Microsoft pracuje na Direct Physics
Ať už to bude DX10 nebo nějaká budoucí verze, jisté již je, že DirectX bude obsahovat také rozhraní pro akceleraci fyziky. Budou výpočty přes PPU aGPU sjednoceny pod jednou střechou, nebo jeden z dvojice Ageia - Havok lidově řečeno ostrouhá?
Jak se vlastně zpráva o Direct Physics dostala ven? Microsoft si totiž podal inzerát, ve kterém hledá programátory právě pro rozhraní fyzikální akcelerace. Tým pracující na Direct Physics má spolupracovat s vývojáři Direct3D rozhraní a společně vytvořit simulace látek a algoritmy detekce kolizí, přičemž se tyto výpočty budou dít v GPU.
Asi si říkáte, že to pro Ageiu a její koncepci PPU nevypadá vůbec dobře. Skončí tedy PhysX v propadlišti dějin? Řekl bych, že ne. Ageia strhla na svou stranu docela velký počet vývojářů, kteří nyní usilovně pracují na hrách s fyzikální akcelerací pomocí PhysXu. Široký výběr her a nízká cena hardware je to, čím Ageia může PPU protlačit na trh, ať už s požehnáním Microsoftu či bez něj. Podpora ve hrách a cena řešení srovnatelně výkonného s PhysXem bude také alfou omegou úspěšnosti koncepce fyziky přes GPU, kterou prosazují Havok, nVidia a ATi.
Zdroj: X-bit labs