Zpět na článek

Diskuze: Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobre ranko testuje sa MLAA ci MLAA 2.0 ?? .. tabululky by to chcelo upravit..
"Společnost na druhou stranu spolupracuje s řadou herních studií a nejsou výjimkou hry, u kterých je FXAA implementováno přímo do jejich nastavení a vyhlazuje se jen obraz hry bez textů a dalších objektů. Zde naopak ztrácí AMD." - Cize AMD straca, lebo jeho technologia "funguje všude" a to pismo ktore FXAA rozmaze MLAA 2.0 nerozmaze?? Pozoruhodny zaver...
Obe technologie su post procesing, obe su z nudze cnost.. ale AMD ma lepsiu technologiu, bez ohladu na to ci spolupracuje so studiami ci nie..

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft Oboje je dle mého názoru useless, protože to rozostřuje obraz. Vyměnit zubaté hrany za celkově méně ostrý obraz, to nikdy neudělám, já osobvně mam rád ostrost, proto taky hraju na PC, mam rád velká rozlišení a vše ostaré a high res, kdybych chtěl celoobrazovnkovej blur, měl bych dávno konzoli....

FXAA od AMD aspoň troch funguje, ale to co předvedla Nvidia je doslova hrůza, já tam žádný AA nevidim, jen masivní blur, rozmazává to naprosto vše a naprosto ohavně, to je stejnej efekt jako kdybych celej obraz downsamploval o 25% a pak zase upsamploval nahoru, ztratím tunu detailu a ostrosti a tím logicky zmizej i ty ostré hrany že, hnus.

SaLaDiN
SaLaDiN
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH [quote=DOC_ZENITH]Oboje je dle mého názoru useless, protože to rozostřuje obraz. Vyměnit zubaté hrany za celkově méně ostrý obraz, to nikdy neudělám, já osobvně mam rád ostrost, proto taky hraju na PC, mam rád velká rozlišení a vše ostaré a high res, kdybych chtěl celoobrazovnkovej blur, měl bych dávno konzoli....

FXAA od AMD aspoň troch funguje, ale to co předvedla Nvidia je doslova hrůza, já tam žádný AA nevidim, jen masivní blur, rozmazává to naprosto vše a naprosto ohavně, to je stejnej efekt jako kdybych celej obraz downsamploval o 25% a pak zase upsamploval nahoru, ztratím tunu detailu a ostrosti a tím logicky zmizej i ty ostré hrany že, hnus.[/quote]

Keby si niekedy v zivote pouzil FXAA injector v hociktorej hre, dokonca aspon v BF3, v zivote by si taku blbost netrepol..Ale u teba nic nove pod slnkom, vsetko, co ma Nvidia, je zle, hnusne, nefunguje, vymysli si nieco nove, trapne decko.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1454675-better-sharper-custom-fxaa-injector.html

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft jsi hnidopich :D kdyz nvidia spolupracuje na vyvoji hry tak to jeji FXAA funguje lip nez MLAA 2, v te dane hre. Kazdopadne nechapu, proc kdyz uz vyvojari jsou ochotni implementovat FXAA, neimplementuji rovnou MSAA? ikdyz to je vlastne narocnejsi vykonove 8)

xwing
xwing
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean MSAA je veľmi ťažké až nemožné spojazdniť na niektorých typoch enginov, preto. A FXAA priamo v hrách je super ak si vývojári dajú záležať, má toľko možností nastavenia až sa hlava zatočí, ale ak si nedajú záležať nemusí to nevyhnutne dopadnúť lepšie ako MLAA.
Škoda že nVidia neumožňuje v ovládacom paneli nastaviť úroveň FXAA, každý by si vybral to čo mu viac vyhovuje (ostrejšie/mäkšie, rýchle/kvalitné...).

Rmius
Rmius
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este ze som taky slepy, ze ZIADEN rozdiel na tych obrazkoch nevidim :))) neviem, ale mne je akekolvek vyhladzovanie fuk,zbytocna strata vykonu so zanedbatelnym vysledkom.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rmius to říkám všem, co nosí brejle - stačí je sundat a AA je bez ztráty výkonu všude :lol:
pokud je hra dobrá, AA nepotřebuje, pokud není, nezachrání ji...

xwing
xwing
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Stačí zvoliť nenatívne rozlíšenie na LCD, výkon dokonca stúpne :lol:

blekota je boss
blekota je boss
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě zbývá vyzkoušet a porovnat SMAA Injector http://mrhaandi.blogspot.com/p/injectsmaa.html
Je universální pro všechny grafiky a taky by neměl tolik rozmazávat jako FXAA.

