Zpět na článek

Diskuze: Microsoft prý připravuje dvě různé verze konzole Xbox

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen 2 GB? Dneska je prumer u novych desktopu cca 8-16GB (1-2 tisice Kc) a ta konzole bude muset vydrzet vykonem aspon tak 4-5 let. 2 GB je opravdu malo podle me

Yel
Yel
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman Jde o to, že u konzole ti většinu paměti nezabírá operační systém a řekněme si jaká hra dnes využije víc než 2GB ? Skyrim, který by měl díky rozlehlosti představovat oříšek na pamět, zabírá "jen" 650MB.

Jinak mě napadlo proč by druhý XBOX nemohl být handheld ? To s tou výkonnou a nevýkonnou verzí mi přijde hloupé.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yel Lenže v normálnom PC máš zväčša operačnú pamäť RAM a ešte aj VRAM na grafickej karte ... tu budú tie 2GB z najväčšou pravdepodobnosťou zdielané ... vo vysokom rozlíšení s AA a prípadne aj 3D technológiou sú tie nároky na pamäť už podstatne vyššie ... a od nových konzol sa takéto veci očakávajú ako že to bude bežná vec ... tak aj keď systém až tak veľa RAM nepopýta, tie ZDIELANÉ 2GB sú proste málo ...

Yel
Yel
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yel @IQLogic: Kde je napsáno, že to bude 2GB sdílené paměti ?

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yel @Yel: vychádzal som z doterajších konzol, ktoré majú RAM zdielanú ... a možno sa tu naťahujeme úplne zbytočne a nakoniec dostane úplne iné množstvo RAM :wink: všetko sú to len špekulácie, no ak sa rozhodnú pre 2GB RAM bude to málo, možno nie dnes, ale za 5-10 rokov určite ...

Yel
Yel
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yel @Yel: Znovu jsem si ten článek kvůli tobě přečetl a je myšleno 2GB operační paměti ne sdílené, protože DDR3 paměti v grafických kartách se už nepoužívají (7k radeony mají mít XDR2 a je tam napsáno DDR3)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Necroman]Jen 2 GB? Dneska je prumer u novych desktopu cca 8-16GB (1-2 tisice Kc) a ta konzole bude muset vydrzet vykonem aspon tak 4-5 let. 2 GB je opravdu malo podle me[/quote]

pokud bude opet pouzita rychla pamet typu XDRAM apod nevidel bych to jako nejakej problem. Spise se ukazuje ze budoucnost konzoli ovladne AMD, jejich procesory a grafiky se objevi snad ve vsech budoucich konzoli, coz jenom ukazuje to ze s Nvidia grafikama nejsou moc spokojeni viz PS3 kde defakto vykon konzole pada na nejslabsim clanku cele konzole a to je predpotopni grafika od nvidie ktera defakto znemoznuje pouzitvat AA ve hrach coz X-BOXU 360 s cipem XENOS necini zadny problem.

jegros
jegros
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Xenos je modernejsi, RSX je vykonnejsi, pokud se nebavime o AA (ktery, na v soucasnosti uz slabouckych GK neni zadnym prinosem) ... jinak 2GB pameti asi nejsou dostatecne, ted na par let ano, ale jestli to ma mit zase cyklus cca 6 let, tak za 2-3 roky bude te pameti malo, 4GB by bylo idealni a naklady jsou zanedbatelne

Djmartini
Djmartini
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Ty se divis ze neumoznuje pouzivat AA co sem tak cetl tak nejvice se te graficke karte v PS3 podoba GTX 7800 to sme par let vzadu.Je jasny ze kdyby tam hodily i treba 2xx GTX tak to bude vypadat jinak a to uz nemluve o 5xx GTX. A k pameti no nevim setrit by podle me nemuseli dal bych tam aspon 4 GB ale jestli to staci tak at a procak tipuju ze to bude Bulldozer a grafana AMD HD 7xxx takze cenu tipuju okolo 11- 13 tisic. Ale nevim jak to budou mit po letisnim roce s HDD precejenom strkat tam 500 GB s cenou 2500 tisic nevim no ale tak nehcme se prekvapit ale komp porad pro me zustava na 1 miste

