Jako učitel mám na to trošku jiný pohled. Není to chyba nástrojů, ani ceny Mindstormu a dokonce si myslím, že to není ani chyba učitelů.
Je to chyba společnosti jako celku a rodiny jako její součásti v kombinaci s naprosto ujetou dobou. To je základ všech problémů. Částečně by se dalo říct, že je to i chyba samotných technologií v kontextu s výše uvedeným. Konkurovat dnes hrám, virtuální realitě, facebooku a dalším lákadlům je velmi těžké až nemožné. Zkuste pak nalákat někoho na "blikač" aby ho zaujala elektronika.
@X-22
[quote=X-22]Asi spoustu obdivovatelů článku naštvu, ale nějak nechápu, nad čím autor pláče.
Apple s přilepenou baterkou je sice síla, ale nikdo nikoho nenutí kupovat si Apple. Existují Wintel notebooky, které uvedeným problémem netrpí. Že je Kindle na jedno použití, to mě také také neudivuje. Táta ho má, plně mu vyhovuje a vrtat se v něm nikdy nebude. Atd...
A co se týče kutilství ve stavbě počítačů, tak se vyblbnout dá. Nejdřív musíte získat solidní znalost o HW - tedy pokud chcete PCčko na míru. Pak můžete stavět a potom třeba taktovat. Dál můžete ladit třeba operační systém, hrát si s jeho nastavením, můžete vytvářet virtuální počítače a jet na Windows i Linuxu. Programovacích jazyků je volně k dispozici taky přehršel...
A že lidi nekutí - spousta kutí, ale na jiné úrovni. Já si sice neumím opravit pračku, ledničku, ani auto, ale PCček jsem postavil několik desítek, většině známých na míru. A to jsem se to naučil tak, že mě kolega - náš informatik - kdysi dal moje nové pracovní PC v bedně a řekl, ať si ho smontuji, že nemá čas... A tu pračku, ledničku, ani auto opravovat nezkusím. Rychlejší je zavolat odborníka. Říka se tomu dělba práce a specializace :)[/quote]
Upadek naznacuje i to, ze obycejne slozeni PC z par komponent, se povazuje za kutilstvi... :-)
[quote=Yradak]Ešte dve podstatné informácie - k zálohovaniu používať výhradne DVD+ disky, nie DVD- - pre naozaj dôležité dokumenty, diplomová práca apod., používať DVD-RAM[/quote] Muzu se zeptat, proc zrovna pluska?
[quote=eLzyx]já bych řekl, že to bere obecně. A bere to i tak, že dnešní mládež k tomuto nějak nemá přístup. Ve školách se to neučí, všude jen špatně vysvětlená teorie bez uvedení souvislostí ... My co v tomhle bastlení "lítáme", tak máme přehled, na čem se dá stavět.[/quote]
Tak prosil bych nepausalizovat, ucim na ZS a nepripadne mi, ze bych vysvetloval teorie bez souvislosti... Ucim fyziku a pocitace. Netvrdim, ze by neco nemohlobyt ve skolach spatne a neco nemohlo byt lepsi, to urcite ano, ale konkurovat pocitacovym hram je problem, radu decek (ne vsechny) nic jinyho nezajima, pribyva deti se socialne slabsich rodin, pro ne jsou idolem raperi a ne konstrukteri. Osobni zkusenost je takova, ze sedmaci neumi poznat, kolik je hodin na rucickovych hodinkach (i kdyz jsou to vyjimky, ale jenom loni jsem narazil na tri), osmak mi neporovnal (nedokazal poznat ktere je vetsi) dve desetinna cisla (konkretne 0,5 a 0,45). Jsou tendence zrusit zvlastni skoly a vsechno nahnat na zakladky. Tam uz se dnes prakticky neuci (ano prehanim), ale dela dozor. Doporucuju filmy Bastardi a Absurdistan (ten druhy je slatanina, ale prvnich 15 minut ukazuje pomerne verne, jak to s nami skonci...)
[quote=RomanL]tu o Červené Karkulce. Pokud vám W7 fungují na netbooku rychleji než XP, tak chyba zaručeně nebyla v nich. Zrovna teď mi rukama prošlo klasické Atomové MSIčko...[/quote]
No ale on je zasadni problem v rozdilu mezi klasickym Atomem A CPU v 1810, tim nemuzete argumentovat...
Já bych chápal obě strany včetně podstaty principu z pohledu Apple.
JE ale otázkou, kde je limit u kterého "principiální postoj" Applu už neobstojí a myslím, že takový limit existuje. Pravděpodobně to není teď - co se může stát horšího, než že zemře pár desítek lidí, maximálně stovky.
Co když budou v sázce statisíce životů (bomba(y) v centru velkoměsta)?
Chtěl bych pak vidět internetovou diskusi v níž by byli zapojeni "svobodní" disktutéři oněch velkoměst...