Zpět na článek

Diskuze: Multifunkční powerbanka od Epico, která zvládne dobít i baterii auta

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

czc010101
czc010101
Level 1 Level 1
19. 1. 2023 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžete prosím upřesnit, kdo z redakce napsal tento idiotský článek?

stese1954
stese1954
Level 20 Level 20
19. 1. 2023 00:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono je to na dobijanie a nie na nabijanie prazdnej baterky.Podobne udelatko z Ciny s rovnakou kapacitou nemal problem pomoct baterke roztocit stuhnuty motor a stacilo na to 20min.dobijania.
Samozrejme ze to funguje len na slusne udrziavanych autach , ktore naskocia pri dobrej baterke do 2-3 sec. Ale 20-rocny zle udrziavany vrak zo slabou baterkou nema sancu.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
18. 1. 2023 11:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HNUS velebnosti, ked som zbadal tu tehlu, tak reku to bude mat aspon 40000 mAh a ono "az" 26800 mAh, wow.

Nabijanie 12V akumulatora v aute je pre IDIOTOV. Preco?

Energeticky obsah tej powerbanky je: 26,8 Ah co pri 3,7 V nominalnom napati li-lio baterii cini plnych 26,8 Ah * 3,7 V = 99 Wh. Uchvatne.

Bezna 58-72 Ah baterka v aute ma pri 12 V nominalnom napati energeticky obsah 58-72 Ah * 12 V = 700 - 860 Wh.

V powerbanke je teda "ukrytej" asi uzasna 1/8 (jedna osmina) elektrickej energie kt. je "ukryta" v autovom akumulatore.

Autovy akumulator s beznou kapacitou 58-72 Ah by teda TEORETICKY vedel dodavat prud 58-72 A jednu hodinu. Prax je inde: straty a efektivnost pri velkych prudoch klesa. Takze ziadna priama umernost tu neptali.
Neplati ze napr. vie davat 60A po dobu 60 min, 120A po dobu 30 min, 240A po dobu 15 min a 480A po dobu 7,5 min (sucin musi byt vzdy rovnaky, t.j. kolko krat sa jedno zvacsi, tolko krat sa druhe zmensi). V realne je to mozno 480A po dobu 4-5 min.
Lenze ak nas velky 2 litrovy motor poterbuje napr. ten startovaci prud 480A, baterka tento startovaci prud nevie zachovat večne. Proste 20 pokusov o start (baterka sa snazi nahodot motor, toci ho, toci), kazdy pokus v trvani 10 sekund (20*10 = 200 sekund cucunia 480A z bateria), a nabita baterka proste uz nie je schopna poskytnut startovacui prud 480A ... koniec. Aj ked nejaka energia v nej samozrejme ostala, velikansky startovaci prud uz nevie poskytnut a teda neda sa startovat.

A teraz si to cele vynasobme tym koeficientom 1/8 !!! Tento power-bankovy zazrak vlastne poskytne par desiatok sekund casu startovania. Ak jednumu startovaciemu pokusu dame iba 5 sekund na nabehnutie motora, tak pokusov moze byt aj 8, dlhymi prestavkami 10. Ak to budeme robit v kuse iba na jeden pokus, tak proste potom po tych 30-40-50 sekundach sme so startovanim skoncili.

A aj toto je cele ovsem za predpokladu, ze ak do riaaaaadne vybyteho autoveho akumulatora "nelejeme" uchvatnu 1/8 (osminu) jeho kapacity, bude takto malinko nabity akumulator vobec schopny poskytnut vysoky startovaci prud.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 10:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Elektronika většiny dnešních aut nenechává palubní zásuvku připojenou trvale, jen krátký čas po vynutí motoru, nejdéle cca 30 minut, ale spíš 20. Po krátkodobém běhu ještě méně, třeba jen minutu. Nabíjení autobaterie přes zásuvku fungovalo tak u Š120, dnes to opravdu nejde. No, některá vozidla mají v kufru trvale připojenou zásuvku na ledničku.
Existují startovací akumulátory (LiFe), se kterými vybité auto nastartujete - jsou u nich krátké kablíky, musíte k akumulátoru. Obvykle mají i USB pro nabíjení mobilu. Hledejte Jump Starter Kit. Například https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-zdroj-s-powerbankou-umap-12000-b2/p100356379

Reklama
Reklama