Zpět na článek

Diskuze: Microsoft neposkytne podporu nadcházející generace procesorů na starších Windows

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2016 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Důkaz o tom, že se mrkvím nevyplatí dělat dobrý systém (viz. Win7 a XP). Rozloučení se sedmičkama je těžké, protože jsou dobré, tak dělají tlaky. Zlatý Debian, Linux Mint a BSD

Ico33
Ico33
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozu si cely w10 poj3bat , nech si ho strcia do Billovej prdele ,nech ma z toho paskvilu aspon on potesenie :D

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2016 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za tech 18 mesicu to uz bude mozna fungovat :) zatim je to dost porod.. aspon co se notebooku tyce.. kazdopadne treba takovy ubuntu mi funguje temer na vsem bez problemu.. skoda jen ze si na tom clovek zatim moc nezahraje, ikdyz i to se diky steamu dost zlepsilo. no uvidime jakym smerem se to hne :) dle meho ale pro vetsinu uzivatelu linux naprosto dostacujici... net, video, hudba, libre office, karty tam taky sou :) rodicum sem to na pc dal uz davno, od ty doby neresim zavirovanej pc

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
18. 1. 2016 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oni se nejak lisi x86 standardy ktere musi HW splnovat ? ani Win XP nevylepsovali pro nove technologie donekonecna :) zbytek uz zavisi na vyrobci HW jestli doda potrebny SW a drivery i pro starsi OS jak to funguje po cele roky

nedeljte nam z PC Tuningu bulvar :)

jezek
jezek
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Asi tak - ono to teď patří Microsoftu do krámu, kdy se spolu s blížícím se termínem "ukončení" přechodu zdarma na W10 zesilují nátlak ze všech stran.
Mimochodem - zprávu o nepodpoře procesorů ze strany Windows jsem nikdy před tím neslyšel. No jedna výjimka byla - problém se zaparkováním jader Buldozeru :D

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezek aky problem u toho amd?

Hornet
Hornet
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezek @jezek: Na W10 ma 8 core FX vacsi vykon, tak sa oplati prejst...

jezek
jezek
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezek @Hornet: To je dost možná pravda, ale spíš jsem narážel na to, že je to pro mně jediný známý problém podobného rázu

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Win10 už teď nějaké procesory nemají plnou podporu. Např. můj G3258 tam nelze taktovat! (Nikomu to nelze). Jediná možnost jak toho docílit je vymazat nové "instrukce" (nevím co je to přesně zač) pro procesory přímo ve Windows, ale tím se mi snížil i výkon procesoru o cca 10%, takže.... Při přetaktování i jen o pár Mhz vás to hodí do bootloopu. Win10 jedině až s novým processorem. Těšil jsem se na ně, ale jsem trošku zklamán a politika Microsoftu, která je hodně agresivní a za každou cenu se snaží všem ty Windows nainstalovat, někdy i zadarmo, se mi prostě příčí a jsem proti ní.

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
19. 1. 2016 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Ale to vypadá, že je to tím procesorem, že při použití určitých instrukcí jej nelze taktovat. Pak by za to W10 nemohly.

Zkoušel jej někdo taktovat v jiném systému(linux, BSD), který ty instrukce podporuje?

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Nevim co tu strasis ale me ten procak jde taktovat bez problemu na levny desce (deska stala £35 coz je cca 1000Kc). Win 10 mi do toho nabootuje bez problemu.

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 01:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew Tak to jsi vyjímečný případ (resp. tvá deska je), protože běžně to taktovat na non-Z deskách s Win10 nejde. Jsou toho plná fóra a lze to jedině tak, že se smažou nové instrukce pro procesory z Windows, jinak jsi v boot loopu, ale i tak přijdeš o velké % výkonu, když to smažeš (kvůli těm instrukcím).

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 04:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew @Elwen: Se omlouvam, muj procak je G3420 a deska Gigabyte GA-B85M-D2V

aluky
aluky
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen Souhlasím, jenže za tohle může primárně Intel, kterému se nelíbilo taktování na non-Z základních deskách...Mám doma dva počítače s G3258 (protože je to prostě skvělý procesor), oba na 4,5GHz, ale jsem nucen zůstat na W8.1...Pak když se člověk někde snaží vysvětlit, proč nemůže aktualizovat na W10, tak na něj všichni jenom koukají jako na negramotného blázna. :D

moshtik
moshtik
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aluky mě šlo taktovat g3258 na windows 10 bez problému.. bylo to na z97 pro

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kazdim dnom ma prestavaju bavit zalezitosti okolo PC, vkuse daky clanok musis mat Win 10 lebo inak nemas nic a s kazdej strany reklama vkuse sa snazia do toho dotlacit zakaznika ved toto je proti zdravemu rozumu takto vyje...at z ludmi .. chcem novy HW ale nechcem WIn 10 takze mozem ist do hajzlu lebo nebude mat podporu nastarsich Win? fkat parada

