Zpět na článek

Diskuze: Nvidia chystá nové grafiky: řada GeForce RTX 50 Super dorazí na jaře 2026

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Njn, nV to dela chytre, narozdil od jinych.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jako každá jiná firma která chce být úspěšná a chce vydělat, ale holt pro některé slaboduché jedince je to asi zatěžko pochopit 😀

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super! 5070 18GB mi skvele zapada do novej planovanej zostavy pred vydanim GTA6 :) Uvidime, ci nejak este cenovo prekvapi 5070 Ti 24GB.

Uvidime, ci Intel prekvapi na poli CPU, alebo sa to postavi na Ryzene.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No takže něco, co měla mít řada 50 již při vydání ...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo52 @esmo52 asi tak no :) ale proc prodat produkt jednou, kdyz ho muzu prodat 2x :)

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos blbecku, v tej dobe neboli 3gb gddr7 pamati.. a kdo s i uz len kupil amd kartu, keby Mala Nvidia o 50% vram viac??

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 9. 2025 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 16 GB u 5070 Ti a 5080 vám při vydání nestačilo? A proč to stačilo u Radeonů?

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
30. 9. 2025 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 vůbec bych ho neřešil blba 5070 ti na qhd stačí 16 giga do budoucna i s rezervou vůbec bych nestresoval

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 04:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @PanBoh 18gb mit rtx 5070 nemohla, ale 16gb/24gb teoreticky ano...

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 06:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Protože je Radeon levnější. Duh.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty karty se neprodávají 2×, ale pouze se vylepšují podle aktuálních možností s tím jak jde pokrok v oblasti pamětí.
Na druhou stranu se prodávají rozhodně víc, než 2× v porovnání s konkurencí 😎

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JiVy kdyby tam udelali jinou sbernici mohly ty karty vyjit takto uz tenkrat... vsak AMD nemelo problem udelat konkurenci 4080 s 24GB VRAM, konkurenci pro 4070Ti s 20GB VRAM uz u minule generace.. 9070 ma taky 16GB VRAM ku 12GB u 5070.. musi se ale chtit :) coz Nvidia roky a roky jasne ukazuje ze proste nechce..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ano, nechce. Protože je to plýtvání. Stojí to peníze, víc to žere a naprostá většina lidí to nevyužije. A kdo to potřebuje, koupí si vyšší model nebo konkurenci. Je v tom nějaký problém?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 12:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ano, Nvidia mohla vyvinout čip, který komunikuje s 256 bitovou sběrnicí a má dispozici 16 GB paměti. A také ho vyvinula, nazývá se RTX 5070Ti, resp. 5080. 😃

Co se týká 9070, je to defektní 9070XT, tak je celkem jasné, že má stejnou sběrnici a stejné množství paměti jako 9070XT. RTX 5070 je ale jiný (a mnohem menší) čip než 5070Ti, ten je přece odpadem z výroby 5080.

Zkuste se na to dívat obráceně, vlastně je s podivem, že malý čip 5070 s “pouhými” 12 GB paměti je na tom výkonově podobně jako 9070. 😃

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Nechte ho na pokoji, zas má jeden ze svých záchvatů 😉

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nvidia nepredava 2x Ale 9x viac ako amd ;)

Ano minula generacia Mala u amd 20 a 24gb a hovno im to pomohli, ludia sa ich zbavuju an kupuju 9070xt s 16gb.... KDE soudruhovia urobili chybu?

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ono nejde jenom o to, co je technicky možné navrhnout a vyrobit, ale i o to, co je možné vyrobit za rozumnou cenu i s výhledem na budoucí upgrade. V Nvidii i v AMD v té době dobře věděli, že se chystají 3Gb paměti a tak Nvidia navrhovala karty i s vyhlídkou na jednoduchý upgrade do budoucna.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JiVy hel se sbernici se da hrat v ramci jednoho cipu uplne v klidu vem si 9070GRE, vysla jak v 12GB tak i v 16GB.. to samy mohli udelat u 5070 a proste ji dat 16GB od zacatku ovsem vedle toho by asi zas vypada blbe 5070TI ktera byla o dost drazsi.. ono historicky nvidia nikdy neumela dodat potrebnou VRAM v dobe vydani na trh s nakoiu rezervou do budoucna viz 1060 6GB vs 8GB u AMD, nebo jejich postarsi karty kde bylo 1.5GB vuci 2GB u AMD apod.. nehlede na jejich totalni nesmlysly typu GTX 1080Ti 11GB vs RTX 2080Ti 11GB s prirazkou 72% ceny navic nebo totalni nesmysl s RTX 3080 10GB kdy AMD melo ve stejny vykonnsostni tride i cene 16GB a pritom slaboucka RTX 3060 mela nelogicky zas 12GB.. s Nvidii se tohle tahne proste uz nekolik desetileti..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2025 11:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jenže 9070 GRE je pořád ten samý čip jako 9070/9070XT. Takže když máte 256 bit sběrnici a k tomu příslušný počet paměťových řadičů v čipu a na sbérnici připojeno 8 modulů, ta prostě stačí osadit jen 6 modulů a vypnout část paměťových řadičů a část sběrnice (cestičky vedoucí k neosazeným modulům) nepoužívat. Ale pokud máte čip, který je menší a tudíž nezvládne obsluhovat tak širokou sběrnici, tak to takhle udělat nejde. Berte čip jako továrnu se skladem, kam jezdí auta po různých cestách. Můžete mít velký počet cest (sběrnice), ale když máte malou továrnu a tím pádem i malý sklad, nevejde se vám do skladu tolik vrat (paměťové řadiče) a hodně cest vám je k ničemu. Čistě teoreticky můžete mít na PCB třeba 2048 bit sběrnici, ale k malému čipu ji nepřipojíte. Řešení je užší sběrnice, ale rychlejší paměti (GDDR7). Chápete?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Že máš ještě sílu mu cokoli vysvětlovat, ještě když to očividně vůbec k ničemu není 😉

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2025 12:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperrapid Mým cílem není vysvětlovat jakoukoliv problematiku jemu. Ale doufám, že si to přečtou ostatní a nenechají se Belkou tahat za fusekli. Kromě toho i já si ty problematiky lépe nastuduji, čili ochytřím i sám sebe.

Naštěstí hodně záslužné osvětové činnosti provádí přítel Darth, tak nemusím být u všeho a studovat a ověřovat úplně všechno 😃

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Zasa tu knucis o nezmysloch. No a co ze mali nvidia karty menej ram, ked boli aj tak vykonnejsie. AMD nikdy nevedelo vydat dobry ekvivalent k nVidia kartam. Posledne karty ktore boli lepsie boli este od ATi Radeon HD 5000 seria. Odvtedy bola nVidia vzdy lepsia volba, alebo to bolo prinajlepsom vyrovnane. Grafiky zacali byt zravejsie. Preto AMD nevie ani vyrobit highend, ked uz jeho mainstream zerie tolko co highend pred par rokmi. A stale su pozadu. Stale AMD prichadza s tym na co cerveny fanusikovia nadavaju aspon o jednu generaciu neskor. DLSS, Raytracing, Fake frames, napajanie... Keby aspon v niecom uzitocnom boli inovativny, ale AMD nema posledne roky nic, len kopiruje vsetko ako taky cinan.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 10. 2025 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 "Naštěstí hodně záslužné osvětové činnosti provádí přítel Darth, tak nemusím být u všeho a studovat a ověřovat úplně všechno 😃

Jeden "trouba" napíše zjavnú hovadinu a druhý "trouba" o krátku chvíľu zareaguje a vec vysvetlí. Fungujú ako dobre zohraná dvojica, niečo ako Laurel a Hardy, niekedy takmer ako jeden... až by si niekto mohol myslieť, že obaja pracujú pre tento bulvárny web.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 10. 2025 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt.

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo52 @esmo52 nemohla. Budte Radi , ze sa zmilovali nad amd. Bez toho padlo amd na 6% trhu, keby Nvidia rovno vydala 18/24gb grafiky, amd by uz nemalo ani 3% trhu.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 06:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @PanBoh vy jste tady asi hodně zelení, že? :D
5070 16GB mít mohla.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 06:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 Mohla, kdyby měla 256 bit sběrnici. Ale pak už by to nebyla 5070, ale 5070Ti 😃

Abych vysvětlil, jak to myslim. 9070 a 9070XT jsou stejne velké čipy, které mají velikost 357 mm2. A mají 256 bit sběrnici. Zatímco 5070 má velikost jen 263 mm2. Tak je otázka, zda by 256 bit sběrnice šla k menšímu čipu fyzicky připojit. No a 5070Ti už má velikost 378 mm2, čili podobnou jako Radeony.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Slusnak123 Proč by nemohla mít stejnou sběrnici, jako 5070Ti?

