Zpět na článek

Diskuze: Microsoft zveřejnil minimální hardwarové požadavky Windows 8 pro tablety

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bez_n1ck
Bez_n1ck
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měli dát jako požadavek 1920x1080(1200). S tímhle přístupem se z toho zpíčenýho rozlišení odpovídajícího tak pro mobily nikdy nevyhrabeme.

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bez_n1ck V době, kdy každá druhá laciná patnáctka notebook má rozlišení kolem 1366x768 bys chtěl, aby 10" nebo dokonce 7" tablet měl povinně alespoň full hd? navíc nevím o jediném telefonu, co by měl 1366x768 ... i 720p je na nich sotva pár měsíců, většina se stále plácá na 800x480 jako například v diskuzi tady velmi populární SGS2.

Gulinak
Gulinak
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Tak třeba Xperia S má HD rozlišení

Bez_n1ck
Bez_n1ck
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Ano, a chtěl bych, aby z těch patnáctek tohle šílený rozlišení konečně zmizelo, začalo se tlačit FHD a na stolních 2560x1600, nebo Sony 4K.

A jak jistě víme, ve stávající generaci se konečně u telefonů přehoupáváme do rozlišení 1280x720 a 1280x800. Když na 4,65" není 720p problém, proč by na 10" měl bejt problém FHD?

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @Bez_n1ck: stejně jako si teď můžeš koupit tu patnáctku s full hd rozlišením, budeš si moci koupit tablet s 1080p nebo třeba víc, navyšování minimálních požadavků povede jen k tomu, že si je nebude moci dovolit každý

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @SNowie: Přesně čím nižší minimální požadavky, tím levnější zařízení, tím více lidí bude mít daný systém a tím více aplikací...

lusl
lusl
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bez_n1ck 1920x1080 minimálne? a čo ludia ktorý nemajú také monitory a notebooky? to si mám kúpiť nový ntb len aby som mohol vyskúšať w8? chlape neblázni.. :O

Bez_n1ck
Bez_n1ck
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lusl Lidi kteří nemají takové monitory/notebooky, ať si to tam klidně dají, ale ať výrobci přímo z továrny nesypou neustále ty otřesný displeje. Navíc tu ten systém bude zase smrdět 5 let a 5 let budou výrobci notebooků tlačit ty otřesné dipleje, protože to "vyhovuje specifikacím". Na notebooku je pro alespoň trochu rozumnou práci FHD také nutností. Když na 1366x768 otevřeš nějakou aplikaci, tak půlku prostoru zabere GUI a pak už není kde psát/malovat/rýsovat/...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lusl Prečítaj si novinku ešte raz ... toto sú podmienky pre tablety, nie pre stolové PC ... a súhlasím s príspevkom vyššie ... FullHD malo byť minimum, rozlíšenia cca 720p by sa už mali stať raz a navždy minulosťou ... viac ma však zarazila veľkosť potrebného miesta pre inštaláciu ... 10GB ROM, no to už bude niečo :D

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lusl @Bez_n1ck: Je to minimální požadevek, nic ti nebrání koupit si tablet s vyšším rozlišením...stejně jkao výrobci jej vyrobit.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lusl @IQLogic: Nejde o 10GB ROM, ale 10GB volného místa na HDD/SSD v okamžiku, kdy si jej zákazník kupuje, tedy aby i snainstlaovanými Win8 a programy měl zákazník minimálně 10GB volného místa na své soubory a programy...

Honza_cz
Honza_cz
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

10G místa pro holej systém je výsměch na klasických pc, natož pak na tabletech.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honza_cz 10 GB volného místa tam má zůstat pro uživatele...

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
21. 1. 2012 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honza_cz 10GB nie je len na samotný systém, ale aj na ďalšie dáta, je tam podľa mňa rezerva cca 4GB na dáta. inak by to takto MS nehnal vysoko. Inak Win7 má min. 20GB

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mohli ste doplniť aj odkazy na oficiálnu stránku MS kde sa dajú stiahnuť detailné dokumenty o požiadavkách Windows 8 ...
http://msdn.microsoft.com/library/windows/hardware/hh748188 ... btw vydané boli vyše pred mesiacom :wink:

Beldegrom
Beldegrom
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mrzí mě že microsoft přistupuje na širokoúhlou filozofii tabletů alá android. Ergonomicky je to fail. Tablet se potom dá používat jen v poloze na šířku, a musí se držet oběma rukama.

