intel-zahajil-jednani-s-vyrobci-grafickych-karet
Novinka Intel zahájil jednání s výrobci grafických karet

Intel zahájil jednání s výrobci grafických karet

Michal Kleman

Michal Kleman

4. 11. 2009 14:21 3

Společnost Intel se vrhla do jednání s čínskými výrobci grafických karet. Rozhovory se samozřejmě točily okolo jádra Larrabee.

Reklama

Zahájení jednání s budoucími partnery znamená, že Intel si je jistý schopnostmi svého prvního grafického jádra za posledních deset let. Krom toho je pravděpodobné, že Intel opravdu stihne vydat Larrabee již během roku 2010 a tento projekt již nebude nadále odkládaný. Podle zdrojů, pocházejících přímo z řad výrobců grafických karet, vedl jednání přímo Paul Otellini, CEO Intelu. Dle těch samých zdrojů nešlo přímo o obchodní jednání, ale pouze o schůzku za účelem podpory čipu Larrabee, z čehož se dá vyvodit, že projekt samostatného GPU je pro Intel velice důležitý.

Intel zahájil jednání s výrobci grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Výrobci grafických karet jsou však prozatím skeptičtí co se GPU Intelu týče. Největší obavy předních světových výrobců jsou samozřejmě četná errata, vycházející z "fungl" nové architektury a "nového" nápadu, který byl v podstatě zavržen už před dlouhou dobou (pro méně znalé a mladší: obraz rendrovaly procesory, ale nebyly dostatečně silné a proto vznikly specializované čipy, známé jako GPU. Larrabee se však částečně vrací cestou zpět a chce využívat čipy s architekturou x86). Výrobci se samozřejmě obávají také o výkonnost a konkurenceschopnost tohoto čipu. V době, kdy začne Intel produkovat tyto čipy v masivním měřítku může být na trhu už druhá generace DX11 karet od ATI a se stoprocentní jistotou bude GPU Intelu stát proti nVidia Fermi.

Je však velmi pravděpodobné, že i konzervativní a skeptičtí výrobci produkt Intelu vezmou. Stejně jako tomu bylo u procesoru Atom a k němu náležícímu starému čipsetu, i koupě Larrabee bude odměněna slevami na dalších produktech. Dle největšího světového výrobce čipů má být Larrabee na trhu během první poloviny roku 2010. Věřím, že nakonec budou mnozí překvapeni, ať úspěchem, nebo neúspěchem, každopádně architektura Larrabee má takové možnosti, že já osobně předpokládám poměr nadšení ku zklamání asi tak 1:1. Hráči se pravděpodobně nemají na co těšit (Larrabee má mít výkon GeForce GTX285 a spotřebu Radeonu HD5970), zato užití v profesionální sféře by mohlo být zajímavější.

Podle X-Bit Labs

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama