Google může nést zodpovědnost za zneužití obchodních jmen
Inzeráty zprostředkované Google zneužívající obchodních jmen se mohou stát problémem i pro samotný Google
Geico, automobilová pojišťovací společnost, získala navrch v předběžném slyšení v možném soudním sporu s Google. Soudce dal 30 dní oběma společnostem na to, aby se mezi sebou dohodly a zjevně není nakloněn obvyklému "smetení ze stolu". Předmět sporu je stejně starý, jako reklama na Google - Google prodal někomu reklamu reagující na slova "Geico" a "Geico Direct" - pochopitelně, že tuto reklamu si kupuje konkurence Geika. A názor soudu se blíží tomu, že pokud Google nebude po zjištění prokazatelného zneužití obchodního jména správně reagovat, mohl by nést zodpovědnost.
Google podobným sporům čelilo již mnohokrát a jistě i mnohokrát čelit bude. Na svoji obranu může použít to, co činí klasická média imunním právě proti těmto žalobám - tradičně je uznáváno, že médium nenese zodpovědnost za inzeráty do něj vložené. Americké právo se ale nakonec může přiklonit k tomu, že jde o jinou situaci.
Via News.com