Zpět na článek

Diskuze: Mnoho hraček, málo nástrojů: Proč se nedaří výuce IT?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Třeba CodeCombat má i podmínky a další a očividně je dostatečně úspěšný. K paralelismu se asi nedostane (nevím, neprocházel jsem ho celý), ale to už je stejně na trochu jiné učení se, osobně se domnívám - alespoň základní algoritmizaci dává dostatečně na úrovni.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Staci , ak skolstvo vychova dost absolventov socialnej prace a andragogiky .
Aj vlada s. Merkelovej sa teraz pochvalila, ze nebyvalo stupla zamestnanost za posledny rok v NDR- gro prirastku tvorili Sluzby- nepochybne socialna starostlivost o chudakov utekajucich pred zlym Rusom. Pekne sa to vynima v PowerPointe -Rast Rastie Rastom , tak co strasite ?

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 11. 2016 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro jaro libtardi nechapu.. :lol: :lol:

johnn
johnn
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro minusari ocividne nechapou ironii 8)

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
19. 11. 2016 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn co uz... 8)

xls
xls
Level 23 Level 23
18. 11. 2016 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že výuka IT je jen částečný problém. Jde o to, že školství produkuje lidi, kteří se nezajímají o podstatu fungování věcí, podstatu problémů, chybí u nich logické myšlení, touha po vědění. V podstatě hlupáky, a to i na úrovni VŠ. Čest menšině, která navzdory tomu přemýšlí.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
18. 11. 2016 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xls Uplne s tym nesuhlasim. Ak sa odprostime od lokalnych specifik, teda skolstvo v CR,SR tak celosvetovo vyuka IT je stale asi dost zivelna tak ako samotny vyvoj v IT. Treba si uvedomit ze samotne IT a problemy ktore zo zaciatku riesilo boli vecsinou matematickeho charakteru (ono v podsate ked ideme do dosledkov tak vsetko je to matematika). Uctovnictvo, matematika, nejake to spracovanie textov a udajov (sklady, atd.).
Dnes je ale to nasadene diametralne odlisne, respektive IT zasahuje aj do oblasti kde si to pred 10-15 rokmi nikto nevedel poriadne predstavit a 15 rokov v skolstve, hlavne pri reformach nieje zasa az tak dlha doba, bohuzial.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Já vím, že to zní "nemocně", ale pointa bude právě v tom, že vůči technologii (blackbox) nepanuje "zdravá nedůvěra" (skepse). Vědy obecně, nebo učení, se to netýká tolik, jako technologií. Kdyby byla poptávka (lidi by se ptali jak to funguje, žádali by vysvětlení), byla by i nabídka (idealizace).

Twan
Twan
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Bohužel vysoké školy, ve snaze setřást "věčné studenty", často ničí jakoukoliv radost ze studia. Mne na škole přivítali s Wordem a Excelem....

nemo
nemo
Level 20 Level 20
18. 11. 2016 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @Xcute: Priznam sa uplne nechapem Vasu reakciu ale prave naopak mam skor opacny pocit. Ludia , a hlavne starsie rocniky, sa PC a obecne vypoctovej techniky skor boja lebo sa obavaju ze nieco pokazia pri zlom pouzivani. Ono aj v beznom zivote je malo zariadeni ktore maju 101 klaves na ovladanie ze ano :-). No a vzhladom na to ake je IT komplexne a hlavne abstraktne, vecsina beznej populacie to berie ze to nejak funguje a radsej sa tym nebudem zaoberat aby ma hlava nerozbolela.

Ja som ale myslel skor tu skolsku cast. Na skolach ktore su orientovane na IT sa ide do hlbky (zasa mozme sa bavit ako moc a ako kde - CR/SR vs zvysok sveta ale to uz je o inom), lenze dnes IT zashuje prakticky do kazdeho oboru. A otazka je ci ma zmysel lekarovy vysvetlovat ako funguje pamet, ako vlastne cpu rata, ako sa dostane obraz z GPU na monitor a podobne. Ona ma dost problemov zo svojeho lekarskeho oboru ktore potrebuje riesit a PC je pre neho len nastroj. A to plati v dalsich oblastiach.

No a co sa tyka vyuky tu u nas tak to je skor problem celeho skolstva ako takeho nez iba IT. Proste skolstvo je tu dlhodobo v prd*li a mnohokrat je zavysla od oddanosti jednotlivcov (ucitelov,profesorov) nez od samotneho skolskeho systemu.

