Zpět na článek

Diskuze: Hrajeme plynule na slabších grafických kartách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
15. 4. 2013 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O par riadkov vyssie v zhrnuti pisete, ze rozlisenie textur je vo vacsine pripadov mozne ponechat na HIGH.

V teste FarCry3 je vsak doporucene nastavenie LOW (podla screenshotu) a to aj napriek tomu, ze v rozbore hry sa pise
"Rozdílů při snížení nastavení textur jsem si nevšiml a nezměnil se ani framerate".

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel No konecne poriadny clanok co tu us mal byt davno davno od zalozenia pctuning ..
namesto toho ako recenzujete LEN tie vase high endove GPU ktore SKORO NIK NEKUPUJE ste mali napisat ..
Ja na mojej GT 555M 2GB hram us dva a pol roka plynule 720p !

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No neviem ci je toto stastny clanok. Vedsina uzivatelov co ma obdobne PC bude na tieto grafi vyvalovat nechapavo oci.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom bych autorovi chtěl vytknout, že přepnutí hry na DX11 neznamená automaticky tesselaci a tedy vůbec ne propad výkonu. Snad jen u FarCry 3 jsem byl nucen přepnout na DX9 (s HD7770), protože jsem se nebyl schopný dostat na rozumná FPS. Už je to ale dlouho a nepamatuju si podrobnosti. Z jedné věty zmiňující se o tomto jsem došel k závěru, že se autor snaží DX11 ukázat jako nějaké zlo, což není.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer HD5850 -> Metro 2033 => rozdil mezi DX11 a DX9 je propastny, a to stacilo v MAX grafice prepnout jen na DX9. A rozdil v grafice? V podstate zadny. DX11 je v soucastnych hrach neopodstatneny za sve propady vykonu. Jednoduse vyvojari neumi s tim dobre delat. Napraskat tesselaci na objekty co nejsou treba, (Crysis2) a pritom nepouzit skoro nikde spravne "displacement mapping"... (FarCry3, MaxPayne3 atd. atd.) Proc to zapinat? Jestli mi svetlo sviti verneji a o par odstinu mi muze byt u pr**le. Clovek chce videt rozdily, vysledky, ne "teorii". To mi pripomina slavny DX10, ktery ve hrach poradne pouzit nebyl. Napriklad kdo si vzpomene na CoD2, kdy si tam muzete prepnout mezi DX7 a DX9. Kazdeho koho sem znal, to donutilo si koupit grafiku (neco) jako 6600GT aby si to mohli zahrat. Crysis3 je krok spravnym smerem, ac tam taky nebylo vse pouzite v takove mire, jak bylo slibovane z TechDem.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2013 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Zkus treba batman arkham city s dx9 a dx11 a uvidis jak vypada zlo xD

neo029
neo029
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- spise to vypada, ze se to zacina posouvat uz spise k 650Ti
- nastesti po posledni vlne slev zacina na 3k :)

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vyobrazení výsledků by nebylo marné po nějaký čas uvádět i v nějaké zkrácené vysvětlivce co znamenají percentily , frametimes , Časy nad a jak se orientovat v celkové analýze .
Abych pravdu řekl tak v tom mám docela guláš a nevím jaký údaj je pro mne ještě přijatelný a který už ne .
Článek ve kterém byla nová metodika popsána není vhodný pro přeskakování (střídavé čtení) a pochopení grafů .
Chtělo by to jakési zobecnění typu : čím blíž nule tak je to plynulejší , čím menší rozptyl nahoru a dolů tak to má méně propadů atd . Tedy pokud je takové zobecnění a zlidštění možné .
Hodit čtenáře do vody ať se nějak doplácá k výsledkům nebo k vlastnímu názoru není nejlepším řešením a průměrný čtenář se bude zase jen orientovat průběhem FPS. Ovšem redakce bude IN protože používá novou metodiku , jenže plně srozumitelnou pro X málo procent čtenářů.
Na závěr bych poprosil všechny klikače palec dolů - aby vystoupili z anonymity a napsali mi zkráceně a polopatě jak na to .
Na to , abych se styděl přiznat ,že mi něco není jasné , jsem už velký kluk .

