
Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon
Seznam kapitol
Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?
Po sedmi dlouhých letech vydal polský Techland konečně pokračování skvělé zombie akce Dying Light. Já sám jsem na toto pokračování čekal jak stará panna na první noc vášně. Bohužel v době psaní tohoto rozboru byla (a je) hra stále zabugovaná. Autoři vydali ihned v den uvedení Day-One patch opravující přes tisíc chyb. A Nvidia také vydala hotfix ovladačů. Ne že by se tento stav nějak vymykal, prakticky každá očekávaná AAA hra se při vydání potýká s armádou bugů. Mně padala také, ale nejspíš za to mohlo podvoltování mé RTX 2080 (mám Ventus, to je myslím dostatečný důvod k podvoltování). Přesto jsem dosud neměl s žádnou hrou takový problém, například Control je taky nacpaný RT jak bankéřův štrozok a drží. Po tomto zjištění a nakotlení voltů (stačilo o jednu desetinu) jsem začal típat obrázky a zjišťovat vliv na výkon a na celkový vzhled. Jak známo, v DL2 je RT zhusta implementovaný a tento při zapnutí pošle pod kytky i RTX 3090. Moje RTX 2080 má co dělat, aby se to jakž takž hýbalo a bez DLSS ani krok.
Všechny obrázky, kromě první a druhé kapitoly jsou grabované s rozlišením 1920 × 1080 (protože je to stále nejpoužívanější rozlišení, jak jsem byl poučen) a bez upscalingu. Dále na všech snímcích je statistika využití GPU a CPU z MSI Afterburner včetně teplot, taktů, wattů atd. To bude hlavní orientační ukazatel a poté bude k jednotlivým srovnáním tu a tam krátký komentář.
Primárně půjde o srovnání vzhledu a výkonu se zapnutým RT a bez něj. Dále mám natípáno srovnání všech dostupných metod škálování obrazu. Srovnání detailů s vypnutým RT se ukázalo jako zbytečné, neboť měřitelný (ale i tak malý) dopad na výkon má pouze mlha a odrazy. Zbytek vůbec nemá smysl snižovat.
Můj skromný stroj jest Core i5-9600KF, 32 GB DDR4 3000 a RTX 2080.
Jednotlivé položky nastaveny na maximální kvalitu kromě rozmazání pohybu, protože na statických snímcích je to k ničemu a osobně nemám rád, když se ve hře hnu a okolí je najednou rozmazané jak opilcovo ráno.


