Zpět na článek

Diskuze: Na web unikly údajné fotografie grafiky Radeon R9 390 od značky XFX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 4. 2015 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, už by to tu chtělo trošku zamíchat stojatými vodami na poli grafických karet. Zvlášť cenami u nV, které jsou dost nesmyslné...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow Neni to jenom kurzem dolaru, i když ten dělá taky hodně. Když zpětně zapátram v paměti tak nVidia musela zdražit protože v roce 2008 jsem kupoval 9800GTX asi za 5500 Kč a to byl v podstatě highend když nepočítam dvoučipovky. A to je cena kterou v pozdějších letech měly grafiky u jednu třídu níž kurz nekurz, tohle nesedí. Samozřejmě reálnej výkon je jinde, ta dnešní střední třída je uplně jinde než tehdejší high end, ale dá se konstatovat že cena tý samý kategorie šla rapidně nahoru a nejenom díky kurzům. GTX980 je současná alternativa k tehdejší 9800GTX a cena je trojnásobná, to fakt kurzem neni. Ale je pravda že ten rok 2008 byl fakt extrém, tenkrát ty komponenty byly tak levný jako nikdy jindy v historii takže to možná asi nemá smysl řešit. O rok dřív v roce 2007 byla situace stejná jako dneska. 8800Ultra stála taky snad 20 litrů.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Taková pěkná poučená diskuze. A já myslel, že už sem chodí jen lidi číst si o mobilech a příslušenství pro iPhony... No hned mi to trochu zvedlo mínění o stacu PCT.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 No jo, tak v 2008 měla konkurence podstatně větší prodeje. Pokud se teda dobře pamatuju. Navíc to byla ta doba s tím hrozně nízkým kurzem. Jako ten udělal fakt dost. Teď je to vlastně opačný extrém...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Aros: Bacha kdo na mě reaguje má automaticky mínusy, mě nikdo nemá rád protože řikam objektivní pravdu.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow Za ceny nemohou ani tak karty samotné, jako ekonomická situace. A bude hůř.
Pochopitelně cena TitanX je ustřelená, tu nelze brát jako cenu klasického highendu, ale GTX 980 okolo 20k, není to málo, ale ani vyloženě extrém. Být ekonomická situace lepší, reálná cena by mohla být okolo 16k za tyto karty...

cihla
cihla
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Můžu se zeptat, v jakém světě žije pan Šimonek? Jistě, až mě osobně bude sponzorovat Asus, taky budu psát, že vysolit 20k za grafiku není extrém.

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se to zda dost divný - očekávala se kravská spotřeba a přitom by to mělo dvouslotový chladič + napájení "pouhým" 6+8pinem?

15degren
15degren
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zcela jistě 380 alias 290 upraven nápis v na 390, Když se podíváte na ty SMDčka co lemují vrchní část PCB, tak naprosto přesně sedí. Pochybuji že Fiji který nemá fáze pro ext. mem bude mít naprosto stejný přepínač a smd kondíky v levo nahoře místo CF můstku a naprosto stejnou napájecí kaskádu vč. rozpoležení SMD a kondíku, je to na 99,9 R380.... je tam celkem jasně vidět polštářek na modulech mezi plechem a pcb. Není co řešit, nechápu jak jste to mohli postnout do novinek, takovou pekingskou kachnu...

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
9. 4. 2015 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Ano, tohle s vysokou pravděpodobností bude pouze starý známý Hawaii s lehce upravenou napájecí částí. Oproti R9 290 je tam jeden pasiv navíc v pravé spodní části PCB. Nazval bych to jako Hawaii Refresh. Zřejmě jej vydají pod názvem R9 380 což díky nekvalitní fotce může být to označení na boku karty.

humik
humik
Level 23 Level 23
9. 4. 2015 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tohle mě vždycky "fascinuje" ..co je na tom jako zajímavého ? prostě to vypadá jako jakákoliv jiná grafika... jen je z boku jakási nálepka... zpráva typu HROM/Blesk apod. Rofl

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zde je detailní foto PCB toho "R9 390":
http://abload.de/img/amd-radeon-r9-290-4gb2tu6u.jpg

Po důkladném srovnání zjistíte, že to celé do puntíku sedí. Jen na tom je "nový" chladič a nové značení.

Téměř na 100% se tedy díváme na R9 290(X) alias "nový" R9 380.

Kdyby to byl R9 390, nemá nahoře vidět pod černým krycím plechem dva bílé polštářky na GDDR5 (každý přes dva moduly, oddělené kvůli šroubku)!!!

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať je to co je to, vypadá to pěkně hnusně teda :)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Přitom XFX jsem považoval za vkusnou značku, tohle je design jak kdyby to navrhovala obsluha kolotoče na matějský pouti.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 třeba tohle vypadá naprosto dokonale, pěknej funkcionalismus http://cdn.agilitycms.com/xfx/FeatureSlides/R9_290X_8GB_Launch/R9290X_8GB_01.png

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím, že v dnešní době, po tolika případech, to ještě někdo může nazvat "neštastným" únikem. :roll:

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Jo, melo by se to oznacovat za "stastny unik". Marketeri slavi uspech (dokonce zadarmo), bulvar ma o cem psat, tak jake nestesti?

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten design s tim zlatym kruhem vymyslel ňákej kolotočář ne? Fakt hnus.
Jsem na ty nový AMDčka dost zvědavej, mohlo by to pěkně zamíchat s cenama a hlavně konečně bude v mainstreamu slušná konkurence pro GTX960 takže jí snad spadne cena tam kam patří, i když díky kurzu dolaru je těžký říct cenu kam patří. Ale chtít 6 - 7 tisíc za grafiku se 128bitovou sběrnicí je fakt divný. Asi pujdu do GTX970, snad taky trochu zlevní.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 4. 2015 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napadlo tu někoho, že to třeba není fake a 290X bude přeznačená na 390. A jen 390X bude mít HBM pamět. Rozdíl v ceně bude větší a spousta lidi, co si nepřečte recenze, si bude myslet že má ořezaný Fiji:) Nvidia taky vydala jen titan a neořezaná verze zatim neni....

oihnoj
oihnoj
Level 1 Level 1
9. 4. 2015 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto Nenapadlo a to preto, že vždy sa vydá TOP model a jedna jeho čiastočne "orezaná" revízia. AMD bude mať 390X a orezanú 390. Nvidia má Titan X a jeho orezaná revízia bude na konci leta 980Ti.

Reklama
Reklama