Nová politika reklamací na Steamu poškozuje nezávislé vývojáře
Před několika dny jsme Vás informovali o nové funkci digitální herního obchodu Steam, která umožňuje vyreklamovat hru, pokud Vás nezaujme, funguje špatně nebo Vám na ni nestačí hardware. Tato funkce jistě řadu hráčů potěšila a svým způsobem může nahrazovat stále vzácnější dema. Nehraje však absolutně do karet nezávislým, neboli tzv. "indie" vývojářům.
Ti totiž většinou nabízí hry, které nás sice stojí jen pár dolarů, ale jejich herní doba většinou nepřesáhne několik hodin. Jelikož jsou podmínkou pro vrácení hry odehrané maximálně dvě hodiny, jedná se u těchto titulů klidně o polovinu herní doby. Řada hráčů si tak hru rádo pouze vyzkouší a v případě, že nejsou spokojeni s mechanismem hraní nebo je nezaujal obsah, hru jednoduše vrátí.
To však řadě nezávislých vývojářů ohrozilo existenci z důvodu značně snížených příjmů, což je krásně znázorněno na grafu prodejů nezávislého studia Qwiboo, které se podělilo o svá data z posledních několika dní. Na grafu je vidět extrémní snížení křivky prodejů ode dne, kdy Steam možnost reklamace zavedl. Otázkou tedy zůstává, zda by Steam neměl politiku reklamací u levnějších titulů nezávislých vývojářů mírně pozměnit.
Tím by však svým způsobem byly diskriminovány "větší" herní tituly. Co si o celém problému myslíte vy? Fandíte nezávislým vývojářům a přijde Vám jednotná politika reklamací diskriminující, nebo jste rádi, že si můžete jednoduché nezávislé hry nejprve vyzkoušet a pak se teprve rozhodnout, zda finančně přispět jejich vývojářům?
Zdroj: NextPowerUp