Sám píšeš, AMD to takto poskládáno má, není tedy důvod, aby Nvidia nemohla.

Stojím si za tím, že to co bude 5070S, tak měla vypadat 5070 při vydání (16GB). To že přijde facelift po roce, který už bude stát za koupi, je komické. To říkám, jako celoživotní majitel Nvidia karet. Nebo kritika tu být nesmí? :D
Je to zcela plánovaný krok ze strany Nvidie vůči zákazníkům. Proč vydat jednu pořádnou kartu s větším mezigeneračním skokem, když můžu vydat dvě s ročním odstupem, že :-)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 08:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 Vždyť píšu, že 5070 má menší čip než 5070Ti. 5070 Super bude mít 3 GB paměťové moduly, zatímco 5070 má jen 2 GB moduly. V době ne vydání, ale přípravy 5070 3 GB moduly buď ještě nebyly k dostání, nebo byly příliš drahé.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 08:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Slusnak123 Ano, a já zase píšu, proč nemohla mít 5070 stejně velký čip jako Ti, aby tam mohli naroubovat 256bit sběrnici?
Čili podobně jako Radeony aktuální generace.
Samozřejmě že šlo, jen se Nividii nechtělo. Proč by, když už v té době plánovali facelift.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 08:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 Aha, takto to myslíte. U Radeonů je to tak, že 9070 jsou vadné čipy z výroby 9070XT. Zatímco 5070Ti jsou vadné čipy z výroby 5080. 5070 je jiný čip. A 5060Ti je zase jiný čip. Takže nedává logiku, aby byly tři stejně velké čipy (5080, 5070Ti a 5070). To by 5070 musel být vadný čip z vadného čipu, to už by asi bylo moc 😃. A jde taky o cenu. Platí se za každý jednotlivý wafer a menších čipů se vejde na wafer více. Čili obchodně nedává logiku vyrábět zbytečně velké čipy. To by pak celá karta byla příliš drahá A vývojáři nejspíše pracují s úkolem typu “vyviňte čip s náklady do X USD”.

A pokud říkáte, že plánovali facelift, tak patrně máte pravdu. Akorát ten, kdo si koupil 5070, už si patrně nekoupí 5070 Super. Tato karta cílí na jiné zákazníky.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Slusnak123 Děkuji za vysvětelení ohledně těch čipů, to jsem nevěděl.

Nicméně k tomu poslednímu bodu, toto byl přesně můj případ. Plánoval jsem upgrade z 3060Ti na novou generaci, nicméně pořizovat při releasu jsem nechtěl, chci kartu za MSRP. Proto jsem po kartě začal koukat až teď na konci léta. No a co ale teď, kupovat 5070 s 12GB pamětí na můj UWQHD monitor? To asi ne. Čekat na Super variantu? Fajn, byly rumors, že vyjde na začátku roku, ale zase nebude za MSRP (musel bych čekat dalšího půl roku na pokles ceny?) Koupit 5070Ti, jo to už dává větší logiku. Ale bude mě štvát, že půl roku poté má vyjít Ti Super a já vlastně už nebudu mít aktuální kartu.
Tohle mě jako zákazníka Nvidie štve, ty jejich kalkuly.
Takže jsem skončil u RX 9070 XT, která byla v ČR o 25% levnější než 5070 Ti, ale výkonostně jen o pár procentních bodů za, nebo na stejno (mám to na hry).
Moje první AMD karta. Dohnala mě k tomu sama Nvidie.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 09:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 Chápu. Já zastávám názor na nic nečekat, resp. nečekat moc dlouho. Protože pak se člověk dostává do pasti, že pořád čeká na něco lepšího. Další pravidlo je, že po koupi už neřeším cenu (tj. kolik to mohlo stát jinde, nebo později, kdybych počkal). Tedy já na Vašem místě bych vzal 5070Ti a víc bych neřešil. Hlavně bych neřešil paměť, protože 16 GB stačí a 24 GB je overkill, za který zbytečně platíte a zbytečně to žere proud. Zase kdybyste čekal na 5070Ti Super, tak potom zase vyjde 6070Ti 😃. Ale pokud jste spokojený s Radeonem, taky dobře.

