Zpět na článek

Diskuze: Intel má 3D tranzistory, vědci z Purduovy univerzity už „4D“

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
11. 12. 2012 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim, podle zdroje se jedná o InGaAs (indium-gallium-arsenide) což znamená, že nepoužili čistý prvky jak mě z článku vyplynulo, ale zcela bežnou slitinu s dopantem používanou roky třeba v LED diodách.. :roll:

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
11. 12. 2012 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KiLLa_cz Díky za upřesnění, opravil jsem to.

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
11. 12. 2012 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KiLLa_cz :D má to bejt arsen :D
http://en.wikipedia.org/wiki/InGaAs

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
11. 12. 2012 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jinak to "3D" a "4D" sou spíš módní názvy marketingu, který mě osobně velmi vaděj.. v podstatě protože pokud je něco co teď prodáváme 3D znamená to, že snad doteď to bylo 2D? veškerý struktury ve vesmíru sou 3D.. podle mě je to nehoráznost- jak 3D tak 4D.. jasně vidim že e jedná o trojrozměrnou strukturu tak co je opravňuje ke lhaní? proč to nepojmenovali rovnou Einstein's future transistor BEST ever 3000.. :confused:

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2012 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KiLLa_cz Ve skutečnosti ovšem nejspíš 11D nebo tak nějak (viz superstruny). Každopádně souhlas s tím názorem na nesmyslné marketingové matení pojmů, 4D je v této souvislosti nesmysl.
Ovšem označit klasické metody jako 2D a přidávání dalších vrstev jako 3D smysl má.

rybajda
rybajda
Level 1 Level 1
11. 12. 2012 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Tranzistor bude vždy tranzistor,kolektor báze emitor,3D tranzistor je blbost..

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
12. 12. 2012 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @rybajda: souhlas s KiLLa_cz ale pro rybajdu: tady jde spis o konstrukci toho tranzistoru v ramci celyho cipu, tzn. 2D jsou rozprostreny na plose, kdezto 3D jdou treba vrstvit na sebe ale 4D? To taky nechapu, protoze 4. prostor je snad cas, nebo snad ne?

elmer
elmer
Level 1 Level 1
12. 12. 2012 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=KiLLa_cz]jinak to "3D" a "4D" sou spíš módní názvy marketingu, který mě osobně velmi vaděj.. v podstatě protože pokud je něco co teď prodáváme 3D znamená to, že snad doteď to bylo 2D? veškerý struktury ve vesmíru sou 3D.. podle mě je to nehoráznost-[/quote]
tiez mam podobny nazor, hlavne ked sa to pouziva pri deodorantoch a podobne ale tu treba dbat na to ze v kvantovom svete maju pojmy 3D,2D 1D a 0D velky vyznam - co sa kvantovych efektov tyka a hustoty stavov.
Avsak autor si to nazval 4D len tak bez hlbsieho vyznamu, teda aspon som nenasiel v tom nic hlbsie.
Niesom v tomto zbehly ale zaujal ma ten rozmer gatu, co vyzera na pokrok. popravde si myslim ze teto tranzistory nemaju moc buducnost ale vzdy je co zlepsovat :) .

Reklama
Reklama