Twan
Twan
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @Xcute: Nemyslím si že by poptávka nebyla, profesora jsem se samozřejmě ptal kdy se dostaneme k tématům o které jsem měl zájem. Odpověd byla, že na to a to bude jedna přednáška během studia a jestli chci, mohu chodit na přednášky jiných oborů. Jednalo se o obor Komunikační a mikroprocesorová technika, kde bych se na elektroniku a PC smysluplně nepodíval do druhého semestru 3. ročníku...Další rok jsem zkusil přímo IT a bylo to naprosto to stejné.

Navíc přímo předmět IT vyučoval jakýsi matematik, který při zápočtu z IT (Excel) zadával nějaké rovnice a jiné sviňárny. Když jsem odevzdával výsledek, asi půl hodiny jsem se s ním hádal, že to mám správně. Nakonec pan profesor poté, co jsem s ním musel celou věc projít krok po kroku a dovysvětlovat proč zjistil, že jeho zadání má opravdu 2 řešení. Asi tolik k vysoké škole...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
19. 11. 2016 02:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @nemo: (nevykej mi) To už právě překračuješ hranice "zdravé skepse" (i ta je obvzlášť v téhle sféře považována za projev nemoci, paranoi - fanoušky nejmenovaných firem, korporací, např.) - řekl bych, že jí trpí spíše jiné oblasti, technologie získala v několika posledních dekádách punc samospásy (pocit?). Rybkovi jde hlavně to, aby se s rozvojem technologie zároveň přibližovaly principy jejího fungování - např. tím, že inteligentní hračky budou opravdu praktické a názorné a budou schopny smysluplně podpořit vrůstání znalostí, růst úrovně vzdělanosti. Zatím je to totiž tak, že se vymezují jako něco speciálního, elitního - důvod proč tomu tak je nás vrací zase na začátek k nedostatku zdravé skepse u majority a z ní plynoucí snaze podívat se pod kapotu, rozptýlit alespoň některé nejistoty. Ta návazná pointa je v tom, že se ty nůžky (abstrakce) rozevírají stále více a např. jednoho dne bude mít jeden elitní klub absolutní moc nad životy ostatních.

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 11. 2016 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @nemo: Ona ma dost problemov zo svojeho lekarskeho oboru..takze nemova nieco je lekarka??

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @Twan: Já jsem odpovídal nemovi na průnik it s laickou veřejností a jinými obory - poptávka majority užívající technologie, která by tlačila na názornost a srozumitelnost věci (využití v obecnějších a nižších rovinách vzdělání).

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @Xcute: Ne že by tvá odpověď byla mimo, já ti rozumím. Ale chápej se jako minoritu - ty s poptávkou nehneš, je třeba rozhoupat masu - to by se ale napřed asi musela stát nějaká katastrofa.

jozicka
jozicka
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatuji, jak jsem si jako dite vyskemrala od rodicu takovou velikansku knihu o Atari Basicu.
Knihu jsem vzteky hodila do kose, protoze prikazum peek a poke byly v knize venovany takove dva male odstavecky..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem nedávno tu čest s několika patnáctiletými mladíky, kteří podlehli volání "ájtý". Vyvedlo mě z míry, že mi odříkali kódová jména androidu po sobě, ale jinak byl jejich vhled nulový (ani kód, ani grafika, ani hw). Sám mám ke kódování jakýsi vnitřní odpor, který budu muset překonat, protože odmítám spolupracovat (to prvotní zklamání ať už bylo mnou, nebo okolím, je ve mě jako cejch a nepřekonám ho - šířením nesouladu vytvářím zeď). V kódování ten odpor ještě překonám, ale třeba sítě a jejich správa se mi eklujou totálně. Dobrým učitelem mi byl přechod na linux - přecházel jsem od userfriendly distribucí k těm ortodoxnějším a to mě nutí být jaksi více ve střehu. S učiteli je asi problém, jedna profesorka mě nepřímo (známost) třeba zklamala přesně tím náhledem, který uvádíš - pátrání po příčinách a zákonitostech je problém. Říkáme si, není čas - paušálně to zhodnotíme jako ten učitel, ale máme moře času oproti předchozím generacím a máme prostředky o nichž naši předci snili - tuhle vizi a důvěru s někým sdílet a spolupracovat, krásná věc hodná obdivu, ale v určitém směru ji už taky nejsem schopen. I když se občas ve mně něco zachvěje a podělím se, spíše se zavřu někde sám se svou stavebnicí a chci pokoj.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
18. 11. 2016 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujimava a dnes aj aktualna tema. Ono byt ucitelom este neznamena ze viem aj naucit.
Co sa tyka IT ten narast rozsahu bol za posledne roky enormny. Urcite zaklady by mal vediet kazdy kto chce v obore pracovat. Na druhu stranu je na diskusiu ci je potrebne a vobec mozne ist v kazdom smere do uplnych detailov. Nehovoriac ze dnes sa casto krat pri samotnom vyvoji dostavame na tak vysoku uroven abstrakcie (v zmysle daleko od HW nez ze by dnesne jazyky a nastroje umoznovali jednoduchy navrh) ze nejaka znalost assembleru alebo toho ako cpu spracovava instrukcie je sice super ale nakoniec to aj tak bude drhnut v nejakej vrstve medzi v nejakom frameworku.

