Zpět na článek

Diskuze: GeForce GTX 750 vs. Radeon R7 260 — Co koupit do tří tisíc

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marpok
Marpok
Level 1 Level 1
8. 3. 2014 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Strom][quote=logik]S odpuštěním todle je blbina a hned kvůli několika důvodům:

1) ty větve jsou dneska aktivně řízený, takže nějaký takovýdle lineární vztahy tam takhle jednoduše neplatěj.

2) větev zdroje a šlahoun je velkej rozdíl, u zdrojů do 500W se dneska vícevětvový zdroje nedělaj (dobrej zdroj má dneska v podstatě vždy jednu 12V větev a DC-DC konverze).

3) Když pověsíš na šlahoun s diskem ještě grafiku, tak je to zapojení paralelní. Výslednej odpor na větvi tedy KLESNE![/quote]
Mate pravdu. Ve vasi terminologii jsem mel na mysli ubytek na slahounu.
Odpor slahounu je, kdyz zanedbame vliv teploty, stejny. Co se ale zmeni je odebirany proud a diky tomu vzroste i ubytek na slahounu. Jak takove aktivni rizeni funguje? Meri se napeti na konci slahounu, nebo na jeho zacatku. Co kdyz pripojim komponentu s velkym odberem na konec slahounu a pred ni jeste nejakou. Sebelepsi aktivni rizeni nedocili, aby na obou komponentach bylo stejnych 12V.[/quote]

Na obou komponentách bude stejné napětí, o to jaké napětí tam bude se právě stará to aktivní řízení, aby to bylo těch požadovaných 12V.

Strom
Strom
Level 1 Level 1
10. 3. 2014 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Marpok][quote=Strom][quote=logik]S odpuštěním todle je blbina a hned kvůli několika důvodům:

1) ty větve jsou dneska aktivně řízený, takže nějaký takovýdle lineární vztahy tam takhle jednoduše neplatěj.

2) větev zdroje a šlahoun je velkej rozdíl, u zdrojů do 500W se dneska vícevětvový zdroje nedělaj (dobrej zdroj má dneska v podstatě vždy jednu 12V větev a DC-DC konverze).

3) Když pověsíš na šlahoun s diskem ještě grafiku, tak je to zapojení paralelní. Výslednej odpor na větvi tedy KLESNE![/quote]
Mate pravdu. Ve vasi terminologii jsem mel na mysli ubytek na slahounu.
Odpor slahounu je, kdyz zanedbame vliv teploty, stejny. Co se ale zmeni je odebirany proud a diky tomu vzroste i ubytek na slahounu. Jak takove aktivni rizeni funguje? Meri se napeti na konci slahounu, nebo na jeho zacatku. Co kdyz pripojim komponentu s velkym odberem na konec slahounu a pred ni jeste nejakou. Sebelepsi aktivni rizeni nedocili, aby na obou komponentach bylo stejnych 12V.[/quote]

Na obou komponentách bude stejné napětí, o to jaké napětí tam bude se právě stará to aktivní řízení, aby to bylo těch požadovaných 12V.[/quote]
A jak to to aktivni rizeni dela, kdyz na stejny slahoun pripojim dve komponenty napr. GK a HDD???
Kabel o prurezu 2.5 mm^2 ma merny odpor cca. 8 ohmu/km ~ 8 mohm/m, plus prechodovy odpor kontaktu 30 mohm.
Najednou zjistis, ze 12 V na vystupu zdroje je 11,5 V na GK.

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
13. 3. 2014 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strom +navíc gk má svůj dc-dc měnič kterej pojede třeba od 9-10-11V.. 8)

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
13. 3. 2014 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strom ok, ale píšeš o jednom vodiči.. v konektoru pci ex napájení jsou 3 a u grafik s větším odběrem prostě jen přidaj konektory napájení :lol:

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
13. 3. 2014 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KiLLa_cz abych byl přesnější, je jich 6 i s mínusama :roll: namaluj si to a počítej mě stačila kalkulačka a závěr je že soudruzi z ndr to maj spočitaný + máš ještě nějakou šťávu ze slotu, jesli se bojíš, že ti to nepojede tak si připájej na pciex napájení ,ještě jedny konektory z druhý strany :lol:

neo029
neo029
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- vykonove a cenove to konkurenty 7770/7750 :wink:

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neo029 Ja som si kupil Acer Aspire V7 mam Geforce 750m 4GB a je to suoer grafika zvlada hry super
nie na full hd ale na nizsich roslis. super

neo029
neo029
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neo029 citace z nejmenovaneho znamejsiho serveru ... :D

... And, yes, a $100 Radeon R7 250X represents the best mainstream graphics card under $120. It's the lowest-priced gateway to 1080p gaming at the moment.

neo029
neo029
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- nevim jak timto serverem oblibeny shop, ale ASUS R7250X-1GD5 je mozne mit uz zitra v patek 28.2. - osobni odber Praha
- v nejmenovanem znamem obchode s velice kratkym nazvem
- i kdyz ... co testovat na prejmenovanem 7770 :)

JirkaA
JirkaA
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... a operativně zvyšuje cenu na 2849,- :confused:

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 2. 2014 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napsat do záporů u R7, že R7 je nepatrně výhodnější, to mě pobavilo. :D Bojím se, jestli autora článku nevyhodí, protože nepěje ódy na spotřebu a tu k mému úžasu staví na úroveň R7. Normální smrtelník si udělá obrázek sám. Zítra budu do jednoho staršího PC instalovat GTX 750. ( Už jsem oprášil voltmetr :D ) Právě kvůli nepotřebě přídavného napájení. ( Nějak už nejsou volný kabely ) A v tomhle je ta karta ( vycházím z recenzí ) nepřekonatelná. Protože alternativa je jen HD 7750. Hezký den

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
27. 2. 2014 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Většina PC má snad v dnešní době už minimálně 300W zdroj, jestli ta karta žere nebo nežere o patnáct wattů víc nebo míň, to už není takový rozdíl. Žádný volný konektor je otázka rozdvojky na 4pinový molex.
Ad ódy na spotřebu, při srovnání 750 Ti vs 260X je ta spotřeba Radeonu trochu jinde než při srovnání 750 vs 260.
Ad R7 v záporech u R7, není 260 jako 260X.

7R7
7R7
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner To bude asi tým že testovaná je R7 260 a výhodnejšia je R7 260X

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
27. 2. 2014 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkujeme za pěknou recenzi. Asi by stálo za uvážení, jestli by si takto slabé karty nezasloužily speciální metodiku, ve které by se netestovalo ve vysokém rozlišení. Ony se ty karty mohou chovat jinak v nastavení, kdy dávají výsledky v jednotkách snímků za sekundu, kdy se dají naměřené rozdíly jednoho snímku za sekundu považovat za chybu měření. A jinak se mohou chovat v nižším nastavení, kdy se snímková frekvence vyhoupne na desítky snímků za sekundu a rozdíly budou lépe měřitelné.

Papek_SVK
Papek_SVK
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Otázne je, či to má vôbec zmysel, keďže dnes je viacmenej problém kúpiť 22-24" monitor, ktorý by mal nižšie rozlíšenie ako 1920x1080. Staršie monitory možno - mám starší 22" s pomerom 16:10 a rozlíšením 1680x1050, ale aj ten ide pomaly do dôchodku a chcem/nechcem, s danou uhlopriečkou kúpim len Full HD a viac.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papek_SVK správně, DNES, ale mezi lidma i po bazarech je spousta dobrých 20-22" monitorů s nižším než HD rozlišením :idea:
A jelikož většina lidí nebohatne tak monitor je jedním z prvních adeptů co zůstávájí dál sloužit.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papek_SVK @DDR0: Většina nebohatne? Tak 15 let zpátky jsem u táty na vesnici potkal jedno projíždějící auto za hodinu. To ještě hodně přeháním. Dnes je to minimálně 10x tolik aut. Kdo těm lidem auta kupuje, když většina nebohatne? Všichni pořád chudnou, ale počet neustále se přežírajících nehybných špekounů přibývá. Čím to tedy je?

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papek_SVK @Igor: od roku 2008 po začátku krizi málokomu zvyšují plat a počet osobních i firemních bankrotů několikrát vzrostl, takhle zvyšování bohatství nevypadá. Nezaměstnanost uměle snížili vypracováním nových statistik aby se zakryla skutečnost.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papek_SVK @DDR0: Posledních 5-6 let je dost krátké období. Jak se psalo výše, dneska se už monitory 22-24" s nižším než FHD rozlišením skoro neprodávají. Lidi od roku 2008 nebohatnou, ale ceny monitorů klesají. Schválně se koukni na cenu levných 24"FHD v roce 2008.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam stale starickou GTX 460 1GB, je GTX 750 vykonnejsi?

