Zpět na článek

Diskuze: Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si to zahrál na RTX 4090 a na max detaily to vypadá překvapivě velice slušně, obvzvláště Bloom efekty jsou nejlepší co jsem zatím viděl. Problém je skutečně to, že autoři zvolili RT i na řešení obyčejných stínů, takže na starším hw jde kvalita a/nebo framerate hrozně do kopru.

ass kenazzi
ass kenazzi
Level 1 Level 1
4. 3. 2022 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

postapokalypticky svět ....bude aj bez RTX 30100

FullRealityHQQ

schali
schali
Level 9 Level 9
4. 3. 2022 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkem střízlivé hodnocení. V konečném důsledku se to dá hrát v pohodě bez RT. Nechápu ovšem to konstatování, že RT pošle do kytek i 3090. Je to pro mě trošku záhada. Pokud nastavíte DLSS na kvalitu, tak stěží poznáte rozdíl oproti nastavení bez upscalingu a na RTX3060ti, to jede cca 80fps, vse na max s RT, 1920*1080. Takhle si fakt nějaké pohřbení nepředstavuju a to jsme od 3090 jeste hooodne daleko.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
4. 3. 2022 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schali @schali asi tim chtel rict kdyz se vse nastavi na max + RT takze to 3090 neda to se ani nedivim, takhle si hry nastavuje asi jen nejvetsi pako, jde prece o to si hru uzit a tudiz hra musi proste na PC tech 100FPS davat tudiz holt kdyz HW nebo SW optimalizace nedovoluji tak snizim nastaveni tak aby hra vypada stale dobre ale bezela tak abych si ji uzil.

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
4. 3. 2022 08:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak v první řadě je potřeba poznamenat, že Dying Light 2 oplývá velice mizernou optimalizací. Když hra podobné vizuální kvality nejde 60 fps ve FullHD ani na Playstation 5, je něco dost špatně.

Je potřeba si uvědomit, že navzdory všemu marketingu je na fotorelistické vykreslení scény bez silného denoise algoritmu pouze Raytracingem potřeba několik (desítek) tisíc paprsků na pixel - alespoň v Unreal 4/5. Současný hw ale zvládá kolem 0.5-1 raye na pixel. Takže k této situaci jsme ještě velmi daleko.

Bohužel tento trend, kdy vývojáři používají RT na něco, k čemu se zatím vůbec nehodí (například zcela obyčejné stíny; nikoliv global illumination celé scény) je čím dál častější. A důvodem není přítomnost nových technologií, ale prostě to, že jsou flákači a ulehčují si život. Měli by za to dostat za uši. Je skutečně trapné tvořit hry, která vypadají takto a jedou sotva na RTX 3090.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2022 07:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý článek. Ale úplně se vynechalo RT přes standard DXR?
Nebo bude druhý díl?

Reklama
Reklama