Zpět na článek

Diskuze: MSI GTX 1660 Gaming X: Levnější a stále dost výkonná

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1660 gaming X 49,6% vs 1060 gaming 45,6 %
uděluje se bronzové ocenění?To NV myslí vážně :shock:

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 3. 2019 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcel1975 Aktuálně 1660 bude mít na trhu lepší poměr cena/výkon než RX580, nepřekoná jen RX570, ale není to o moc a ten drobný příplatek za výrazně vyšší výkon se vyplatí.

Nicméně NV tyhle karty nabízí primárně jako replacement pro GTX960 a GTX970, v prvním případě má cca 2x vyšší výkon, v druhém o 2/3

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik u RX570 to nebude o moc? Co takhle Sapphire RX570 4GB ITX, ta při částce 3600,- rozdrtí poměrem cena/výkon všechny karty, co jsou na trhu

keistown
keistown
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Prosim? O dve tretiny vyssi vykon nez 970? Trololol?

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
14. 3. 2019 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik este dobre, ze napisu, kto si tu kartu ma kupit, bez nvidie a jej odporucania by bol trh bezbranny :)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @keistown: možná myslel 2/3 výkonu 970, ale to je i víc ... cca 45%

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @skaven321: Myslíš zákazník bezradný? Zanedlouho je tu 1650(Ti) a trh je přemalovaný nazeleno, neboj se nic XD

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
15. 3. 2019 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: normalne kvoli tomu nebudem spat :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @skaven321: No právě, to bylo na dobrou noc.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
15. 3. 2019 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: si mi nechcel dopriat kludny spanok, vsak... klasicky envidiak :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @skaven321: Kdybys tak věděl, jak těžce nesu úroveň nabídky AMD. Uvidíme, co přinese podzim, že by 7nm produkty efektivitou srovnatelné s 12nm konkurencí? Nezbývá než doufat.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcel1975 Proč by nemohla? 10% nárůst ve výkonu a 25% snížení na TDP, podpora Win 7, 8.1. Více než konkurenceschopná!

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute já se nedivím my jsme asi specifický trh. Přijde mi trochu analogie na naše operátory, když u tarifu např u O2 přidají u tarifu free 200 po 5-6 letech existence 300 MB navíc, přejmenují na Free modrý tak se český národ oprávněně jde potrhat vzteky,jak je operátoři odírají,ale 9% výkonu navíc u nové generace je vlastně paráda a nikdo se necítí tak trochu podveden. Pak je to OK

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @marcel1975: Nechápu, proč se do toho musí tahat tyto nepovedené scestné analogie, budeš si rozumět s blacboxem. Je nutno brát v potaz kontext, viz Adam výše, krom toho například i nebývale zdařilý Pascal, vedle nějž nástupci trošku blednou a Nv si na sebe upletla bič. Kontext konkurence snad netřeba zmiňovat - nejméně půl roku se nezmůže na nic.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 3. 2019 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @marcel1975: Není to košer srovnání.

Ceny GTX 1060 šly dolů jen před pár týdny, a dolů šly jenom kvůli uvolnění skladů pro GTX 1660 Ti a GTX 1660.

Kdyby Nvidia neuváděla GTX 1660 Ti, tak RX 590 i GTX 1060 6GB stojí stále kolem sedmi a půl až osmi tisíc.

Srovnejte to ale se stavem na začátku ledna a máte z toho o dva měsíce později o dva tisíce levnější kartu, která je o 9 % výkonnější. Pořád nedostatečný pokrok?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Myslím, že sweespot bude v ITX zkráceném provedení a lehkém po(d)ladění (těch 90W příkonu, přes 32dB ani kdyby trakaře padaly), do laciného pc s omezeným prostorem v case rozhodně více než konkurenceschopná ;)

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Adam Vágner: RX590 fatboy cca,už před měsícem cca od 6500 Kč...loni recyklovaná 580 asi každý máme jiné představy od nového produktu

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 3. 2019 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @marcel1975: https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/54877-test-xfx-radeon-rx-590-fatboy-povoleny-doping-pro-polaris?start=20

Uvedení polovina listopadu 2018, cena 7500 korun.

GTX 1660 Ti uvedená o tři měsíce později, startovací cena od 7500 korun, 25 % výkonu navíc.

https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=56233&catid=28&Itemid=59

To taky není pokrok?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @marcel1975: U konkurence si prakticky paušálně přidej slyšitelné cívky a +12dB při provozu - i kdyby šlo o recyklát, pořád je kulturou provozu o dva řády jinde.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: O formě vyjadřování být tebou raději pomlčím. Pěkné, velmi - co jsi tím chtěl říci?

