Zpět na článek

Diskuze: Fyzikové připravili ze zlata antihelium-4, nejtěžší kus antihmoty

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

NerosiK
NerosiK
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkem by mě zajimalo k čemu je tato antihmota dobrá.

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
28. 3. 2011 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NerosiK ne, pivo opravdu levnejsi nebude... :roll:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
27. 3. 2011 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NerosiK Antihmota je "uskladněná" v magnetické pasti, protože má tendenci reagovat s prakticky jakoukoliv hmotou. Přičemž nejefektivnější je reakce s původní hmotou, tedy anti-helium s heliem bude reagovat zřejmě nejvíc. Využití, no asi takhle.. atomová bomba proti tomu vypadá jako hračka pro děti. Při reakci anti-hmoty a hmoty se oboje přemění okamžitě v čistou energie, jinak se tomu taky říká výbuch. Nejpravděpodobnější využití je to armádní.. Energii z toho získávat nemá smysl, protože stojí víc energie antihmotu vyrobit, než kolik se z ní dá získat. Jako bomba to samozřejmě bude užitečné, na odpaření celé planety Země jí ani neni moc třeba..

Aros
Aros
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius [quote]Energii z toho získávat nemá smysl, protože stojí víc energie antihmotu vyrobit, než kolik se z ní dá získat.[/quote] Energie to stojí samozřejmě stejně, od toho tu máme nějaké fyzikální zákony, ale finančních prostředků nesrovnatelně více, když si vezmeme, že pouze získáme zpět energii, kterou jsme do toho vložili. Jinak antihmota je normální hmota ale "tekoucí" proti směru času a anihiluje s hmotou za vyzáření opravdu hodně energie. Teoreticky když proti sobě polšlete balonek a anit-balonek tak po srážce bude hodně horko, ale žádný balonek. V energetickém průmyslu by to mělo smysl tehdy, pokud bychom ji dokázali získat někde jinde. Například se předpokládá, že v jiných částech vesmíru může převládat hmota nad antihmotou(což nám téměř určitě nikdy k ničemu nebude). V naší části je jen hmota. Právě proto, že nikdy nemohou existovat nějak rozumně blízko sebe, tak nám to asi opravdu nikdy k ničemu [b]dobré[/b] nebude.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Já v tom vidím baterky nebo palivové články budoucnosti, prostě ohromná spousta uskladněné energie...

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
27. 3. 2011 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Korekce: Informace které jsem napsal jsou pi*ovina. Bomba z toho sice teoreticky udělat jde, ale má to háček v tom, že nikdo neumí vyrobit tolik anti-hmoty. Což neznamená, že v budoucnu to nepůjde, při takřka 100% efektivitě antihmoty to bude případně hodně ošklivé (100% antihmoty a hmoty se změní na adekvátní množství energie).

Aros
Aros
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Aros: [quote]Například se předpokládá, že v jiných částech vesmíru může převládat hmota nad antihmotou(což nám téměř určitě nikdy k ničemu nebude).[/quote]

Sorry, myslel jsem "antihmota nad hmotou" :D

petr_
petr_
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Daemonius: Čistě teoreticky je fyzikálně možná vyrobit antihmotu bez dodání další energie. Za určitých podmínek může hmota a antihnota mezi sebou volně přecházet.

maltra
maltra
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NerosiK Ako vzdy, najskor to pouziju na vyrobu nejakej zbrane.

racz
racz
Level 2 Level 2
27. 3. 2011 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NerosiK asi sa to maze na chleba :D

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 3. 2011 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedno staré kočičí přísloví říká: „Co to meleš ty vořechu?

alex_net
alex_net
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co se s tím pak dá ještě dělat? Předpokládám, že k jídlu to nebude :D

niemand
niemand
Level 23 Level 23
27. 3. 2011 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alex_net Co ty víš, třeba si na tom budem za pár let pěkně pochutnávat. Takovej super chleba s antihmotou k snídani, hmmm i Homer by nad tim slintal :D

elukok
elukok
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand Pudeš do AntiMekáče a dáš si AntiCheesburger :wink: Už se na to těšim. :D

kapa
kapa
Level 25 Level 25
27. 3. 2011 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand A na zachode antismrad z antihow-na :lol:

