Zpět na článek

Diskuze: Epic a nVidia ukazují svaly, náročné technologické demo prý „utáhne“ jedna GeForce z rodiny Kepler

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

*V demu bylo využito vyhlazování hran metodou FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing), na rozdíl od MSAA, tvrdil zástupce nVidie. Rozdíly v kvalitě obrazu mezi těmito technikami naleznete na oficiálním webu kalifornského výrobce.

nVidia tvrdí, že metoda FSAA je v porovnání s nejběžnější MSAA relativně málo hardwarově náročná, s čímž plně souhlasíme.

*

Krteq
Krteq
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Z toho si nic nedělej, kdo to psal stejně nemá ani páru o tom, co ty zkratky týkající se metod AA znamenají :lol:

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krteq Tady je na mě dnes nějak moc mínusů:D

MarlczBoro
MarlczBoro
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám teda ale stejně dojem,že to je staré už tak rok,možná i dva..nejsem si tím uplně jistý..

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MarlczBoro Nechápu tvůj koment. Máš namysli co? Samaritana? Ano. Ten je tu už přes rok a většina ho viděla jako render.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uprime preji Nvidii at to je pravda a at se jejich karta dotahne na AMD....nebot asi nikdo nechce vladu jedne firmy ze?

KIV
KIV
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..na co si tu všichni protagonisté hrají.. Stáhl jsem si samozřejmě FullHD verzi videa (a pochybuju, že bylo tvořeno ve vyšším rozlišení), a teda to FXAA tam má hromady chyb. Už jenom konečné logo EPICu, jak se tam krásně řídkuje - no co tohle je? Jestli takhle pracuje FXAA, tak to je tragédie. Radši náročnej efekt, který opravdu něco dělá, než málo náročný efekt, který vlastně nevyhlazuje :D Sám používám SSAA (4x) na HD5770 a jsem nadmíru spokojen, podle mě je to mnohem inteligentnější filtr, než MSAA, byť je taky podstatně náročnější..

Zpět k videu - třeba ten autogen, na kterym to tak krásně prezentujou - když ho prvně vezme do rukou, je tam takovejch aliasů, že to nejde ani spočítat.. Pusťte si to video ještě jednou a koukejte na technologii a ne způsob boje, pak mi nejspíš dáte za pravdu. Ono vlastně všude - ta "televize" hned na začátku, pak hned za ní bílá hrana na chodníku... Nevěděl jsem, že je to parodie na vyhlazovací techniky :)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
8. 3. 2012 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KIV To SSAA jde u ATI nastavit přímo v ovladačích nebo je na to nějaká speciální ulitlitka? Já mam na nvidii jenom klasický MSAA a ta kvalita je poměrně mizerná, i když tam dam 32x tak to neni hezký. A třeba filtrování průhlednejch (tráva, stromy) věcí když zapnu tak mi přijde že to vubec nic nedělá, jak tohle funguje u ATI/AMD?

KIV
KIV
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Právě že je to "featurka" Radeonů od HD5000 přímo v driverech, je o dost náročnější, jak MSAA, Metro 2033 je s tim nehratelný i na nízký @FullHD, protože to způsobuje obrazové lagy (HD5770 na to ten výkon nemá ani @911/1311MHz), ale v "normálních" hrách je to fajn.. Hlavní problém jsou kouře přes celou obrazovku - to pak jde FPS k nule..

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
12. 3. 2012 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @KIV: A k cemu mi to potom je, kdyz je to nehratelne?? Asi k nicemu. Radeji vitam snahu NV, kdy pri lepsi kvalite nez MSAA jde s naroky na HW pro FXAA dolu a ne naopak - alespon tak jsem to pochopil.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 3. 2012 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @KIV: Tak on ani normální AA je dost náročnej, já to zapínam jenom u starejch her jako FarCry a podobně.

KIV
KIV
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidala: Je náročnej, ale dělá jeden z nejdůležitějších efektů. Respektive toho kostičkování si všimneš mnohem víc, než méně detajlní (ale vyfiltrované) textury, přpadně lepší textury na horším modelu, méně trávy apod. Bez AA minimálně 4x odmítám hrát, stejně jako vSync, bez kterého se obraz obvykle trhá na 2 samostatné kusy... A doporučuju to všem - AA 4x, AF 4x, vSync jako základ..

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všetko je optimalizácií ... keby sa vývojári hier sústredili na možnosti dnešných PC mohli takto hry vyzerať už dávno ...

dejnna
dejnna
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi neblaznete. vzdyt uz dnesni grafika her staci. na co vic polygonu a suprdupr vyhlazovani? jsou to hry ne filmy. kdyby se radsi vyvojari zamerili na fyziku a vychytali napr. pohyb postav. tam ztracej body ne v grafice. mozna me ukamenujete ale ja myslim ze je to tak.

KIV
KIV
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dejnna A ještě trochu k těm polygonům - stále existují hry, nové, kde na hlavě je prostě poznat, že je z polygonů. A dokud i hlava hlavní postavy je "z kamene tesaná", tak je kam se posouvat.. A za všechno můžou konzole..