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Adam Vágner: Já jsem taky zdejší recenzi 1660 ti nekomentoval, protože 25% mi přišlo přijatelných. RX 590 jasně to bylo od začátku karta,aby se neřeklo horší poměr než 580 a obrovská spotřeba.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: "Real-Time Ray Traced Reflections"

jen takové zamyšlení nad HW RT cores od NV a to že jsem se spletl v tom že RT u bucoucích generací konzolí neuvidíme a vzhledem k tomu že konzolová NAVI by měla být na úrovni "lepší" V64 a RT by se mohl počítat za pomocí half precision už to tak nereálně nevypadá...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Já ti říkal, že to nejsou psí kulky, je hezké, že svůj postoj dokážeš přehodnotit, když se objeví agnostic řešení. Odrazy jsou nejprimitivnější a i výpočetně nejjednodušší shadery - přesto jsou velmi vděčné, ano! Jenže jaksi z jednoho dema pomíjíš spoustu věcí - jsi si jist, že to bylo renderováno realtime (4K)?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Spousta lidí tě s drhnoucími 30fps u 250W TDP pošle někam (viz RTX). Taky si můžeš všimnout, že v celém demu nezaregistruješ průhlednost.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: asi máš hodě rád psí kulky, že je všude cpeš (nesdílím tvou lásku)

"jsi si jist, že to bylo renderováno realtime"(jestli 4k netuším)
All scenes are rendered in real-time in-editor on an AMD Vega 56 GPU. Reflections are achieved with the new experimental ray tracing feature in CRYENGINE 5 - no SSR.
+ Neon Noir shows how real-time mesh ray-traced reflections and refractions

konzolisti jsou na 30fps zvykli ;) současné konzole končí na 6Tflop s podobnou spotrebou i fps a nikam nikoho neposilaji ted se chysta nova generace s dvojitym vykonem GPU a CPU bude o svetelne roky napred ve srovnani XOX/PS4PRO :)

"Taky si můžeš všimnout, že v celém demu nezaregistruješ průhlednost."
no nevím vidím žaluzie za sklem(některé místnosti jsou prázdné a je v nich rozsvíceno) a v kaluži i náznak "spáry" pod hladinou >. ale každý vidí co chce vidět :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: To právě ty jsi sem strkal, když šlo tuším o implementaci v BFV, dá se pochopit, že otáčíš. Máš pravdu průhlednost tam opravdu je, pletu se, nebyl to klam. Drhnoucích 30fps spousta lidí nepovažuje nadneseně za realtime. A konzole možná ten potenciál mít budou, ale je otevřenou otázkou, kolik za nové konzole budou chtít.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: když to nadměrně cpou tam kam nemají tak to dává smysl ;) neřešil jsem spíš jinou hru kde se zrcadlově lesknulo brnění úplně extrémním způsobem a rasterizace byla taková průměrná šeď ? :)

" Drhnoucích 30fps spousta lidí"

nj ta spousta už to má několik generací na konzolích ..až teď u některých her přišla ve FHD změna na 60fps ;) důležitá je hlavně framelatency

budlovaný XOX se dá koupit za 8-10 tisíc hádám, že to nebude o moc víc ..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Čipy pro nové konzole už totiž budou mít původ v jiné továrně, než GF, možná zvyklé na jimé marže, na to pozor.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Každý materiál má odrazivou složku, na tom je tak nějak celý rt vystavěn, následně jde o tvůrčí záměr (ne vždy jím musí být realismus) a ladění. Asi máš pravdu, byla to nejspíš ta předváděčka z Číny.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: scorpio bylo TMSC 16nm ;)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: myslím že jsem hlavně taky řešil u toho dema ten tvůrčí záměr prznit rasterizaci a vyzdvihnout RT :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: No to na věci, kterou ti chci naznačit nic nemění. Protože jeden výrobce s jednou továrnou momentálně má obsloužit veškerou poptávku po kýžených efektivnějších, výkonnějších 7nm produktech.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: To co ty označuješ za prznění rasterizace já na té předváděčce neshledávám.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: no jasně člověk ti vyvrátí další omyl a ty si zase zatvrzele stojíš na původní tezi :)