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroch Můj palec dolů byl překlik, pardon, jsem to ale trouba :) Souhlasím s vámi.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2013 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroch Zkusím se s Tomášem domluvit, že by tam přidal nějaké zjednodušené vysvětlení. Pak ho může vkládat do každého článku, neměl by to být problém...

Daros
Daros
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevím, ale když mám jak je ve článku napsané průměrný stroj, tak nebudu hrát na Full HD. Takový monitor si koupím ke stroji o kterým vím, že to bez problému zvládne. Naměřené hodnoty v článku jsou hratelné, ale pokud to někomu nestačí, tak ať holt nehraje na Full HD.

newvace
newvace
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daros A zobrazování ostatních činností bude na nižším rozlišení, protože nemůžu hrát Alana Wakea ve full HD že? :D Já mám třeba mnohem horší stroj, než je zde uveden, a taky jsem si foupil 22" full HD a o nižším rozlišení jsem ani neuvažoval a rozhodně můžu říct že jsem neprohloupil. :wink:

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ešte prednedávnom by som tomu neveril a hádal sa do krvi že to nieje tak, ale 40fps priemerne - byť aj po celý čas, NIEJE PLYNULOSŤ. Ná dosť hier to nestačí. 45-50fps je plynulosť, samozrejme ideálne 60. Stačí keď si na mojom PC - X4 965,GTX660 - pustím nie najnovšou NFS Shift 2 a pustím nahrávanie s frapsom. Na Monze mi to to hodí 40fps ale plynulé hranie to rozhodne nieje. Ano po 2-3 minútach to človek už neregistruje, dá sa povedať zvykne si ale stačí vypnúť nahrávanie, zo 40 ma razom hodí nad 70-80 a rozdiel je hneť jasný, v tej sekunde akoby som prešiel do iného sveta. To isté vidím aj u napr. GTA IV...

viperman
viperman
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 no neviem kazdy je asi inak narocny ale mne hry co maju minimalne tych 40 fps prijdu plynule..:)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Souhlasim že to bude slabým procesorem. Navrch jde taky o to, kam to video ukládáte a v jakém FPS. Při nahrávání 60FPS ve FUllHD to dělá kolem 60-80MB uložených dat za sekundu a to je celkem hukot. Snížení FPS na 40 není nijak nepříjemné, zato občasné vypadávání nebo nárazové snížení zapřičiněné čekáním na disk je o dost horší.
Navíc Shift 2 je samo o sobě celkem náročné na procesor.

havli
havli
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Tady ale vubec nejde o nahravani a silu CPU, to je uvedeny jen jako priklad. A ja souhlasim, z meho pohledu je idealnich tak 100fps prumerne a minima nad 60. :) To uz se da mluvit o plynulym hrani.

jiriczek234
jiriczek234
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Máš slabý procák... Já mám 3570K na 4,7 GHz a ikdyž zapnu Fraps, FPS se mi moc nesníží... maximálně tak o 10... A mám 660ku, jako ty na 1170/6750... Takže nevim jak ty, ale já se držím na stálých 60ti i při natáčení Frapsem...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
15. 4. 2013 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý tenhle článek je špatně a je k ničemu :-/

havli
havli
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Ze ho ty nechapes jeste neznamena, ze je k nicemu. :roll:
Naopak je to prijemna zmena proti klasickym recenzim. Je videt, ze AMD zapracovalo na ovladacich a narozdil od drivejsiho srovnani HD7870 vs GTX660 je ted situace vyrovnaná.
Samozrejme je otazka, jak moc je mereni FRAPSem presny vzhledem je zpusobu zachytavani casu jednotlivych snimku. Ale tech par testu, kde se porovnavalo mereni FRAPSem a specialni zachytavaci kartou nejaky extremni rozdily neodhalilo. Rozhodne je to takhle lepsi, nez jen klasicky prumery. Tam se vselijaky propady ztrati a vypovidajici hodnota takovych cisel je slaba.

pospisild
pospisild
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na slabých grafických kartách nižší střední třídy typu AMD Radeon HD 7770

Takže já se můžu se svou HD 6670 jít pomalu zahrabat. :-D Ta dnes bude asi považovaná za Low-End, správně?