Ono je trochu hloupé, že člověk vlastně musí vybírat kartu podle rozlišení monitoru. V době CRT monitorů to bylo jednodušší, protože člověk měl jen max rozlišení, co zvládl monitor a co zvládla karta, a mohl si měnit rozlišení podle konkrétní hry.

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 no architektura cipu nepusti nad 12 gb potom az 18. ja mam za 510€ 5070 s 12gb hram 4k a este som nenasiel hru, ktoru by som si nevedel nastavit, aby davala aspon 100fps bez fg. dlss4 transform model funguje super. hry ktore podporuju fg a mfg zapnem aby zo 100 fps spravili 144frames. pre mna je dolezitejsi ostry obeaz, ako niektore zbytocne efekty. a to by amd nedali za 500€ a skusal som najnovsie fsr na 9070xt a teda vyhovuje mi viac dlss a hlavne ma ovela sirsiu podporu. navyse podvoltovana bere krasnych ca 150w v lete.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @PanBoh Dobře pro tebe, já rozdíl mezi DLSS a novým FSR nepoznám, takže jsem si v klidu mohl koupit AMD. Ať se to tady zdejším palečkářům líbí, nebo ne :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 ty to úplně popisuješ, jako by tě nvidia nutila ty karty koupit s pistolí u hlavy :D pokud chceš víc VRAM, tak kup buď vyšší model, nebo počkej na super refresh, nic víc v tom není.
Já jsem taky bohužel udělal chybu, a nechtěl jsem obyč 4080, když na trhu přece byla levnější a výkonnější 7900 xtx.. dal jsem po dlouhé době důvěru v AMD a bum, dostal jsem to pěkně sežrat :D. Každopádně když tu byla a je stále 5070 ti, tak moc kup 9070 xt nechápu..

Přeci jen je důvod, proč jsou ty AMD karty levnější. DLSS4 prostě lepší, než FSR 4 je, ovšem rozdíl je malý, to je v pohodě to nepoznat - co bys naopak poznal je to, že 7 měsíců nešlo fsr 4 vynutit v solidní kvalitě, a mělo to jen pár her, zatímco DLSS a kompatibilita je úplně jinde.

Další věc je strachovat se o VRAM a pak koupit kartu od společnosti, co je ve hrách schopna žrát klidně o 1 - 1,5GB VRAM více, než zelené.. 🫣

Já ti samozřejmě přeju, ať nedopadneš za pár let odkopnutej od AMD, jako my, co koupili 7000 sérii + co nejméně her, kde amd karty ztrácejí výkon.

peter k
peter k
Level 1 Level 1
1. 10. 2025 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Slusnak123 Ohladne toho rozlisenia a CRT mate pravdu, ale v dnesnej dobe si zasa vieme pomoct nastavenim urovne DLSS alebo FSR.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 17:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 hele aktualne mi bezi anketa jakou mate GPU v PC a je tam v diskuzi mraky lidi co pisou ze ted presly na AMD 9070/9060 generaci nebo ze sice maji aktualne Nvidii nakou starsi geenraci ale pristi karta bude AMD z tehle dvou modelovych rad. Samotnyho me prekvapilo kolik to tam psalo lidi, obracene vice mene nikdo :) Proste lidi co maji AMD nemaji duvod prechazet na Nvidii pokud zrovna nepotrebuji brutalni vykon co ma 5090, coz neni skoro nikdo.. anketu najdes zde:

PS: z tech minusu si nic nedelej, zde na PCT je doslova hrich napsat zes presel z Nvidie na AMD grafiku :)

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 18:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Stratos to je zaujimave, ze amd Ma uz len 6% trhu , ked sa Tak predava ;)