Aros
Aros
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand @elukok: No kdybys byl antičlověk, tak by to neměl být problém. :D

left4dead
left4dead
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=NerosiK]Celkem by mě zajimalo k čemu je tato antihmota dobrá.[/quote]

http://cs.wikipedia.org/wiki/Anihilace#Mo.C5.BEnosti_vyu.C5.BEit.C3.AD

blaztar
blaztar
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D nechápu autora.. jak kdyby se v půlce článku rozhodl že už to nebude dopisovat a neřekne k čemu to je dobré a i přesto článek zveřejní..

racz
racz
Level 2 Level 2
27. 3. 2011 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaztar v historii sa vela veci najprv objavi a az neskor sa im najde pouzitie. Tu ide o to ze sa pdarik "husarsky kusok". Vec co sa vlastne pravdepodobn nachadza len vo vesmire

Bounty
Bounty
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Amaterismus na PC tuningu doashuje grádů, tohle se It netýhá ani za mák a autor píše hovadiny kterým sám nerozumí...

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bounty Tu uz na PC tuningu to bude zachvilu ako v televiznych novinach .. tam tiez uz davaju veci ktore uplne odveci ..

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Endyamon]Tu uz na PC tuningu to bude zachvilu ako v televiznych novinach .. tam tiez uz davaju veci ktore uplne odveci ..[/quote]

mozem mi niekto kompetentny padne zdvovodnit preco mi bol odmazany prispevok ? pokial nie staci naznacit ze tu nemam co hladat a ani pes tu pomne nestekne ...

Pretoze uz mi tento pristup nide dlhsie proti srsti .. len staci povedat .. ja sa bez PC tuningu hravo zaobidem .. verim ze aj PC tuning bezomna ..

tomsi
tomsi
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co třeba napsat, kolik kg/m krychlový to má, aby se normální člověk dozvěděl alespoň něco zajímavého a měl s čím srovnávat.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomsi Jak by si to chtěl zvážit když to v reakci s jakoukoli hmotou zanikne? :) Leda že by si udělal váhu z antihmoty, dostal jí na planetu z antihmoty raketou z antihmoty na druhou stranu vesmíru a tam to zvážil ;) Na to si asi budeš muset pár let počkat :D

Bounty
Bounty
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen si mažte nepohodlné reakce to ale nezmění nic na tom že sám tomu textu nerozumíš trubko.....

krylow
krylow
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až se to naučí skladovat, to bude teprve objev ! Skladování něčeho co se vám při styku s čímkoliv jiným ve vesmíru vypaří a dá vzniknout 100% energii... "Mámo hoď do kotle pár gramů antihmoty ať už se tím topením nemusím celou zimu zabývat"

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autorovi doporučuji, aby si doplnil základní vzdělání, protože napsat takovou hovadinu by nezvládl ani podprůměrnej deváťák. Když už o něčem nic nevím, tak o tom nepíšu. Taky by možná stačilo lépe přeložit původní zdroj, ale tam je to samý technický výraz, kterým Kočí zjevně nerozumí.

Mirek Kočí
Mirek Kočí
PCTuning PCTuning
27. 3. 2011 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Maphish]..[/quote]Tak copak je špatně, čekám na odpověd. Rád se Vámi nechám poučit, ale tuším, že zůstane pouze u nařčení :wink:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek Kočí Dva antiprotony má antihélium, ne izotop antivodíku. Je to tam dvakrát.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek Kočí Ja sa odpovedi totez nedockam .. ale nic nove .. tak to chodi .. to co sa niekomu nehodi proste zmaze .. :roll: budis

sova
sova
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon Sbal si svoje saky paky a zase se hezky vrat tam na ty vychodni weby. Mas pravdu, obejdeme se tu bez tebe.

