konzole-xbox-720-ponese-grafiku-s-vykonem-na-urovni-radeon-hd-6670
Novinka Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670

Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670

Z. Obermaier

Z. Obermaier

31

 Všechny naděje na lepší PC hry se rozplynuly, žádné masivní rozšíření DX11 se neuskuteční

Reklama

Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670
i Zdroj: PCTuning.cz

Od chvíle kdy se objevil DirectX 10/10.1/11/11.1 se vedou debaty, proč se tyto standardy více nerozšíří a v podstatě živoří v pár desítkách herních titulů. Obecné dogma je jasné, za vše mohou zastaralé herní konzole s DX9 grafikou z dob "krále klacka". Herní vývojáři preferují konzole, jde z nich vyšší zisk a pirátství na nich je podstatně méně rozšířené než na PC. Celé ty roky jsem zaklínali Sony a Microsoft, aby nové generace herních skříněk byly osazené nadupaným hardwarem jež by donutil herní vývojáře opustit DX9 a začali ve větší míře používat DX11 k čemuž by je onen hardware nutil. Bohužel, nic takového se asi nestane ...

S každou novou super výkonnou DX11 grafikou jsme se utěšovali, že ta herní bída stovek nenáročných DX9 konzolových klonů přeci "musí" skončit a nastane éra neskutečně pěkné DX11 grafiky. Věřili jsme, že pokud budou konzole DX11 tak i všechny PC hry budou DX11 včteně všech DX11 featurek jež máme rádi. Sen se ale rozplynul. V novém Xboxu nebude žádný výkonný čip GCN nebo Kepler s mega výkonem pro Full HD rozlišení, 3D stereoskopii a pro více připojených TV. Bude tam sice DX11 karta, ovšem s výkonem téměř absolutního low-endu s cenou pod 1000 Kč. Radeon HD 6670 neoslnil ani v recenzích před rokem, neoslní ani nyní.

Co bude s hrami na PC dál? - Jedna věc se podařila, grafika v nejdůležitější konzoli bude DX11, ale také stále kompatibilní s DX9. Opět bude záležet jak se k této skutečnosti postaví vývojáři. Pokud zvolí DX11 může se vizuální stránka i na PC posunout kupředu. Hlavní aspekt DX11 je totiž škálovatelnost kódu dle výkonu GPU. Vývojář napíše DX11 hru jež bez dalších úprav může být spuštěna na slabé i nejvýkonnější DX11 grafice, dle výkonu hardware se upraví i množství detailů jež se zobrazí na monitoru. Díky relativně slabé grafice (hlavně v DX11) se ale nebudou moci vývojáři v grafice rozmáchnout, stejně jako nyní.

Nejčastější argument pro koupi stále výkonnějších a novějších DX11 grafik byl právě, že "jednou přijdou DX11 konzole a my je pak teprve využijeme". Vývojáři začnou psát hry v DX11 a hraní na PC se konečně dočká vizuálně pěkných her. Při pohledu na specifikaci nového XBoxu jež tu s námi bude dalších minimálně pět-šest let, se ale tato teorie hroutí. Vypadá to, že stále budeme na DX11 grafikách prohánět DX9 porty z konzolí se stovkou fps v nejnáročnějších scénách. Zdali to tak opravdu bude ukáže rok, maximálně dva.

Zdroj: IGN


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama