8 GB RAM? Prostě v tom maxi nastavení, na UltraWide monitor apod.? Jde mi o to, že právě výrazně upgrajduji, tak zda mám vzít 8 či 16 GB RAM. Zda už dnes či v blízké době se 16 GB vyžije. Když koupím 8 GB, tak abych třeba za 3 roky sehnal pak k tomu KITU ten samý...

petrxp
petrxp
Level 1 Level 1
5. 5. 2015 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NewScream Pokud na to máš ,tak samozřejmě 16GB. 8GB je dneska už na hry v podstatě minimum. S tím pokud máš víc tak systém dokáže využít i víc. Do budoucna určitě budou třeba.
Kity se dají kombinovat a nemusíš mít úplně přesně ten stejný, takže záleží na tobě :wink: .

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp Naprosty nesmysl. Nekdy se podivejte, kolik RAM i soudobe hry realne pouzivaji. Budete sakra hodne prekvapen.

petrxp
petrxp
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @Mysel_1: No ještě před rokem bych s tebou souhlasil. Ale win má tu vlastnost že ti zabere paměti tolik kolik máš, takže pokud máš 8GB, tak ti zaplácne třeba 6, ale pokud máš 16Gb tak se ti roztáhne na třeba 9 GB+, píšu o GTA5.

Trend bude určitě pokračovat a pokud chceš mít určitý konfort a rozdělané více věcí net atd a nechceš aby se ti načítalo znova něco co už se jednou načetlo, tak to zas takový nesmysl není.
Sám ještě na 8GB chvíli vydržím .

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @Mysel_1: Berte v potaz jedno. Nekupuji PC na 1 rok, ale dražší na 4-7 let dejme tomu (zkušenost). Takže jdu do X99, která má DDR4 a 16 GB DDR 4 stojí 5000,- A léta budu mít pokoj... Nehledě na to, že jsem někde četl např. že GTA 5 bere 6 GB RAM + systém a jsme na 90% z 8 GB RAM... A plno horkých AAA titulů je doporučených 8 GB RAM. DNESKA... Takže s výhledem do budoucnosti to nebude zbytečné snad.

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @petrxp: Upgradovat nové PC před rokem a mít 8 GB RAM, tak také nezvyšuji na 16 GB dnes a stále čekám... Ale když teď pořizuji nové železo, tak uvažuji rovnou 16 GB - jak píši výše, cenový rozdíl (bavím se o DDR4) je 2400,- mezi 16 a 8...

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
6. 5. 2015 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @NewScream: ber tot ak ze tu konzole jeste par let budou ..cili tvoje domenka vecich pristi je trosku milna.. 8GB uplne v klidu na OS a hry..ale sou to tve prachy... klidne si to porid pro dobry pocit :)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @NewScream: Vesele. Tak hlavne abyste tech 16GB vyuzil. Ja je uz par let mam a.. na hry to fakt potreba neni.

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrxp @ch3vr0n: Tak peněžní rozdíl není velký, je 2400,- (16 GB DDR4 za 5000 Kč / 8 GB DDR4 za 2600 Kč)... Monitor mám Ultrawide 34" 21:9, čili velká plocha... No uvidím, ale PC kupuji tak abych ho PŘEDIMENZOVAL vůči aktuální době (desku X99 se socketem 2011-3 + asi počkám na 980 Ti) aby mi vydrželo pár let a zároveň abych první roky využíval ten highend...

Jamamoto
Jamamoto
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně mám velmi dobré zkušenosti s Crucial Ballistix Sport. Nejlepší jsou VLP verze, které mi na 1.5 V zvládnou 2400 MHz.
A obyčejné jdou s podvoltováním na 1.35 V také bez problému provozovat. Na 1400 MHz zvládnou časování CL7 i s podvoltováním na 1.35 V. Pro mě nejlepší poměr kvality a ceny.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
6. 5. 2015 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jamamoto Jak už jsem psal nahoře, taky je teď tlačím do všeho. A ty ULP (profile) jsou roztomilý. :)

Gerbes
Gerbes
Level 21 Level 21
6. 5. 2015 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A je tu opět další naprosto zbytečný test operačních pamětí. Dokonce koukám, že se už ani v komentářích (téměř) neobjevují názory, že by takový test někoho reálně zajímal.

Takže stále platí, že rozdíly jsou v rámci chyby měření a jak v ostatních komentářích zaznělo, jediné co má smysl řešit je kapacita a cena. A zde platí, že dnes je 8GB minimum, 4GB už v mnoha situacích dochází, respektive se musíte omezovat v multitaskingu, či práci s náročnějšími aplikacemi (videoediting).

jarda69
jarda69
Level 1 Level 1
7. 5. 2015 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Paměti G.Skill RipjawsX nabízejí díky oboustranně osazeným čipům Samsung HCH9 optimální výkon už v továrním nastavení"...mám oboustanně osazené paměti a stejně jsou singl. Takže to bude v něčem jiném.

cantre
cantre
Level 1 Level 1
27. 5. 2015 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :,.,.-

http://salveto.blogspot.cz/

Reklama
Reklama