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, výborná zpráva....jenom teda opravdu nevím, co dělá na PCTUNINGU, prosím věnujte se raději hardwaru, pokud nemáte zanlosti z oblasti částicové fyziky ~~!!...Jinak musím opravit pár chyb hlavně v komentářích....Je pravdou, že zánikem antihmoty, respektive reakcí hmoty a antihmoty vzniká čistá energie o energii 1022keV (tedy 2 fotony o energii každého 511keV - gamma spektrum). Tato reakce není výbuch ale ANIHILACE. Anihilací končí pouze reakce elektronů s pozitrony tedy základními částicemi (antifermiony - antileptony) a ne antiprotony a antineutrony... ~~! pozor...antiprotony a antineutrony se s reakcí s hmotou, tedy protony a neutrony rozkládají na "Pí" mezony, miony a neutrina (antoneutrina), dále se miony a antimiony rozkládají na pozitrony a elektrony a ty následně anihilují !!! Je to ve zkratce vysvětleno....Pokud někdo chce vědět více, mrkněte na články doktora Wágnera na www.osel.cz
Jádro antihelia je samozřejmě elektricky negativně nabité (antiprotony mají záporný elektrický náboj a antineutrony stejně jako neutrony nemají žádný, pokud jádro dle článku obsahuje anti-kvark "anti-strange" buď v jakože v anti-protonu nebo anti-neutronu, nejedná se tedy o anti-proton, respektive anti-neutron, ale jeden z druhů anti-barionů !!!), může být držen v magnetické pasti díky svému náboji.
To, co zde někteří komentují o výrobě bomby a podobně....oproti antihmotové bombě je jaderná hlavice sranda a pokud by chtěl někdo odpořit části planety, tak ano, mohla by být takto využita...Reakce antihmoty a hmoty má obrovský potenciál, jedná se o nejúčinnější způsob přeměny "hmoty a antihmoty" v energii a tedy i o výrobu energie i elektrické energie. Problémem je výroba, uskladnění a reaktanty a samozřejmě pro elektrickou energii tzv "konvertory", které by dostatečně účinně a bez poškození využívaly gamma záření k výrobě energie. To jsou tedy moje připomínky.....

T_xy
T_xy
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Jestli anihilace není výbuch, tak už teda nevím co je. A vrtat se v rozpadových řadách nemá v tomhle případě vzhledem k poločasům rozpadu imho smysl. A pořád je myslím v populárním článku srozumitelnější napsat anti-proton s přidaným strange kvarkem, než třeba hyperon (nebo nic neříkající baryon). Pokud bych něco vytknul autorovi, tak to, že smíchal loňské vytvoření těžkého antivodíku a letošní vytvoření antihelia, ale osobně jsem za články o fyzice rád a jen houšť :-)

Smarty
Smarty
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Odstup satane, eh teda fyziku. :D

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak myslím, že článek je v pořádku, ale opravdu nechápu, co má částicová fyzika společného z PCTuningem....

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi A hlavne ked 98% ludi tomu ani nerozumie :roll: pocnuc somnou

chytrolin
chytrolin
Level 2 Level 2
27. 3. 2011 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon Ze by nacvik Aprila? :D :D :D

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
28. 3. 2011 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno sa ľudstvo zase hra z niečim čomu ešte celkom nerozumie A myslím ze zbrani je na zemi naozaj požehnane

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
28. 3. 2011 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]V budoucnu by antihmota mohla být využívána pro pohon kosmických lodí či ve zbrojním průmyslu.[/i]

A jak moc vzdalenou budoucnost si pan Koci predstavuje? Tohle je zakladni vyzkum, ne zadna vojenska operace! :roll: :lol:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, smíchal to a napsal to pro jistotu 2x. Větu "...receive a kernel of an isotope of antihelium-4 for the first time." si přeložil jako: "Výsledkem bylo, že se jim podařilo vytvořit těžký [b]izotop antivodíku[/b], který je dokonce [b]těžší než helium[/b]." Prostě napsal blbost, a protože ji napsal 2x, jsem přesvědčen, že neví o čem psal.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish To měla být reakce na příspěvek pana T_xy.

Reklama
Reklama