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Je úplne jedno aká rýchla tá RAM bude, čo máš z tej rýchlosti keď načítavanie do RAM prebieha z niekoľkonásobne pomalšieho HDD alebo dokonca disku ... 2GB je proste málo a tie hry sa zas budú musieť oproti PC verziám uskromniť ... šetria tam kde to vôbec nie je treba, keby tam dali aspoň tie 4GB RAM, bol by to taký ideál na dnešné potreby ...

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic Rychlost RAM je samozřejmě velmi důležitá, každá hra (obecně jakýkoli program) s těmi daty, která si z toho disku načte, potřebuje pracovat. Například na jejich základě vykreslovat scénu, že.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic Očivide nemas tuseni kolko pamate vyuzivaju hry. Odporucam spustit si PC stlacit Ctrl+Alt+Delete pozri si kolko tvoj pocitac vyuziva pamate a potom spust nejaku novu hru super narocnu a zopakuj to. Podla rozdielu uvidis kolko RAM pamate je potrebnich. Možno potom pochopiš preco vyvojarom hier vyrobcom konzoli aj programatorom na konzoli staci tych 2GB RAM pamate.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @snajprik: Zaujímavé, že mi niektoré (samozrejme nie všetky) hry pri vypnutom pagefile sem tam spadli kvôli nedostatku RAM a to mám 4GB ...

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @IQLogic: Snad žádná dnešní hra nedokáže ve FullHD využít víc než 2GB. Chyba je spíš v tom, že některé aplikace a hry jsou naprogramované tak, že prostě potřebují ten pagefile a bez něj prostě takové aplikace padají. Proto se nedoporučuje vypínaní pagefile i když máš paměti plnou pr***.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @siddhi: Souhlasim, že (současné) hry nejspíš víc než 2GB nenaalokujou, nicméně je potřeba počítat s tím, že 1) ta konzole bude muset vystačit ještě na X let dopředu a 2) jak to bude s multitaskingem? Jestliže multitasking nebude, asi není problém, ale od moderní konzole by se to imho čekalo, když už to uměj i mobily. Imho by bylo dobré mít možnost při hraní her zároveň používat internet (komunikace s ostatními, čtení materiálů ke hře, publikování, atd. atd.). A v takovým případě by tý paměti bylo určitě potřeba víc.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bulldozer se 2GB RAM, to bude Next-gen konzole na příští desetiletí:lol:

Nerboard
Nerboard
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neviem preco si myslite vsetci ze nove xboxy a pska vsetko spasia. Akurat sa budu robit porty z 360 na 720 a PC:D. stale vela ludi ma 360 a pochybujem ze hned pojdu kupit 720 ked vyjde cize hry sa budu furt robit aj na 360. a ako to viem tak nikdy nerobia porty z lepsie ho na horsie(pc - konzola) takze predpokladam ze to pojde 360 - 720 - pc :D

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nerboard double port:-)

Jeltík
Jeltík
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další věc, kterou jsem nepochopil, proč tam kaděj 8-core CPU, když daleko víc závisí na grafice a HDD.
Moje představa ideální konzole:
4-core něco jako SandyBridge, bohatě 3-3,5GHz (stejně by to tomu jejich slavnýmu 8-core natřelo), 4GB RAM, nějaká výkonnější jednojádrová grafika na ekvivalentu HD6950/GTX560Ti a hlavně SSD HDD s TRIM, když vidím všechny utrápený usmolený 5400rpm HDD s současnejch konzolích, je mi fakt blbě.
Mě by stačil SSD i kolem 100-120GB, stejně bych tam narval jenom 3 hry, který současně hraju a místa na wear-leveling by tam bylo 6 půlek.
A hlavně: Externí zdroj a dostatečně dimenzovaný chlazení, ty 5K rpm axiální hajzly se nedají poslouchat!

elukok
elukok
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jeltík No já bych to viděl takhle - 8GB Ram, 4-6jádro CPU, grafika něco na styl Ati 7970 s 2GB - 3GB paměti (i když myšlenky na dvoujádrovou grafiku taky neni špatná), obyčejnej HDD.

