Zpět na článek

Diskuze: Nvidia oficiálně představila GeForce RTX 5050

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

martinjerabek10
martinjerabek10
Level 4 Level 4
26. 6. 2025 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

130W tvl ti jedou 🤣

Marty
Marty
Level 28 Level 28
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

🤣 Ani zadarmo bych to doma neopřel do Poličky...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 6. 2025 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty @Marty No za míň jak 6000 ti to do poličky ani nikdo nedopřeje. Takže to máš vyřešený.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
26. 6. 2025 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Marty Jestli ty tak trochu nemachruješ 😉

Michaela Svobodova
Michaela Svobodova
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže kompetitivní Marverl rivals má s Framegenem 4x 48 FPS = 12 FPS Raw chápu to dobře?

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 6. 2025 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan Mínůskáři už něco v 12fps (s MFG) reálně viděli? No pěkný pohled (a odezva) to není

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan no já bych se podíval spíš na ten graf ještě jednou, a celkově si ověřil ty fps, pač co tak koukám, tak v 1080p dává 3050 v rivals na high settings a dlss 50-60 fps, a dle grafu v nativních hrách dokáže dát 5050 cca 2x víc fps a 4x fg nebude opravdu "4x" a raději bych počkal na testy :D

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 6. 2025 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Darth36 Já tě nějak nerozporuju.. Reaguju na Michaela Svobodova .... V nějaké hře / situaci /nastavení může 5050 dávat reálných 12fps.. A tam opravdu 4x MFG zapínat nechceš. Bylo to myšleno obecně.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2025 02:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan těžko říct, extrémní scénař co si budem, ale pokud by existovala hra, ve kterých bych měl nativně jen 12, tak bych to asi rovnou vynásobil, protože to bude taky hrozný, ale aspoň plynule hrozný :D

Michaela Svobodova
Michaela Svobodova
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 6. 2025 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Viktor Hristovski @Viktor Hristovski Jsem 🎺 máte pravdu.

Nějak mi to nedávalo smysl ,celá tabulka záměrně nepřehledná a matoucí ale základ je stejný špatně jsem to pochopila.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opět to slavné Fake fps,nejlepší by bylo aby se muselo vedle falešných fps ukazovat povině skutečná fps je mi z toho podvádění na 🤢🤮 netvrdím že je to špatná technologie má ji v podobné funkci i amd a intel ale prostě odsaď pocaď a né to užasné kouzlení kde i slabá karta má najednou výkon jako třeba RTX 4090-5090.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. @Martin C. STEAM uz zavedl to ze se ukazuji jak realna FPS tak i ta "Fake"..coz je jenom dobre.. ostatni by to meli nasledovat protoze hodne lidi ani nevi co to DLSS je a jak funguje a pak si blahove mysli jakej nemaj doma "super vykon" a ona ta realita je nekde jinde..

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Souhlasím je dobře že to steam zavedl.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Honzík to prezentuje jako nějaký obraný nástroj steamu, realita je ovšem taková, že je to jen další funkce pro většinu uživatelů steamu a další info, které už tak bylo snadno dosažitelné 😁 Naopak casualové z toho ještě více budou nadšení.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2025 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos protoze hodne lidi ani nevi co to DLSS je a jak funguje

Ano, Ty patříš rozhodně mezi ně 😉 Přestaň už ze sebe dělat takového vola 😄

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 12:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až v budoucnu bude po mě chtít můj android vysvětlit pojem "přetvářka" takový stylem, aby to pochopil, tak mu ukážu výše zobrazený graf výkonnosti :D. Teď vážně, pro fulhádéčkáře a do herních notesů do 25K OK :).

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

porovnavat tu kartu s 5 let starym modelem, to chce "koule" a jeste srovnavat nativni vykon vs "vykon" po zapnuti upscalingu + Fake FPS jeste mnohem vetsí..

Tohle proste dokaze jedine Nvidia :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 6. 2025 12:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Vidíš (opět), že nV nejspíše koule má. Běž si večerně dodělat nějaký intenzivní kurz marketingu ať je máš taky.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Marketingová klasika, ukázat produkt v nejlepším světle. NVidia, Horst Huchs, bába co prodává vajíčka na trhu.... :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@He3lix @He3lix myslim si ze i ten Horst uz je vuci Nvidii celkem čajíček :) Nvidia pozvedla tento "prodejni marketing" na zcela novy level..

