Novinky o nVidia GT300
Zdá se, že nVidia pokračuje s taktikou vytváření obrovských jader, její nový high-end se vzdaluje od předchozí generace asi jako jádro G80.
Už před pár měsíci jsme se dozvěděli, že GT300 bude používat MIMD instrukce (více instrukcí aplikovaných současně na více dat), aby dále vylepšila výkon. Co je ale nového, bude počet shader procesorů, kterých dostane ne 384, ale rovnou 512. To je zvýšení o 112.5 procenta v porovnání s existující GT200.
NVidia údajně zvedla počet SP v jednom clusteru z 24 v současné architektuře na 32, stejně jako počet těchto clusterů na 16 (16 x 32 = 512). U každého clusteru bude přítomno 8 TMU (texturovacích jednotek), což nám dává dohromady 128. Co by mělo doopravdy posunout výkon není jen zvýšení paralelismu, ale i podstatná změna ve způsobu, jakým budou shader procesory zpracovávat data a instrukce, konkrétně zvýšení efektivity použitím MIMD instrukcí. Nový čip bude také podporovat DirectX 11, a bude vyráběn 40nm výrobním procesem. Na informace o paměťovém subsystému si ale musíme ještě chvíli počkat. Očekávané vypuštění čipu se plánuje na 4. kvartál roku 2009, a myslím, že se rozhodně máme na co těšit.
Zdroj: Techpowerup