Jinak myslim že je mnohem pravděpodobnější že tam bude 2GB grafický paměti než paměti RAM.

M-Kk83
M-Kk83
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jeltík a kdo si koupí konzoli za 20 tisíc? docela bláhové představy...

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jeltík Panebože! HDD při hrách přistupuje na disk nejvíce při loadingu, to se cítíte tak omezen, když bude hrát načítat o pár sekund déle?

Ocik
Ocik
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jeltík No, pokud menší kapacita HDD znamená pouze checkpointy ve hrách bez vlastního ukládání pozic tak to neni ta správná cesta.

jumpEEEr
jumpEEEr
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já v tý paměti zase takovej problém nevidim. 360tka má 512MB..to taky bylo málo už v době uvedení.

Winter
Winter
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na co dvě řady, to jako že ta jedna bude stát za hono a ta druhá bude stát víc za hono nebo o co se to pokouší? :D

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Winter Na co se dnes dělají herní PC a multimediální PC? Když si budu chtít zahrát občas nějakou tu hru, tak jsem rád, že ušetřím "doufám" nějaký ten tisíc a hlavně v té celosvětové "krizi" :wink:

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč pořád tak blbě přirovnáváte PC a herní konzoli? No a co, tak tam budou 2GB paměti, Vy snad vydíte do konzolových her, jaké nároky na paměť mají?
Vždyť ty hry mají úplně jinou optimalizaci! Máte od nějakého výrobce her potvrzené, že nemůžou dělat lepší hry právě díky malé operační paměti?

Myslím si, že výkon bude dostatečný ..., a disk? Co když použijí nějakou kombinaci ssd a ploten, kdy opravdu bude stihat hdd a ram komunikovat? :)

Sičák
Sičák
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

coze by im nestacilo 2GB pameti, ked na sucasnom xboxe stacilo zdielanych 512MB ktore sa rovnali s pc ktore malo 2GB RAM+512 MB VRAM, potom sa cudovat na co by tam dali viac, keby ze daju viac vydrzala by viac aj konzolicka ale to nemoze byt cim viacej generacii tym viacej prachov

Sičák
Sičák
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sičák Predstav si ze staci aj ked osobne uz 512MB nemam, aj tak je polka hier len konzolovy port

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sičák Hádať sa nejdem, viem aká je realita a na PC ti nestačí na hranie ani 2GB bez toho, aby si nezapol pagefile ... hry na konzolách sú neskutočne osekané, chýbajú im rôzne efekty, textúry majú veľmi nízke rozlíšenie a o natívnom FullHD môžeš len snívať ... za toto všetko môže aj ten nedostatok RAM ...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sičák porovnaj si textúry konzoly vs PC a potom uvidíš či tých 512MB stačí :D

Jeltík
Jeltík
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ppromi]Panebože! HDD při hrách přistupuje na disk nejvíce při loadingu, to se cítíte tak omezen, když bude hrát načítat o pár sekund déle?[/quote]
A proč si to čekání nezkrátit, když jsem hrával Forzu3, tak jsem si při načítání lokací stih dojít na WC, vrátit se a ještě chvíli čekat,to je na zblití úplně jako PS3, taky si stihnu uvařit kafe, než se načte GT5.
A když vidím minimální loadingové časy Metro2033 na PC a megačas na konzoli, nikdo mi nevymluví, že je PC rychlejší díky ychlému HDD a dobrému využití RAM.

nightik
nightik
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že tady je to samý návrhář konzolí... Chápete, že nemůžete srovnávat operační paměť u počítače a u konzole? Nebo jste fakt takový vidláci? V počítači musí asi operační paměť pojmout operační systém, další programy simultálně spuštěné, další procesy, atp atp... v konzoli nic takového není. V konzoli na popředí jede hra, která si dejme tomu zabere třeba to giga a na pozadí jede jen pár procesů, které zabírají pár desítek mega. Takže 2GB jsou z hlediska náročnosti a ekonomického úsudku nejlepší. Samozřejmě, že asi tady by každý chtěl 16GB operační paměti v konzoli a já nevim ještě co... třeba aby ráno šla ještě nakoupit, ne? Ale musíte si uvědomit, že tady taky hrajou roli peníze. Kdo si to pak koupí, když ta konzole bude stát o 40 procent více, než by musela? Vy, co stahujete hry z Pirate Bay? Asi těžko, že. Ono se to přidává, dle vás... tady něco dáme navíc, tady dáme lepší, tady to zvětšíme a ejhle... ono nám to stojí 1400USD.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nightik Pro vás to možná bude překvapení ale i konzole má něco co se dá nazvat OS a také sedí v paměti.Samozřejmě ho není možné srovnávat s OS v PC.Podívejte se kolik stojí 2 GB RAM a kolik 4 GB RAM a zjistíte že rozdíl je zanedbatelný.Navíc ta cena půjde ještě dolů.Konzole se nenavrhuje na 1 nebo 2 roky ale spíše na 5 a více let.Zřejmě vám nevadí že protivníci ve hře mají AI jak tykev.Pokud ano potřebujete ne jen dobrý algoritmus ale i něco co ho bude počítat a něco kam si data uložit.Chcete lepší fyziku více detailů ve scénách her?Hoďte si řešení jako přes kopírák s řešením AI.Takto bych mohl pokračovat dál a dál.Nemluvím záměrně o textůrách atd protože toto je hlavně věc grafické paměti kde nepochybuji že bude součástí GK v konzoli a tedy nebude sdílená.Mluvíme tu o konzoli roku 2012 nebo 2013 a tak se na ní člověk musí dívat jinou optikou.Pokud nebude nová konzole tím co zvládne úplně jiná liga a né jen nějaká evoluce tak MS nepřesvědčí lidi si jí koupit a bude muset zlevňovat z čehož bude mít radost zákazník ale pro výrobce se natáhne doba kdy si bude moci říci že se vývoj zaplatil a bude se potýkat se stejnými problémy jako Sony kde prostě MS nabídl více.

nightik
nightik
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Však jsem zmiňoval, že i konzole mají v pozadí procesy (například operační systém, i když v tomto případě bych to nenazýval operačním systémem v tom pravém smyslu, ale spíše uživatelkým rozhraním...). Zpět ale k paměti. Tady jde o to, že nikdo nevíme, jakým systémem bude navrhnuta archtektura, jakým systémem se bude pracovat s pamětí. Opakuji, tohle není počítač a s domacím počítačem to má pramálo společného. Nejde tu o to, jestli další 2GB modul stojí o pár USD více atp. Zapomínáte, že v konzolích mohou vývojáři přistupovat k paměti rovnou na hardwarové úrovni, kdežto na PC platformě to za ně dělají knihovny, operační systém, popřípadě samotný hardware, čili proces je z části automatizovaný. Toto se v konzoli neděje. Co z toho vyplívá? Že programátor na konzolích dokáže efektivněji pracovat s danou pamětí a sám si určí, co kde a jak... ja jsem zmínil, zde nejsou stovky a tisíce knihoven, které se musejí propočítávat a tím pádem musí být v paměti i když se nevyužívají... a tak dále a tak dále. Jak říkám, konzole a pc jsou dvě odlišné architektury a nejde to brát tak, že 2GB je málo a basta. Na PC je 2GB málo, ano, ale na konzolích další generace s neznámou architekturou může být 2GB dost. Nebo opravdu si myslíte, že borci, kteří umí navrhnou čipy, obvody a tak dále si neumí spočítat a vykomunikovat s vývojářema, kolik bude potřeba toho a toho při tom a tom? Dnešní konzole mají 512MB RAM na velice nízké frekvenci a přesto jsou na konzolích pěkné hry, které aťi říká kdo chce co chce nevypadají zase tak špatně... minimálně ne zase tak špatně jako by se mohlo zdát na železe x let starém. A proč? Optimalizace. To je slovo, které dnešní počítače a programy/hry na ně moc už nezná.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: například operační systém, i když v tomto případě bych to nenazýval operačním systémem v tom pravém smyslu, ale spíše uživatelkým rozhraním...
Ale prd. Herní konzole mají plnohodnotný operační systém. V paměti toho zabere méně jen díky absenci (skutečného) multitaskingu.

Zapomínáte, že v konzolích mohou vývojáři přistupovat k paměti rovnou na hardwarové úrovni, kdežto na PC platformě to za ně dělají knihovny, operační systém, popřípadě samotný hardware, čili proces je z části automatizovaný. Toto se v konzoli neděje. Co z toho vyplívá? Že programátor na konzolích dokáže efektivněji pracovat s danou pamětí a sám si určí, co kde a jak...
Tak tohle je kravina. To říkám jako programátor a pro konzole už jsem taky psal. Je pravda, že na konzoli je přístup k paměti obvykle o něco nízkoúrovňovější, nicméně zaprvé knihovny tam jsou také (minimálně stdlibc(++)) a zadruhé to o efektitivě a optimalizacích nic nezaručuje. Na desktopu se, tam kde to je kritické, práce s pamětí optimalizuje úplně stejně drasticky jako na lowlevel.

Nebo opravdu si myslíte, že borci, kteří umí navrhnou čipy, obvody a tak dále si neumí spočítat a vykomunikovat s vývojářema, kolik bude potřeba toho a toho při tom a tom?
Ale jasněže si to umí spočítat, jenže nežijeme v ideálním světě. Stačí mít blbýho manažera - což není vůbec vzácnost.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: Tak jinak,víte proč se říká v souvislosti s hrami pro konzole koridorovka?Protože pěkná grafika a hafo polygonů s velkou mapou a tedy svobodným pohybem ve hře nejde na konzolích dohromady.Pro konzole platí jedno nebo druhé.vývojáři volí 1 možnost protože hru kde máte možnost volného pohybu při grafice jak z roku 2 000 by nikdo nekoupil.Teď vám řeknu drb který má však reálný základ.MS se rozhodl vsadit vše na všeobjímající platformu kde bude snadná portace mezi zařízeními kde bude značka MS.Tedy telefony+tablety+PC a herní konzole.Tímto tahem vezme útokem Apple a Google v segmentu mobilním a Sony v herním.Nová konzole bude mít k PC velmi blízko včetně podpory DirectX a tak bude portace z PC na novou konzoli a obráceně legrací a hlavně finančně nenáročné.Přibude titulů na obou platformách a cena vývoje vzhledem k trhu bude příznivější.Že tato situace může být pro Sony pokud se nepřizpůsobí smrtící není pochyb.Pokud se Sony od tohoto ekosystému budovaném MS bude chtít separovat nebude zajímavá pro vývojáře a nebo nová konzole Sony bude také zakuklené PC a bude platit MS licenční poplatky.Přiznám se že mne leká jaký konglomerát tím vznikne a to že na to může slyšet mno lidí což může způsobit zadušení konkurence.Pokud se to MS podaří už nedovolí vzniknout něčemu jinému co bude života schopné protože to pohltí.

nightik
nightik
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @kralyk: Máte pravdu, vždy to bohužel ztroskotá na nějakém, v obleku oděném, managerovi. To, že i konzole mají operační systém nikdo nepopírá. Jen jsem narážel na to, že to není operační systém jak ho známe a v paměti nezabare několik set MB s dalšími svými podprocesy.