Možná by se kluci mohli podívat na výsledky trhu, od koho se mají poučit.

Jo a pro redaktora: jednotkou času je sekunda. V Blesku se to snese, ale tohle je blog o technice.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beldegrom Je to fakt no, wide screen už se cpe fakt všude (dost často zbytečně), zatímco třeba webdesign tento poměr stran nedokázal akceptovat jinak, než přidáním rozsáhlé reklamy na pozadí.

Yel
Yel
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od toho článku jsem čekal spíš nějaké nároky na výkon. Vim, že by se to těžko specifikovalo s mulitplatformitou W8, ale stejně ... Tohle mi připomíná styl s jakym Intel diktuje ultrabooky.

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yel Tohle není diktatura, tohle je rozum!
Pak by většina přiblblých čínksých výrobců s no-name začala cpát tenhle systém na pomalý HW, uživateké by si to nakoupili a ejhle, ono to jede pomalu, seká se to a řekli by si - aha, MS to zase podělal a vesele by to šířili dál a pak by 40% všech uživatelů říkalo: "Win8 jsou pomalé, zabugované a stojí za nic, zlaté win7, win xp". Jenže opak by byl pravdou, protože by si win8 nevyzkoušeli na lepším HW :)

Yel
Yel
Level 1 Level 1
22. 1. 2012 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi Jo přesně o tom jsem mluvil ... nároky na výkon, jenže ty oni nespecifikovali. Jak vidíš tady se mluví o vzhledu ( tloušťka ) a nějakých featurách ( kamera, NFC ).

Djmartini
Djmartini
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bez_n1ck]Měli dát jako požadavek 1920x1080(1200). S tímhle přístupem se z toho zpíčenýho rozlišení odpovídajícího tak pro mobily nikdy nevyhrabeme.[/quote]

Tak FullHD asi rovou ne ale zvýšit požadavek alespoň na 1600x900 by se mělo u NTB určitě jinak se z toho zkurv3nýo rozlišení 1366 × 768 nehneme

Djmartini
Djmartini
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ppromi]Tohle není diktatura, tohle je rozum!
Pak by většina přiblblých čínksých výrobců s no-name začala cpát tenhle systém na pomalý HW, uživateké by si to nakoupili a ejhle, ono to jede pomalu, seká se to a řekli by si - aha, MS to zase podělal a vesele by to šířili dál a pak by 40% všech uživatelů říkalo: "Win8 jsou pomalé, zabugované a stojí za nic, zlaté win7, win xp". Jenže opak by byl pravdou, protože by si win8 nevyzkoušeli na lepším HW :)[/quote]

Řeknu jedno..SOUHLAS
Kdo řiká že celej windows je OS na h0vno tak je debil protože si za to může uživatel většinou sám. V 90% procentech případů je chyba mezi myší a očima

sareth
sareth
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=lusl]1920x1080 minimálne? a čo ludia ktorý nemajú také monitory a notebooky? to si mám kúpiť nový ntb len aby som mohol vyskúšať w8? chlape neblázni.. :O[/quote]

Čím väčšia jemnosť, tým lepšie.
iPad 3 už bude mať väčšie rozlíšenie ako fullHD. Takže doporučené by mohlo byť fullHD, ale minimum je dobre nastavené na dnešnú dobu.

Vodník
Vodník
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je docela vtipný když tu řešíte rozlišení :-D
davat 1920x1080 jako min požadavek? to je, nezlobte se na mě, ale absolutní pí...vina...

mě spíš zaráží parametry jako :
- Probuzení do 2 vteřin
nevidim duvod proc by to nemelo jit i bez toho, dobře, uživatel si počká, a stejně, výrobce tohle asi moc neovlivní (fragmentace, obsazenost kapacity..)