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je vhodné prejsť na WIN 10 ? podla + / - vás žiadam o radu, ale prosím nehc radia tí čo majú skúsenosť s Win 10 a nie že len počuli alebo si niečo myslia, čítali v článkoch... potrebujem poradiť... za všetky odpovede vopred vďaka ( ľudia ktorí len urážajú nechajte si to pre seba ty ) keď tak napíšte kde je problém u tej 10 a prečo na ňu neprechádzať..

dibon
dibon
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sivo007 ja mam Win+é na dvoch PC (HTPC a herny). Preskocil som s Win7 rovno na Win10, 8ckam som sa vyhybal velkym oblukom. Na oboch PC som robil cistu instalaciu, som v programe insider, takze Win10 zadarmo a som maximalne spokojny, odporucam to kazdemu, netreba sa nicoho bat. :) Kolega v praci mal podobne pochybnosti ako ty, po prechode z Win8.1 na Win10 na domacom HTPC povedal, ze to je markantny rozdiel a posun k lepsiemu.

majci23
majci23
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sivo007 Ja mam s win10 len zle skusenosti. Po nainstalovani som zistil, ze ntb bezi pomalsie. Bootovanie na 8.1 mi trvalo do 30s, na win10 cca 1min + 10min pokial som mohol vyhladavat program v starte.

2 dni dozadu mi volala znama, ze si nainstalovala win10 a ze sa jej tiez spomalil. Ked som tam prisiel, tak mi uz windows neumoznoval navrat na 8.1 a win10 na 1.5GB RAM proste nestihal.

Pokial mas SSD a min 4GB RAM, tak ti mozno pojde v poriadku. Najskor skus dualboot aby si zistil ako ti pojde.

PS: Dal som minus lebo neodporucam.

Hornet
Hornet
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@majci23 Ja som mal tiez problem s NB na Win10, dlho startoval aj po uspati ale problem bol v ovladaci grafickej karty, teraz slape ako ma aj spustenie win je rychlejsie ako na w 8.1 :)

KAR
KAR
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napřed zakážou TrueCrypt, pak vyjde OS se šmírovacími "funkcemi", tento OS se snaží různými způsoby uživatelům vnutit – napřed polodobrovolnou aktualizací zdarma, teď podivným rušením podpory HW. Copak to nikomu nevadí?!

Vždy jsem byl stoupenec Win (2000, XP, 7), ale zde končím a další upgrade bude na Linux. Není mi jedno, že mě někdo monitoruje.

stiletos
stiletos
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 03:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KAR Souhlas kdyby Linux měl plnou podporu her jako ve Win ,tak jde Ms do hajzlu kam patří....

AlesRFK
AlesRFK
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stiletos Když Gaben zatlačí na hráče jako MS na spotřebitele, tak tu do roku 2017 budeme mít určitě víc her pro Linux nehodlám typovat o kolik. Ale na 10% by se to dostat mohlo.

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na skylake běží W7 dobře a nevidím důvod, aby se to změnilo jenom proto, že se nějaký matlák v MS rozhodl ukončit podporu. Já teda u W7 vydržím ještě hodně dlouho.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 1. 2016 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik a) avizovanou "vseobecnou" podporu naopak MS prodlouzil o dva roky jen ze se lidi chytaji kazdeho bulvarniho titulku je problem nekde jinde

b) x86 x86_64 se nemeni :)

c) co chcete po MS aby stary OS za "par" korun updatovali 20-30 let ? i za hru kterou hrajete jen par hodin utratite vic

d) to jako by jste chteli po MS aby 95 umeli spravovat a vyuzivat vsechny moderni technologie

dibon
dibon
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik Tam ide skor o implementaciu SW podpory windowsu funkcii, s ktorymi nove procesory prisli, u Skylake napriklad Speedshift, ktory strieda speedstep na automaticke pretaktovanie CPU podla potreby. MS sa vyhovara, ze s kadym novsim CPU maju vacsie problemy implementacie novych funkcii do starsich Windows. Ja si ale myslim, ze sa im nechce :) Na druhu stranu, nemyslim si, ze to bude mat na obyc uzivatela taky markantny dopad, skor to bude mat dopad prave na firmy a serverove strediska, takze zbytocne sa tu rozculujete. "keep calm and instal Windows" :roll: :lol:

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dibon Si kuř, že se jim nechce... komu by se chtělo - upravovat souběžně 3 verze woken.

Taky bych řekl - prostě aktuální verze budu aktualizovat, a starší verze budu jen záplatovat proti chybám, ale nebudu je upravovat, aby využívaly nejnovější HW domrtě.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
20. 1. 2016 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skylake se proste bude chovat ve Win 7 jako Haswell. Nic dramatickeho, zadna tragedie. Jen nebude fungovat par naprosto nepodstatnych ficur.
Z diskuse vyse si totiz nejsem jist, zda tohle vsichni pochopili. Nepochopilo to dokonce ani mnoho tzv. novinaru.

Reklama
Reklama