nightik
nightik
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @Rafan: To co tu ale říkáte o velikosti světa a tak podobně absolutně nemá nic co dočinění s velikostí operační paměti. Velikost světa, respektive 3D objektů, textur a efektů, je závislá hlavně na velikosti grafické paměti. Operační paměť maximálně v tomto případě si stojí jako mezibuffer, kdyby VRAM nebylo dostatek, což se ale moc neděje. Rozhodně operační paměť v konzolích není důvod úpadku kvality herních titulů, ze kterých se stala koridorovka. To snad nemyslíte vážně. To že si tu X desítek milionů koupí nové CoD, které se několikrát zrecyklované a kvalitou nedosahuje ani po patu jiným FPS titulům, a stejně lidé jdou jako ovce a koupí to, to nezmění ani 20GB RAM v konzoli. Opravdu ne. Vývojáři jsou prostě nechci říkat líní, nebo nekreativní... prostě v tuto dobu, kdy vývoj hry trvá několik let a je na to potřeba několik desítek milionů dolarů je velice riskantní business a prostě vydavatelé chtějí vsázet a jistotu a dělat casual hry, které si prostě zahraje každý a tím pádem se na nich vydělá. Dělat novou hru, kde bude rozlehlý svět a já nevim ještě co ale s riskem, že si hru koupí 40000 lidí a titul se prostě nezaplatí, nechce riskovat nikdo. Mimochodem, teď nový Skyrim vypadá na konzolích super a svět je rozlehlý až až. O tom, co má MS ve svém business plánu bohužel nic nevím a tudíž to nemohu komentovat.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: To co tu ale říkáte o velikosti světa a tak podobně absolutně nemá nic co dočinění s velikostí operační paměti. Velikost světa, respektive 3D objektů, textur a efektů, je závislá hlavně na velikosti grafické paměti. Operační paměť maximálně v tomto případě si stojí jako mezibuffer, kdyby VRAM nebylo dostatek, což se ale moc neděje.
Prosímtě, nevyjadřuj se pokudmožno k technologii, je to kravina za kravinou.

Na grafické paměti jsou závislé především velikosti textur a složitost modelů, co se ale světa týče, to už je závislé na RAM, protože (víceméně) informace o celým tom světě (+ herní logika atd.), musí být uložen v RAM. Na GPU si z RAM nahraje vždy tu část, která se zrovna vykresluje, to není problém, ale hra nemůže během procházení světa moc načítat z HDD, to by příšerně zpomalovalo.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 01:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: Tak teď pro změnu plácáte vy.Apsolutně netušíte co který čip počítá.Zjistěte si jak se tvoří scéna ve hře a co počítá CPU a co GPU.Jo já vím CPU si chodí pro data do paměti GPU.Ono je to vlastně u těhle pleček jedno ty sdílejí vše a je to podle toho vidět.Podle vás je v konzoli CPU už jen z nostalgie co?Vše je odvislé od GPU.Plete si pohodlnost vývojářů s tím že se již dávno narazilo na strop technických možností těhto konzolí a tak se to mastí jak se dá.Kdo vás prosím krmí těmito moudry?

nightik
nightik
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @kralyk: [quote=kralyk]Na grafické paměti jsou závislé především velikosti textur a složitost modelů, co se ale světa týče, to už je závislé na RAM, protože (víceméně) informace o celým tom světě (+ herní logika atd.), musí být uložen v RAM. Na GPU si z RAM nahraje vždy tu část, která se zrovna vykresluje, to není problém, ale hra nemůže během procházení světa moc načítat z HDD, to by příšerně zpomalovalo.[/quote]

Samozřejmě že VRAM je určena jako uložiště pro vykreslení aktuální scény. Například ale PS3 dokáže přistupovat do části VRAM jako do standardní RAM díky provázanosti Cellu a GPU čipu. Jak jsem již řekl, záleží na architektuře.

nightik
nightik
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @Rafan: Samozřejmě, já plácám. Proto na konzolích máme hry s otevřeným světem jako Skyrim, GTA série a hafo dalších. Kde jsem řekl, že vše počítá GPU? Doporučuji si prostudovat pár tématických článků ohledně X360 a PS3 a budete příjemně překvapen, co se v konzoli děje... a pokud máte minimálně objektivní úsudek, tak uznáte, že limitace dnešních konzolí není tam, kde jste říkal vy, ale úplně někde jinde.

