Zpět na článek

Diskuze: Fractal Design Define S2 Vision: první skříň švédů s RGB LED

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RybkaRudy
RybkaRudy
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 4. 2019 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice je to Fractal, ale stejně vypadá jak nějaká atrakce z Kočkovic lunaparku.
RGB v kombinaci s Fractal Design mi trochu připomíná, jak jsem nedávno viděl renovovanou Tatru 613, do které si majitel do palubky namontoval hnusné rádio s otřesným modrým podsvícením a pod to ještě vrazil malé LCD.

TomášMarný
TomášMarný
Level 26 Level 26
9. 5. 2019 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RybkaRudy Tak dneska jsou blikátka in,mám define r5 bez průhledné bočnice a jsem spokojený. I fractal do blikátek spadl

Gromiiit
Gromiiit
Level 1 Level 1
23. 4. 2019 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pořád jsem nepochopil jejich S serii, která mi příjde úplně zbytečná, jako ořezaná R5/R6 a doufal jsem, že dříve 'aktualizují' řadu C, která je v portofolii Fractalu unikátnější. :(

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gromiiit Já jsem za ni zase hrozně rád. Když jsem ji kupoval, tak ještě C nebyla a konečně jsem mohl koupit skříň kde nevadí DVD mechanika ani HDD a vzduch může krásně proudit.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
24. 4. 2019 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gromiiit Řada S je prostě o zcela volném vnitřním prostoru, který ocení zejména uživatelé vodníků. Ale i pro chlazení vzduchem se nerušený průchod interiérem hodí.

Aktuální trend je nástup SSD na úkor 3,5" mechanických disků a již delší dobu jsou na ústupu interní 5,25" optické mechaniky. Z tohoto pohledu již není nutné mít ve skříni velký počet košů a už vůbec ne v prostoru za čelními ventilátory.

Fractal ale existencí obou řad Define R a S uspokojí všechny uživatele.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
24. 4. 2019 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský 5,25" slot už je možné odpustit, proto je možné na uprázdněná místa konečně vrazit tolik 2,5/3,5" pozic, kolik je SATA konektorů na plnotučném desktopovém motherboardu, v dnešní době nejčastěji 6.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @rnb: Šest je imo pro miditower, ATX málo. 5.25" oželím jedině v případě, že case bude disponovat šachtou pro slim mechaniku, ideálně v balení rovnou s redukcí na 2.5" disk. A nakonec nikdy v těchto cenových nepochopím a do patřičnýcm míst posílám za vytrčené konektory gpu, zámky záslepek (když je klasická pozice řádně krytá a zapuštěná, tak to u vertikální pozice prašít do očí o to víc).

rnb
rnb
Level 0 Level 0
25. 4. 2019 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Xcute: Raději bych pozice pro SSD + HDD. Archivní kousky na CD/DVD řeším přes externí plnohodnotnou DVD mechaniku a USB-SATA redukci.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
23. 4. 2019 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"A kolik tě stála ta skleněná krabica?"

"Šest a půl litru."

"Seš dement, vole."

A navíc bez vkusu..

Libor
Libor
Level 23 Level 23
24. 4. 2019 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Mám Phanteks EVOLV X za 5 klacků a tohle se na ní nehrabe ani ve vzhledu ani v kvalitě :roll:

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor Pro tebe ano, ale pro jiného je zase Phanteks hnusná krabice a toto vrchol krásy.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
24. 4. 2019 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Killing joke: Skříně Phanteks EVOLV jsou bezesporu kvalitní, ale příliš se mně nelíbí jejich design. Zejména to zapuštěné čelo skříně na mě působí dojmem, jako by tam zapomněli nasadit ještě nějaký čelní panel.
Ale je to samozřejmě subjektivní dojem a chápu, že někomu se to líbit může.

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Uz jen defaultni usporadnai FANu je zvlastni :shock: 3 in 1 out - hlavne, ze to "dobre" vypada.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
24. 4. 2019 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alienGT Ano, toto je hlavně o vizuálním efektu.

Ale má to i svou výhodu, že ta trojice předních ventilátorů by mohla být regulována samostatně a mohla by pak běžet na nižších otáčkách, než zadní ventilátor.

_havran_
_havran_
Level 0 Level 0
24. 4. 2019 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tedy nebýt těch nechutných blikátek a světýlek, tak je to fakt nádherná skříň, ale uvažoval bych o ní, pouze v případě že by stála do 2k. Je mi záhadou kdo si kupuje tak drahé skříně, když podstatně ale podstatně levnější udělá tu samou práci. Já mám asi už čtyři roky tuhle low-endovku. Vypadá furt skvěle, super airflow, sice tenký plechy, ale nekroutí se.... no není tak krásná ale svý udělá a má i regulaci větráků - ty mám ještě původní. https://www.mironet.cz/natec-genesis-titan-660-plus-atx-2x-usb-20-1x-usb-30-pruhledna-bocnice+dp329100/

krysta24
krysta24
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_havran_ Vypadá docela podobně, jako skříně od SilentiumPC, nedělá to náhodou stejný OEM?

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
25. 4. 2019 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysta24 Ne, ty skříně jsou jen vzdáleně podobné. Ve skutečnosti jsou to ale zcela odlišné konstrukce.
Společné mají to, že se vyrábí v Číně, ale i použité materiály a lakování svědčí o tom, že se zřejmě nejedná o stejné fabriky.

nickyCZ
nickyCZ
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_havran_ Vy jste ten clabek necetl?

"Tedy nebýt těch nechutných blikátek a světýlek, tak je to fakt nádherná skříň"

smht
smht
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaujmalo by ma aky ma ta case Airflow.
Mohli by ste tam niekedy aj napchat radiatory,spravit custom vodu a dat nejaky test samotnej case na airflow.
Pripadne ake hrube rad sa tam daju napchat...inak pekne citanie

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
25. 4. 2019 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smht To je dost komplikovaná věc, neboť ve velké míře airflow ovlivňují i samotné komponenty sestavy. Pokud nemá skříň vysloveně konstrukční vadu způsobující výrazné omezení přísunu, nebo odvodu chladícího vzduchu, nebo nějaké rozměrné vnitřní překážky, tak naměřené výsledky mezi podobně velkými skříněmi s adekvátním počtem ventilátorů se budou lišit v jednotkách procent, čili na úrovni chyby měření (s ohledem na množství okolností, které chybu zvyšují).

Pochybuji, že si uděláte přehled o kvalitě chlazení skříně, když vám napíšu, že v zátěži udržím procesor například na teplotě 70-75 st.C.

Já samozřejmě po spuštění vzorové sestavy během testu teploty komponent vidím, ale záměrně je nepublikuji, protože tím nechci vytvářet dojem, že když u jedné skříně naměřím o stupeň lepší teplotu, tak je automaticky lepší. S jinými komponenty by mohlo porovnání dvou skříní dopadnout klidně naopak. Stačí jen odlišně zregulovat ventilátory, nebo jeden přidat a už se bude celek chovat jinak.

A největší sranda bude, když nakonec zjistíme, že nělepší výsledky airflow podá nějaká šunt skříň, u které výrobce vůbec nepoužil prachové filtry.

Pro objektivní testování bych musel vytvořit laboratorní podmínky ve všech ohledech (místnost, hardware, software, kalibrace měřících přístrojů). A stejně by to byly objektivní výsledky jen pro konkrétní testovací sestavu, takže ve skutečnosti by se jen testovalo, zda je tato skříň pro danou sestavu optimální.

Pokud bych ovšem narazil na nějaké nestandardní chování (přehřívání), tak bych na to v recenzi upozornil.

Předpokládám, že většina uživatelů dokáže možnosti airflow docela přesně odhadnout jen z pohledu do interiéru skříně, na konstrukci průduchů, filtrů, atd.

Co se týče šířky použitelných radiátorů, tak vždy přidávám obrázky s měřením vzdálenosti základní desky od okrajů šasi, případně měřím otvor v tunelu. Takže rozměry radiátoru lze podle měření odhadnout.

Reklama
Reklama