Dalsia vec je uhol pohladu. Ani u lekara bezny clovek nevie ci tie lieky co mu predpisal su naozaj adekvatne. Vecsina ludi skonci s biologiou na urovni zakladnej/strednej skoly ale staci to na pochopenie aspon zakladov mediciny ?

Dnes sa proste musime spoliehat ze od urcitej urovne dane sluzby, ludia, nastroje su z nazho pohladu bezneho uzivatela black box kde vecsinou netusime co sa v nutri deje. A je vobec v silach priemerneho cloveka modernej zapadnej kultury toto vsetko obsiahnut? Ved uz len denne pouzivame tolko zariadeni a sluzieb, ze priemerny clovek by to asi nezvladol.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
18. 11. 2016 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Este jedna poznamka. Naklady na vyvoj v IT su aj dnes relativne vysoke, ci uz v HW alebo SW oblasti. Lenze samotna cena vyroby v HW rapidne klesla ale SW je na tom stale biedne. No a snazi sa to za posledne roky dohnat prave tym zivelnym vyvojom. Mame prehnane vela vykonu, tak sa skusaju rozne cesty a pristupy (vsetko bude webova aplikacia a javascript bude vladnut svetu a podobne). Za rok vznikne 10 frameworkov a dalsich 10 ich zdochne. No a v tomto prostredi vyucovat nieco ine ako teoriu, teda nieco prakticke mi pride docela ako problem. Investovat docela dost casu do niecoho co po roku, dvoch prakticky prestane mat zmysel je dost blbe.

Ale toto je uz skor praktickejsia stranka aj ked aj v tej teoretickej rovine sa deje docela dost posunov. Dnes popularne funkcionalne programovanie, par rokov dozadu objektove a pred tym proceduralne, atd.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby si člověk zkusil programování, tak výborný je COLOBOT. Výhrál jsem si mnoho hodin.
První průchod kampaní si tvoříte programy a při dalším průchodu už jenom taháte připravené programy z databáze. Človíček pak nemusí hnout prstem. Tedy pohybovat se musí, roboti ho nosit nemůžou. :)
Obsahuje také perfektní nápovědu.
Samozřejmostí je nutnost znalost angličtiny.
http://www.servispckupka.cz/jak_se_naucit_programovat.php

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako myslim, ze dobry priklad proc moc nejde chapat tyhle veci.
Kdyz jsem zacinal s tvorbou webu, tak jsem se proste naucil atd. a ze vsech tech prikazu jsem slozil web. Pak prislo CSS, to bylo porad jednoduchy a v podstate porad to mohl zvladnout kazdy.

Ale dneska jako chtejte po nekom, kdo si jen cte nejake webove stranky, aby dokazal rict jak to funguje! PHP, JavaScript, SQL atd. To uz fakt nejsou trivialni veci, takze ve vysledku kdyz chcete delat web, tak se nekdo tyhle tezky veci, podle kterych muzete pochopit princip fungovani webu, nauci za vas, sesmoli vam redakcni system a nakonec zjistite, ze i ten web vytvorit v redakcnim systemu, kdy vubec netusite, jak to funguje pod kapotou, je porad tezsi nez bylo kdysi to HTML.
Samozrejme vysledek je jinde a dneska ty weby jsou mnohem slozitejsi nez ty drivejsi, ktere byly jen to HTML, takze se preci nikdo nemuze divit, ze vetsina lidi je rada, kdyz zvladne redakcni system a tech co vidi pod kapotu a ten redakcni system pro vas udelali je jen par. V podstate delba prace mezi tema schopnejsima a mene schopnyma.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
18. 11. 2016 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Web je paradoxne ten najhorsi priklad IT. Respektive je to asi najvypuklejsia oblast kde prebieha totalne zivelny vyvoj ktory ovladaju asi vsetky vplivy - standardizacia a byrokracia (html atd.), je to cool a momentalne to frci (rozne js/css frameworky, server side technologie atd.), je to enterprise a stoji to strasne prachy tak to musi byt dobre atd.
Meni sa kazdu chvilu server side a to jak jazyky tak platformy.Skusaju sa rozne pristupy k datam a databazam. Neustale sa meni aj klientska cast - web browsery. A furt je ta uchylna potreba transformovat desktop na web aplikacie.