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@He3lix @Stratos Negativní, když zavoláte do NVidie nedostanete nic, ale když zavoláte Horstovi do 10 minut máte dva nože na steaky zdarma.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tak kdo jiný by to měl dokázat honzíku, intel to nemá, amd se o to snaží, ale je zase o dva roky pozadu, tam to uvidíme až potom 😭

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 6. 2025 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 no kdyz ja Vam nevim. DLSS s dotahujicim FSR na (vynucene novem, navzdory zurivym predikcim Stratose) AMD HW jsou naprosto pouzitelne a casto lepsi nez nativ (protoze TAA, ale to je na jinou diskuzi). Pres prvotni odpor jsem to v posledni verzi spokojene akceptoval.

Ale MFG v lowendu je objektivni ojeb. Je rozdil, kdyz ze 60 dostanu kolem 240, a pak kdyz z 12 dostanu 48. To i BFU zacne patrat, proc tak cukaturove miri v poklidnym singlu, kdyz obraz se zda, ze jede plynule. O multaku ani nemluvim. To budou tuny podivnych zamitnutych reklamaci a alzak prida MFG vysvetleni primo do popisku, ci co? 😁🙉

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 6. 2025 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @cztajtrlik Není to žádná složitá matematika.. A navíc je to silně dáno subjektivní preferencí..

Každopádně DLSS4/FSR4 upscaler je dnes na takové úrovni, že nemá cenu debatovat o tom, jestli je to přínos nebo ne. NEzapne to jen zuřivý odpůrce - z principu.

U FG je jakýsi logika v 2x režimu u single "filmových" příběhovek za předpokladu, že reálné snímky neklesají pod hodnoty cca 50-70...

MFG je nesmysl a placebo už z principu. Klasické FG vždy získává info o "předpokládaném" pohybu z reálného framu. U MFG máme 3framy mezi každým reálným... Nemůžeme přeci předpokládat "fake frame" z předešlého "fake frame" - celé je to blbost 🤨 Prostě jen vložené "mrtvé" snímky pro zvýšení čísla na počítadle.-

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2025 00:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Frankhorigan Souhlasim. Moje pointa byla v tom, ze MFG u lowendu je nasobne vic k prdu a meli ho tam vypnout, ne to jeste tlacit jako hlavni marketingovej tahak. Tohle proste nevyjde, protoze to technicky nemuze fungovat.

Stratos je Stratos (zato krmi celou kliku diskuteru). Ale vysmivat se mu u "dno-end (tm)" karty, ze funkci AMD nema a mluvi z nej zavist... Je v tomto pripade podobny, jako smat se, ze konkurencni automobilka nema hranaty kola 🤷‍♂️.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2025 02:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @cztajtrlik no tak jasně, fsr 4 udělal velký krok, ale je to furt už nudné dotahování něčeho, co nvidie má, a ještě k tomu na prastarých kartách..AMD nativ je super v roce vydaní, pokud tu kartu chceš na 3-5 let, tak se prostě setkáš s tím, že ten výkon bude upadat oproti konkurenci (viz 6900xt atakující 3090, v dnešních hrách pod 3080, a "nová" 7900xtx, dříve lepší než 4080/4080s, v dnešních hrách padá k úrovni 4070tiS) což za mě taky není moc ok, člověk sice ušetří za radeon, ale ta investice se mu moc nevrátí 🙃

MFG je určitě současně "ojeb", protože aspoň těch 40 je potřeba proto, aby to jelo nějak obstojně v SP hře, ovšem i ten lowend těch 40 dá, tak proč ne, lepší plynost se stejnou či podobnou latencí jako 2xmfg, a až si nvidia procpe Reflex 2, tak se paradoxně hranice toho, kolik základních fps je potřeba na mfg ještě sníží, ale to je spíš jen co kdyby, ale vzhledem k tomu, jak to tlačej, s tím počítají. (prosím čtěte tak, že většina uživatelů není tak náročná na latency, můj osobní limit na fg je aspoň 60)
Já jsem taky byl odpůrce FG, ale jelikož mám právě upadající 7900 xtx a max detaily ve 4k mnohda znamenají 60-70 fps, tak mi to docela hezky zpříjemnilo zažítek, a jelikož mám 240hz, klidně bych si dal 3x/4xfg, když to bude stejné, jak fg 2x :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
26. 6. 2025 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @cztajtrlik MFG je k prdu stejně tak na 5090 jako 5050.. Naopak Klasické FG není zas tak k prdu na čemkoli co vypotí alespoň 50-70fps reálně.. Je jedno jestli to je 5090 nebo 5050.

Reklama
Reklama