Ty Si z likov nic nerobis? :) preto Si vsetko lajkujes i na facebooku zo svojich dvoch uctov? ;)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Stratos Ehm... jako vážně? Vážně anketa u tebe? Tam, kde rozdáváš bany? Se docela divím, že u tebe v té anketě nemají všichni AMD, když ti, co mají NV dostali BAN.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 22:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Stratos Stratosova PC poradna! 🤣 Objektivita zaručena! 😂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 06:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh Wow, zde je zase anketa, kam AIB společnosti říkají, kolik % jakých čipů od amd/nvidie kupují
a světe div se, sedí to se steamem, zisky společnosti z gamingu, kde je amd uplne nízko oproti nvidii, největším shopům v usa, asii, u nás.. ale pc poradna honzíka je jiná😱

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Stratos minusy sa nedavaju za vlastnictvo AMD karty, ale za umyselne sirenie klamstiev a extremne hlupe komentare. Vidim, ze v tomto suverenne vedies ty. Si extremne neprijemny clovek, vysavac energie a zrejme ta nikto nema skutocne rad.

V mojom okresnom meste som navstivil jedinu predajnu, kde sa venuju skladaniu zostav, cca 200ks rocne, nie je to ich hlavny zdroj prijmu, idu hlavne notebooky. Pytam sa, ci niektoreho vyrobcu GPU, ci cipu zvyhodnuje, povedal ze nie, je mu to jedno, je maly obchod a marzu ma cca rovnaku. AMD kartu pouzil tento rok zatial v 3 pripadoch :) Mame oktober, takze moze predat este cca jednu, co pri predpokladanom pocte 4 ks a 200 ks zostav dava podiel AMD 2%, Honziku, Nvidia 98% 🙂

Ak by si tu zacal chorobne prskat, ze je to nepodstatna vzorka z maleho mesta, tak ano. Podobna, aku si zverejnil nedavno ty sam z nejakeho no name obchodu zo zahranicia.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @PanBoh Teď jsem málem spadl smíchy ze židle 😄 Prý "mraky" lidí... jo a z mínusů si nic nedělejte... říká ten co jich z x účtů tady rozdá nejvíce a všem 😂 Ten je ztracený... ale aspoň se tu člověk nasměje 😂

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Darth36

Nvidia mi pistoli u hlavy rozhodně nedrží. Mně jen vadí, že jejich produkt který koupím, je už za rok v podstatě generačně starý, protože vyjde lepší karta. Nvidia mi pak nutí nějaké FOMO, abych kupoval další a další karty. Daniel Owen na to dělal video, jak jsou rozdíly ve výkonech mezi generacemi menší a menší, tak mi to prostě jako zákazníkovi vadí.

Při 25% cenovém rozdílu jsem si koupi Nvidie neobhájil. Kdyby karty stály stejně, nebo Nvidia jen o 10% dráž, tak beru zelenou kartu.
To že FSR 4 mělo a stále má u her daleko menší podporu, jsem si vědom. Jeden z dalších důvodů, proč jsem nekupoval kartu při releasu, abych počkal na implementaci do více her.

KCD2 to již má, CP2077 taky a BF6 to bude mít při releasu. To bylo pro mě nyní stěžejní.
O využijí VRAM taky vím, je to titul od titulu. Řešil jsem 12GB VRAM u 5070, to mi přišlo málo. Takže i když si 16GB 9070 XT vezme víc, pořád tam ten polštář navíc oproti 12GB je.

Snažím se tu vypsat vše jak to cítím, proč jsem se jak rozhodoval. Místo toho dostanu hejt, protože jsem si prostě dovolil koupit červenou kartu, místo zelené.... proto mi to celé přijde strašně úsměvné a jak jsem psal níže, Stratos hadra ale z druhé strany :-)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 10. 2025 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 Nechci do vás rýpat, ale nezdá se vám, že níže uvedené věty jdou trochu proti sobě?

“Mně jen vadí, že jejich produkt který koupím, je už za rok v podstatě generačně starý, protože vyjde lepší karta.

Daniel Owen na to dělal video, jak jsou rozdíly ve výkonech mezi generacemi menší a menší, tak mi to prostě jako zákazníkovi vadí.”

Mně připadá, že i zoufale zastaralá karta má pořád stejný výkon. A pokud vám ten výkon stačí, je úplně fuk, jak je karta zastaralá. Navíc sám píšete, že generační rozdíly se zmenšují, takže i ona zastaralost je velice relativní pojem.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 "Mně jen vadí, že jejich produkt který koupím, je už za rok v podstatě generačně starý, protože vyjde lepší karta."