Ono sa to nejak vyvyja a utrasie ale prave web development nema moc zmysel nejak "ucit". Ten zaklad je v podstate jednoduchy a dany a schopny koder/programator sa ho nauci aj sam a ten komplikovanejsi zvysok sa aj tak meni kazdu chvilu podla nalad zamestnavatela/zadavatela a aktualnej trendovej vlny.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Kdyz jsem zacinal s tvorbou webu, tak jsem se proste naucil HTML BR atd.

Dobry no, princip fungovani teto diskuze taky nedavam, dal jsem to html a br do uvozovek a ono to zmizelo.

Minule jsem zase psal o chytrych hodinkach a system mi to vyhvezdickoval, protoze jsem v nejakem neznamem jazyku napsal nechtene nejaky nevhodny slovo.

A Rybka tu chce po lidech zazraky. :-D

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
18. 11. 2016 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako sorry, ale 8000Kc to LEGO, to je jako drahy? Jako asi v Indii jo, ale v CR snad ne. Ono vzdelani neco stoji a v CR si lidi zvykli, ze je to zadarmo, takze pak to LEGO za osmicku asi opravdu drahy je, ale obavam se, ze ho nezlevnej. Takze nezbude nez prijmout fakt, ze vzdelani zadarmo neni.

Samozrejme chapu, ze nekdo namitne, ze tech 8 tisic fakt nema. Tak jasne, ze ne kdyz z tech penez ma Bures dotace na repku. O tom to totiz je, kdyz vam stat polovinu penez ukradne na danich (minimalne dan z prace je pekny zverstvo), tak se pak nedivte, ze nemate na LEGO pro dite.

panet
panet
Level 1 Level 1
19. 11. 2016 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako učitel mám na to trošku jiný pohled.
Není to chyba nástrojů, ani ceny Mindstormu a dokonce si myslím, že to není ani chyba učitelů.

Je to chyba společnosti jako celku a rodiny jako její součásti v kombinaci s naprosto ujetou dobou. To je základ všech problémů. Částečně by se dalo říct, že je to i chyba samotných technologií v kontextu s výše uvedeným. Konkurovat dnes hrám, virtuální realitě, facebooku a dalším lákadlům je velmi těžké až nemožné. Zkuste pak nalákat někoho na "blikač" aby ho zaujala elektronika.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
19. 11. 2016 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla ocakavania plno (staro)milnych kecov, majucich primarne za ciel vyzdvihnut vlastnu vynimocnost a potlacit neistotu o sebe samych v stale rychlejsej dobe. Veci su kazdym rokom zlozitejsie a je nemozne, aby clovek rozumel vsetkemu. Je mozno krasne, kritizovat, ze dnes "ten a ten" ani nevie assembler (i ked schvalne, kto tu vie assembler povedzme Nvidia GPU? ;-)), lenze keby sa "ten a ten" naucil assembler je nezamestnany a zbytocny, lebo to tu nikto nepotrebuje. Narozdiel od povedzme supportu, co bude ludom radit aky potrebuju kabel do ich monitora. Co mozno ten specialista na GPU assembler nevie, prave tak ako urcite neovlada nejaky debilny databazovy system banky. Je len prirodzene a nevyhnutne, ze vacsine veci ludia nerozumeju, stale vacsej vacsine. Pretoze objem poznatkou exponencialne rastie, kym ludske schopnosti zostavaju (skoro) rovnake.

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 11. 2016 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN iba na nvidiach sa pocita toto [url]http://www.nature.com/articles/srep30275[/url]
vacsina ludi chce vediet co bude smerodatne a najviac platene v buducnosti.. a ja som iba naznacil.. pocet dochodcov bude stupat.. inak sa zbytocne rozculujete. sucasny stav ked zapad funguje len vdaka virtualnemu sa zadlzovaniu. a nemecko a spol zufalo potrebuje nove krajiny na obsadenie trhov..vid ako rychlo v poslednych dnoch dostali ukrajinci (nie eu krajina!) 90 dnovy pobyt zadarmo bez viz v celej eu.. tam vidno ako zufalo nemecko a spol ma nadbytocne kapacity a ak si chcu udrzat zivotnu uroven musia expandovat.. a to sa uz da iba na vychod..ja som starsi rocnik tak viem ake problemy robili nemci ked ste tam prisli pred 2005 a dnes v zrychlenom konani dali ukrajincom bezvizove 3 mesiace aby brali cierne prace.. europa neskonci dobre.si pamatajte.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
19. 11. 2016 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeste teda jeden komentar, kdyz jsem sem jeste jednou zavital a vidim, ze se tu resi, kdo co umi.