- Dotykový displej s podporou 5 prstů
(dobře, asi budou funkce, který potřebujou 5 dotyků, dejme tomu, dneska asi neni problem)

- WiFi a Bluetooth 4.0
zase, proč Wifi? stačí kabel, nebo kdyby bylo /teoreticky/ napsany pripojei k netu, vezmu //to uz se obejde

- Kamera se rozlišením 720p
asi jako u probuzeni....
aneb i bez videa se dá žít...

- Power, rotace, zvýšení a snížení hlasitosti a Windows tlačítko
když nebude, nebudou fungovat, ale nevidim překážku proč by bez toho nemohl fungovat systém

- Reproduktor a mikrofon
to samé

- Senzory včetně gyroskopu, akcelerometru a magnetometru
k tomuhle nemám slov, opět to samé...

- UEFI & NFC
opět... , UEFI fajn, bude grafickej "bios" či co, ale NFC jako podmínka? ua, to už je moc...

Beldegrom
Beldegrom
Level 1 Level 1
22. 1. 2012 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vodník [quote=Vodník]je docela vtipný když tu řešíte rozlišení :-D
davat 1920x1080 jako min požadavek? to je, nezlobte se na mě, ale absolutní pí...vina...

mě spíš zaráží parametry jako :
- Probuzení do 2 vteřin
nevidim duvod proc by to nemelo jit i bez toho, dobře, uživatel si počká, a stejně, výrobce tohle asi moc neovlivní (fragmentace, obsazenost kapacity..)

- Dotykový displej s podporou 5 prstů
(dobře, asi budou funkce, který potřebujou 5 dotyků, dejme tomu, dneska asi neni problem)

- WiFi a Bluetooth 4.0
zase, proč Wifi? stačí kabel, nebo kdyby bylo /teoreticky/ napsany pripojei k netu, vezmu //to uz se obejde

- Kamera se rozlišením 720p
asi jako u probuzeni....
aneb i bez videa se dá žít...

- Power, rotace, zvýšení a snížení hlasitosti a Windows tlačítko
když nebude, nebudou fungovat, ale nevidim překážku proč by bez toho nemohl fungovat systém

- Reproduktor a mikrofon
to samé

- Senzory včetně gyroskopu, akcelerometru a magnetometru
k tomuhle nemám slov, opět to samé...

- UEFI & NFC
opět... , UEFI fajn, bude grafickej "bios" či co, ale NFC jako podmínka? ua, to už je moc...[/quote]

Nesouhlasím prakticky se vším co jsi napsal, evidentně nemáš s používáním tabletu žádné zkušenosti.
-dvě sekundy na probuzení jsou maximum, co je většina uživatelů ochotna snést. Nemluvíme o desktopu ale o placce se kterou si kecnu do křesla, chmátnu na ní a chci mít obsah k dispozici. Ta placka se za dvě minuty vypne, protože jsem se zakoukal na televizi, vrátím se pohledem a chci aby opět okamžitě naběhla. Takhle třeba dvacetkrát za den.
-dotykový displej s podporou pěti prstů kdo vyzkoušel třeba multitouch gestures na ipadu už nechce jinak
-proč wifi... co je to za otázku? Abych měl v tom křesle přístup na internet? Bez toho ztrácí tablet cca 1/2 použitelnosti. Chat, web, hry, facebook, youtube... na většinu softu v tabletu je přístup k webu nutnost. Blootooth 4.0 třeba kvůli úspoře baterie při používání klávesnice.
-kamera je dobrá na skype. Dá se bez ní žít, ale je to v dnešní době dost levná záležitost, proč ji tam nedat.
-další body víceméně to samé. Odpověď: aby byla nějaká ucelená koncepce hardwaru, aby se programátor aplikace mohl spolehnout že na každém tablet zařízení s win8 pro který tu appku píše, tyhle věci budou.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
21. 1. 2012 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vodník Silne pochybuji, ze uzivatel bude mit do UEFI pristup... UEFI opravdu neni jen o tom, ze umoznuje mit grafickou nadstavbu.

DavidCZ
DavidCZ
Level 1 Level 1
23. 1. 2012 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyžší rozlišeni displeje= větši zatíženi grafiky = meči výdrž na baterie ano o to opravdu všichni stojíme :D

Reklama
Reklama