No tak si počkejte rok a kupte si generačně novou... no jo, ale ona bude za další rok už generačně stará... a teď babo raď 😀

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 10:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 "Mně jen vadí, že jejich produkt který koupím, je už za rok v podstatě generačně starý" tak tos v tom případě koupil AMD kartu v pořádku, tam generační rozdíl je současný tak, že nejnovější nejsilnejší karta je slabší, než moje stará 7900 xtx, gratuluji :D
že nvidia má jednu generaci "maly skok" 15-25%, když má konkurence skok 0%, je taky super :D

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @Darth36 Tak 9070 XT není nástupcem 7900 XTX, to snad víš, fabulovat není třeba; ) karty řady 9000 udělaly veliký skok v RT a FSR, to je obrovský krok proti minulé generaci.

A ano 14% skok ve výkonu považuju za malý mezigeneračně, třeba v případě 4070 vs 5070.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @esmo52 "udělaly veliký skok v RT" jen ne v ue5 hrách, kde hw lumen vede 7900xtx 🤣
Skok v fsr za cenu nižší VRAM o 8gb, taky fajn

a base 5070 ma o 20% vyšší native výkon, než base 4070 (TPU).

to se radší nekoukej na skok 6800xt a 7800 xt😂 a klidně 9070xt vs 7900 xt. , jen 11% rozdíl 😱

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo52 @esmo52 To jsou argumenty jak z pomocné školy... oblíbené hlavně v garáži 🙄 Když třeba nějaká automobilka přijde s autem o určitém objemu bez turba a pak vydá vylepšenou verzi s větším obsahem a turbem, tak taky napíšete že je to vlastně to co měla už mít v základu ? Takhle by se to dalo převést na hodně věcí... ale holt Vám ta Nvidia nedá spát co ? 😉

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Pokud to bude automobilka dělat co rok, tak se mi to taky nebude samozřejmě líbit. Jak jsem psal, celej život jsem fungoval na Nvidia kartách, ale to se tady zelenému stádu psát nesmí, jste směšní stejně jak ten Stratos :-)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 13:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid Chudák je beztak smutný z toho, že koupil horší produkt, a teď za to můžeme my, údajné zelené komando :D sice už roky zelené karty mají 90% + trhu, ale to jenom tady jsme zelení..
jakmile je tu diskuse ryzen vs intel, tak to by jsme dle té logiky byli všichni zase rudý, a je jedno, že se řeší jen současný lepší produkt, že 😱

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 Ať už se Ti to líbí nebo ne je jedno, takhle to prostě funguje... snad má aspoň každý na výběr co si koupí, s touhle logikou by jsi nekoupil nikdy nic... příklad: koupíš si 55" TV s fullHD a ono za chvíli vyjde ta samá se 4K... taky budeš kamenovat prodejce že jsi to neměl už v základu ? 😀

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid pokud konkurence mela v te dobe za stejny penize 4K tak ano..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 22:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Aha, a která herní karta má aktuálně největší množství VRAM? Není to snad karta Nvidia? Když vám na té VRAM tak záleží? A za pár měsíců to budou i 5070 Super, 5070 Ti Super a 5080 Super. No nevím, jak to ta AMD pořeší. To víte, 16 GB už dnes nikoho na zadek neposadí. Myslí ta AMD vůbec na hráče? 😃

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Ty fakt vůbec nic nechápeš... což ale u Tebe není nic překvapivého

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 Proč bych byl smutný? Podle mě jsem si aktuálně koupil lepší produkt, dle svého výběru.
Já nevím, proč se tu chováte jak zelení pomatenci. Stratosáci jen v jiném dresu, můžete si podat ruce :-)

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 Tak hlavně nejsme to my kteří tady od začátku brečí že to není to, co to podle Vaší logiky mělo být hned ze startu 😀

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 tak objektivně na něm nic lepšího není, ale to nevadí, to se každý ponaučí časem :D

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 jak to? O 25% cenově níž za +/- stejně výkonou kartu mi přijde jako lepší kauf. Objektivně ;)

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Ne, vy jen brečíte, že si někdo koupí AMD kartu a je vám to strašně proti srsti ;)
kapesníček