xwing
xwing
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blekota je boss Je pravda že o SMAA som počul samé dobré veci.
Pre FXAA však taktiež exituje injector a keď sa dobre nastaví pre danú hru tak IMHO vyzerá super. Zdá sa však že toto vynútené cez ovládače nie je práve najlepšie.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
15. 5. 2012 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xwing Zajímal mě rozdíl hlavně u této hry a opravdu mé podezření se potvrdilo a následně i Borderlands. Na 22" monitoru při fullHD rozlišení při pohledu z caa 40cm není vidět znatelný rozdíl a vyhlazování tak pouze zatěžuje grafickou kartu ,až jsem se nahnul přímo k monitoru nějaká patrná změna se našla ale nic co by stálo za to to zapínat.Je to jen opět marketing?Mazání medu kolem úst bez výsledného efektu.
Článek mi tak přijde naprosto zbytečný a nic neříkající ,jen popichne některé slepce k víře: "já to vidím!" :lol:

Mafian277198
Mafian277198
Level 1 Level 1
16. 5. 2012 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xwing @jarod72pm: To, že jsi slepý, už tady všichni víme, takže zbytečný jsou akorát tyhle tvoje příspěvky. :roll:

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xwing @jarod72pm: Fullhd na 22" ma uz celem male pixely a proto tam rozdil nemusi byt velky (taky zalezi na tom, jak moc mate ostry zrak).

Na 22" je spise bezne rozliseni 1680x1050 a tam uz vidim zuby vsude ... nejhorsi to je v pohyby, kdy ty zuby pochoduji sem a tam a na prerusenych tenkych objektech (kabely).
Nastesti pro 1680x1050 se nejaky ten AA rezim vynutit da a karty to zvladaji s prehledem (po strance vykonu) ... presto treba v Mass Effect 3 klasicke MSAA vyhladi jen hrany a porad v obraze zustanou zubate ryzbe textury apod - porad to vypada blbe.
Musim zkusit zrovna v tom Mass Effectu FXAA (jeste nemam nejnovejsi ovladace) ale zase se mi nelibi, ze to cely obraz rozmaze i pismo :(
Pripadne zkusim ten SMAA, to jsem zatim neznal.

Sasakr
Sasakr
Level 1 Level 1
15. 5. 2012 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím vás, vy, co máte Nvidii, funguje vám zapnutí FXAA u konkrétních her? Já tam tu možnost mám, ale není funkční. Funguje pouze v případě, kdy ho zapnu globálně. Jinak já jsem za FXAA docela rád, hrál jsem postarší Tron 2.0 a tam MSAA prostě nefungoval.

marcelus
marcelus
Level 1 Level 1
18. 5. 2012 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sasakr Skusal som len Rage a posledneho Wolfa. Na oboch mi to fungovalo s jednotlivymi profilmy pre kazdu hru. Globalne som ani neskusal. Mam posledne beta drivery a skusane na GTX 570.

k FXAA a MLAA.

Osobne si myslim ze MLAA ani z daleka nie je lepsia volba ako FXAA. Predovsetkym v pohybe vyzera MLAA minimalne o triedu horsie. Prakticky v hre nie je hrana ktora by sa nehmirila pri pohybe a mne take veci dost lezu na nervy. FXAA pouzivam hlavne injectory ktore sa daju este aj rucne doladit a s nimi je prec akykolvek blur a ostane len vyhladeny cisty obraz.Vyborne FXAA funguje v kombinacii s downsamplingom alebo nizsim MSAA (2x). Na vykon to ma minimalny dopad a vysledok je lepsi ako s 8xMSAA.

2xMSAA+FXAA+downsampling z 2560x1440

http://h9.abload.de/img/sunnydayinwhiterunriydo.png

http://h9.abload.de/img/werewolfattack03aoa90.png

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
20. 5. 2012 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže z textu jednoznbačně vyplývá, že MLAA 2.0 je, pro současnou dobu dobře odladěný post processing způůsob vyhlazování neduhů obrazu, v mnohém výrazné zlepšení oproti původní verzi.

Mezi FXAA a MLAA2 jsou znatelné určité rozdíly ale jedná se o naprosté ekvivalenty.
Otázkou spíš je, proč se tyto post procesing systémy nedostanou do DitectX jako jeden standard?

V současné situaci mi přijde lepší MLAA2 z toho hlediska že funguje plošně vsšude a dobře. Zazímco FXAA je závislá na konkrétních tvůrcích, kteří ho implementují do svých výtvorů - to mi připadá jako rána pod pás od nVidie, především pro uživatele.

marcelus
marcelus
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz FXAA tiez funguje vsade. Staci vynutit cez drivery. V poslednych driveroch je dostupne pre vsetky hry aj vsetky dnesne aktualne karty od NV.MLAA nefunguje vobec dobre. Prakticky tam obcas pozeram ci je vobec aktivne lebo hrany sa mihaju s nim aj bez neho. Zuby su sice prec ale mihotanie hran je rovnako rusive ako bez akehokolvek AA. To FXAA zvlada o dost lepsie. Tak ale obe verzie su len ako doplnok a nie plnohodnotne vyhladzovanie. Pokial sa to nekombinuje s inym AA alebo aspon downsamplingom tak ani jedno nie je dostatocne.

Reklama
Reklama