Jako je tezky chtit po lidech uz od mladyho veku, aby nabirali vedomosti, kdyz vsude okolo vladnou penize, coz samo o sobe neni spatny, ale tema penezma vladnou bankeri a manazeri, kteri umi uplny CENZURA a bud se jen dobre narodili nebo maji talent si delat znamosti, coz je vystreli na dobre placeny manazersky pozice.

Vidim to u nas v praci, manazer bere dvojnasobek co ja, nic neumi, nicemu nerozumi, pinda a dela nesmyslny excelovsky tabulky ve kterych resi dochazku a dovolenou, pritom na to je ve firme personalni oddeleni a on nic takovyho vubec nema na starosti. Ty penize mu nezavidim, ja delam rad svou praci a manazera bych ani delat nechtel, ale ten clovek je uplne zbytecnej a este se mi do prace montuje a narusuje smysluplnou praci ostatnich.

Tohle dneska vidite v cely spolecnosti a videj to i decka uz od skolnich let, tak proc by se namahali neco se ucit, dulezity je si delat konexe. Silena doba, ve ktere vladnou blbci co nic neumej a nechci si ani predstavovat, jak tohle bude pokracovat dal, kdyz dneska mlady v tom zijou uz od detstvi. :confused:

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
20. 11. 2016 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Tohle je bohužel velmi rozšířený názor - ti, kdo mi šéfují umí velké kulové a ještě do toho všeho kecají. A kdyby tam nebyli, lépe by se žilo. Vidím to jako další nešvar, kdy se dnes nevysvětluje a neučí, co obnáší taková manažerská role - pokud by se to vyučovalo/školilo, pak by se nedávaly nápisy manažer na všechny role ve firmě (extrémně až manažerka podlahových krytin = uklízečka) a zároveň vy i podřízeným bylo jasnější, co očekávat. Samozřejmě vždy budou pozice obsazené ze známosti, kde obsazený člověk páchá více škody než užitku, nicméně bude i dost pozic, které jsou obsazeny kvalitně a z pohledu "zespoda" to bude vypadat, že nic nedělají a neumí.

xkasnyo
xkasnyo
Level 1 Level 1
27. 11. 2016 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S No myslím že je to 50/50. V televizi často vidíme jak se ve státní pouicích mění manažeři. Každý příjde rozesere to ještě víc než ten před tím a za odměnu dostane zlatý padák. O těch schopných se ale nepíše že jo. Pamatuju tady na Opavsku na případ jednoho nejmenovanýho manažera. Dělal jsem shodou okolností ve stejný firmě která vyrábí léky. Když se vedení v Izraeli domáklo nějakých molochů tady šlo polovina managementu od válu včetně genrálního řiditele. Jeden manažer jen přesedlal do pár kilometrů vzdálený strojírenský firmy. Celkem změna v oboru což? No potom jse mse od známýho dozvěděl že v tom provozu zaváděl manýry z předchozího zaměstnání. Chodil po provoze s bílou rukavicí a když si jí někde ušpinil buzeroval šahal na premie apod. Chápu že v laboratořích je nějaká čistota ale chtít toto po středně těžkém strojírenském provozu je normálně úplně na hlavu. Naštěstí se tam dlouho neohřál a nyní už obšťasťňuje někde jinde.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
20. 11. 2016 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S Ta manazerka podlahovych krytin tu svou funkci takto nepojmenovala, tu tak pojmenoval manazer uklizecek, z cehoz je snad patrne, ze to je idiot.
---
Ja mam zkusenost, ze pokud sef neco umel, obvykle si ani nerikal manazer, ikdyz vlastne manazerem z definice te funkce byl a i obycejnej pracovnik to poznal velmi rychle. Schopnyho sefa poznas velmi rychle, protoze zna tvou praci, praci tveho kolegy a obvykle je to takova mozkovna, ze vam dokaze poradit oboum. Ja mluvim o "profesionalnich" manazerech, to jsou lide, kteri jeden den delaji manazera treba v elektrotechnice a druhy den ve zdravotnictvi. Proste dokazi manazovat vsechno, ale ridit nedokazi nic, protoze nic neumi a to je prave ten kaz spolecnosti.
Byla v TV nejaka soutez krasy a vyherkine se zeptali, co by chtela v zivote delat. Nesmele odpovedela, ze by asi chtela byt nejakou tou manazerkou. :-D To je preci sileny!

Reklama
Reklama