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 12:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 objektivně, kdyby to bylo jen o výkonu, vedou trh amd karty za levno, ale tak to bohužel není, že 🫢ale na to si každý, kdo zkusí amd karty příjde sám, jakmile výjde nová pecka, která náhodou pojede špatně, nebo vůbec, a člověk čeká 2 měsíce na fix amd 🤣
A dobré bylo i to zmínění fsr 4 v KCD2, tam jsou v upscalingu 7900 xtx a 9070 xt karty na úrovní staré 4070 ti S 😂

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 13:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 Kdo tady brečí ? Mě je úplně lautr jedno jakou si kdo kupuje grafiku, proč by mě to mělo zajímat ? 😄

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 Lidi to kupují ze zvyku a pohodlnosti, já to chápu. Bráchovi jsem taky skladál pc s Nvidií, protože to s ní na jeho hraní bude lepší a lehčí, ikdyž bych asi našel nějaký AMD které by za stejnou cenu bylo v rasteru výkonnější. Ale za nějaký případný problémy to nestálo, protože bych mu s tím musel pomáhat.
Pro sebe do pc na klid, nehraju hry hned po vydání, mám spousty restů. Pro mě objektivně je tedy AMD které je o 25% levnější lepší karta.

Ano s výkonem FSR 4 v KCD2 máš pravdu, je to někde mezi 5070 a 5070 TI.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Nevím proč tady na mě pyskuješ, když ti to je tak jedno ;-)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 ne, stále to nechápeš. Lidi to kupují, protože je to lepší produkt, nic víc, nic míň :D ve tvé logice by nebyl moc důvod, aby nvidie vyrostla z běžných 70% trhu na 90+%.

A samozřejmě řešíme současný stav, moje 7900 xtx byla v nativu a hrách, testech rychlejší, než 4080s, dnes je už dávno ve většině nových hrách pod obyč 4080.

Stejný osud potkal 6900xt, karta, která tehdá byla "lehce" za 3090, dnes v dnešních hrách nedotahuje ani 3080 :D

Nejde nic, chápu, že si z toho prostě špatný, koupil sis horší produkt, pač nebyli peníze, stane se, jdeme dál.

esmo52
esmo52
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Darth36 Peněz mám dost, koupil jsem si lepší produkt pro svoje potřeby. To že se cejtíš oprcanej AMD je mi jedno, brečet si můžeš jak cheš, kapesníčky ti už nepošlu ;-)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 08:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @esmo52 🤣 no že tu zatím pláčeš jen ty, finance samozřejmě chyběli, protože o pár tisíc navíc byla mnohem lepší možnost, ale tak to nevadí, příště pošetři jak ostatní a nebudeš mít potřebu obhajovat svůj špatný kup 🫢 To se krásně ukázalo už na tom, jak si ignoroval ostatní téma, a chytl ses těch $ 🫢

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 13:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Smazaný uživatel a amd zase nemysli na hracov. ma horsiu kompresiu a spravu pamäti a ma len 16gb ram na jej najvyssich kartach. to ma nvidia i na 5060ti :) pritom tej pamäti potrebuje viac ako nvidia.

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Smazaný uživatel ak sa nestane zazrak, co sa asi nestane, pojde AMD po vydani tychto kariet pod 5% podielu. AMD karty nedavaju momentalne uz takmer ziaden vyznam, comu 6% podiel zodpoveda, zaroven ma to z hladiska konkurencie mrzi a zopar miestnych pomatencov im to svojim psycho konanim este znizuje. Jeden aby sa z toho zostratosil.

peter k
peter k
Level 1 Level 1
1. 10. 2025 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan ono bude záležať aj na cenovej politike NVIDIE, ak bude nenažraná, a super verzie dá výrazne drahšie ako nesuper, tak si aj AMD stále niekto kúpi.

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @peter k teraz Si kupuje 6 ludi zo 100. Ked vyjdu super, to cislo Este klesne

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Smazaný uživatel Tohle není fotbal Sparta Baník. Je v zájmu nás spotřebitelů, aby byla konkurence vyrovnaná a tlačila tak ceny dolů. Radovat se z dominance jedné strany je stejné, jako radovat se z růstu cen.

MasterDebater
MasterDebater
Level 22 Level 22
Grafická karta: NVIDIA
3. 10. 2025 13:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Presne ako píšeš.