Naštěstí většinu her zvládá ještě na střední a podle HW nároků bych neměl rozjet jenom Crysis 3.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to opravdu použitelné?

http://diit.cz/clanek/mereni-snimkovych-latenci-frapsem-nema-smysl#utm_source=continue&utm_medium=textlink&utm_campaign=continue

Posoudit to nechám na Vás.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
15. 4. 2013 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Toje ovšem dost zásadní informace.

kajakk
kajakk
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V závěru to opravte na TressFX :)

Daros
Daros
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=newvace]A zobrazování ostatních činností bude na nižším rozlišení, protože nemůžu hrát Alana Wakea ve full HD že? :D Já mám třeba mnohem horší stroj, než je zde uveden, a taky jsem si foupil 22" full HD a o nižším rozlišení jsem ani neuvažoval a rozhodně můžu říct že jsem neprohloupil. :wink:[/quote]

No tak jestli si takový detailista, že oželíš FPS ve hrách kvůli Wordu ve Full HD tak prosím... :lol: Dokonce i filmy musíš mít koupený v potřebný kvalitě abys z toho Full HD monitoru něco měl. třeba těch 1366 × 768 je uplně akorát na všechno.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daros no nic mu nebrani hrat na nisi rozliseni...

Ja osobne take hraji radeji na nisi rozliseni nez je nativni LCD(u FPS trozku deformace interpolaci preziji, vetsinou si ani nevsimnu)

A "pracuji"(prohlizeni webu, studium teorie, pokusy s virtualizaci, pokusy s programovanim) ve FullHD. Je to x krat lepsi nez hrat nativne a "pracovat" v 1366x768

pospisild
pospisild
Level 1 Level 1
15. 4. 2013 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pospisild]na slabých grafických kartách nižší střední třídy typu AMD Radeon HD 7770

Takže já se můžu se svou HD 6670 jít pomalu zahrabat. :-D Ta dnes bude asi považovaná za Low-End, správně?

Naštěstí většinu her zvládá ještě na střední a podle HW nároků bych neměl rozjet jenom Crysis 3.[/quote]

Tak jsem trochu přepískl. Zkusil jsem FRAPS a kolem 40FPS to mám jen, když hraji na nejnižší. MP3,BF3 apod. Asi to bude chtít novou grafiku.

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen sem docetl prvni kapitolu musel sem si odskocit do diskuse. Protoze veta "Vzniknul proto nápad na zajímavý článek" je v lepsim pripade k smichu. Jaky "vzniknul napad"?!

Minimalne rok tu uz do vas pul diskusniho osazenstva huci ze by radi videli testy s kompama co maj doma a ne Core i1000000 taktly na 16THz s 512 GB RAM... a vy ste z cista jasna o neco pozdeji dostali genialni napad (z vasi hlavy samozrejme) ze to ta teda udelate... :roll:

Bazu
Bazu
Level 1 Level 1
19. 4. 2013 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za článek. Tohle je super. Jak už bylo řečeno konečně článek, kde porovnáváte to, co má dost lidí doma. Mě trvalo dost dlouho, než jsem přišel na to, že mým problémem není grafická karta, ale procesor. Po výměně i3 za i5 jsem v dost hrách na dvojnásobku fps (s GTX 550ti, což není žádná sláva). Problémem u tohodle procesoru ale není jen nižší fps, ale hlavně vysoké latence, které narušují plynulost. Dělat testy jen na i7 je teda hodně zavádějící (hlavně proto, že doma to má menšina). Takže za mě jen tak dál.

Reklama
Reklama