Intel: více důrazu na Core, méně na platformy
Intel se údajně rozhodl více propagovat procesory rodiny Core 2 než platformy vPro (podniky) a Viiv (multimédia).
"Rozhodli jsme se, že bude lepší mít méně značek a ty propagovat co nejsilněji - Centrino pro mobilní segment a Core v podstatě pro všechny ostatní segmenty našeho působení," řekl serveru CNET Vince Thomas z Intelu.
Analytici se domnívají, že zatímco "staré dobré" Centrino je uznávaným pojmem pro dlouhou výdrž baterie a WiFi konektivitu a Core 2 je synonymem pro výkon, platformy Viiv a vPro se zákazníkům nikdy pořádně nedostaly pod kůži. Připisují to špatnému marketingu Intelu, ale důvod bude možná trochu jiný. Největšími zákazníky Intelu jsou velcí výrobci PC jako Dell nebo HP a ti raději budou propagovat své modelové řady zaměřené na multimédia, nežli "Intel Viiv".

Od počátku roku 2008 se tedy Intel vrátí ke svému starému modelu marketingu, čili důraz na procesor. Legendární Pentium je sice (téměř) mrtvé, ale Intel doufá, že i značka Core se běžným uživatelům vryje do paměti. Jména platforem úplně nevymizí, ale budou hrát druhé housle - Intel bude propagovat procesory například jako "Intel Core 2 s Viiv".
Zdroj: X-bit labs