Obox
Obox
Level 21 Level 21
30. 9. 2025 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pridajú ram a +50 W spotreba ? uff to je akosi dosť veľa nie ?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 9. 2025 08:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Obox @Obox Ona ta přidaná paměť také potřebuje nějakou elektřinu, navíc paměť bude mít o trochu rychlejší takty. Pokud přibudou nová CUDA jádra, budou mít také nějakou spotřebu. Kromě toho se bavíme o TDP, reálná spotřeba se vždy trochu liší podle toho, zda je čip přetaktovaný nebo ne. Např. Zotac RTX 5070 Solid není pretaktovaný a max naměřená spotřeba dle Techpowerup činí 245 W, přitom karta má TDP 250 W.

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 09:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Obox @Obox Len sa spotrebou priblizia AMDcku. Ked si pozries spotrebu RX 9070XT vs RTX 5070ti tak radeonka ma pri horsom vykone spotrebu vyssiu aj o 80W. Avsak tentoraz nVidia ponukne vyssi vykon, vacsiu VRAM, stale nizsiu spotrebu, takze radeonky budu musiet ist s cenou este nizsie alebo AMD vypusti viac trolov na internet ktory nam tu budu bulikat rozpravky o tom ako ne AMD moralne lepsia firma. 😆

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 10. 2025 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @iperitas Tyhle videa na youtube jsou výsměch reálným testům.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos …zatímco videa HW unboxed testují místo rychlosti PCIe sběrnice limit paměti.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Slusnak123 nesmysl oni testovali 9060XT 8GB i 5060Ti 8GB za stejnych podminek a pri zmene PCIe (GEN5>GEN4>GEN3) slotu doslo u Nvidie k mnohem vetsimu propadu nez u AMD, to je namereny fakt. Viditelne tu akrtu proste x8 slot brzdi jako prase jinak by nemela o tolik vetsi propadny nez AMD s x16 slotem

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 13:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos Otazka je, čemu říkáš "mnohem většímu propadu". A ano. Dle toho testu případě dochází v průměru k většímu propadu u 5060Ti 8G než u 9060XT 8G. Každopádně je to hra od hry. Rozdíly jsou různé.

Nicméně v tom testu jsou ukázané i karty s 16GB VRAM, které jsou na PCIe 3.0. A tam se dozvíme, že může být rozdíl 8GB modelu na PCIe 5.0 vs 16GB na PCIe 3.0 klidně čtyřnásobek.

Další věcí je, že v testu by měla být pro relevantnost použita stejná technologie. Tudíž vše se mělo měřit v nativu nebo s FSR. Takto je jedno s DLSS a druhé s FSR. Každé může mít různý vliv na výkon a náročnost.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas Naměřený fakt, který se jinde podařit naměřit nepovedlo..
honzíkova fakta prostě od amd unboxed :D :D
Několikrát vyvráceno, posílám stejnou odpověď:

"V tom případě si ověř příště více zdrojů honzíku než jen plácnout palec nahoru a poslat nesmysl, viz spiderman jinde:
SP2 TPU
SP2 random ytb
Další video, kde spider man nemá ani zdaleka takový pokles, cos poslal.

Díky.

"nehlede ze propustnost ma celkem velky vliv na minimalni FPS ve hrách.." zase blbost, ve většině videí, co porovnávají PCIe jsou lows podobný, spíše avg fps jsou jiné, zase si plácnul kravinu :D

" protoze narocnost na propustnost ve hrach se neustale zvysuje" mezitím co pcie 3.0 stále nemá žadný problém dnes :D naštuduj."

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 10. 2025 23:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos A jaký byl ten “mnohem menší” propad u 9060XT 8 GB, nespadl náhodou výkon na cca 50 %? Tak hlavně, že se kupec AMD karty může utěšovat, že má menší propad.

Namátkou třeba ten Spider-man 2: 9060XT 8 GB PCIe 5.0x16 - 85 fps, 9060XT 8 GB PCIe 3.0x16 - 48 fps. Ale 9060XT 16 GB PCIe 3.0x16 - 114 fps.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
30. 9. 2025 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Obox @Obox ja si myslím, že navýšia aj taktovacie frekvencie jadra, preto ťa spotreba. Súčasná séria tam má celkom slušnú rezervu, keď pozeráme ručné pretaktovanie, tak karty idú na 3,1-3,3Ghz celkom v pohode.

Reklama
Reklama