nevím ale TMSC plánuje že 20-25% bude jen 7nm/EUV plánuje taky 5nm rizikovou výrobu tento rok a vzhledem k tomu, že tohle se řeší dopředu tak nevěřím, že vazby AMD/TMSC SONY/MS nemají pořešené už dávno ...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: A jsem si docela jistý, že jsi se směrem k rt odrazivosti vyjádřil nelibě hlavně s ohledem na výkon mnohem dřív. Dnes těch sotva 30fps nepokládáš optikou konzolkáře za problém.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: ano ty nikdy nevidíš co nechceš :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 3. 2019 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcel1975 Což je + 9 % výkonu navíc při obdobné ceně, momentálně je to pro většinu lidí prostě zajímavější volba, proč by to nemohlo dostat ocenění?

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Nezlobte se, ale přijít po více, než 2 letech s novou generací výkonnější o 9% tohle si nedovolí ani Apple z rozdílem mezi starou a novou generací Iphone.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 3. 2019 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @marcel1975: Je to lepší produkt, než ty stávající GTX 1060? Je. Gaming X dostala za provozní vlastnosti (a menší příplatek proti referenci) zlato.

A když se podíváte do e-shopů, tak MSI to ocenění u produktových fotografií stále používá. Neodebírá se, když se karta časem stane méně nevýhodná.

Čili máte vedle sebe GTX 1060 Gaming X, která to zlato stále má, a o 9 % výkonnější GTX 1660 za stejnou cenu, která by neměla mít nárok ani na bronz, protože není výkonnější o víc?

shipo
shipo
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Ne není lepší, tahle karta má horší pamět než nejnovější GTX1060(GDDR5X s GP104).

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Je to lepší produkt, než ty stávající GTX 1060? Je.......no, aby ještě nebyla.To očekávání je snad normální, že bude lepší...výrazně lepší....pod pojmem výrazně je cca 30%.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @marcel1975: Mňa štve že Nvidia by kludne mohla isť s vykonom hore i u 12nm procesu, pri rovnakej spotrebe sačilo by pridať o 20% vypočetnich jadier. Ale proste nechce si ohroziť 1070 2060 2070 , tak šupe nohami na mieste...

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 05:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @shipo: a kolik ta nejnovější s gddr5x stojí?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 3. 2019 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @shipo: A evidentně ji to nevadí, někde dá až 40% navíc, třeba SotTR

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @marcel1975: Tak nedivil bych se, kdyby za pár měsíců ta karta srovnala paušálně 20% náskok proti 1060, těch 30% už leckde dosahuje.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @komplik: kravina to je 1660Ti s GDDR6 :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=mBJUCmOGJyw&t=4m55s je rychlejší o 16% (a o 10% v 4K)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako sorry, ale konkrétne táto karta "Orientační cena s DPH: 7 300 Kč" - to to ako je v záporoch vážne nie.

Nie keď o 15-20% 1660Ti idú o pár stoviek drahšie, MSI GeForce GTX 1660 Ti VENTUS XS 6G OC - 7700kč skladom, MSI GeForce GTX 1660 Ti ARMOR 6G OC - 8000kč skladom.
1 vetrákové ITX Gainward či Palit dokonca od 7200-7300kč ! :idea:

GTX1660Ti aj tieto 1660 sú vítaným osviežením, podľa mňa najpodarenejšie karty novej série a konečne pridávajú slušnú porciu výkonu za +/- rovnakú cenu ale tak práve táto karta, to nie :confused:

PS: napr. u nás, MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G/ASUS ROG STRIX ešte stále okolo 300€, ale o +/- 30% výkonnejšia, MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G od 297€ 8)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 05:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 obyčejný fishing, proč to vůbec komentuješ? Každý snad umí počítat do 100 ...

keistown
keistown
Level 1 Level 1
14. 3. 2019 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 To je ale taky dano tim, ze 1060 uz davno 300 euro stat nema, to je temer stejna cena, jak 970 pred sto lety...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 3. 2019 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@keistown Ona nikdy ale 1060 neměla stát 300€, MSRP je 249 USD, FE byla za 299. 1060 měla při uvedení o 12% vyšší cenovku než nyní 1660 která je v průměru o cca 20% výkonnější a třeba v Tomb Raiderovi dokonce přes 30%

jarda69
jarda69
Level 1 Level 1
15. 3. 2019 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fajn kartička. Při +- stejném výkonu, menší spotřeba. Proč ne :)

Reklama
Reklama