Nvidia na SIGGRAPH: Novinky v Omniverse a 3D modely pomocí AI
Budoucnost 3D grafiky je právě k vidění na virtuální konferenci SIGGRAPH. Na letošním ročníku společnost Nvidia opět představuje exkluzivní výhody, které prostřednictvím platformy Studio a technologie RTX přináší tvůrcům obsahu.
První na řadě je Omniverse, která umožňuje kooperaci napříč podporovanými nástroji. Tato platforma Omniverse se dále rozšiřuje o podporu formátu Blender USD, nového pluginu Adobe Substance 3D a rozšíření GANverse3D pro snadnější 3D modelování s využitím AI. Omniverse je v současné době v otevřené beta verzi zdarma.
Společnost Nvidia dále oznámila, že Blender, přední světová open-source 3D aplikace, bude ve verzi Blender 3.0 obsahovat podporu pro Universal Scene Description (USD) společnosti Pixar. Open-source 3D souborový framework poskytne softwarovým partnerům a umělcům několik způsobů, jak Omniverse využívat, ať už jde o samotnou práci se sestavením pluginu, Connectoru, rozšíření nebo aplikace.
Nvidia kromě toho také představila experimentální větev Blender alpha 3.0 USD, která obsahuje pokročilejší podporu USD a materiálů, a oznámila spolupráci s Adobe na novém pluginu Substance 3D, který umožní podporu materiálů ze Substance v aplikaci Omniverse.
Na SIGGRAPH došlo i k oznámení vydání rozšíření GANverse3D - Image2Car, které usnadňuje 3D modelování pomocí umělé inteligence. Je to první z kolekce rozšíření, která budou tvořit Omniverse AI Toy Box. GANverse3D byl postaven na generativní adverzní síti vytrénované na 2D fotografiích, která syntetizuje několik pohledů na tisíce objektů a předpovídá 3D geometrii, texturu a značky segmentace dílů. Tento proces dokázal z jediné fotografie automobilu vytvořit 3D model auta, který může jezdit po virtuální scéně, doplněný realistickými světlomety, blinkry a koly.
Na úplný závěr došlo k oznámení nejnovější Studio ovladačů, které přidávají a vylepšují podporu řady kreativních aplikací.