Petulikk20
Petulikk20
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: No ale ako potom taky Skyrim vyzera?! Tu mate ukazku, ako by to vyzeralo, keby mali konzole viac pamate.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=114

nightik
nightik
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @Petulikk20: [quote=Petulikk20]No ale ako potom taky Skyrim vyzera?! Tu mate ukazku, ako by to vyzeralo, keby mali konzole viac pamate.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=114 [/quote]

Zde je ale na vině nedostatečná velikost video paměti, která se stará o zpracování a vykreslení scény. 2GB VRAM, nebo kolik že to lánují v další generaci konzolí, bude si myslím ok na nějakou dobu.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: Ne, není to tak, na vině je nedostatek RAM. Rozdíl mezi RAM a VRAM není pouze v jejich umístění či velikosti, ale především ve funkci.

VRAM se nestará "o zpracování a vykreslení scény", o to se musí postarat CPU s daty z RAM. Do VRAM potom pouze naláduje aktuální texture a vector data (případně další jako shadery apod.), všechny ostatní data ale musí mít v RAM. Třeba když v mapě koukáš na zeď, tak textura tý zdi je ve VRAM (tam byla nakopírována z RAM), ale textury všech ostatních (aspoň blízkých) objektů, i těch za tebou a jinejch, musí být v RAM, protože ve chvíli kdy se otočíš, potřebuje CPU tyto textury okamžitě nakopírovat do VRAM, tahat je z disku by šíleně zdržovalo. Proto jsou detailní textury náročné nejen na velikost VRAM, ale i RAM.

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku OT. Ale chvíli jsem dumal o tom, co mi ta konzole připomíná. Vypadá to úplně přesně jako baterka do mobilu od Nokie.
Čeká nás další žaloba za kopírování vzhledu? :D

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sem zvědavej zda bude mít zase dotovanou cenu.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joe-cz Kde všichni tenhle (imho) mýtus o dotované ceně berou?

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=kralyk]Kde všichni tenhle (imho) mýtus o dotované ceně berou?[/quote]Máte pravdu přesněji by se tomu měl říkat úvěr.Splatný v obchodech příštích a čím více nakupujete tím je ten úrok z toho úvěru zdá krvavější.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Rafan][quote=kralyk]Kde všichni tenhle (imho) mýtus o dotované ceně berou?[/quote]Máte pravdu přesněji by se tomu měl říkat úvěr.Splatný v obchodech příštích a čím více nakupujete tím je ten úrok z toho úvěru zdá krvavější.[/quote]omlouvám se chtěl jsem napsat .Splatný v obchodech příštích a čím více nakupujete tím se ten úrok z toho úvěru zdá krvavější

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nightik]Máte pravdu, vždy to bohužel ztroskotá na nějakém, v obleku oděném, managerovi. To, že i konzole mají operační systém nikdo nepopírá. Jen jsem narážel na to, že to není operační systém jak ho známe a v paměti nezabare několik set MB s dalšími svými podprocesy.[/quote]A on to tady snad někdo tvrdí?Tady se poukazuje na to že konzole která se má na trhu objevit za cca 1 rok ale možná až za 18 měsíců a má tu být pak dalších 5 až 6 let tedy až do roku 2017 - 2018 by měla po stránce paměti která notabene není drahá být vybavena jinak.Zde se poukazuje na to kde dnešní konzole nejvíce kulhají za PC ale pravda je že kulhali již před 2 roky a proto by MS jako výrobce a zadavatel návrhu konzole(a zvláště pokud je pravda co prosakuje že tato konzole bude zakuklené PC z důvodu lepší portace her v obou směrech)stejnou chybu neudělal znova.

Reklama
Reklama