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KIV ó ano konzole můžou za to, že hlava poskládaná z polygonů vypadá jako hlava poskládaná z polygonů.
Ono to je taky o umění vývojářů a o tom kolik mají času a financí na to, aby se srali s jednou hlavou. Nebo si myslíte, že když budou výkonnější konzole, tak automaticky budou vývojové centra do každé hry investovek několikanásobek víc financí a času?
Ono třeba tohle technologické demo vypadá výborně, ale určitě Epicu zabralo při tvorbě více času, než vytvoření kdejaké kompletní béčkové hry.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 3. 2012 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KIV Tohle bylo nejhorší co si pamatuju v GTA:SA. Tý grafice jsem se smál už tenkrát když ty hlavy hranatý porovnam třeba s FC nebo HL2 ze stejný doby.

KIV
KIV
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KIV @siddhi: A viděl jsi renderovaná videa a cutscény? Oni tu palici maj stejně vymodelovanou detailní a s displacementem, ale do hry to nemohou použít, protože to konzole neutahne. Proto jsou ty pologynální modely o dost chudší, než by musely být. Srovnej si hlavu ve hře, která je koverzí z PS, nebo souběžně s hrou, která je PC only.. Ten rozdíl tam je, viz Metro 2033 :-)

O tom, že je to náročnější na výrobu se bavit nemusíme, to samozřejmě je :-)

KIV
KIV
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 00:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dejnna Souhlasím, že grafika je dost napřed před fyzikou, dynamikou i animacemi, ale co naděláš..
Ono takový pohyb postavy se nedá moc dobře udělat - záleží na hráči, kam se u bude chtít a animace různých segmentů musí navazovat a tu je problém. Bylo by potřeba udělat samostatný fyzikální model výpočtu, který by byl ale sakra náročný i pro jedinou postavu, natož pak pro bitevní mapu.. A paralelismus si v tom zrovna představit nedovedu (vše souvisí se vším), takže využít zde sílu grafiky si nemyslím, že půjde.. Fyzikální simulace pohybu paralelizovat jdou, ale ty předdefinované, ne realtime. Tady si myslim, že potřebují procesory ještě hodně polívčičky spapat..

Osobně jsem názoru, že celé ty architektury, které teď máme by se měly vzít a vyhodit, poučit se z nich co jak se dělá a postavit architekturu uplně novou, s nulovou kompatibilitou, ale taky nulovým přenosem chyb a zybtečností ze staré architektury do nové. Tam se podle mě skrývá ještě obrovský kus výkonu. Třeba už jen chaotické uspořádání flagového registru procesoru dává tušit o tom, jak je chaotický vlastně celý ten základ procesoru. Druhým příkladem je Windows, který si dlouhá léta nesl v sobě víceméně MSDOS.. Teď už to mikrojádro Win7 vyypadá dost jinak..

A tím se vracíme zpět ke grafice - na statických snímcích dynamika a mimika není vidět, grafika jo. A statické snímky, fotky, prodávají a dobře se ukazují.. A navíc je tam výkon, který se dá dolovat, je tam finanční podpora od vývojářů hardwaru (o dost silnější, než od vývojářů procesorů), takže je to logické. A zatímco u grafiky se dá přidávat pozvolna a efekty se dají libovolně samplovat (filtry, lod, rozlišení), zatímco na procesoru prostě neřekneš "tak a teď budeš tu fyziku počítat 2x líp".. Nebo 4x, nebo 0,5x.. Tam se to prostě musí nadefinovat a procesor to prostě spočítá a samplovat se tam nedá. Takže něco nového znamená, že žádný aktuální procesor to nezvládne ani při 30GHz.. Ono se zdá, že procesor má výkonu hromadu, ale když po něm doopravdy budeš něco náročného a nového chtít, tak najednou zjistí, že tady je šíleně úzké hrdlo systému. Už jen porovnávání v teoretickém výkonu - můj Phenom x3 má nákých 6Gflops, moje HD5770 má kolik, 1360Gflops? Výkon grafiky se nedá použít všude, ale lehce naznačuje, že procesory si ssebou nesou břímě z dob prvního Intel 4004... Celkově architektura PC je takhle zprzněná samým honem za kompatibilitou, který je vlastně jen honem za penězmi (dobrý procesor se bez aplikací nebude prodávat).. Ale bylo by dobré kdyby se konečně začlo znovu. Jsme v roce 2012, můžeme si dovolit založit zbrusu novou architekturu s mnohem větším potenciálme do budoucna..

dejnna
dejnna
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dejnna jeste dodatek: k cemu je skvelej model a super textury kdyz se ta postava hybe jak zkostnatewla voskova figurina a to i v tomhle videu. kdyby to bylo jak ma tak se da odpustit spousta grafickych chyb

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2012 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dejnna To jsem si dřív říkal taky, jak grafiak "je už vyřešená", že by to chtělo zapracovat na fyzice a tak, ale jediné, co mi přijde vyřešené je zvuk...a i tam je vidět mírné zlepšení, ale když se kouknu na hry před lety a dnes, tak ten skok v grafice je ohromný, už jen to, že tráva není zelená textura na zemi...a vsadím se, že za takových deset let budou hry graficky daleko dále...tím neříkám, že by se nemělo zlepšovat to ostatní, ale pořád to má daleko k fotorealistické grafice (BTW, teď jsem si četl jednu recenzi na Vampires The masquarade Bloodlines a tu fotografickou grafiku tam nemohu najít a zprovozňování FullHD v Hexeditoru mi také nepřijde optimální).

Reklama
Reklama