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 2. 2014 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak předně jsem vůbec, ale vůbec nechtěl něco shazovat. Spíš mě potešil přístup. S tím R7 260X/ 260 OC kruciš- měl jsem za to, že se jedná o stejné karty. Mám v tom pořád totální chaos. A s tím vyhazovem to bylo myšleno tak, že neodsuzuješ R7 tak, jak v jiných recezích. Že si zaděláváš na průser - myšleno s nadsázkou. No a stran toho molexu - v krabici mám tři redukce. :-) Ale pořád nevím, jaký tam je zdroj. Já na větev, co napájí disk přidávám redukci jen nerad, Ale to je vedlejší. Jen chci ať to nevypadá tak útočně. Asi to šlo napsat líp. Ale nečekal jsem, že až takhle...

forjoyrider
forjoyrider
Level 1 Level 1
28. 2. 2014 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=danito] Já na větev, co napájí disk přidávám redukci jen nerad, [/quote]
V obyčejných zdrojích bývají všechny větve většinou připájené k jednomu výstupu, takže je úplně jedno, ke které větvi co připojíš. Všechny vycházejí ze stejného místa.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
28. 2. 2014 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně nevím, jestli je poměr cena výkon na low - middle end tak super. Za 2300 se dala kouit púodobně výkonná 7770, na které si člověk také zahraje vše v podobném nastavení s podobnou plynulostí. Cena byla ale skoro o 500,- nižší. V segmentu do 2500 je dnes prdlajs, co by stálo za řeč a hodilo by se i na novější hry. :-/

Strom
Strom
Level 1 Level 1
28. 2. 2014 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=forjoyrider][quote=danito] Já na větev, co napájí disk přidávám redukci jen nerad, [/quote]
V obyčejných zdrojích bývají všechny větve většinou připájené k jednomu výstupu, takže je úplně jedno, ke které větvi co připojíš. Všechny vycházejí ze stejného místa.[/quote]
Kdyz na jednu vetev pripojis vic komponent s vetsi spotrebou, budes mit na te vetvi take vetsi ubytek (U = R * I).
Jeste vic se projevi redukce, kde k odporu vodicu pribude jeste prechodovy odpor kontaktu.

logik
logik
Level 1 Level 1
5. 3. 2014 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strom S odpuštěním todle je blbina a hned kvůli několika důvodům:

1) ty větve jsou dneska aktivně řízený, takže nějaký takovýdle lineární vztahy tam takhle jednoduše neplatěj.

2) větev zdroje a šlahoun je velkej rozdíl, u zdrojů do 500W se dneska vícevětvový zdroje nedělaj (dobrej zdroj má dneska v podstatě vždy jednu 12V větev a DC-DC konverze).

3) Když pověsíš na šlahoun s diskem ještě grafiku, tak je to zapojení paralelní. Výslednej odpor na větvi tedy KLESNE!

Strom
Strom
Level 1 Level 1
6. 3. 2014 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@logik [quote=logik]S odpuštěním todle je blbina a hned kvůli několika důvodům:

1) ty větve jsou dneska aktivně řízený, takže nějaký takovýdle lineární vztahy tam takhle jednoduše neplatěj.

2) větev zdroje a šlahoun je velkej rozdíl, u zdrojů do 500W se dneska vícevětvový zdroje nedělaj (dobrej zdroj má dneska v podstatě vždy jednu 12V větev a DC-DC konverze).

3) Když pověsíš na šlahoun s diskem ještě grafiku, tak je to zapojení paralelní. Výslednej odpor na větvi tedy KLESNE![/quote]
Mate pravdu. Ve vasi terminologii jsem mel na mysli ubytek na slahounu.
Odpor slahounu je, kdyz zanedbame vliv teploty, stejny. Co se ale zmeni je odebirany proud a diky tomu vzroste i ubytek na slahounu. Jak takove aktivni rizeni funguje? Meri se napeti na konci slahounu, nebo na jeho zacatku. Co kdyz pripojim komponentu s velkym odberem na konec slahounu a pred ni jeste nejakou. Sebelepsi aktivni rizeni nedocili, aby na obou komponentach bylo stejnych 12V.

Reklama
Reklama